Wat eten we vandaag ?

12-09-2018 17:51 3122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een zoveelste deel van een topic over koken, eten en alles wat daarmee samenhangt - of niet…

Afbeelding


Het vorige deel vind je hier : eten/wat-eten-we-vandaag/list_messages/377891
irmaladouce wijzigde dit bericht op 03-09-2019 10:21
Reden: Het oude plaatje is niet meer beschikbaar
19.33% gewijzigd
@GB: ja het was heel lekker! De kaas gaf er een bijzondere smaak aan. We eten soms ook wel floriflette, dat is met een andere kaas, ik vond de morbiflette lekkerder. Maar ik lust het beiden graag. Het is alleen niet al te gezond ;-). Zonder spekjes zou het wel net niks zijn denk ik. Geen gerecht dat je gemakkelijk omzet naar zonder vlees.

@ugli: de kaas is ook gewoon in NL te koop bij de kaasboer, dus als je het eens wil proberen dan kan dat.
Alle reacties Link kopieren
Wat is het weer heerlijk buiten. Ik eet vandaag een salade met bleekselderij, blauwe kaas, appel, walnoten en druiven. En een salade met witte bonen, rode ui, peterselie en mint. En toe watermeloen. Allemaal fijne ‘warmte’ kost
Alle reacties Link kopieren
:hello:
Ik ben nogal afwezig wegens monsterklus (waar ik nu maar ns stevig grenzen aan ga stellen voor volgend jaar, want ik trek het echt niet meer om drie weken echt alléén maar onder heel hoge druk te werken, blijkbaar ben ik daar te oud voor geworden ondertussen ;-D )
Eergister aten we een pastaatje met penne gemaakt van rode linzen. Had ik gekocht omdat ik dacht dat daar flink minder koolhydraten in zouden zitten dan in pasta, maar dat bleek helemaal niet waar ;-D Was wel goed te nassen, dus als glutenvrije optie zou ik m wel aanraden. Gister maakten wel van het restje salade met extra tomaat, bosui en een berg peterselie. Heel lekker.

Vanmiddag ga ik varen met broer en ouders, lekker met dit weer. Maar eerst nog maar effies een paar uur werken..
Alle reacties Link kopieren
Wij brengen straks eerst met de auto onze bbq naar schoonouders en gaan dan later op de fiets terug.
Hopelijk haalt schoonvader wel fatsoenlijk vlees en niet zo'n pakket bij lidl. Man heeft gezegd dat hij naar jumbo moest gaan dat is al beter ( over de slager hoef ik het met schoonvader niet te hebben).
Och wat een mooie dag jongens. Niet té warm, heerlijk zomers, ik word er blij van.

Maak zometeen een salade van parelcouscous, halloumi en broccoli: https://www.bbcgoodfood.com/recipe/hall ... a-dressing
Helemaal eensch, Teig, het is top. Voor wbt die Morbiflette, is mss wel te vervangen door iets, dat spek. Maar goed, het is me nu ietsje te winters.

Haha, Moos, doel voorbij gestreefd. ik heb die linzenpasta ook weleens geprobeerd. Wel prima. Maar mijn favoriet is bruine rijstpasta.

Leuk salade buffetje, Rast.

Ik ga een soort lauw warme salade met linzen en geroosterde aubergine maken, geïnspireerd op een gerectht uit Plenty.
Alle reacties Link kopieren
Was effe erg druk. Weekend weg geweest met mijn tante uit Zwitserland. Naar Texel geweest en was erg gezellig en lekker gegeten bij een restaurant wat alleen maar kookte met streekproducten. Meteen ook voor de dag erna gereserveerd en 1 dag bij een standtent gegeten.

Vandaag lang met het bootje wezen varen en net kip gewokt met tauge, chinese kool en champignons en terriyaki saus bij gemikt met udon noedels. Gister onze favo houtovenpizza laten aanrukken: parmaham, mozzarella, tomaat en knoflookolie

Morbiflette lijkt op tartiflette. Dat maakt lief altijd bij de wintersport. Heerlijk!

Als we in Europa op vakantie gaan stampen we onze auto ook altijd vol met lekkers maar omdat we dit jaar ver weg gaan, hebben lieve vrienden ons boodschappenlijstje meegenomen naar Frankrijk ;-)
Alle reacties Link kopieren
Mogguh. Wederom een stralende dag. Vandaag hoef ik niet na te denken over het eten (nou ja niet in die zin dat ik moet verzinnen wát dan) want er is een foodtruck event hier vlak bij dus daar ga ik met 3 vriendinnetjes heen. Gezellig en vast ook lekker. Geniet van het mooie weer allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Dat vind ik nou zo jammer, dat ik niet uit eten kan of naar een foodtruck vanwege mijn allergiën.

Linzenpasta vind ik ook lekker, de maispasta heeft een ander ‘bijsmaakje’ en kikkererwtpasta vind ik meestal ook goed passen. Of ik gebruik spiraalgesneden courgette. Of zoals bij melanzane alla parmigiana, heb je geen pastavervanger nodig. De lekkerste recepten zijn toch vaak de recepten die al glutenvrij bedoeld zijn.

Na twee dagen barbecue kom ik even hier inspiratie opdoen. Ik ben even helemaal ‘uitgevleesd’ voorlopig. Al had ik zelf best veel gegrilde groenten vanwege mijn 2 ‘lussiknies’ aan tafel.

Het wordt:

linzensalade met aubergine, tomaat, geitenkaas en munt
en
rijst met gewokte chinese kool met kerrie en cocos, gebakken uitjes erbij

Fijne dag allemaal!
Leuk rastan, zo'n foodtruckfestival. Al kan dat soms ook keuzestress opleveren ;) . Ze hadden hier in de buurt onlangs een "kliekjesfestival", op maandag en dinsdag, waarbij foodtrucks voor gereduceerde prijzen hun "kliekjes" konden verwerken van de festivals van het weekend. Helaas waren wij precies die dagen op vakantie dus we zijn niet geweest, maar ik vond het een erg leuk concept.

Van alles al gedaan vanochtend: de was draait, er bakt een cake in de oven, het badje staat in de tuin op te warmen voor vanmiddag voor de kinderen, oud papier en glas zijn weggebracht, vuilniszak vervangen, keuken gepoetst, woonkamer opgeruimd en zometeen komen schoonouders een bakkie doen. Vanmiddag maar weer even tijd voor wat leuks zoeken.

Ik maak vanavond rendang-gehaktballetjes met paksoi en rijst.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn lekker gaan wandelen in een natuurgebied vandaag in het kader van wat extra beweging. Sporten doe ik morgen weer.
Gisteren bij de toko wantans gehaald en daar maak ik soep mee waar ik taugé en paksoi in gooi. Man heeft ook nog garnalen voor zichzelf gekocht die hij gaat opbakken met knoflook.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb couscoussalade gemaakt met feta, rozijnen, perzik, gerookte kipfilet, pecannoten en munt. Was echt heerlijk. Eet morgen de rest. Dit wordt een blijvertje.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook couscous. Had m geweld in teveel water dus wat plakkerig. En had er gebakken champignons, aubergines, romanesco en heel veel peterselie en oostindische kers doorheen gedaan. Oh ja, en wat komkommer, ui en sla. Ondanks kruiderijen bleef-ie toch wat saai. Munt en feta erdoor zou een goed idee zijn denk ik.
Mijn Ottolenghi creatie vond ik ook een beetje saai gisteren. Ik heb nog een portie voor morgen, maar dan ga ik 'm wel een beetje meer opleuiken.

Vandaag at ik Caesar salad. Broodje erbij.
Alle reacties Link kopieren
Zaterdag ging hier de bbq aan. Daar kwam een hamburger op (voor puber) en verder nog wat cevapcici en tofu in een knapperig jasje. En heerlijk sappige maïskolven en gemarineerde courgette chunks. En natuurlijk sla erbij. Gisteren maakte ik een chicken vindaloo from scratch. Met basmatirijst, naan en pan roasted carrots. Was weer erg lekker. Opnieuw fijn buiten gegeten.

Vanavond wordt het wsch een snelle pasta. Iets zomers. Vegetarisch.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag eten wij een roerbak met paksoi, wortel en gember en kip met eiernoedels.
Alle reacties Link kopieren
vandaag pasta salade met oliifjes, kaas en pesto:)
Wij aten vandaag wraps, met een kikkererwtenstoof, feta, verse peterselie en tzatziki. Erg lekker en het waren wraps dus de frutjes waren ook gelukkig. Lekker buiten kunnen eten.

Vandaag weer begonnen met werken en brrrrr ik had echt flinke tegenzin. Heb het wel een beetje geschoten hier geloof ik, maar weet nog niet zo goed wat ik dan wel zou willen / kunnen. Nou ja. Ik zal er ooit wel uitkomen, dit soort dingen hebben tijd nodig.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
26-08-2019 12:01
Vandaag eten wij een roerbak met paksoi, wortel en gember en kip met eiernoedels.
Dit werd groene curry. Was lekker.

Morgen eet ik weer tussendoor een boterham op mijn werk. Man eet weer chili con carne denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren werd het tagliolini alla puttanesca. Héérlijk zomers. Opnieuw buiten gegeten. Vanavond "winkel" ik in de koelkast. Er liggen nog 2 soorten vegadinges, kalfschipo's, sla, een courgette en K&K ( :$ ) aardappelsla. Komt wel goed.
Ik had vanmiddag vrij :) (maar dat is omdat ik vrijdag de hele dag moet werken, maar daar denk ik lekker nog even niet aan). Omdat het nog zulk mooi weer is gaat lief de barbecue aanzwengelen. We hebben voor op de barbecue kipworstjes, kipspiesjes, courgette en hamburger, erbij salade, rauwkost en brood. Simpel maar lekker.
Hebben jullie het droog gehouden, Teig. Want hier begon het aardig te plenzen.

Ik maakte salade nicoise. Sla, boontjes, komkommer, tomaat, aardappel, eitje. En ik dacht dat ik nog een blikje makreel had. Maar helaas. Nu zag ik laatst een recept voor imitatie tonijnsalade van kikkererwten, waarop ik een variatie heb gemaakt (grof gepureerd, met een beetje wijnazijn, mayo, dijonmosterd, fijngesneden bleekselderij en ui, kappertjes, snippers nori). Dus dat heb ik geprobeerd. Het smaakte ergens wel vissig, maar niet echt naar tonijn. Het was wel een lekkere combi evengoed. Zou ik zeker nog een keer maken.
GeorgieBrown schreef:
27-08-2019 23:46
Hebben jullie het droog gehouden, Teig. Want hier begon het aardig te plenzen.
Regen? Geen druppel gezien, ook vannacht niets gevallen hier!
Alle reacties Link kopieren
Het was een vrij compact buitje wat over t land schoof. Wij hebben m ook net gemist helaas (of hij ons, meer)

Tjonge Teig, dat je klaar bent met je werkplek. Je hebt daar lang met plezier gezeten, toch? Maar zoals lief laatst zei: als je eenmaal hardop hebt gezegd dat je weg wilt, dan is t ook wel echt tijd. En t lijkt me dat er voor jou mogelijkheden genoeg moeten zijn in je werkveld.

Hier de dagen aan het aftellen tot einde klus. Nog anderhalve week :@@: Al ga ik het meestal wel leuker vinden als t eenmaal echt begint (over een week)

Gister maakte lief een soepje van courgette en paprika, was lekker. Stokbroodje kruidenboter ernaast. Vanavond zullen we wel iets op kantoor eten.
Alle reacties Link kopieren
Teigera schreef:
28-08-2019 06:40
Regen? Geen druppel gezien, ook vannacht niets gevallen hier!
Hier ook helemaal niks.

Pastasalade met kip en komkommer en sla en feta straks. Lekker, nu al zin in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven