Wat nemen we mee naar een pretpark?

10-01-2019 13:31 217 berichten
Binnenkort hebben we een dagje efteling gepland. Nu bedacht ik mij dat iets anders dan kleffe broodjes meenemen misschien wel lekker is.

Maar eigenlijk kom ik niet verder dan verschillende soorten wraps.

We kunnen uiteraard wel gewoon broodjes, fruit en komkommer mee nemen. maar eigenlijk ben ik op zoek naar wat inspiratie.

Wat nemen jullie mee aan eten?
anoniem_356417 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 13:50
1.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
JuliaChild schreef:
10-01-2019 15:56
Ja het is echt verschrikkelijk dat ze naar de efteling gaan. In de kou, echt heel erg.
En dan krijgen ze inderdaad een broodje, met kaas, geplet uit te tas.

BEL VEILIG THUIS
NU!

ga ik mij evne in een hoekje zitten schamen
Als het niet waait is het buiten prima te doen. Ontopic: een Spaanse aardappeltortilla bakken, in punten snijden. Hoe kleffer hoe beter!
Banpaal schreef:
10-01-2019 15:57
Wat reageer je overtrokken.

Iemand raakt een gevoelige snaar kennelijk.
JuliaChild schreef:
10-01-2019 15:54
Maar wat maakt jou dat uit?
Oprechte vraag.
Doe ik mijn kinderen tekort omdat ze geen friet in de efteling krijgen? Want als dat zo is, nou bel veilig thuis dan maar hoor!

En nee, het is geen andere situatie, de eerste zin is: zo maakt iedereen zijn eigen keuze.
Wat mij betreft geef je ze geen eten.

Elke week ergens patat moeten kopen of 1x per jaar vind ik inderdaad een verschil. Jij mag dat uiteraard als precies hetzelfde zien hoor.
Joh er is een verschil tussen het feit dat ik mijn kinderen niet in de kou (want ja, de aankomende tijd gaat het weer richting het vriespunt overdag) wil laten staan of erger nog... zitten op een picknickveld met die kou maar even lekker ergens kunnen opwarmen en meteen veilig thuis inschakelen. Doe wat jij denkt dat goed is.
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 16:00
9.55% gewijzigd
Star² schreef:
10-01-2019 15:58
Iemand raakt een gevoelige snaar kennelijk.
Nou, blijkbaar. Ik weet niet wat ik meemaak hier.
Banpaal schreef:
10-01-2019 15:57
Wat reageer je overtrokken.
Nou, ik zou er zo langzamerhand toch ook wel een beetje klaar mee zijn als ik TO was.
Waarom toch altijd nog even extra er bovenop?
Manunui schreef:
10-01-2019 15:46
Dat kan. Zo maakt ieder zijn eigen keuzes.
Afgelopen zomer had ik met de kinderen een pretpark abonnement, en ze kregen echt wel een ijsje of een keer zo'n aardappelding op een stokje, maar verder namen we gewoon eten en tussendoortjes mee. Ideaal voor ons.
Dat lijkt me logisch. Ik ga ook niet na elke wandeling op 'n terrasje eten en drinken.
Voor de meesten is een pretpark één keertje per jaar. Dan mag het ook feest zijn wat eten en drinken betreft.
PatatasBravas schreef:
10-01-2019 16:00
Nou, ik zou er zo langzamerhand toch ook wel een beetje klaar mee zijn als ik TO was.
Waarom toch altijd nog even extra er bovenop?
Patatas Bravas, ook lekker! :proud:
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
10-01-2019 16:02
Dat lijkt me logisch. Ik ga ook niet na elke wandeling op 'n terrasje eten en drinken.
Voor de meesten is een pretpark één keertje per jaar. Dan mag het ook feest zijn wat eten en drinken betreft.
Dat is waar, ik heb inderdaad een dierentuin abonnement en daarom koop ik er behalve een grote cappuccino met dubbel shot voor mezelf, vrijwel niks.
TO stelt een hele duidelijk vraag.
Die hele toestand over wel of geen geld willen of kunnen uitgeven in de Efteling aan eten en drinken staat hier compleet buiten.
anoniem_63e2a7e653a84 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 16:07
1.22% gewijzigd
.
anoniem_63e2a7e653a84 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 16:07
Reden: Dikke vingers
99.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Orangetree schreef:
10-01-2019 15:59
Joh er is een verschil tussen het feit dat ik mijn kinderen niet in de kou (want ja, de aankomende tijd gaat het weer richting het vriespunt overdag) wil laten staan of erger nog... zitten op een picknickveld met die kou maar even lekker ergens kunnen opwarmen en meteen veilig thuis inschakelen. Doe wat jij denkt dat goed is.
Ik zie het als een authentieke ervaring. Net als op de wintersport (ok, moet het niet ijzelen en waaien).
Orangetree schreef:
10-01-2019 15:56
"Het is toegestaan om je eigen eten en drinken mee het park in te nemen. Het is echter niet toegestaan om meegenomen etenswaren te nuttigen in de horecagelegenheden en op de daarbij behorende terrassen. Op de verschillende picknickvelden in het park is het wel toegestaan om je zelf meegebrachte etenswaren op te eten."

En met DIT weer op een picknick veldje... Nee dat zou ik ze niet aandoen. Niks mis mee in de lente op een mooie dag of in de zomer maar in de winter buiten moeten eten?
Jeetje zeg wat kan jij een drama maken van helemaal niks. Er staan overal vuurkorven. Daar kan je je lekker aan opwarmen en ondertussen wat eten.
Ik vind het zielig als friet en pannenkoeken bij een dagje uit horen.
PatatasBravas schreef:
10-01-2019 16:05
TO stelt een hele duidelijk vraag.
Die hele toestand over wel of geen geld willen of kunnen uitgeven in de Efteling aan eten en drinken staat hier compleet buiten.

Ze schreef zelf al na amper wat posts:

Dat vind ik naast de entree flink veel geld om voor iedereen friet te kopen.
Orangetree schreef:
10-01-2019 15:59
Doe wat jij denkt dat goed is.
Wat fijn dat TO toestemming van je krijgt! Je hoort het TO, je mag gewoon zelf eten meenemen.
watdachtjehiervan schreef:
10-01-2019 16:07
Jeetje zeg wat kan jij een drama maken van helemaal niks. Er staan overal vuurkorven. Daar kan je je lekker aan opwarmen en ondertussen wat eten.
Ik vind het zielig als friet en pannenkoeken bij een dagje uit horen.

Ja want dat is ook het enige dat je in een pretpark kan kopen tegenwoordig.
PatatasBravas schreef:
10-01-2019 16:05
TO stelt een hele duidelijk vraag.
Die hele toestand over wel of geen geld willen of kunnen uitgeven in de Efteling aan eten en drinken staat hier compleet buiten.
De vraag was in eerste instantie "Wat neem jij mee". Dus de eerste antwoorden van "geld om een patatje te kopen" waren niet zo gek hoor.
Star² schreef:
10-01-2019 16:10
Ja want dat is ook het enige dat je in een pretpark kan kopen tegenwoordig.
Efteling vond ik (volgens mij jaartje of 4-5 geleden voor 't laatst geweest) juist erg veelzijdig qua snacks. Pagoda is Japans, daar stond een Aziatische snacktent, bij de wildwaterbaan iets Mexicaans, bij de Bob iets Oostenrijks. En dan de oer-Hollandse poffertjes natuurlijk. Die mogen voor mij niet ontbreken op een Nederlands dagje uit.
Star² schreef:
10-01-2019 16:10
Ja want dat is ook het enige dat je in een pretpark kan kopen tegenwoordig.
helemaal als je kinderen dat sowieso (zoals bij ons) niet zo vaak krijgen. Maar goed, wij maakten van die dagjes uit echt altijd een feestje en dus met dat wat de kinderen lekker vinden. De een at poffertjes, de ander een broodje gezond. Dus nee, ze zijn niet 'zielig' als ze het niet krijgen. Maar in de winter hoeft dat van mij dus gewoon niet. Dan kwam er gewoon warme chocomelk met slagroom en lekker ergens eten.
Star² schreef:
10-01-2019 16:09
Ze schreef zelf al na amper wat posts:

Dat vind ik naast de entree flink veel geld om voor iedereen friet te kopen.
Maar dat is ook in reactie op eerdere posts. Dat mag ze toch ook vinden bovendien?
De eigenlijke vraag blijft een hele andere.

Overigens vind ik persoonlijk de friet in de Efteling niet te vreten, maar dat is weer een ander ding.
Ik vind zelf het gesjouw altijd het grootste probleem.

Soms neem ik wel eens wat mee, maar dan zorg ik dat het om wegwerpverpakkingen gaat. Dus geen thermoskannen en lunchtrommels want daar loop je, ook als alles op is, nog steeds mee te sjouwen.

Omdat je met een wandelwagen gaat is dat voor jou misschien niet zo'n probleem.

Maar daar vind ik de efteling dan weer te duur voor!
Zolang de jongste nog in de buggy zit gaat die niet mee naar een attractiepark. Echt de hel, om achter zo'n wandelwagen in de kou door t sprookjesbos te lopen... Terwijl ik gewoon in De Baron wil!
RoseHip schreef:
10-01-2019 16:12
De vraag was in eerste instantie "Wat neem jij mee". Dus de eerste antwoorden van "geld om een patatje te kopen" waren niet zo gek hoor.
De eerste reacties wellicht niet, maar na aanpassing gaat het gewoon door.
PatatasBravas schreef:
10-01-2019 16:17

Overigens vind ik persoonlijk de friet in de Efteling niet te vreten, maar dat is weer een ander ding.
Ik ook niet, ik ga voor de andere hapjes.
PatatasBravas schreef:
10-01-2019 16:00
Nou, ik zou er zo langzamerhand toch ook wel een beetje klaar mee zijn als ik TO was.
Waarom toch altijd nog even extra er bovenop?
Nou idd. Zuigerds...
Star² schreef:
10-01-2019 16:10
Ja want dat is ook het enige dat je in een pretpark kan kopen tegenwoordig.
Dat was een reactie op iemand die zei dat je je kind zo teleurstelt als je ze geen pannenkoeken of friet geeft maar een broodje.
Sowieso wat een belachelijke discussies in een topic waar iemand vraagt om wat ze voor eten mee kan nemen naar de Efteling. Open lekker een eigen topic waarin je kan discussiëren over wel of geen eigen eten mee nemen naar een pretpark. En nee, ik heb het niet alleen tegen jou. Ook tegen die andere die zo moeilijk doen. Voordat je daar weer over gaat lopen miepen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven