wat kan ik nog meer invriezen. (avondeten)

08-08-2009 14:52 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze maand niet heel veel geld ivm veel rekeningen. Dus ik wil eten invriezen. Nu heb ik lasagne, carbonare (spaghetti), zuurkoolschotel al ingevroren. Maar nu weet ik niet goed waar ik nog meer veel porties van kan maken. In de winter in het veel makkelijker ivm stamppotten enz.

Heeft iemand n idee wat ik nog meer kan klaarmaken? En het moet natuurlijk niet erg duur zijn.

groetjes Tweeg
nasi, bami.. kerriesaus, pangangsaus.... soepjes...
Rode pastasaus, maaltijdsoep, gehaktballen + evt. aardappelpuree, nasi etc.

Bijna alles is goed in te vriezen.

En kijk anders eens op de low budget kook topics. Daar staan vaak goede, goedkope en toch makkelijke/snelle recepten. Dan heb je ook wat variatie voor de niet-diepvriesdagen.

Keertje extra pannenkoeken, evt. hartig; wraps, pastasalade etc.

Succes in elk geval.
En er is geloof ik al eens een topic over 'wat in te vriezen' geweest. Ik zal straks eens in de index kijken.

En niet invriesbaar maar wel makkelijk, omelet met restjes groente/vlees of zo. Of goedkope voorverpakte vleeswaren gebruiken zoals ham, ontbijtspek etc. Met een ui, restje tomaat/prei of iets en evt. wat kaas kom je ook een heel eind. Brood roosteren.

En jezelf (paar) keer ergens uitnodigen !
Andijviestamppot is wel zomers en lekker en in te vriezen en goedkoop.
Drumsticks zijn momenteel erg vaak in de aanbieding. Lekker kruiden, goed bakken en per 2, 3 of wat je wilt invriezen gaat prima. Op een niet te hoge temperatuur, evt. eerst in folie, langzaam warm laten worden in de oven, aan het eind evt. nog even zonder folie.

Rijst en een sausje naar smaak erbij + evt. doperwten (niet duur!).
Ik ga eind van de dag boodschappen doen en dan is er in mijn supermarkten altijd vlees en andere dingen in de aanbieding. Vlees neem ik mee om in de vriezer te gooien. Eind van de dag is het ook lachen om op de markt boodschappen te doen zoals groente en brood.

En bij de lidl doe ik ook graag boodschappen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Tweeg, ik heb 2 topics voor je omhoog gehaald, budgetkoken en vantevoren koken.

En scroll anders eens door de index; als je bijv. alleen al bij de pastarecepten kijkt staan er veel recepten, wie weet doe je inspiratie op voor andere/betaalbare pasta(saus)recepten.
quote:Maryxz schreef op 08 augustus 2009 @ 15:02:

Andijviestamppot is wel zomers en lekker en in te vriezen en goedkoop.hmmm jam jam andijviestamppot dat ga ik sowieso maken!.
Hachee. Rode bietjes. Als ik gekookte groente over heb, zoals broccoli of bloemkool, dan mik ik het in de vriezer en draai er de week erop een soepje van.
Ik las "wie kan ik nog meer invriezen"
Cum non tum age
quote:Maryxz schreef op 08 augustus 2009 @ 15:02:

Andijviestamppot is wel zomers en lekker en in te vriezen en goedkoop.Nee vind ik niet. Andijvie is echt winter eten.
Dank je thee zal is kijken bij die topics!

Ik ga maar is aan t einde van de dag naar de markt. (al hoor ik dat de markt niet zo goedkoop meer is..weet niet of dat waar is)

En aan t einde van de dag naar de supermarkt.

En toch maar wat verder fietsen voor de goedkope supermarkten (lees 20 min) Nettorama en liddl.

Ik weet namelijk eigenlijk nooit goed wat ik nou bij de Aldi moet halen.

bedankt voor de tips!!
quote:noa schreef op 08 augustus 2009 @ 15:26:

Ik las "wie kan ik nog meer invriezen"

lol

euhh mn ex.. kunnen we ook n topic overmaken hihi
quote:lien275 schreef op 08 augustus 2009 @ 15:27:

[...]

Nee vind ik niet. Andijvie is echt winter eten.

maar wel erg lekker!

ff nog iets kun je wrapjes eigenlijk invriezen.. jawel toch?
Ik heb geen zomer- of winter-eten. Eet alles het hele jaar door (deze week dus al snert en zuurkoolstamppot op).

Wel is net andijvie de enige stamppot die ik niet invries. Wil de andijvie er knapperig door hebben. Maar wel een stamppot die het makkelijkst voor 1 te maken is.

Qua vlees, hier heeft de C1000 een heel goede slagerij en daar zijn elke week enkele items erg goedkoop.

Tweeg, hou je van vis?
quote:Tweeg schreef op 08 augustus 2009 @ 15:28:

[...]

lol

euhh mn ex.. kunnen we ook n topic overmaken hihiHa, ik voorzie een vriezer vol met exen dan.
Cum non tum age
Chili con carne

Kip kerrie saus

Is ook niet duur om een pan vol van te maken.
soep .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:thee schreef op 08 augustus 2009 @ 15:33:

Ik heb geen zomer- of winter-eten. Eet alles het hele jaar door (deze week dus al snert en zuurkoolstamppot op).

Wel is net andijvie de enige stamppot die ik niet invries. Wil de andijvie er knapperig door hebben. Maar wel een stamppot die het makkelijkst voor 1 te maken is.

Qua vlees, hier heeft de C1000 een heel goede slagerij en daar zijn elke week enkele items erg goedkoop.

Tweeg, hou je van vis?ik hou heel er van vis! vind t alleen altijd vrij duur. Ik houd niet van vissticks ofzo.. Wel lekkere vis zeg maar.
Bij de C1000 is heel vaak het rundvlees in de aanbieding. Deze week weer (moet je snel zijn) Hiervan maak ik vaak een volle pan goulash met veel groente. Lekker makkelijk met aardappelen of rijst en prima in te vriezen. Soep is inderdaad lekker en goedkoop. Bami en nasi maak ik altijd met schouderkarbonaatjes. Die zijn vaak (in de aanbieding) goedkoop. Het vlees haal ik van het bot af en snijd dit ik blokjes. Dan laat ik het vlees in een stoofpan met kruiden, knoflook, ketjap en water lekker zo'n 2 uurtjes gaarstoven, dat schep ik als het gaar is eruit en mik dat in een pan met gare groente en nasi/bami kruidenmix. Lekker invriezen en als je het na het invriezen gaat opdienen dan is het lekkerder om Bami vers te koken, dat wordt zo klef in de vriezer. De nasi is wel goed kant en klaar in te vriezen. Voor de rest, andijvie stamp vind ik zomers ook heerlijk! Op Indernet kan je ook veel zomerse recepten vinden voor stamppotjes.
quote:Tweeg schreef op 08 augustus 2009 @ 16:02:

[...]

ik hou heel er van vis! vind t alleen altijd vrij duur. Ik houd niet van vissticks ofzo.. Wel lekkere vis zeg maar.

Oké, ik houd ook van duurdere vis, maar heb toch een aantal recepten met alaska/koolvisfilet die men altijd 'verrassend lekker vindt en daarna ook zelf maakt)'. Van die pakjes met 4 blokjes vis. Ik eet er meestal 2 van.

Ene versie:

Fruit een uitje met wat kerriepoeder/knoflook.

Meng wat groene kruiden met wat boter of gebruik kruidenboter.

Vel folie, vis erop, lepel ui/kerriemengsel en klontje (kruiden)boter erop en zo'n 20 minuten op 180 graden in de oven.

Erbij, rijst, aardappelpuree, gebakken aardappels....

Andere versie, iets duurder.

Vis bakken in boter tot ie zo goed als gaar is.

Gedroogde/gerookte ham/coburger, 1 plakje per visblokje en zoals al op een ander topic, bij Aldi/Lidl erg goed en goedkoop.

Leg vis midden op plakje van je ham, dichtvouwen en nog heel even in de pan tot de ham knapperig is. Daarna bij voorkeur bestrooien met veel verse bieslook.

Ook de (nep) viscuisine van Aldi/Lidl (bordelaise of zo) is lekker en niet duur. Nadeel, ik eet er de helft van, dus laat ik het eerst iets ontdooien tot ik er met electrisch mes door kan. Dan ene helft in ovenschaaltje en andere helft in het ovenfoliebakje terug in de vriezer.

Zelf gekookte en daarna gebakken aardappels eens variëren met kruiden, bijv. aromat, kerrie, paprikapoeder, patatkruiden of (hier ooit ergens gelezen) wat kipkruiden.

Volgens mij moet het lukken om met alle budget- en vriestips de maand een beetje goed door te komen!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 augustus 2009 @ 16:00:

soep .Dit heb ik gek genoeg nooit begrepen, dat mensen zelfgemaakte soep goedkoop vinden, zeker soepen als snert etc. niet. Oké, ik maak dan wel 4 tot 8 liter tegelijk en ook mijn gewone soepen zijn aardig gevuld maar toch....
quote:Tweeg schreef op 08 augustus 2009 @ 15:27:

Dank je thee zal is kijken bij die topics!

Ik weet namelijk eigenlijk nooit goed wat ik nou bij de Aldi moet halen.

bedankt voor de tips!!Als je dan toch in de Index bent, kijk dan onder de S van supermarkten. Er zijn 2 topics, een wat er lekker is bij de Lidlle en eentje van de Aldi.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:lien275 schreef op 08 augustus 2009 @ 15:27:

[...]

Nee vind ik niet. Andijvie is echt winter eten.

Dat ligt er nogal aan of je voor in je stamppot rauwe andijvie neemt (met b.v. hazelnoten, of shoarma en abrikozen of blokjes kaas) of gekookte andijvie (die ik dan vaak met spekjes of ook weer blokjes kaas maak). De variant met rauwe andijvie moet je overigens niet invriezen, dat wordt snot!

Verder vries ik vaak curries en boemboe-gerechten in. Ik maak het dan al helemaal klaar, maar veel te veel, en wat ik over heb na het eten vries ik in eenpersoonsporties in. Smaakt na het opwarmen nog steeds prima.

Ook ovenschotels en quiches zijn vaak prima in te vriezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven