Wat nemen we mee naar een pretpark?

10-01-2019 13:31 217 berichten
Binnenkort hebben we een dagje efteling gepland. Nu bedacht ik mij dat iets anders dan kleffe broodjes meenemen misschien wel lekker is.

Maar eigenlijk kom ik niet verder dan verschillende soorten wraps.

We kunnen uiteraard wel gewoon broodjes, fruit en komkommer mee nemen. maar eigenlijk ben ik op zoek naar wat inspiratie.

Wat nemen jullie mee aan eten?
anoniem_356417 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 13:50
1.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
maledive schreef:
10-01-2019 16:18
Ik vind zelf het gesjouw altijd het grootste probleem.

Soms neem ik wel eens wat mee, maar dan zorg ik dat het om wegwerpverpakkingen gaat. Dus geen thermoskannen en lunchtrommels want daar loop je, ook als alles op is, nog steeds mee te sjouwen.

Omdat je met een wandelwagen gaat is dat voor jou misschien niet zo'n probleem.

Maar daar vind ik de efteling dan weer te duur voor!
Zolang de jongste nog in de buggy zit gaat die niet mee naar een attractiepark. Echt de hel, om achter zo'n wandelwagen in de kou door t sprookjesbos te lopen... Terwijl ik gewoon in De Baron wil!
Maar een lege thermos en een lunchtrommel zijn toch niet zwaar? En anders ziplocks, papieren zakjes en folie?
watdachtjehiervan schreef:
10-01-2019 16:30
Dat was een reactie op iemand die zei dat je je kind zo teleurstelt als je ze geen pannenkoeken of friet geeft maar een broodje.
Sowieso wat een belachelijke discussies in een topic waar iemand vraagt om wat ze voor eten mee kan nemen naar de Efteling. Open lekker een eigen topic waarin je kan discussiëren over wel of geen eigen eten mee nemen naar een pretpark. En nee, ik heb het niet alleen tegen jou. Ook tegen die andere die zo moeilijk doen. Voordat je daar weer over gaat lopen miepen.

Euh, de enige die moeilijk doet is TO omdat ze reacties en de weg die de discussie op gaat haar niet aanstaan.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een abbo op een dierentuin en nemen ook vaak zelf broodjes mee.
We kopen een koffie/thee en gaan dan lekker warm binnen aan een tafeltje onze broodjes eten.
In een bedieningsrestaurant kan dat niet maar in pretparke/dierentuinen heb je vaak zelfbediening dus dan kan dat prima. Je wordt echt niet weggestuurd met je broodje kaas hoor.
Alle reacties Link kopieren
Wintertime16 schreef:
10-01-2019 16:53
Wij hebben een abbo op een dierentuin en nemen ook vaak zelf broodjes mee.
We kopen een koffie/thee en gaan dan lekker warm binnen aan een tafeltje onze broodjes eten.
In een bedieningsrestaurant kan dat niet maar in pretparke/dierentuinen heb je vaak zelfbediening dus dan kan dat prima. Je wordt echt niet weggestuurd met je broodje kaas hoor.
Ik heb op een terras in Duinrell wel eens meegemaakt dat een gezin een tas vol boodschappen tevoorschijn haalde en ter plekke aan het tafeltje een salade ging bereiden. Zij werden ook niet weggestuurd, dus met een broodje kaas zal het echt wel meevallen inderdaad.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Bladiebladiebla2016 schreef:
10-01-2019 13:40
Zipzluitzakjes met pastasalade. Gekookte eitjes. Koffiebroodjes.
Hoe eet je die salade? Uit het zakje?
Ik begrijp je keuze om zelf eten mee te nemen.

Ik ging regelmatig naar een pretpark in DL en daar zag ik mensen/gezinnen/gezelschappen hele eettaferelen ontplooien. Zag er zo gezellig uit!

Blik knakworsten, zak broodjes, heel brood, bak salade, kaas aan het blok, worsten nog ongesneden, gekookte aardappel, gebakken ei/omelet, rauwkost etc. Dat werd dan allemaal uitgepakt en ter plekke gesneden geopend en genuttigd. Een waar feest.
DL is daarin wel echt anders dan NL. In NL gaat men volgens mij sneller over tot bestelling aan een van de kramen.
MadameJean schreef:
10-01-2019 16:41
Maar een lege thermos en een lunchtrommel zijn toch niet zwaar? En anders ziplocks, papieren zakjes en folie?
Nou, ja, zwaar, als ik van 10-18 moet rondlopen met tas met een termosfles en 5 lege broodtrommels vind ik dat gewoon ongemakkelijk.
Ziplocks etc vallen voor mij onder wegwerpverpakkingen en daar zou ik dus inderdaad voor kiezen.
Ttroeteltje schreef:
10-01-2019 17:09
Ik begrijp je keuze om zelf eten mee te nemen.

Ik ging regelmatig naar een pretpark in DL en daar zag ik mensen/gezinnen/gezelschappen hele eettaferelen ontplooien. Zag er zo gezellig uit!

Blik knakworsten, zak broodjes, heel brood, bak salade, kaas aan het blok, worsten nog ongesneden, gekookte aardappel, gebakken ei/omelet, rauwkost etc. Dat werd dan allemaal uitgepakt en ter plekke gesneden geopend en genuttigd. Een waar feest.
DL is daarin wel echt anders dan NL. In NL gaat men volgens mij sneller over tot bestelling aan een van de kramen.

Grappig, wat jij noemt vind ik alleshalve gezellig en een waar feest ;-)

En wat dat laatste betreft, volgens mij staan Nederlanders er in het buitenland (en binnenland ook nu ik erover denk) juist om bekend dat ze altijd alles zelf mee nemen en nooit iets kopen.
Kan zo zijn Star. Ik ben niet alwetend en mijn mening is geen wet. ;-)

Ik dacht dat zo opgemerkt te hebben, kan me vergissen.

Ik vond het er in ieder geval heel gezellig uitzien. Zoals een picknick.
Ttroeteltje schreef:
10-01-2019 17:09
Ik begrijp je keuze om zelf eten mee te nemen.

Ik ging regelmatig naar een pretpark in DL en daar zag ik mensen/gezinnen/gezelschappen hele eettaferelen ontplooien. Zag er zo gezellig uit!

Blik knakworsten, zak broodjes, heel brood, bak salade, kaas aan het blok, worsten nog ongesneden, gekookte aardappel, gebakken ei/omelet, rauwkost etc. Dat werd dan allemaal uitgepakt en ter plekke gesneden geopend en genuttigd. Een waar feest.
DL is daarin wel echt anders dan NL. In NL gaat men volgens mij sneller over tot bestelling aan een van de kramen.
Klinkt heel gezellig.
Maar als ik dat wil doen ga ik op een zomerse dag naar het bos of recreatieplas of speeltuin. In ieder geval: gratis.
Daarvoor ga ik geen entree naar een pretpark betalen.

En volgens mij staat Nederlanders juist bekend om het feit dat ze zelf hun eten mee willen nemen.
anoniem_364908 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 17:24
Reden: sorry. mosterd
0.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En over die discussie over dingen meesjouwen. Met (kleine) kinderen ben je altijd aan het sjouwen, dus een tas meer of minder met eten en drinken maakt dan ook niet meer zoveel uit. :clown:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Wintertime16 schreef:
10-01-2019 16:53
Wij hebben een abbo op een dierentuin en nemen ook vaak zelf broodjes mee.
We kopen een koffie/thee en gaan dan lekker warm binnen aan een tafeltje onze broodjes eten.
In een bedieningsrestaurant kan dat niet maar in pretparke/dierentuinen heb je vaak zelfbediening dus dan kan dat prima. Je wordt echt niet weggestuurd met je broodje kaas hoor.
Ook in een zelfbedieningsrestaurant vind ik dit asociaal. Waarom kan het daar wél?
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
-Bladora- schreef:
10-01-2019 17:43
Ook in een zelfbedieningsrestaurant vind ik dit asociaal. Waarom kan het daar wél?

Ze kopen tenminste nog iets. Je hebt ook van dat volk dat er gewoon doodleuk gaat zitten zonder iets te kopen.
Wij hebben abbo op dierentuin en nemen af en toe eten mee (stuk fruit, soms broodje ofzo) voor bij de koffie, maar nemen we de koffie mee vanuit kraampje naar een verwarmde vogelkas (waar ook tafeltjes/stoelen staan om te zitten/eten).
Bij pretparken binnen NL nemen we ook lunch/fruit mee, dan halen we koffie maar gaan wel altijd/meestal ergens buiten zitten.
We hebben standaard flesje dopper met water mee, die is zo gevuld bij toilet. (die sjouw ik sowieso mee elke dag; met werk/shoppen/etc).

Als we naar Disneyland rijden heb ik alleen eten mee voor eerste dag (maar geen diner) en theezakjes/koffie/koekje voor 's avonds voor in huisje bij David Crockett. En wat fruit. En de dopper, Disney heeft tap-punten (kraanwater in Frankrijk is niet zo lekker).
Dan ga ik niet vanuit huis alle lunch/diners meenemen, teveel gesleep met die achtbanen en ik vind uit eten er dan wel beetje bij horen/minder stress geven... (na dag Disney heb ik geen puf meer nog leuk in dat huisje te gaan koken ;-D )
GroenTuintje schreef:
10-01-2019 17:27
En over die discussie over dingen meesjouwen. Met (kleine) kinderen ben je altijd aan het sjouwen, dus een tas meer of minder met eten en drinken maakt dan ook niet meer zoveel uit. :clown:
Zoals ik al eerder zei, ga ik dus ook niet met kleine kinderen naar de Efteling.

Waarom 'kleine' tussen haakjes staat snap ik niet.
Waarom zou je iets moeten sjouwen voor een ouder kind? Dat doe ik dus ook niet.
Alle reacties Link kopieren
maledive schreef:
10-01-2019 17:53
Zoals ik al eerder zei, ga ik dus ook niet met kleine kinderen naar de Efteling.

Waarom 'kleine' tussen haakjes staat snap ik niet.
Waarom zou je iets moeten sjouwen voor een ouder kind? Dat doe ik dus ook niet.
Juist voor kleine kinderen is de Efteling ook leuk. En dan heb ik het over kinderen vanaf 2,5 jaar.
groentuintje wijzigde dit bericht op 10-01-2019 18:04
0.52% gewijzigd
Voor iedereen een groene tuin
-Bladora- schreef:
10-01-2019 13:50
Als wij vroeger lang onderweg zouden zijn naar ons vakantieadres maakte mijn moeder de dag ervoor altjjd pannenkoeken die dan nog warm bestrooid werden met suiker en opgerold werden. En kleine gehaktballetjes. Beiden werden de volgende dag koud gegeten. Goede herinneringen aan :). Misschien Kun je zoiets ook wel meenemen naar een pretpark?
Dit klinkt echt heel erg lekker :) daar zou ik wel blij van worden om mee te nemen op een dagje uit. Broodjes erbij voor de gehaktballetjes, mmmm.

TO:
Ik zou sowieso geen blikjes drinken meenemen maar halve liter flesjes, lijkt me makkelijker omdat je een blikje vaak toch niet in 1 keer op krijgt, dan is een flesje makkelijker hersluiten.

Als kind wel eens in de efteling geweest en kan me eerlijk gezegd geen restaurant of andere eetgelegenheid herinneren daar. Namen dus ook altijd alles zelf mee (wel zomer, weet niet of dat wat uitmaakt) als ik nu zelf zou gaan zou ik daar wel eten/drinken kopen (die Aziatische snack-kraam waar ik hier over las spreekt me ook erg aan) maar op twee pasteitjes en een frietje hou ik het ook niet vol op een hele dag dus zou sowieso zelf ook eventueel wel wat meenemen. Zoals het er nu uitziet worden dat dus inderdaad de opgerolde pannenkoeken met suiker en gehaktballetjes :) Flesje drinken, al is het maar water is ook altijd handig.
Ik vind het gewoon niet te vreten daar.

Halfrauwe pannenkoeken, friet is slap of oud vet. Smakeloze pizza met ongare bodems. Broodjes kan ik zelf wel meenemen. Alles is duur en niet lekker en er zit geen gezellige tent tussen. Overal herrie vies en druk, Ja ook in de winter.

En ja ook op rustige studiedagen, want doen doen ze de helft niet open ( logisch) en is de rest toch ook gewoon druk.

Ik nam altijd zo min mogelijk zelf mee en genoeg geld mee.


Nu koop ik alleen koffie en thee en een ijsje ofzo daar en neem dus wat broodjes en drinken en lekker en doen die friet of gewoon echt lekker eten wel op de terugweg.

Ben ik net zo duur uit en heb ik wel redelijk gegeten in een wat rustigere omgeving.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 18:48
0.49% gewijzigd
Kleffe broodjes for the win. Verder altijd water, fruit en iets te snoepen.
Soms friet, soms niet. Alles volgens het adagium: als het voor ons werkt, vinden wij het prima zo. Wat iemand anders doet als het gaat om pretparkmaaltijden zal me wat, zolang we het maar leuk hebben met zijn allen.

Mijn kinderen kunnen erg goed tegen kou. Kwestie van regelmatig buiten neerzetten als het vriest.
chocolol schreef:
10-01-2019 14:11
Kun je op de terugweg bij een cafetaria stoppen, heb je alsnog dat frietje :proud: maar dan voor de helft van de prijs.
:lightbulb:

Dit vind ik wel een goed idee eigenlijk. En kan me helemaal voorstellen dat je na een dag efteling ook geen zin meer hebt om voor een heel gezin te koken.

Bij de Lidl hebben ze trouwens voorverpakte mini-brownies, misschien ook lekker om mee te nemen voor tussendoor?

Met thermoskan zou ik dan weer niet gaan sjouwen voor soep, dan zou ik een vers kopje soep daar willen eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee jonge kinderen en als wij een dagje uit gaan neem ik een rugzak mee met een zak belegde broodjes, wat flesjes/pakjes drinken, voor iedereen een koek en een stuk fruit en een zakje snoepjes. Als je dan een buggy mee hebt is dat ideaal. Op het park/dierentuin etc kopen we dan meestal nog een ijsje en of we eten daar een frietje met een snack of we gaan daarna naar de Mc Donalds.

Ik doe dit oa om de kosten maar ook omdat ik twee kinderen heb die altijd honger hebben. Dan bespaar ik een hoop dan als ik hier een saucijzenbroodje bestel, daar een donut en verderop weer een zakje chips. Ze zijn dan ook tevreden met een broodje kaas of een stuk appel die ik van thuis mee heb genomen.
Alle reacties Link kopieren
PatatasBravas schreef:
10-01-2019 15:02
Die discussie is al voorbij hoor.
Maak jij dat uit?
Ik ben enorm klaar hiermee.

Dank voor alle leuke tips die ik gekregen heb. Zitten leuke ideeen tussen.
Froezel schreef:
10-01-2019 18:40
Maak jij dat uit?
Nee hoor, je reactie kwam alleen wat laat. Nu weer trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Wintertime16 schreef:
10-01-2019 16:53
Wij hebben een abbo op een dierentuin en nemen ook vaak zelf broodjes mee.
We kopen een koffie/thee en gaan dan lekker warm binnen aan een tafeltje onze broodjes eten.
In een bedieningsrestaurant kan dat niet maar in pretparke/dierentuinen heb je vaak zelfbediening dus dan kan dat prima. Je wordt echt niet weggestuurd met je broodje kaas hoor.
Ik vind dit echt niet kunnen! :nooo:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven