Wat serveren de viva dames met kerst?

08-12-2015 13:04 283 berichten
Hallo dames hebben jullie al een idee wat jullie met kerst klaar maken? Is het simpel of ga je voor luxe? Leuk als jullie je verhalen delen.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosemetijs schreef op 09 december 2015 @ 19:08:

[...]



Ach ja als mensen zelf nooit vegetarisch koken omdat ze geen vegetariër zijn is dat wel logisch natuurlijk.

En dit ging natuurlijk over een brunch hè daar hoeft niet speciaal vlees voor gebakken,gebraden gekookt te worden.

Nou ben ik zelf iemand die praktisch nooit vleeswaren op brood eet dus ik zou een vegetarische brunch prima vinden..



Koken zonder vlees is niet zo moeilijk, ik ben zelf ook niet iemand die ingewikkeld staat te doen in de keuken voor mijn eigen maaltijd.

Maar het valt mij op dat er over het algemeen echt heel weing moeite gedaan wordt.

Tijd terug heb ik bij iemand gegeten en die had echt speciaal voor mij een vegetarische variant van de maaltijd erbij gemaakt.

Ik was enorm verrast want dat is zeldzaam dat iemand echt die moeite neemt. ik vind het natuurlijk altijd erg lief als ik bij mensen wordt uitgenodigd om te eten, maar toen dacht ik wel lief en wow...
Alle reacties Link kopieren
quote:Fenrir-Greyback schreef op 09 december 2015 @ 19:49:

[...]





Ik geloof dat ik nu ineens weer snap waarom ik toen maar ben gestopt met vegetariër-zijn. Wat een gemekker zeg.



Vleeseters mekkeren net zo hard

Het is vooral ze samen in 1 ruimte zetten waar het gemekker door ontstaat
quote:Poltergeist2016 schreef op 09 december 2015 @ 19:50:

[...]



eet je ook geitenvlees?Ik maak geen onderscheid. Alleen konijn, dat heb ik nooit over mijn hart kunnen verkrijgen.
quote:paleviolet schreef op 09 december 2015 @ 19:48:

[...]



Die ragoutbakjes vind ik ook zo lekker, misschien dat ik die ook ga maken deze kerst.

Ik maak wel altijd de bakjes en de ragout zelf (wel met kant en klaar bladerdeeg hoor,is zo gebeurd) want dat is gelijk een stuk lekkerder.

Meestal maak ik een ragout met witte wijn en paddenstoelen.Mijn vader kookt. En die maakt ook alles zelf
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fenrir-Greyback schreef op 09 december 2015 @ 19:49:

Wat een gemekker zeg.Hoezo gemekker? Ik heb ook voorkeuren, maar dat zijn geen eisen. Als er iets geserveerd wordt wat ik minder lekker vind is dat jammer, meer niet. Als er iets geserveerd wordt waar vlees in zit eet ik het niet. Ook niet als dat betekent dat ik weer met een lege maag naar huis ga.
quote:consuelabananahammok schreef op 09 december 2015 @ 19:54:

[...]





Vleeseters mekkeren net zo hard

Het is vooral ze samen in 1 ruimte zetten waar het gemekker door ontstaat Nou ja laten we wel wezen. Voor mij hoeft het allemaal niet hoor, 24/7 vlees eten. Het mag best wat minder. Maar van dat overprincipiële gedoe word ik ook een beetje balorig. Mensen die geen vlees eten zijn geen beter mens of zo, omdat ze toevallig geen vlees eten. De wereld zou een stuk beter opschieten als iedereen een paar dagen per week geen vlees zou eten, en als de fulltime vegetariers zouden stoppen met oordelen.
Ik vergelijk het maar even met een diehard veganist in mijn omgeving. Ik eet zelf wel graag kaas bijvoorbeeld.

Stel dat ik bij haar uitgenodigd (!) word om te komen dineren, komt het niet in mijn hoofd op om te verwachten dat zij kaas koopt. Het zijn haar principes. Dus vind ik het heel normaal dat zij dit soort dingen niet in huis wil hebben.



Hetzelfde vind ik met vegetariërs. Als ik mensen bij mij thuis te eten uitnodig, en die gaan zeiken omdat er niks met vlees is, vind ik dat belachelijk ja.

Ik doe het niet want ik hou altijd rekening met iedereen. Maar ik zou het niet gek vinden als een vegetariër mensen uitnodigd en dan geen vlees op tafel zet.



Maar andersom, als je als vegetariër wordt uitgenodigd ergens anders moet je je ook aanpassen aan t eventuele vlees wat er op tafel staat.



Neemt nog steeds niet weg dat ik vind dat er veeeeeel te veel vlees geconsumeerd wordt!
wij gaan gourmetten met schoonouders.
Mijn moeder deed vroeger een boterham met hagelslag op Tweede Kerstdag. Om allerlei goede redenen: we hadden al heel uitgebreid gegeten op 24 en 25 december (oldschool arbeiderschique: zelfgemaakte groentesoep, rollade, gekookte aardappelen, stoofpeertjes, broccoli/bloemkool en ijstaart van de snackbar na), ze vond het belangrijk ons bewust te maken van het feit dat wij het veel beter hadden dan een hoop andere kindjes op deez' aard en het budget was ook op . Ik vond het een geweldige traditie. Ik probeer hem nog steeds in te voeren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fenrir-Greyback schreef op 09 december 2015 @ 20:01:

[...]





Nou ja laten we wel wezen. Voor mij hoeft het allemaal niet hoor, 24/7 vlees eten. Het mag best wat minder. Maar van dat overprincipiële gedoe word ik ook een beetje balorig. Mensen die geen vlees eten zijn geen beter mens of zo, omdat ze toevallig geen vlees eten. De wereld zou een stuk beter opschieten als iedereen een paar dagen per week geen vlees zou eten, en als de fulltime vegetariers zouden stoppen met oordelen.



Ik voel mij ook geen beter mens, maar ik ben dan ook niet de die hard principiële versie.

Wat ik overigens wel kan respecteren en waarderen als mensen consequent achter hun principes kunnen staan.

Ik ben gewoon gestopt met vleeseten om een beetje van alles als reden, maar ben verre van een wereldverbeteraar.
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 09 december 2015 @ 20:25:

Mijn moeder deed vroeger een boterham met hagelslag op Tweede Kerstdag. Om allerlei goede redenen: we hadden al heel uitgebreid gegeten op 24 en 25 december (oldschool arbeiderschique: zelfgemaakte groentesoep, rollade, gekookte aardappelen, stoofpeertjes, broccoli/bloemkool en ijstaart van de snackbar na), ze vond het belangrijk ons bewust te maken van het feit dat wij het veel beter hadden dan een hoop andere kindjes op deez' aard en het budget was ook op . Ik vond het een geweldige traditie. Ik probeer hem nog steeds in te voeren.

Wij hadden thuis vroeger alleen met de feestdagen hagelslag (wel voor het ontbijt) want mijn moeder was een pietsje geitenwollesokkerig en snoep op brood was ze tegen

Vandaar dat ik hagelslag (en sowieso zoet beleg) vooral met de feestdagen associeer.

Wel grappig dat dat bij jou ook zo is, maar dan om een hele andere reden.

Ik zou als zesjarige stikjalours op je zijn geweest trouwens, goeie traditie
Alle reacties Link kopieren
Leuk Barbara! Dat is ook de reden dat mijn man en ik altijd boerenkool eten op Tweede Kerstdag.
Eerste kerstdag trek ik altijd een pan soep voor de tweede kerstdag. Dan zit iedereen vol met de leftovers dus soep is altijd goed dan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fenrir-Greyback schreef op 09 december 2015 @ 17:04:

[...]





Nou ja je zegt het zelf al he, je schoonmoeder is geen keukenprinses. Wat heb jij dan liever: dat ze zich vergaloppeert aan liflafjes die toch gedoemd zijn te mislukken of dat jullie het gewoon gezellig hebben met wel gelukte kaaskroketten en biefstuk?Die zijn ook niet gelukt, hoor. Als ik haar was, ging ik voor gourmet of een koud buffetje of zo. Hypertraditioneel, maar heeft toch wel nog iets feestelijk. Ik vind het gewoon ongezellig dat ze op voorhand heel erg hard loopt te roepen dat ze echt niks speciaal wil doen. Nou, doen dan geen feestje. Ook prima.
Alle reacties Link kopieren
Eerste kerstdag fondue met de kinderen, tweede kerstdag gezamenlijk eten met een aantal buren. Daarbij neemt iedereen iets te eten en/of te drinken mee. Ik weet nog niet wat ik ga maken daarvoor.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Eerste kerstdag met de hele familie van mans kant. Weet nog niet wat we eten. Tweede kerstdag met zijn tweeën denk ik, misschien wel fonduen samen.
I like being a mess. It's who I am.
quote:the4ofus schreef op 09 december 2015 @ 20:59:

[...]





Die zijn ook niet gelukt, hoor. Als ik haar was, ging ik voor gourmet of een koud buffetje of zo. Hypertraditioneel, maar heeft toch wel nog iets feestelijk. Ik vind het gewoon ongezellig dat ze op voorhand heel erg hard loopt te roepen dat ze echt niks speciaal wil doen. Nou, doen dan geen feestje. Ook prima.Dat al overduidelijk roepen is inderdaad wat ongezellig. Maar stel nou dat je droog brood te eten krijgt, dan nog kan het toch wel een feestje worden? Ik kom niet voor t eten bij familie, en om niet 1 iemand te laten zwoegen doen we allemaal een bijdrage
Alle reacties Link kopieren
Lekker gourmetten met de kerst?



http://www.ad.nl/ad/nl/10 ... la-in-gourmetpakket.dhtml



Poepbacterie en salmonella in gourmetpakket.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 09 december 2015 @ 21:25:

Lekker gourmetten met de kerst?



http://www.ad.nl/ad/nl/10 ... la-in-gourmetpakket.dhtml



Poepbacterie en salmonella in gourmetpakket.Had ik al gepost maar daar gaan de gourmetters niet op en en elk jaar schijnt dit bericht in de krant te staan
Alles komt goed, alleen de rest niet
quote:yasmijn schreef op 09 december 2015 @ 21:32:

[...]



Had ik al gepost maar daar gaan de gourmetters niet op en en elk jaar schijnt dit bericht in de krant te staan Gewoon vers vlees, zelf gesneden.
Ik koop niet zo'n vieze poepbacterien schotel! Ik koop vlees wat ik zelf snijd en kruid. Het vlees haal ik altijd bij een biologische boerderij.
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 09 december 2015 @ 21:32:

[...]



Had ik al gepost maar daar gaan de gourmetters niet op en en elk jaar schijnt dit bericht in de krant te staan O, had ik niet gezien, ik heb niet meer teruggelezen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Als je gemarineerd vlees koopt is het soms al oud. Ook dat gemarineerde biefstukje dat je bij de slager haalt. Hij marineert het niet om jou een plezier te doen maar om zijn waren te kunnen slijten.
verba volant, scripta manent.
Met mijn verjaardag ga ik en vriend koken voor mijn famillie (wat er van over is) ik ben 1 dag voor kerst jarig.

1e kerstdag bij schoon famillie cullinair hoogstandje in bloemendaal het wordt vast hertenbiefstuk van de traiteur en zilver bestek sick: 2e kerstdag denk ik aan restaurant/wokken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven