Wat is je signatuur gerecht?

26-08-2019 18:19 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het hoe heb je leren koken topic:

Welk gerecht maak jij het lekkerst klaar? Naar welk gerecht wordt regelmatig gevraagd door gezin, familie of vrienden?

Dus wat is jouw signature dish?

En graag met recept (als je wilt) ;-)
tinkeltje33 wijzigde dit bericht op 26-08-2019 18:25
2.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ballen met tomatensoep met braziliaans kaasbrood en kruidenboter.

Zelf vind ik het niet zulke spannende smaken, maar er wordt veel om gevraagd. Zoals altijd is alles glutenvrij omdat dat nu eenmaal nodig is.

Tomatensoep:
Uitje fruiten met verse gember en knoflook
Kipbouillon (potje) met water aanvullen tot 1,5 liter
2 blikjes tomatenblokjes
2 grote blikken tomatenpuree
Sudderen 15 min
Veeeel rundersoepballetjes erbij
Ballen garen
6 eetlepels suiker(vervanger)
Binden met een papje van flinke scheut azijn en aardappelzetmeel
Proeven of er zout bij moet en of de zoet/zuur balans goed is.

Geeft ongeveer 2 liter soep.

Kruidenboter:
Roomboter (grasboter is meteen handelbaar) prakken met rasp van citroenschil, peper, zout, knoflook, verse bladpeterselie

Braziliaans kaasbrood (pao de queijo):
400 gram tapiocameel (toko)
zout, bakpoeder
100 g kaas in 100 g melk gesmolten
100 g ui met 4 eieren gepureerd
Alles mengen
Ingevette bakvormen gebruiken en in de oven bakken, 45 minuten op 160 heteluchtoven

Je kunt dit deeg ook opstijven in de koelkast, er balletjes van draaien en dan in de frituur bakken.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
26-08-2019 19:13
Ik ben benieuwd naar je vistaco´s.
Heb je een recept of linkje?
Rosalind het is vrij simpel allemaal.

Mix in een kom een kopje bloem, theelepel bakpoeder, 1 ei, een half flesje bier, zout, peper, paprika poeder. Alles mixen tot een papje.

Vis in reepjes snijden, ik gebruik de soort witvis die in de aanbieding is bij de visboer, je moet een beetje een stevige vis. Reepjes vis door de bloem halen en daarna door het mengsel en frituren, ongeveer 4 minuten, tot het mooi goudbruin is.

In een andere kam mix fijn gesneden kool, geraspte wortel met limoensap van ongeveer 2 limoenen, flinke schep mayo, schep griekse yoghurt of sour cream, zout, peper, schepje mosterd. Goed roeren en klaar.

Maak een sausje van chipotle pepers en mayo.

Zorg dat je goede mais tortillas hebt, geen bloem tortillas, met mais tortillas is het zoveel lekkerder. Deze opwarmen direct op de flam van je gasfornuis, leg er een stuk vis op, de kool mix, salsa van chipotle en eet smakelijk. Mocht je toevallig aan tamarinde saus kunnen komen is dit ook heerlijk erbij ipv chipotle.

Je kan ook googlen op tacos baja california style, dan vindt je vast een duidelijkere uitleg.
Geweldig Rianne, dankjewel!
Het klinkt heerlijk. Ik heb geen gasfornuis maar maakte eerder al eens taco´s op de bbq, dus dat ga ik met deze ook proberen.
Alle reacties Link kopieren
Oe die vistaco's ga ik ook even onthouden!
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
27-08-2019 10:18
Geweldig Rianne, dankjewel!
Het klinkt heerlijk. Ik heb geen gasfornuis maar maakte eerder al eens taco´s op de bbq, dus dat ga ik met deze ook proberen.
Op het gasfornuis is meer voor de smaak van de tortilla. Je kan ze ook gewoon in een droge koekepan opwarmen, zonder olie of iets. Nooit in de magnetron, dat is vies.
Alle reacties Link kopieren
Even een tvp.
Alle reacties Link kopieren
MevrouwJack schreef:
26-08-2019 18:49
Niet specifiek één gerecht, maar wat ik het liefste maak voor familie en vrienden is een grote schaal met Italiaanse gerechten: vitello tonnato, biefstuk tagliata, zelfgemaakt ciabatta met smeersels, vijgen met geitenkaas en balsamico, jagerskip, risotto kroketjes, etc. Wat gorgonzola, burrata en taleggio erbij...
Mjammie, klinkt heerlijk! Het ziet er waarschijnlijk ook lekker uit:)
Alle reacties Link kopieren
rianneplaya schreef:
27-08-2019 09:39
Rosalind het is vrij simpel allemaal.

Mix in een kom een kopje bloem, theelepel bakpoeder, 1 ei, een half flesje bier, zout, peper, paprika poeder. Alles mixen tot een papje.

Vis in reepjes snijden, ik gebruik de soort witvis die in de aanbieding is bij de visboer, je moet een beetje een stevige vis. Reepjes vis door de bloem halen en daarna door het mengsel en frituren, ongeveer 4 minuten, tot het mooi goudbruin is.

In een andere kam mix fijn gesneden kool, geraspte wortel met limoensap van ongeveer 2 limoenen, flinke schep mayo, schep griekse yoghurt of sour cream, zout, peper, schepje mosterd. Goed roeren en klaar.

Maak een sausje van chipotle pepers en mayo.

Zorg dat je goede mais tortillas hebt, geen bloem tortillas, met mais tortillas is het zoveel lekkerder. Deze opwarmen direct op de flam van je gasfornuis, leg er een stuk vis op, de kool mix, salsa van chipotle en eet smakelijk. Mocht je toevallig aan tamarinde saus kunnen komen is dit ook heerlijk erbij ipv chipotle.

Je kan ook googlen op tacos baja california style, dan vindt je vast een duidelijkere uitleg.
Dit ga ik een keer maken. Tamarinde is in NL makkelijk te krijgen, in elke Indische toko en ik denk zelfs ook wel gewoon in de supermarkt.
Ik zou er zelf koriander op gooien.
.
Lorelai schreef:
27-08-2019 07:36
Oooh ik ben verliefd op dit recept, wat prachtig! Waar had jij de lavendel gescoord?
De kruidenbaron of kruidenkaravaan verkoopt lavendel online.
Alle reacties Link kopieren
Lorelai schreef:
27-08-2019 07:36
Oooh ik ben verliefd op dit recept, wat prachtig! Waar had jij de lavendel gescoord?
Sorry, had je vraag over het hoofd gezien. Online inderdaad, in fysieke winkels kon ik het niet vinden hier in de buurt.
Tjezus, wat vals
julius schreef:
26-08-2019 18:30
Pasta Carbonara. De simpelste pasta ooit.

Spaghetti koken, tegelijk pancetta (of gewoon spekblokjes) uitbakken in grote hapjespan.

2 eieren en 1 eigeel mengen in een kom met een goede hoeveelheid parmazaamse kaas en zwarte peper.

Als de spaghetti al dente is, afgieten en in de hapjespan kieperen. Vuur uit en een klein beetje af laten koelen. Hier het mengsel van ei, kaas en peper overheen gieten. Even snel doorroeren en meteen serveren met extra parmazaam en peper naar smaak.

Het is zo simpel, maar iedereen denk t dat ik echt kan koken.
Serieuze vraag, ben je dan nooit bang voor salmonella?
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
28-08-2019 16:14
Serieuze vraag, ben je dan nooit bang voor salmonella?

Ik niet in ieder geval, kans is zo klein:

https://www.nrc.nl/nieuws/2010/07/28/ho ... 81-a343346
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
rianneplaya schreef:
27-08-2019 09:39
Rosalind het is vrij simpel allemaal.

Mix in een kom een kopje bloem, theelepel bakpoeder, 1 ei, een half flesje bier, zout, peper, paprika poeder. Alles mixen tot een papje.

Vis in reepjes snijden, ik gebruik de soort witvis die in de aanbieding is bij de visboer, je moet een beetje een stevige vis. Reepjes vis door de bloem halen en daarna door het mengsel en frituren, ongeveer 4 minuten, tot het mooi goudbruin is.

....
Dit net gemaakt vanavond, echt superlekker!
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
MevrouwJack schreef:
30-08-2019 18:33
Dit net gemaakt vanavond, echt superlekker!
Hier ook. Zelfs mijn vriend, die niet van vis houdt, sprak er lovend over! 😄
Alle reacties Link kopieren
Pasta pesto. Niet erg culinair, wel lekker :-D
I don’t need an inspirational quote. I need coffee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn signatuuropdracht zojuist in praktijk gebracht. Het was namelijk de kipfilet met boontjes van iglo ping en klaar. Een echte aanrader voor de kipliefhebber. Nog een leuk feitje: iglo ping en klaar heeft nu ook veggie bowls en pasta(laag in calorieen) Een aanrader!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven