Wat eten we vandaag?

13-12-2020 09:35 1765 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het zoveelste deel van een bestaand topic. Kook , eet en klets gezellig mee.

Het vorige deel :
eten/wat-eten-we-vandaag/list_messages/ ... 1?start=25#

Voor als Viva stopt: https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-e ... ?page=2#34. Hier vind je ons 😀

Afbeelding
dolfje wijzigde dit bericht op 10-07-2021 03:45
34.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nou niet bepaald :P

Wij eten dit: https://www.ah.nl/kookschrift/verzameld ... rid=153941 ( witlof met ham en kaas uit de oven) met rostirondjes. Wilde eerst aardappelpuree maar hadden gisteren ook al stamppot en ik ben te lui om aardappels te schillen en moet ook blijven zitten van de fysio en mezelf als ik gewerkt heb dus dan maar even zo in etappes. Dus ben nu even aan het wokken en dat zet ik straks dan in de oven.
Het worden bij mij de spruitjes en aardappels. Staat nu in de oven, met knoflook. Ik gooi er zo meteen nog wat feta & walnoten over en dille. Geen idee of dat laatste werkt met die spruiten, maar ik ga he zo ontdekken.
Alle reacties Link kopieren
Gister aten we witlof uit de oven met ham en kaas, aardappels en een cordonbleu.

Wij aten vanavond preischotel met prei (oh ja joh), paprika en gehakt. Gekruid met knof, kerrie, paprikapoeder, beetje chili. Dan schep bloem meebakken en wat melk erdoor, onderin de ovenschaal aardappelschijfjes, preiprutje erop en dan de oven in met een laagje kaas. Was lekker.
Klinkt lekker, Jynta. Prei moet ik ook weer eens meenemen.

Mijn experiment was een groot succes en voor herhaling vatbaar. Erg lekker.
Alle reacties Link kopieren
Geen vasten hier. Wel ongeïnspireerde vriezer maaltijden, gisteren nasi en vandaag aardappelpuree met rode kool en gehaktballen.
Alle reacties Link kopieren
Hm, klonk ook erg lekker GB! Jammer dat lief niet van feta houdt, daarom koop ik het haast nooit. Toch gauw weer ns doen.

Lief zou vroeg klaar zijn en boodschappen doen, maar dat liep de soep in en daar kwam ik pas achter toen ik al thuis was. En in de groentela lag alleen nog een half bakje champignons. Toen maar champignonrisotto gemaakt, met gedroogde boleten. Was prima. Bedacht me alleen 5 minuten nadat het op was dat kappertjes er nog heel lekker door geweest waren. Ook lekker op tijd.
De afhaal-bibimbap was erg lekker gisteravond. Om tien uur zat mijn dienst erop dus ik verwachtte mogelijk wel aangehouden te worden ivm de avondklok, maar dat gebeurde niet. Uiteraard heeft werkgever voor de benodigde verklaring gezorgd, dus ik was voorbereid.

Vanavond weer de oppas-dinsdag, we kregen groentesoep, daarna boerenkoolstamppot met worst en spekjes. De kinderen kregen appel-kaneelvla toe. En ik had al hoofdpijn, maar toen ik thuiskwam bleek lief pasta met blauwe kaas-saus te hebben gekookt, toen ging ik bijna over m'n nek. Wat een geur, jemig. Na het branden van wat wierook voel ik me wel wat beter nu. Tot zover de geneugten van het samenwonen... :wtf:
Alle reacties Link kopieren
Oh pasta met blauwe kaas. Lekker. Goed idee voor volgende week dus bedankt Teig :)

Voor morgen heb ik net een bakje pastasaus uit de diepvries gehaald. Eten we met spaghetti.
Alle reacties Link kopieren
Ik had soufflés gemaakt van een restje kaassaus en overgebleven eiwitten. En vervolgens rucola met uien in azijn en een half blikje kabeljauwlever.

Verder rode kool met appeltjes, hachee en aardappelpuree.

Achteraf gezien had ik de aardappelpuree willen omwisselen met de soufflé.

Morgen ga ik voor de herkansing. De huiself heeft namelijk niet de 1 kilozak aardappels geschild, maar de 3 kilozak. Ik vond het al zo lang duren.... “schil jij even die zak aardappels?” :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
:rofl: Arme huiself..
Hahaha, Mermedina, thema week wordt het denk ik. De aardappeleters. :proud:

Moos, ik denk dat die feta niet echt essentieel is hoor in die combinatie. De structuur van de aardappels en spruitjes met de walnoten is wel heel lekker. Maar je zou er vast ook bijv. parmezaan overheen kunnen doen.

Vanavond ga ik denk ik voor een losjes op Ramen geinspireerde noodle soup. Ik heb nog wel genoeg om daar van te kunnen maken.
Hahaha dat is wel wat veel ja :) Mermedina!

Vanavond eten we stoofvlees uit de slowcooker met snijbonenstamppot.
Alle reacties Link kopieren
Lasagne met tomatensaus en gerookte zalm, gemengde salade ernaast.

Oh en voor morgen pannenkoeken, was door jullie eerdere berichten geïnspireerd geraakt ;)
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, drie kilo :O

Hier vandaag 'zoete' gele nasi. Niks zoets aan, maar het woord zoet doet het hier altijd goed :P Enige verschil met wat ik verder meestal doe, is dat ik de rode peper weglaat en er wat sweet chili saus door doe.

Verder lekker alle potten en flesjes met additieven op tafel: sambals (oa zelfgemaakt), ketjap, seroendeng, apenhaar (abon vlees), gebakken uitjes, kroepoek, zelfgemaakte atjar...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor morgen een bakje Thaise curry uit de diepvries gehaald en maak er een noedelsoepje bij en bak er een ei bij. Ben nog steeds diepvries aan het leeg eten. En nog steeds inspiratieloos. Of eigenlijk futloos en geen zin om iets te verzinnen en creatief te zijn. Zit nog steeds met werktperikelen want weet nog steeds niet hoe en wat precies en al dat Coronagezeik en ellende helpt niet mee. Zou zo graag naar de zon willen maar ja.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig eten we ons makkelijk door een kilo aardappels per dag heen (3 personen). :mrgreen: Mijn vriend is verzot op aardappelpuree, schijnt heel Fins te zijn.

Vandaag dus min of meer hetzelfde:

Een ‘slaatje’ van de andere helft van de kabeljauwlever, azijn, aardappelpuree :) , komkommer en ui.

En

De rest van de hachee onder een dakje van aardappelpuree :) met kaas, roomboter en cornflakes-kruimels uit de oven.
Alle reacties Link kopieren
Dolf :hug:
Hier hetzelfde. Ik zat notabene net met heimwee een stukje Zuid-Frankrijk te 'steetviewen'. Het is daar blote-benen-weer. Dus vroeg (of laat?) in de zomer. Er zijn in elk geval amper toeristen, maar de pizzeria heeft het terras opstaan en bijna alle tafeltjes zijn ingedekt. Op streetview dan. Járen geleden :|
Aaaaah Yette en Dolf, het is niet leuk. En we hebben weinig perspectief op wanneer het weer beter zal gaan, helaas! Stug doorgaan maar.

Gisteravond de frutjes laten kiezen wat het wordt vandaag, pasta of vis (wat ze voor vandaag niet kiezen staat gewoon voor morgen op het menu, maar goed) en ze kozen voor vis. Zalm uit de oven in bladerdeeg, met roergebakken spinazie en aardappeltjes wordt het.
Alle reacties Link kopieren
En dan regent het ook nog weer en ik moet dadelijk eerst op de fiets naar de fysio de ene kant op en dan naar werk de andere kant. Ik haat dit echt.
Op Streetview kijken naar vakantiebestemmingen doe ik ook Yette. Zo heimwee naar sommige plekken. En dan hebben wij het goed hier maar het weer hé ik ben hier niet voor gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Het is nu ook wel echt rotweer, zo donker en nat...

Wij aten gisteravond macaroni met ham en kaas en vanavond kabeljauw met serranoham :-P) Recept van Janny van der Heijden en ik heb er nu al zo'n zin in :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Ik maak vandaag pompoensoep uit Simple van Ottolenghi.

Gewoonlijk leg ik pompoen voor gepureerde soep of saus in tweeën gesneden in de oven en daarna lepel ik hem uit. Maar Ottolenghi wil dat ik de pompoen eerst helemaal schil en in stukjes van 2-3 cm snijd voor hij de oven in gaat. Noemt-ie simpel :P
Alle reacties Link kopieren
Ondanks enkele inspiratie-loze kokkins (wat een gek woord), lees ik toch wel erg lekkere maaltijden hier.

Het is vorig WE geen socca geworden. Er viel een enorm pak sneeuw, dat om winterse kost vroeg (het werd kaasfondue met brood, aardappeltjes, champignons, brocoliroosjes). Maar het komt er heus een keer van. Ik heb intussen ook de franstalige recepten uit de keuken van Nice doorgespit en ik denk dat ik toch een speciaal bakblik o.i.d. zal aanschaffen.

Dinsdag aten we volkoren farfalle met een eenvoudige tomaten-groentensaus met pit. Lekker veel Parmezaan erover. Gisteren hadden we kabljauwhaasjes met ansjovis, kerstomaatjes en groene olijven uit de oven. Met bulgur en gestoomde brocoli.

Vandaag een restje pasta van dinsdag voor JV. Man en ik zien nog wel. Mss maak ik quesadillas van overgebleven wraps die nog in de koelkast op een bestemming liggen te wachten. Er is ook nog tomaat en avocado.

Na de sneeuwval van de laaste dagen, regent het hier momenteel pijpenstelen. En dat gaat iig tot en met zaterdag duren. Ik word daar niet vrolijk van :mad:
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
28-01-2021 11:06
Ik maak vandaag pompoensoep uit Simple van Ottolenghi.

Gewoonlijk leg ik pompoen voor gepureerde soep of saus in tweeën gesneden in de oven en daarna lepel ik hem uit. Maar Ottolenghi wil dat ik de pompoen eerst helemaal schil en in stukjes van 2-3 cm snijd voor hij de oven in gaat. Noemt-ie simpel :P
Heel simpel inderdaad! ik ben voortaan van de makkelijk en koop de pompoen al in blokjes :P
yette schreef:
28-01-2021 11:06
Ik maak vandaag pompoensoep uit Simple van Ottolenghi.

Gewoonlijk leg ik pompoen voor gepureerde soep of saus in tweeën gesneden in de oven en daarna lepel ik hem uit. Maar Ottolenghi wil dat ik de pompoen eerst helemaal schil en in stukjes van 2-3 cm snijd voor hij de oven in gaat. Noemt-ie simpel :P
Tja, volgens mij is Ottolenghi altijd van het moeilijk doen. Alles apart bakken en warm houden en vervolgens bij elkaar doen enzo. Pff.
Alle reacties Link kopieren
Wij aten Thaise rode curry. Met kip-gehaktballetjes, sperzieboontjes (ze hadden geen peultjes), broccoli en cherrytomaatjes. Erbij rijst en voor mij een berg koriander erover heen. Ging schoon op. Ook wel eens leuk ;-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven