Wat is jouw troostvoedsel

19-01-2018 13:46 99 berichten
Pizza 6 kazen
Pasta pesto
Chocolade het liefst met hele hazelnoten
Zure matten de groene
Redband dropduo’s
Tosti ei truffel kaas dippen in madame jeanet mango salsa
Kaassouflé dippen in truffel mayo
Broodje garnalen met zuur en madame jeanet peper met gebakken ui
Rijst met kip
Loempia met kip dippen in chilisaus
Chili cheese nugget met jalapeño burgerking
Grote glas cola
Big mac
Milkshake banaan
Surinaamse bara

Het liefst eet ik pittig alleen bij pasta eet ik de groene tabasco bij en bij de rest mango chutney Afbeelding

Wat is jullie troostvoedsel?
anoniem_353921 wijzigde dit bericht op 19-01-2018 13:50
21.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Niks. Als ik me zielig voel heb ik juist helemaal geen trek.
Gate_Keeper schreef:
19-01-2018 14:35
Troostvoer heb ik niet als ik me rot voel honger ik mezelf uit. Wil je me happy hebben dan moet je me saoto soep geven, ik vind dat zooooooooo lekker :kwijl:
Saoto! Daar mag je me zelfs voor wakker maken, echt!

Verder kaas, vers gebrande noten en chocola.
Niks
Helaas ben ik wel zo iemand die zichzelf troost met voedsel. Maar meestal kom ik niet verder dan chips, chocola en wat ik meestal wil eten als ik me zielig voel, pms heb, en niks wil: pizza. En het liefst in bed. Als ik 'pizza in bed' wil weet mijn vriend hoe laat het is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een aangebroken blik Dulce de Leche in de koelkast staan en als ik daar één lepeltje van eet dan worden het er meer.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
zozoe schreef:
19-01-2018 16:28
Jouw schuilnaam, Tickels. Dat is een tijd geleden :biggrin:
Tickels :$
De zwarte tikkels :heart: Eten tot ik misselijk ben :P
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Rolletjes met slagroom :kwijl:
Het leven is een zure bom.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in de categorie 'comfort food'. Denk aan stoofvlees, verse tomatensoep van zelfgetrokken bouillon, pasta met tomatensaus, chili con carne, havermoutpap met suiker.

O, en Tony's met zeezout en wit-framboos.
Alle reacties Link kopieren
Bagel + roomkaas + avocado + bieslook is voor mij het ultieme comfort food.

Maar ook witte chocolade en fruitdropjes zijn heel fijn!
Aloë Vera. Omdat je het waard bent.
Alle reacties Link kopieren
Chips!
Alle reacties Link kopieren
tony chocolonely melk karamel zeezout :flirting:

Collect moments, not things...❤
IJs. Vooral dat van Hertog. Maar ook andere soorten!
Half gesmolten.
Alle reacties Link kopieren
Appeltaart met slagroom
Cake
Chocolademelk, warm
Pasta met een romige saus
Bananen
Alle reacties Link kopieren
Havermout, met banaan en pindakaas. Als ik dat eet kan ik de wereld weer aan, daarom ontbijt ik er altijd mee :P
Curry's, een lekkere bak vol met veel groentes en een lekkere hete saus.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
In het kader troostvoedsel/comfort food staat hier vanavond risotto op het menu.
Alle reacties Link kopieren
Geen, als ik mij rot voel neem ik liever een bak thee met melk, een dekentje op de bank en een film. Aan eten heb ik dan geen behoefte.
''Geen woorden maar daden''
lilalinda schreef:
19-01-2018 13:55
letterlijk? eten wat je eet als je je rot voelt?
Heb ik niet
Dit
Ook niet als ik me goed voel. Eten heeft voor mij een natuurlijke functie. Je stopt erin wat nodig is. Tot het niet meer nodig is. Ik eet redelijk ‘schoon’, Geen tussendoortjes, tenzij een banaan telt. En geen comfortfood. Ik lust alles maar zal nooit eten om het eten. Uit eten gaan met mij is dus niet echt een feestje ;). Eet ik anders, of niet de juiste dingen merk ik dat meteen aan mijn trainingstijden de volgende dag. Daarbij door een leverziekte mag ik heel erg veel dingen echt niet hebben. Het hele lijstje van de TO staat op de No Go. Daar scheuren mijn cystes van en dat duurt een dag of drie gruwelijk pijn. Ik heb liever alle vier mijn bevallingen nog eens en dan in een keer dan een gescheurde levercyste.

Idem met drinken. Ik drink water. En ben geheelonthouder. Nou ja, als ik dan iets moet kiezen, dan is het mijn enige cappuccino op de dag om 06:00 in de auto. Daar kan ik echt van genieten. Verder heeft alles een fysieke functie. Dus trek? Dan yoghurt met muesli, noten en eiwitpoeder. Doe ik wild op een feestje doe ik zomaar wel eens een bitter lemon of een decaf cola zero. (Overigens drinkt man ook niet)

Eten doet me niet veel. Het is een noodzakelijk kwaad dus gooi ik erin dat wat moet en wanneer dat moet. Een bord eten werk ik binnen 2 minuten naar binnen en klaar :-D
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 21-01-2018 18:23
23.40% gewijzigd
Zijn er echt mensen die als ze zich rot voelen en iets willen eten eerst nog een uur in de keuken gaan staan???

Op dat moment wil ik iets dat snel gaat.
Een diepvriespizza, een zak chips open trekken, een pak chocolade, ...

Maar niet zoiets als een uur bezig zijn aan zelfgemaakte risotto.
Alle reacties Link kopieren
Als ik me rot voel dan eet ik niet. Gelukkig is dat bijna nooit. Na een zware dag drink ik wel graag een glas witte wijn. En ik word erg blij van een medium rare rib-eye.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
21-01-2018 18:21
Zijn er echt mensen die als ze zich rot voelen en iets willen eten eerst nog een uur in de keuken gaan staan???

Op dat moment wil ik iets dat snel gaat.
Een diepvriespizza, een zak chips open trekken, een pak chocolade, ...

Maar niet zoiets als een uur bezig zijn aan zelfgemaakte risotto.
Ja. Maar ik vind koken leuk. Zeker met een luisterboek aan sta ik rustig een uur te koken. Ik bak ook graag. Bij mij is de activiteit ook helpend in het 'beter voelen'.
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
21-01-2018 18:21
Zijn er echt mensen die als ze zich rot voelen en iets willen eten eerst nog een uur in de keuken gaan staan???

Op dat moment wil ik iets dat snel gaat.
Een diepvriespizza, een zak chips open trekken, een pak chocolade, ...
Ik hou ook ontzettend van koken, recepten opzoeken en eten voorbereiden. Als ik me rot voel ga ik juist lekker koken omdat ik daar dus plezier en troost uit haal. Een pizza oid hoort daar dus niet bij.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
V1k1ng schreef:
21-01-2018 19:33
Ik hou ook ontzettend van koken, recepten opzoeken en eten voorbereiden. Als ik me rot voel ga ik juist lekker koken omdat ik daar dus plezier en troost uit haal. Een pizza oid hoort daar dus niet bij.
helemaal mee eens
koken is leuk, koken is fun.
de beloning is een maaltijd om van te genieten!
Alle reacties Link kopieren
Jee Orange tree, sorry maar dat klinkt heel saai. Ik haal veel levensvreugde uit lekker eten, lekker eten maken voor mijn geliefden, lekker uit eten gaan. Op vakantie draait ook alles om lekker eten en drinken. En nee ik ben niet dik of verder ongezond, want alles natuurlijk wel met mate en in het normale.
Alle reacties Link kopieren
Chocola en naturel ribbel chips

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven