Wat heb jij als laatste gebakken?

29-12-2019 10:57 136 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al. Wat heb jij als laatst gebakken?

Ik ben benieuwd :yum:

Hier staat op dit moment een sinaasappel - banaan cake in de oven.
Alle reacties Link kopieren
Een tulband.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
Ooo - ik wil ook weer eens een tulband bakken. Ik heb een gigantische vorm (zo'n mooie zware) en daar heb ik vorig jaar een kleintje bijgekocht, zodat ik ook tulbanddingen voor minder dan zes personen kan maken. Maar vervolgens vergeet ik steeds dat ik dat ding heb.

Mijn plan nu: met de overgeschoten appelbeignetappels (ik had nog zó veel oliebollen dat ik het niet nodig vond er ook nog appelbeignets bij te maken) iets vegans uit de tulbandvorm bakken.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
LunchLover schreef:
03-01-2020 01:11
Ik vond het heel erg meevallen de eerste keer, enige is - zorg dat het goed opstijft. Om het jezelf gemakkelijk te maken kun je het mengsel ook in een vorm ding doen en invriezen. Daarna paneren (?).

Bitterballen is 10x makkelijker dan kroketten, die vorm vind ik lastig. En heb al veel vullingen getest. Nu had ik ham/kaas. Kip is heerlijk en garnalen ook!

:yum:
Ik heb ook al heel veel vullingen in gedachten :kwijl: Even moed verzamelen en dan ga ik een poging wagen!
Alle reacties Link kopieren
apppie schreef:
03-01-2020 22:43
Ik heb ook al heel veel vullingen in gedachten :kwijl: Even moed verzamelen en dan ga ik een poging wagen!

Gewoon doen! De eerste keer dat ik het deed ging het wel meteen mis trouwens haha, maar ik had gewoon meteen een tweede batch gemaakt en dat ging goed. Ik had toen de roux niet goed laten doorkoken. Dat moet je echt wel even een goede minuut laten pruttelen, dat activeert de binding.

Succes! Laat even weten of het gelukt is. :)
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend hadden we blueberry pancakes (vegan) als ontbijt, met gesmolten (nep)boter en maple syrup. Het was weer heerlijk.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Ik heb net kokos-roomboterkoekjes gebakken. Had wat roomboter om op te werken voor het over de datum was en idem nog kokos. Ik heb er chocolatechips (had ik nog liggen van Lidl) door gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Oliebollen
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Niet gebakken, wel gemaaktm speculaastruffels met melkchocolade.
Due-scimmie schreef:
04-01-2020 14:52
Niet gebakken, wel gemaaktm speculaastruffels met melkchocolade.

Die telt ook ;) . Klinkt heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu choc-chip/pecan koekjes in de oven zitten. Van het boek van Rutger (van HHB) hij maakt ze met macadamia noten, maar die vind ik niet zo lekker. Dit recept is echt goddelijk...

:rolling:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
LunchLover schreef:
04-01-2020 15:03
Ik heb nu choc-chip/pecan koekjes in de oven zitten. Van het boek van Rutger (van HHB) hij maakt ze met macadamia noten, maar die vind ik niet zo lekker. Dit recept is echt goddelijk...

:rolling:

Mijn koekjes komen ook uit het boek van Rutger.Alleen de chocolatechips heb ik er zelf doorgedaan.
Top-boek is dat.
Alle reacties Link kopieren
Is dat het Koekjesboek? Die heb ik wel eens doorgebladerd en op een verlanglijstje gezet
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Er staat nu appeltaart in de oven :yes:
may_ka schreef:
04-01-2020 15:40
Is dat het Koekjesboek? Die heb ik wel eens doorgebladerd en op een verlanglijstje gezet

Ja de koekjesbijbel heet het. Dikke pil.
Pannekoekjes van havermout, overrijpe banaan, kaneel en vanille suiker. Daarvan de helft met spek <3 .
Alle reacties Link kopieren
Brood, maar dat bakken we dagelijks dus dat telt niet. Ik heb na het lezen wel.meteen zin om iets van een taart ofzo te bakken. Morgen maar eens doen. :-D
.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
04-01-2020 16:12
Ja de koekjesbijbel heet het. Dikke pil.
Leuk! Misschien dat die dan toch nog een keer in huis komt (ik probeer de hoeveelheid kookboeken binnen vrij kleine perken te houden)
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Twee brownies gebakken ivm verjaardagstraktatie van dochter (5) morgen op school. Samen gebakken, uiteraard. Verder een Belgische broodpudding gebakken als dessert voor vanavond.
Oreokoekjes :love:
Alle reacties Link kopieren
Barnsteen schreef:
04-01-2020 17:19
Brood, maar dat bakken we dagelijks dus dat telt niet. Ik heb na het lezen wel.meteen zin om iets van een taart ofzo te bakken. Morgen maar eens doen. :-D

Oh leuk! Ik bak ook wel eens brood. Watvoor brood maak je?
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
LunchLover schreef:
05-01-2020 17:37
Oh leuk! Ik bak ook wel eens brood. Watvoor brood maak je?
Meestal gewoon saai volkoren-speltbrood. Soms spring ik uit de band en maak ik krentenbrood :proud:
Niet heel spannend maar gewoon dagelijkse routine. Maar eens wat anders is niet zo'n gek idee! Dus ik lees graag wat jij maakt!?
.
Alle reacties Link kopieren
Barnsteen schreef:
05-01-2020 17:55
Meestal gewoon saai volkoren-speltbrood. Soms spring ik uit de band en maak ik krentenbrood :proud:
Niet heel spannend maar gewoon dagelijkse routine. Maar eens wat anders is niet zo'n gek idee! Dus ik lees graag wat jij maakt!?

Ik bak brood met behulp van dit boek, ik weet niet hoe je zo'n brood moet noemen lol. Ik maak het vooral voor een weekend lunch achtig iets.

https://images.app.goo.gl/b7mx8A8UNGGZeRDT8


Ik maak ook pizza's van zulke soorten deeg!

Heb ook wel eens krentenbollen gemaakt. Ooit een busbrood, maar weet niet meer hoe dat eruit kwam.
lunchlover wijzigde dit bericht op 05-01-2020 18:20
Reden: Stomme pic!
19.51% gewijzigd
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Bananen yoghurt muffins met chocolade (veel chocolade met dank aan peuter die de zak leegkiepte in de beslagkom toen ik even bij zijn broertje was)

En vanavond gevuld Turks brood met shoarma en kaas
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Barnsteen schreef:
05-01-2020 17:55
Meestal gewoon saai volkoren-speltbrood. Soms spring ik uit de band en maak ik krentenbrood :proud:
Niet heel spannend maar gewoon dagelijkse routine. Maar eens wat anders is niet zo'n gek idee! Dus ik lees graag wat jij maakt!?
Ik bak vaak brood waarbij ik de helft rozijnenbrood maak en de andere helft gewoon brood. Dan heb je dus iets te kiezen maar niet meer dan één brood.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven