Wat is jouw 'signature dish?'

07-04-2018 18:13 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Ik was mijn weekmenu aan het samenstellen en bedacht me dat ik een aantal gerechten heb waar ik graag op terugval. Omdat ik het zo lekker vind, omdat anderen het zo lekker vinden en er om vragen, of omdat ik het erg leuk vind om het gerecht te bereiden (koken is een van mijn grootste hobbies).

Het lijkt me leuk om hier inspiratie op te doen door de favoriete gerechten om te koken van anderen te lezen :)
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Nigella’s meatball spaghetti met zelfgemaakte tagliatelle.

Elke man ligt aan je voeten.


https://www.nigella.com/recipes/meatballs


Overigens is het met kalfsgehakt nog lekkerder.
evyblissy wijzigde dit bericht op 07-04-2018 20:03
34.31% gewijzigd
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
07-04-2018 19:57
Caesarsalade.
Heb je recept?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Bara, Surinaamse lekkernij.

Afbeelding

En Surinaamse bami.
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Oh Ttass, heerlijk! Ik heb op vakantie in Suriname zo lekker gegeten, maar nog nooit hier in Nederland echt lekkere bara’s tegengekomen.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
07-04-2018 19:57
Caesarsalade.
Lekker, heb je een recept voor mij?
Mag ik alsjeblieft bij Ttass komen eten?
Oh Surinaamse bami :heart: en een goede Surinaamse saoto zou ik ook wel willen kunnen maken.

Ik kan wel roti en herheri maken, geleerd van m’n tante.
Kan er ook iemand pindasoep maken?
Alle reacties Link kopieren
Mijn signature dishes: stoofvlees, kip masala, curry en knoflooktaartjes.
Ik wil ook roti kunnen maken!!
Tis echt mijn allerfavorietste eten maar bij gebrek aan goed recept bestellen we het hier af en toe;)
Iemand een recept?;)

On topic: mijn pompoensoep is om je vingers bij af te likken en dat geldt ook voor bolognese taart. Zoo simpel en zooo lekker!

Verder zie ik liever man in de keuken staan, hij kookt veel beter dan ik maar uit tijdgebrek doen we het met wat ik maak..
Mijn signature-dishes: witlofsoep, uiensoep, gegarneerde zuurkoolschotel.
Alle reacties Link kopieren
Paddestoelenrisotto is wel zo’n beetje mijn signature dish.
Ik gebruik daarbij ook gedroogde paddestoelen en bak de verse paddestoelen eerst apart in roomboter met wat tijm en dan afblussen met witte wijn.

En curry’s. Zonder zakjes en pakjes, maar alle kruiden zelf vijzelen.
Ik heb ooit een recept gehad van de vader van een Engelse vriend waarvan de familiegeschiedenis op Mauritius lag en die man was een geniale kok. We aten daar altijd als koningen.
Dat recept gebruik ik nog steeds en het is ook eenvoudig vegetarisch te maken indien gewenst.
When in doubt, the auditor is always right!
Auditor schreef:
07-04-2018 21:56
Paddestoelenrisotto is wel zo’n beetje mijn signature dish.
Ik gebruik daarbij ook gedroogde paddestoelen en bak de verse paddestoelen eerst apart in roomboter met wat tijm en dan afblussen met witte wijn.

En curry’s. Zonder zakjes en pakjes, maar alle kruiden zelf vijzelen.
Ik heb ooit een recept gehad van de vader van een Engelse vriend waarvan de familiegeschiedenis op Mauritius lag en die man was een geniale kok. We aten daar altijd als koningen.
Dat recept gebruik ik nog steeds en het is ook eenvoudig vegetarisch te maken indien gewenst.
Ja mijn man maakt ook zijn eigen currypasta. Eigenlijk vrij gemakkelijk ook nog.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak ook altijd zelf curry pasta, als je alle kruiden eenmaal in huis hebt plus gember, pepers en knoflook is het vrij makkelijk. Én zoveel lekkerder omdat je de smaken kan aanpassen naar wens.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Wat een leuk topic!
Even denken, ik lust vrij veel ;-D .
Ik maak graag:
-Mijn inmiddels beroemde risotto met champignons, witlof en geitenkaas
-Spinazie lasagne met gerookte zalm en zelfgemaakte bechamelsaus
-ik maak graag Roti, niet uit een pakje. Vd week nog, helaas zonder mijn lievelingsingrediënt Mme Jeanette, supermarkt had ze niet meer, en ik ben dol op pepers maar ik krijg er behoorlijk buikkrampen van ivm prikkelbaar darmsyndroom :-|
-chilli, alle soorten en maten: con carne, sin carne, con pollo ;) etc.

B2l: via 24kitchen en dan firstaidkitchen staat een lekker roti recept. (Ikzelf houd me daar niet exact aan, maar ik houd me nooit aan recepten want daar ben ik te eigenwijs voor :proud:)
anoniem_20949 wijzigde dit bericht op 07-04-2018 23:44
15.56% gewijzigd
badmeester schreef:
07-04-2018 20:15
Mag ik alsjeblieft bij Ttass komen eten?
+1, ik ga mee...
Alle reacties Link kopieren
B2L schreef:
07-04-2018 20:36
Ik wil ook roti kunnen maken!!
Tis echt mijn allerfavorietste eten maar bij gebrek aan goed recept bestellen we het hier af en toe;)
Iemand een recept?;)

Bedoel je rotiplaat of wat je erbij eet, de toespijs? Rotiplaat maak ik niet zelf, de toko heeft prima roti’s in de vriezer, van het merk Kries.

Als toespijs maak ik graag kip massala, naar het recept van Ramon Beuk:

https://www.metronieuws.nl/extra/2011/0 ... iet-anders
Alle reacties Link kopieren
'signature dish is inderdaad niet helemaal de goede benaming , dat is immers iets wat een kok zelf bedacht en ontwikkeld heeft , maar goed.
die van mij is mokka, butterscotch parfait met een saus van Baileys Whiskey Cream Chocolade Orange en gefrituurde kwarteleitjes gepaneerd in tuc bacon :) , sort bacon and eggs maar dan anders
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken
Carrotcake met frosting, mijn collega's en vrienden vragen er regelmatig naar. Raspberry cheesecake brownies én blondies maak ik ook graag en regelmatig.

Hartig kook ik graag shakshuka, risotto met gepofte knoflook en spinazie, chickenpie en tagliatelle met zalmpestosausje.

Geen echte signature dishes, want hoewel ik vaak recepten aanpas heb ik ze niet écht zelf bedacht.
Alle reacties Link kopieren
Mijn tepsi kebab (gehakt in een ovenschaal (tepsi) en dat gehakt is gekruid met vooral tomaten, uien, peterselie, in de oven tot het gaar is en door het vleesvocht en een sausje van tomatenpuree wat je er voor het bakken over heen giet krijg je een super malse sappige lekkere schotel, dippen met verse pide)

Kipkerrie (voor bij roti)

Ik kook goed, vooral Turks. Tepsi kebab en manti (Turkse ravioli) zijn mijn grote favorieten.
En m'n man vind mijn lahmacun de allerlekkerste.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger was pindasoep echt mijn signaturen dish maar ik heb kinderen die allergisch zijn voor pinda's dus ik maak het echt nooit meer.

Ik kan goed koken, al hou ik er eigenlijk helemaal niet zo van :).

Signature dishes:

Spaghetti carbonara (zonder room!)
Spaghetti met tomatensaus (ik doe er teveel groente in om het bolognese te mogen noemen, maar hij is echt lekker)
Roti
Surinaamse bami en nasi
Varkenshaas in sherry-champignonsaus geserveerd met herfstravioli en stoofpeertjes
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Worstenbroodjes.
Eigenlijk het recept van mijn opa. Hij is al tien jaar dood en de hele familie gebruik zijn recept maar de mijne zijn volgens iedereen de enige die precies smaken zoals die van hem.

Daarnaast krijg ik altijd veel complimenten over mijn stoofvlees en maak ik een hele goede ragout.
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik maak ook killer-draadjesvlees maar helaas ben ik de enige in huis die het lekker vindt. Weerhoudt me er niet van om het zo eens in de zoveel maanden te maken maar het is eigenlijk heel ondankbaar want het gaat zo de vuilnisbak in als het aan mijn koters ligt.
Am Yisrael Chai!
Kuzu schreef:
08-04-2018 21:34
Mijn tepsi kebab (gehakt in een ovenschaal (tepsi) en dat gehakt is gekruid met vooral tomaten, uien, peterselie, in de oven tot het gaar is en door het vleesvocht en een sausje van tomatenpuree wat je er voor het bakken over heen giet krijg je een super malse sappige lekkere schotel, dippen met verse pide)

Kipkerrie (voor bij roti)

Ik kook goed, vooral Turks. Tepsi kebab en manti (Turkse ravioli) zijn mijn grote favorieten.
En m'n man vind mijn lahmacun de allerlekkerste.
Oeoeoeoeh!!! Mag ik je recept van tepsi kebab en manti?
- Rosbief met roquefortsaus

- Biefstuk met (zelfverzonnen) rode uien-portsaus

- Biefstuk met stroganoffsaus

- Kip met sinaasappelsaus

- De meest geweldige boerenkoolstampot die ik ooit geproefd heb.

ps: tip voor biefstuk en rosbief: sous-vide

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven