Wat eten we vandaag?

07-02-2020 14:48 3214 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel van een langlopend topic. Praat , eet, en kook gezellig mee!

Het vorige deel vind je hier :eten/wat-eten-we-vandaag/list_messages/427421


Afbeelding
Ik was zeer tevreden over mezelf en mijn kookkunsten gisteren. Het was erg lekker (maakte niet eerder rendang uit de slowcooker, en voorheen gebruikte ik altijd een k&k boemboe) en alles ging schoon op. Ook het dessert viel goed in de smaak.

Vandaag weer dienstje gedraaid op werk, bij thuiskomst kreeg ik volkoren pasta met zongedroogde tomatenroomsaus en aubergine. Nog wat kaas eroverheen en salade ernaast.
Whoop Whoop! Vandaag mijn eerste bestelling bij Pieter Pot gedaan. Meeste dingen kan ik makkelijk in de buurt krijgen, maar hier hebben ze noodles! Geen rijstnoedels, maar Soba. Dus kan ik binnenkort een keer noodlesoup maken. Nu al zin in. Ook losse pijnboompitten gevonden. Blij mee.

Leuk Teig, dat het gelukt is zonder boemboe!

Vandaag maak ik lettuce wraps. Bruine rijst, wortelrauwkost, gebakken champignons (ga ik even zoeken hoe ik die een beetje Koreaans kan maken) en kimchi. En dat rol ik dan in romaine sla.
Alle reacties Link kopieren
Fijn he Teig als dingen zo goed lukken. En tof GB dat je noodles zonder plastic kan krijgen! Ik at vandaag weer eens warm (daar is het miezerige weer dan wel goed voor): pasta met spekjes, uien, champignons, courgette en spinazie. Oh en een beetje zelfgemaakte (ingevroren week of 3 terug) rucola pesto erdoor. Was prima maaltijd!

(Ja ik was extreem vroeg, want geen tijd genomen om te lunchen dus ik ging van mijn graat tegen vijven)
Leuk GB! Ik zag laatst reclame van ze, ze bezorgen hier ook of gaan dat heel binnenkort doen. Ze breiden uit volgens mij, de zaken zullen goed gaan.

Wij aten vanavond Griekse orzo en dat paste wel goed bij het druilerige weer. Ik was flink natgeregend tussen station en huis na het werk, dus zit nu in een sportbroek en shirtje :-D .
Alle reacties Link kopieren
Ik kom ook net doorweekt thuis en eet nu een bakje noedelsoep.

Morgen “ iets met kip en broccoli “ weet nog niet welke kant ik op ga daarmee.
Alle reacties Link kopieren
Pieter Pot is gaaf. Ik sta al een paar weken op de wachtlijst. Hoop dat ik snel kan gaan bestellen.

Wij aten net spinazierondo met zoete aardappelstamppot met veldsla, cherrytomaatjes en geitenkaas. Was lekker
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, die Pieter Pot! Helaas niet geschikt voor mij want het is niet glutenvrij en kruisbesmetting met noten kan ook voorkomen. Jammer, want ik vind het een mooi initiatief. Vooral de glazen potten spreken mij aan, ik houd niet van voedsel in plastic. Ik ga altijd naar de (bio)slager met mijn eigen glazen bakjes maar meer opties zie ik niet en veel van het supermarktspul zit in plastic. Bij ‘zelf scheppen’ vertrouw ik het ook al niet vanwege kruisbesmetting.

Vandaag aten we shakshuka met ei, peterselie en feta gecombineerd met gnocchi en olijfolie.

Verder nog soto soep met kip, mungbonen-noedels, madame Jeanette pepertje, ui, prei en taugé. Daarna had ik al snel weer trek en maakte ik toch nog maar een salade met witlof, bleekselderij, walnoten en druiven.

Ik denk dat die gnocchi niet zo vullen als het zelfgebakken brood dat ik meestal maak bij de shakshuka. Maar het was een leuke afwisseling, die gnocchi, en ik hoefde ze niet eens zelf te maken, ah heeft ze glutenvrij. Yay!
:HA:
https://twitter.com/Pascaldegier/status ... ets-389%2F

Ik krijg het niet als plaatje geplakt, dus dan maar de link. Moest echt lachen om zo'n herkenbare tweet. Gelukkig zijn ze later nog prima opgedroogd :hihi:
Alle reacties Link kopieren
*Pauze* schreef:
01-07-2020 12:09
:HA:
https://twitter.com/Pascaldegier/status ... ets-389%2F

Ik krijg het niet als plaatje geplakt, dus dan maar de link. Moest echt lachen om zo'n herkenbare tweet. Gelukkig zijn ze later nog prima opgedroogd :hihi:
Hahaha :D

Wij eten dus kip en broccoli , met eiermie en een ketjap/hoisin-achtig sausje.
Hahahaha wij hadden er vanavond ook weer zo-een: "Wat is dit? ik hou niet van bloemkool. Is er iets anders te eten? (nee) Waarom niet? Ik heb honger. Ik hou niet van saus. De rijst is niet lekker. Ik wil geen rijst. Ik wil niet eten. Ik wil niet aan tafel zitten."
Uiteindelijk at ze bijna alles op, na een vakkundige negeersessie van het gezeur uiteraard :-D .

We aten Indiase milde curry met bloemkool (schande!! :evil: ), vegetarische wokstukjes en rijst.
Alle reacties Link kopieren
Knap Teig dat je dat lukt. ;-D

Ik heb vanavond een hapje gegeten bij een thai om de hoek. Geroerbakte groenten en cashewnoten in oestersaus. Lekker pittig, wat rijst er bij.
We waren een beetje laat en ik heb niet zo veel meer in huis. Dus we eten een broodje met smeersels en kaasjes. Morgen weer gezond.
Alle reacties Link kopieren
Mijn beide “lusiknies” zijn er niet. Die leven liefst op bliksoep (tomaat) en tosti (kaas) en/of gebakken spek met eieren. En laat ik de 3 P’s niet vergeten: pizza, patat, pannenkoeken. Die komen na de drie R’en maar dat vertelt niemand je vooraf. Zoals je ook denkt altijd dat jóuw puber de pauzeboterhammen niet inwisselt voor energydrink en chips.

Wij hadden hele forel (zonder commentaar als: “ieuw!! vis! Een dode vis! Met ógen!”) uit de oven en daarbij een doperwtjes-knolselderij-peultjes-aardappel-salade. Met dille/honing/mosterd dressing.

En soto soep deel 2. Met zadencrackers met hummus en snackpaprika.
rastan schreef:
01-07-2020 19:32
Knap Teig dat je dat lukt. ;-D
Ik hou het graag gezellig aan tafel. En ze gaat heus niet stuk als ze een keer slecht eet. ;-) ik ben eigenlijk gewoon keihard, haha.

En ik weet inmiddels dat negeren ervoor zorgt dat ze meestal dan toch maar gaat eten, want ja, iets anders krijgt ze niet. Wederom, keihard zijn we.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag was het eten dankzij To Good To Go een verrassing. Ik kon om 19.00 een tas ophalen bij de buurtsupermarkt. We aten een broodje hamburger met kaas, kiemgroenten en sla en Caesar salade. Als toetje een plak carrot-fudge-cake en voorgesneden fruit.

Heb alleen de hamburgers er zelf bij gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dezelfde aanpak Teigera. Hooguit soms een droge boterham als ze het echt niet wegkrijgen.

Wij aten vandaag een hartige taart a la bolognese, was erg lekker, viel ook bij de kinderen in de smaak.
@mijnnaamishaas: bij een pittig uitgevallen curry hebben we ze wel eens brood gegeven, dat was echt sneu. Grappig dat jij hetzelfde doet ja.

Vanavond wordt het albondigas met chorizo en amandel, met rijst, aioli en sla.
Alle reacties Link kopieren
Wij eten in elk geval chipolata merquez met ik denk een couscoussalade. Moet dan alleen komkommer en tomaten halen. Picnic komt wel maar net na etenstijd.
Alle reacties Link kopieren
Er wordt hier in heus bijna altijd lekker gekookt ( in tegenstelling tot mij vroeger), ze hoeven alleen maar een hapje te proevven en veder zoeken ze het maar helemaal zelf uit. De jongste wil tegenwoordig alleen altijd op schoot zitten tijdens het eten. Beetje irritant is dat, maar goed, als ze dan wel gezellig haar bord leeg eet dan moet dat maar. De oudste deed dit ook een periode en op een gegeven moment kun je gewoon zeggen dat ze moet wachten tot ik mijn bord leeg heb. En de andere kant is dat ik vanochtend nog even een tijdje met mijn twee meisjes op schoot had die een beetje met mij en met elkaar knuffelden terwijl ze hun laatste hapjes brood aten.

We aten gisteren shakshuka. Dat werd door de oudste enthausiast ontvangen, (mama, dit is mijn een na lievelingseten, na mijn lievelingspasta (met bloemkool, peterselie, zongedroogde tomaten, rozijnen en kaas) en die gekke taart met spinazie). De jongste at niet zoveel, maar die is sowieso in ik eet alleen maar kale pasta staking. Gelukkig worden kinderen groot van lucht (en ze eet enthousiast fruit en rauwkost dus het zal wel goed komen).

Voor vandaag weet ik het niet, mijn lief doet de boodschappen en ik wacht rustig af....
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook shakshuka vandaag. Weinig inspiratie en dit is altijd wel lekker. Dit keer een versie met behalve de standaard groenten ook wat feta en veel verse peterselie. Lekker hoor.
Alle reacties Link kopieren
Noodles, ui, wortel, restje courgette, champignons, paprika, sojascheuten, kip en bokaal zoetzure saus
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Hier vanavond een AVGtje met sperziebonen, gebakken aardappelen met een champignonburger en een kaasschelp voor de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Vanavond voor het eerst weer binnen gesport en daarna heel ongezond en ongeïnspireerd Chinese tomatensoep en een loempia gegeten. We moeten toch van die blikken soep die De Vader heeft gehamsterd af :whistle:
yette wijzigde dit bericht op 02-07-2020 22:47
0.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vitello tonnato en daarna spaghetti.
Alle reacties Link kopieren
Mijn lief zat in een affspraak met een klant en die liep heel erg uit, hij was uiteindelijk om half 8 thuis, dus ik sjeesde om half 6 naar de supermarkt om boodschappen te doen. We aten tortilla's met een vulling van kip, bonen, mais, paprika en lente ui met een kant en klaar sausje, want ik ben zo slecht in in de supermarkt bedenken wat we moeten eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven