Wat serveren de viva dames met kerst?

08-12-2015 13:04 283 berichten
Hallo dames hebben jullie al een idee wat jullie met kerst klaar maken? Is het simpel of ga je voor luxe? Leuk als jullie je verhalen delen.
quote:sassafras schreef op 10 december 2015 @ 17:00:

[...]





Dan koop je toch gewoon los de vis die ze wil? Ik koop nooit gourmetschotels, ik snij een varkenshaas in stukjes, een biefstuk in stukjes en een kipfiletje. Kost 3 minuten werk, en je omzeilt die rare hamburgertjes e.d. waar ze hun restvlees in gestopt hebben.Ook een idee!
quote:sassafras schreef op 10 december 2015 @ 17:00:

[...]





Dan koop je toch gewoon los de vis die ze wil? Ik koop nooit gourmetschotels, ik snij een varkenshaas in stukjes, een biefstuk in stukjes en een kipfiletje. Kost 3 minuten werk, en je omzeilt die rare hamburgertjes e.d. waar ze hun restvlees in gestopt hebben.Pciess
quote:Fenrir-Greyback schreef op 10 december 2015 @ 08:22:

[...]





Ik zet met kerst ook altijd plaatjes van groteske culinaire prestaties op FB, en dan eet ik stiekem een lekkere tosti.Dit zijn fotos van vorig jaar enorme tafel en dat gedekt lekkere ete. Etc chique
Alle reacties Link kopieren
Gelukt !!!!!

Maar de foto staat op de kop.









Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Heb jij die onderste gemaakt snoesje?



En hoe moet je zoiets eten
Alle reacties Link kopieren
Eerste kerstdag eten we bij broer. Tweede kerstdag hapjes en derde kerstdag een salade.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Nou hier wordt het dus een nogal ingewikkelde gourmet, met dank aan Allerhande. Iets met tijgergarnalen in knoflook, kippenlevertjes op mediterrane wijze, paddenstoelen met blauwe kaas, biefstuk terrie-jakkie en zalmfilet met limoensaus. De obligate salades en het stokbrood laten we maar achterwege dit keer, daar is toch tijd noch plek voor.
Alle reacties Link kopieren
@Bridgette

Gewoon een plak afsnijden en op een bordje.

Ik doe of ik beschaafd ben en gebruik mes en vork om het op te eten.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Snoesje666 schreef op 12 december 2015 @ 21:56:

@Bridgette

Gewoon een plak afsnijden en op een bordje.

Ik doe of ik beschaafd ben en gebruik mes en vork om het op te eten.



Mag je dit niet met je handjes eten?

Lijkt mij veel makkelijker..
Alle reacties Link kopieren
Van mij mag bijna alles, ook met de handjes eten, maar de mousse is zacht en de zalm glibberig.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Boerenkool
Wat lekker ja snoesje heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Kerstavond kaasfondue.



Eerste kerstdag varkenshaas - stoofperen - aardappelgratin - spruitjes met spekjes etc



Tweede kerstdag vooraf kipsalade .. hoofd kip - rollade - allerlei soorten geroosterde groenten - verschillende aardappel gerechten- salade.



Ik moet alleen de toetjes nog bedenken voor alle dagen.
Alle reacties Link kopieren
Minestrone soep, lamsvlees aardappelkroketjes stoofpeertjes en groenten, als toetje kletskoppen met caramelijs en chocoladesaus
'Kerstmenu' is hier ook bekend.

Vooraf: coquilles in bacon en stokbrood met zelfgemaakte kruidenboter / roomboter met zeezout

Hoofdgerecht: goed stuk vlees met zoete aardappelgratin en groenten

Toetje: pavlova met vers fruit
Alle reacties Link kopieren
Donderdag werk ik tot 5 dus kerstavond wordt gewoon een simpele maaltijd.



Eerste kerstdag eten we bij m'n ouders en daar komt een buffet met vanalles op tafel.

Tweede kerstdag ligt er nog aan.

Of we gourmetten met z'n drietjes (man kind en ik) of we krijgen visite van een wat eenzamere bejaarde meneer die ik via m'n werk ken.

Ik nodig hem uit en als hij het aanbod aanneemt maak ik een lekkere kerstmaaltijd al heb ik nog géén idee wat.

Als hij komt verschuift het gourmetten naar een dagje later.



Ondanks dat we Kerst niet echt vieren (moslims) wordt het sowieso een gezellig eetfeest.
Alle reacties Link kopieren
Lekker generaliserende top titel.



Mijn man kookt, heerlijk alles met verse ingrediënten en ik laat me verassen !!
Alle reacties Link kopieren
quote:jennifer80 schreef op 21 december 2015 @ 05:55:

ik laat me verassen !!Zonde.
Alle reacties Link kopieren
Eerste Kerstdag met z'n tweetjes en dan denk ik aan gewoon een eenvoudige doch lekkere pasta.

Tweede kerstdag naar m'n schoonouders waar we als (schoon)kinderen koken met elkaar. Erg leuk.

Menu:

Carpaccio, bospaddestoelensoep, hertebiefstuk met bijgerechten en een aardbeientriffle als dessert.



Overigens meteen een vraagje: bij het vlees wil ik o.a. Gegrilde groenten maken (dit AH recept)

Daar hebben ze het over een braadpan waar alles in moet in de oven. Maar die heb ik niet. Dat kan toch ook wel in een glazen ovenschaal? Of is het smaakresultaat dan anders?)
quote:Fenrir-Greyback schreef op 12 december 2015 @ 21:54:

Nou hier wordt het dus een nogal ingewikkelde gourmet, met dank aan Allerhande. Iets met tijgergarnalen in knoflook, kippenlevertjes op mediterrane wijze, paddenstoelen met blauwe kaas, biefstuk terrie-jakkie en zalmfilet met limoensaus. De obligate salades en het stokbrood laten we maar achterwege dit keer, daar is toch tijd noch plek voor.Ik zou zowaar eem keer zin hebben in gourmetten!
quote:swaentje71 schreef op 21 december 2015 @ 07:12:

Overigens meteen een vraagje: bij het vlees wil ik o.a. Gegrilde groenten maken (dit AH recept)

Daar hebben ze het over een braadpan waar alles in moet in de oven. Maar die heb ik niet. Dat kan toch ook wel in een glazen ovenschaal? Of is het smaakresultaat dan anders?)Ik grill in de oven de groenten op een stuk aluminiumfolie op een bakplaat. En dan serveren in een mooie schaal. Als je de schaal in de oven doet, wordt deze een beetje viezig, zonde als je het mooi wilt serveren.
Eerste Kerstdag:

Zalmbonbon van gerookte zalm, gevuld met zalmmouse en gegarneerd met garnalen.

Aardappel-preisoep met paling (die van de tv reclame van Emte)

Varkenshaas (gevuld met spek en bieslook) pomme duchesse, en groenten nog kiezen.

Grand dessert, met verschillende gerechtjes.

Koffie met bonbons



Tweede Kerstdag

Barbecue met ouders, zussen, zwagers en neven en nichten.
Alle reacties Link kopieren
quote:swaentje71 schreef op 21 december 2015 @ 07:12:

Eerste Kerstdag met z'n tweetjes en dan denk ik aan gewoon een eenvoudige doch lekkere pasta.

Tweede kerstdag naar m'n schoonouders waar we als (schoon)kinderen koken met elkaar. Erg leuk.

Menu:

Carpaccio, bospaddestoelensoep, hertebiefstuk met bijgerechten en een aardbeientriffle als dessert.



Overigens meteen een vraagje: bij het vlees wil ik o.a. Gegrilde groenten maken (dit AH recept)

Daar hebben ze het over een braadpan waar alles in moet in de oven. Maar die heb ik niet. Dat kan toch ook wel in een glazen ovenschaal? Of is het smaakresultaat dan anders?)Kan prima, wel iets meer olie gebruiken. Glas plakt sneller. Zelf maak ik dit altijd in een anti aanbak ovenschaal.
Eerste kerstdag: met familie, ook ieder doet een gang of gerecht gaat prima. Wij hebben het voorgerecht ik maak mini taartjes met witlof, walnoot en stilton. man doet de wijnen en de rst is verrassing. Tweede kerstdag samen: indiaas van de afhaal yummie en voor 300 e keer love actually kijken in de onesie.
Alle reacties Link kopieren
quote:orleander schreef op 21 december 2015 @ 07:45:

[...]





Kan prima, wel iets meer olie gebruiken. Glas plakt sneller. Zelf maak ik dit altijd in een anti aanbak ovenschaal.Ha, dank je. Ga ik het met wat meer olie doen. Of de aanschaf van zo'n anti-aanbakschaal overwegen. Zo'n ovenschaal gebruik ik regelmatig. Braadpan niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven