Wat eten we vandaag ?

12-09-2018 17:51 3122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een zoveelste deel van een topic over koken, eten en alles wat daarmee samenhangt - of niet…

Afbeelding


Het vorige deel vind je hier : eten/wat-eten-we-vandaag/list_messages/377891
irmaladouce wijzigde dit bericht op 03-09-2019 10:21
Reden: Het oude plaatje is niet meer beschikbaar
19.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben jaloers op het buiten zijn Teig, ik lig dus als sinds donderdag op bed. Had verdorie weer energie toen ik terug kwam van vakantie en het was meteen alweer weg hierdoor. Vraag me echt af of het wel buikgriep is of iets anders. Ben bekend met PDS maar dit is zo pijnlijk. Ik eet wel, stukken minder dan normaal want niks smaakt echt en na eten krijg ik extra pijn lijkt het.

We hebben een bakje nasi zoals van de Chinees uit de diepvries gehaald en man eet er saté bij en ik dus alleen de droge nasi.
Ik ga uit eten. Bij een aziatisch tentje waar ze allerlei verschillende kleine gerechtjes hebben die je kan delen. Het is niets specifiek Chinees, of Thais of Vietnamees e.d., maar van alles door elkaar. Ik heb er weleens gegeten en ik vond het toen erg lekker.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een pastasalade met gerookte kip, mais, rucola,tomaat en zongedroogde tomaat. Was lekker. Heb nog een beetje over voor morgen en zag ook nog de ( gekochte) couscousalade van de Ah die ik eigenlijk vrijdag op mijn werk zou eten dus dat eten we morgen met een stukje vlees of vegetarische schijf( net wat er in de diepvries ligt).
Vandaag de hele dag op de bank gelegen ipv in bed en ik heb nog wel krampen en aanvallen maar het lijkt nu iets minder te zijn. Ga dadelijk wel weer in bed liggen want ben wel uitgeput.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend Dolfje, ik hoop voor je dat het wat beter wordt.

Gisteren aten we carbonara met champignons en courgette erdoor. Kikkererwtensalade erbij.
Vandaag gebakken krieltjes, witlofsalade, voor man een t-bone en voor dochter en mij een lamsbiefstukje.
Jeej Dolf wat naar. Slechte timing ook ja, met dit mooie weer. Al komt 't natuurlijk nooit echt uit.

Vandaag gingen we in omgekeerde volgorde wandelen in het bos (in de ochtend, nog niet zo warm) en weer zwemmen. De frutjes trekken het lekkere weer gelukkig prima. Morgen weer naar huis. Ik maakte tortellini gevuld met spinazie en ricotta (k&k hoor, sjouw niet rond met m'n pastamachine) met walnotensaus, courgette en tomaten.
Alle reacties Link kopieren
Beterschap Dolf!

Lief en ik moesten vandaag in dezelfde stad werken tot einde van de middag, dus gingen we gezellig een hapje eten bij een fijne tent aan de rand van de stad. Ik had garnalenkroketjes vooraf en gebakken schelvis met preisaus en aardappelgratin als hoofd. Allebei heel lekker. Glaasje heerlijke witte Viognier erbij en ik was bijzonder tevreden ;-D
Alle reacties Link kopieren
Speklapjes met zwarte bonen en banaan-ui chutney, zoete aardappel/wortelgratin erbij
En
Salade van quinoa, bleekselderij, granaatappelpitjes, pecannoot, druiven en zachte, rauwmelkse kaas (ben de naam vergeten)

Beterschap Dolfje. Ik had volgens de MDL arts ook PDS maar de allergoloog zei “zullen we toch nog maar even testen”? en nu mag ik heel veel niet meer maar zijn de toilet- en bankvervolgsessies verleden tijd. Maar ik weet nog goed hoe naar moe dat voelt!
Alle reacties Link kopieren
Gisteren aten we een gebakken visje met gebakken aardappels en venkelsalade (met sinasappel, zwarte olijven en doperwten). De kleine at er gretig van en de nog kleinere vond doperwten echt een feestje!

Vandaag maak ik nasi. Eigenlijk nu al, want het is straks te warm binnen
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
24-06-2019 00:17


Beterschap Dolfje. Ik had volgens de MDL arts ook PDS maar de allergoloog zei “zullen we toch nog maar even testen”? en nu mag ik heel veel niet meer maar zijn de toilet- en bankvervolgsessies verleden tijd. Maar ik weet nog goed hoe naar moe dat voelt!
Dank je wel.
Ik heb vanmorgen de huisarts weer gebeld maar ze vinden dat ik langer dan een week last moet hebben voor ze verder gaan kijken. En het is nu wel iets minder, tenminste ik ben vandaag “pas” 5 x naar de wc geweest in plaats van elke 10 minuten dus in dat opzicht zit er verbetering in.
Ben ook even naar de winkel gelopen want wilde er even uit maar dat heeft me wel erg veel energie gekost dus verder doe ik niks meer vandaag.

Qua eten dus restje pasta salade, de couscousalade en bak er een spinazie / kaas rondo bij en heb een meloen gekocht voor daarna.
Oh en heb nog wortels en pompoen en daar draai ik een soepje van en dat is ook meteen voor morgenmiddag/ avond.
Morgen ga ik weer werken, tenminste dat hoop ik. Moet dan om 17:00 beginnen en zou dan om 16:00 moeten eten of daarna om 20:30 maar ik smeer een paar wraps met roomkaas/ ham en veldsla en neem dat dan mee.
Alle reacties Link kopieren
Nou zeg, ik zwier ook weer eens langs…pfff…

Puber is sinds woensdag na 2 weken ZH gelukkig weer thuis. Dubbele open beenfractuur (scheen- en kuitbeen), 2 operaties. Man en ik hebben niet veel bijzonders gegeten, maar het ZH-eten is hier redelijk goed. Lunch en avondeten te kiezen uit twee warme menus (soep, hoofd, toet en salade) en als je het een noch het ander blieft verzinnen ze iets anders.

Helaas hebben we onze road trip in N-O Amerika volgende maand moeten annuleren. Maar gelukkig is puber wel over naar het volgende jaar.

Vanavond op verzoek van puber gnocchi uit de oven met tomaat, courgette, ui en kaas. Ik laat puber voorlopig maar kiezen wat we eten, och arme.
Alle reacties Link kopieren
Ah Irma wat vervelend voor puber en ook voor jullie en wat jammer van de vakantie!
Aiiiii irmaladouce wat naar voor jullie allemaal maar vooral voor puber! Ongeluk gehad ofzo? Poeh. En ook heel jammer van de vakantie ja maar ja het moet maar hè.

Wij zijn terug van weekendje weg. Vanavond warm ik bakjes uit de vriezer op: lasagna en bloemkoolschotel, te kiezen waar je zin in hebt. Ruimt weer lekker op en is lekker rustig voor vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Irma, wat is er gebeurd?? 2 weken is lang. Jammer van jullie road trip. Hebben jullie al vakantie dat je weet dat hij over is?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Irma, dat klinkt heftig. Succes ermee. Ik weet wat het is om een tijd stil te moeten zitten met zo'n soort blessure.

Dolf, het zit je niet mee met je gezondheid. Hoop dat het nu snel opknapt.

Afgelopen weekend dus naar mijn ouders op de camping in Duitsland geweest. Het was heerlijk weer (niet zo warm als nu) Eten was niet noemenswaardig: vrijdag allerlei soorten flammkuchen gedeeld bij het campingrestaurant. Zaterdag naar een tentje in de buurt gelopen wat bijna alleen maar schnitzels had dus maar voor een simpele schnitzel met salade gegaan. Gisteravond thuis 2 k&k quiches opgewarmd.

Nu totaal geen zin om te koken in deze hitte dus ik maak koude wraps gevuld met gerookte zalm, een kloddertje pesto aangemaakt met wat Griekse yoghurt en komkommer, wat sla en nog een salade on the side.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt lekker Koreveen! Dochter stelde pizza voor. Ik ben voor!
Hen nog wat witlofsalade van gisteren over, dat kan erbij.
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me sinds vanmiddag gelukkig een stuk beter, ben in elk geval al 6 uur niet meer naar de wc geweest :P En , dat is dan weer minder, ik heb weer eetlust voor 10. Dat had nog wel even door mogen zetten dan niet echt trek hebben :P

Toch altijd leuk een weekendje op de camping Koor, mijn schoonouders zitten er ook weer. Door werk en festival lukt het ons pas over een week of 4 om er heen te gaan, hopelijk dan ook nog lekker weer.
Fijn dat het weer de goede kant op gaat, Dolfje!

Jee, Irma, dat is niet niets. Gelukkig zijn jullie weer thuis.

Gisteren lekker gegeten. Ik had een bao, met o.a. tofu en kimchi, we deelden springrolls en endamame, en bok choi met zwarte bonen saus. En gegrilde dumplings met groente. Erbij dronk ik mango bubble tea.

Vandaag eet ik nog een keer pasta met pesto en tomatensalade.
Alle reacties Link kopieren
Nou vanmorgen was het weer niks maar nu voel ik me weer ok, gisteren was dat ook zo gek genoeg.
Nou ja ga vanavond werken want de hele dag liggen en hangen is ook niks. Net even naar de jumbo gewandeld en dat ging best. Ik maak straks nog een komkommer,rucola,tomaat feta salade voor bij de wraps en soep.

Nu eet ik lekker hummous met rucola op crackers. Ik heb alle dagen wel gewoon gegeten, zij het met iets minder smaak, dus ben helaas nog geen kilo kwijt geraakt :P
Lief maakte vanavond nasi met tofu en omeletreepjes. Alle groentelarestjes en een zak wokgroenten erbij en het smaakte prima. Frutjes aten het ook met smaak op, hun trek in eten lijkt niet erg beïnvloed te worden door de warmte.
Alle reacties Link kopieren
Puber had een sportongeval. Heeft nu een plaat met 5 schroeven. In principe gaan de hechtingen er over 1 week uit en mag er gebadderd/gezwommen worden… het is hier 38 °C. Verder 3 maanden geen sport en iig 6 weken behelpen met krukken.

Gisteren dürüm met falafel, sla, tomaat, rode ui, yoghurt-knoflook-kruidensaus en ajvar. Vanavond nasi goreng met veel groenten en Aziatische smaakmakers, kroepoek en pindasaus. Voor de liefhebber eventueel een gebakken eitje erbij.

Flink pittig eten gaat er goed in als het zo warm is. Wij blijven lekker binnen en steken rond 19.00 uur onze neus buiten om te voelen of we al buiten kunnen eten.
Pff, Irma 38 is idd een beetje te. Wat een toestand. Klinkt als een heftig ongeval.

Het is hier lekker afgekoeld. In mijn huis is heet ook weer uit te houden, gelukkig. Want ik ben thuis aan het werk.

Ik ga zo even boodschappen doen, alles is op. Ik denk dat ik vanavond een salade ga eten. Ik denk sla, tomaat, makreel, ui en boterbonen.

En nasi, goed idee, Teig en Irma. Mss haal ik daar eea voor in huis en kook ik vandaag alvast rijst. Dan is dat morgen lekker snel klaar.
Alle reacties Link kopieren
Wij eten vandaag weer koude wraps maar dit keer met gerookte kip en een soort van pesto dressing en veldsla. Van de rest van de veldsla en rucola en tomaten en een stukje feta maak ik nog een salade voor erbij.

Rijst vast stomen voor morgen is wel een goed idee, denk dat ik dat zo ook eens ga doen.
Alle reacties Link kopieren
Heftig Irma. Sterkte ermee!

Gister maakte ik een simpele koude salade met gekookte eieren, blikje tonijn, komkommer, tomaat, beetje mayo en sla. Was heerlijk en prima voor die idiote temperaturen.

Vandaag thuisgewerkt en gelukkig werd het koeler dus de hele dag alles tegen elkaar open gehad. Lief vond de gerookte zalmwraps zo lekker dat op zijn verzoek ik het nog een keer heb gemaakt.

Balen dat je nix kwijt bent, Dolf. Ik eet een stuk minder en lichter met deze hitte, dus ik hoop dat er wat van mijn blessurekilo's af gaan ;-) Hoe gaat het nu met je?
Alle reacties Link kopieren
gisteren aten wij rodekool, aardappels en verse worst. (ja, met die hitte...)
Vandaag opgebakken aardappels, witlofsalade en karbonaadje
Jeetje Irma, klinkt heftig allemaal. Daar is je puber nog wel een tijd zoet mee.

Wij aten vanavond pasta carbonara met erwtjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven