Wat snack je als er ‘niks’ in huis is?

30-06-2020 20:26 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Je kent het vast wel, je zit op de bank en wil echt wat lekkers maar geen zin om naar de supermarkt te lopen.

Ik zelf flans dan vaak iets net niet top in elkaar maar wel genoeg om de lekkere trek te stillen.

Wat maken jullie dan? Of nog beter ga je gewoon naar bed met een kop thee ;)
Alle reacties Link kopieren
Maiswafels!

Droog
Met zout en boter
Met kruidenboter
Met kaas
Met smeerkaas
Met duo penotti
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
30-06-2020 20:39
Gekookt ei of roerei inderdaad.
Of als ik een blikje tonijn op voorraad heb (meestal wel): fijnprakken met beetje mayo, ketchup, zout en peper en een augurkje. Lekker op brood of op een toastje.

Die tonijn op een boterham, met mayo, oregano en kaas en dat even onder de grill.

En als ik het in huis heb: een plakje salami met geitenkaas.

Een hap pindakaas.

Wit brood met knoflooksaus.

Een handje pecannoten (altijd in huis).

Of gewoon een stuk kaas.
Alle reacties Link kopieren
Niks in huis ??? Dat gebeurt me echt niet.
Altijd wel chips, nootjes, toastjes in huis. Of de uitdeelzakjes, bedoeld voor de kids.
Desnoods idd toastjes met alleen smeerkaas of smeerworstje als er echt niks anders is. Maar filet American heb ik ook standaard in huis.
Ook altijd wel ongezouten cashewnoten in huis (voor door de roerbak) maar in geval van nood.....kan altijd.

En idd, pot chocopasta lepelen :facepalm:

Maar ik heb ook eigenlijk altijd wel een blikje gehaktballetjes in satésaus in huis, of een blikje mini-knakworstjes. Ook lekker, en dat is weinig moeite.
Alle reacties Link kopieren
Wat plakjes kipfilet/ham, soms besmeerd met houmous.
Hagelslag uit het pak. Lepel pindakaas uit de pot.
En heel soms stukje kaas op het tosti-apparaat.
- een paar handjes uit de pot met gezouten cashewnoten
- een paar dadels
- Griekse yoghurt
- een boterham met dik hazelnootpasta
En dan ga ik daarna naar bed.
O, dit is trouwens allemaal of of, niet en en.
Brood, kaas, nog iets en tussen het croque monsieur toestel.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
30-06-2020 20:31
Zal me niet gebeuren, heb altijd genoeg in de kast :-$

Ik ook! Ik kan het me zelfs niet voorstellen.
captain_hindsight schreef:
30-06-2020 20:34
Maar vullen met wat...? Als je niks in huis hebt ;-D
Zoek eens op gevulde ei recept :D Jij kookt niet, das duidelijk :D
Ik heb nooit niks in huis. Altijd wel iets. En anders wel iets om wat lekkers mee te maken.

Als ik "niets" heb en ik ga even graven dan komt er toch een flink bord met snackjes op tafel :D
Alle reacties Link kopieren
Ik zat me oprecht af te vragen of het verstandig was om dit topic te openen. Bang dat ik te veel nieuwe inspiratie op zou doen. :mrgreen:

Maar wat een moeite wordt er dan toch nog gedaan met al dat koken en in elkaar flansen. Hier vooral plakje kaas of worst en anders soepstengel (die eigenlijk vooral door de kids gegeten worden) en dan met chocopasta. :-$
Wissewis schreef:
30-06-2020 20:54
Een lepel en een pot choco.

Of ik plunder het zoute beleg (worst, hesp, gerookte zalm, ...) en stop het zo in mijn mond.

Je denkt toch niet dat ik moeite ga doen om eieren te bakken en dergelijke?
Het is maar wat je veel moeite noemt. Ik heb het net getest: ik kan binnen 1 minuut een (roer)ei bakken ;-D (en die pan die was ik morgen wel af)
Ik krijg trek...waarom lees ik dit topic? Ik snack sinds drie weken niks meer na het avondeten, alleen een bakje magere kwark met vruchten vlak voor het slapengaan.
Maar voorheen: pitabroodje met kaas en kruiden onder de gril, of augurkjes en zilveruitjes, of olijven. Roerei. Cup a soup met droog toastje.

Vroeger maakten mijn zus en ik altijd borstplaat als er niks in huis was. En dat was vaak. Zie ons nog die stroop op het aanrecht uitgieten. Vaak beetje aangebrande smaak. Suiker en boter en koffie geloof ik dat er inging. Een suikerbom. Nu zou ik het niet meer wegkrijgen.
Een meergranenboterham/beschuitje /stuk ontbijtkoek met pindakaas :heart:

Appel met kaneel en een beetje suiker (gewoon zo of met wat yoghurt)

Met een blikje tonijn inderdaad iets fabriceren voor op brood/een toastje
Echte goeie recepten komen hier langs! Volkskeuken uit het leven gegrepen. Ik ga maar eens een bakje yoghurt, gemalen zoetjes en Choco-cacaofantasie vlokken nemen :koffie:
Alle reacties Link kopieren
Meestal koop ik juist niks, ik kan tien keer naar een lege koelkast lopen en balen en weer weg maar als het echt moet dan wat pasta en een ui bakken met knoflookpoeder, of maïs poffen en dan kipkruiden erover.
Mijn kasten puilen altijd uit dus zal me niet snel gebeuren. Heb altijd snoep, chocola, koekjes, ijs en chips / zoutjes in huis en heb graag veel keus.

Vroeger zorgde ik wel eens expres voor lege kasten zodat ik niet kon snoepen maar dan ging ik van ellende hagelslag, chocoladepasta en werkkoekjes (Sultana e.d.) eten. Vind ik eigenlijk helemaal niet zo lekker dus dan kan ik net zo goed zondigen met iets wat ik wel lekker vind.
Alle reacties Link kopieren
Cookielover schreef:
30-06-2020 20:27
Ik begrijp het niet echt. Heb je voorbeelden van wat je dan maakt?
Een boterham met kaas, jam of nutella.
Alle reacties Link kopieren
de supermarkt is 1 minuut lopen maar toen de nood echt hoog was pakte ik een boterham, gooide er strooikaas op en tomaten saus en maakte een tosti. Als er geen strooikaas is en ik heb mega honger dan maak ik een boterham met jam
strings-attached schreef:
30-06-2020 22:27
Zoek eens op gevulde ei recept :D Jij kookt niet, das duidelijk :D
Haha zeker wel! Graag zelfs. Maar gevulde eieren heb ik nog nooit gemaakt. Een ernstig gebrek, dat merk ik wel.
Alle reacties Link kopieren
Het gebeurt niet vaak, maar als de chips, chocola en koekjes op zijn: cracker/beschuit/toast met pindakaas en hagelslag, of met pesto en kaas (plakje of geraspt, wat ik maar in huis heb).

En als ik het geduld kan opbrengen: appel/peer/perzik/whatever-crumble. Fruit in stukjes, deeg van boter/meel/suiker, vijf minuten mengen tot kruimels, makkelijker kan niet. Maar het moet wel een half uur in de oven en dan zit ik er kwijlend voor... ;-D
Alle reacties Link kopieren
Tunamelt schreef:
01-07-2020 09:35
Het gebeurt niet vaak, maar als de chips, chocola en koekjes op zijn: cracker/beschuit/toast met pindakaas en hagelslag, of met pesto en kaas (plakje of geraspt, wat ik maar in huis heb).

En als ik het geduld kan opbrengen: appel/peer/perzik/whatever-crumble. Fruit in stukjes, deeg van boter/meel/suiker, vijf minuten mengen tot kruimels, makkelijker kan niet. Maar het moet wel een half uur in de oven en dan zit ik er kwijlend voor... ;-D

Met jouw nick had ik toch iets anders verwacht :P
Alle reacties Link kopieren
Tuinbank schreef:
30-06-2020 21:20
Ik eet niks meer na het avondeten en vast tot de volgende dag 11:00 / 12:00 (16:8 vasten). Ik drink dan wel groene thee of spa rood.
Ik heb, sinds ik dat doe, ook geen trek meer in de avond en verbrand er ook nog vet mee. Win-win.
Voorheen vrat ik van alles in de avond. Van chips tot kaas, crackers met chocopasta of pindakaas etc.
intermittent fasting.
Dat schijnt overigens lang niet zo gezond te zijn als permanent dieet en de variant 16:8 schijnt voor het vrouwelijke geslacht ook niet zo fantastisch te zijn.
Alle reacties Link kopieren
dan moet er een stuk kaas opgeofferd worden
Stukje gelderse gaat er altijd wel in
Komkommer met Yoghurt dip
Nacho's maken van tortillachips
Theebiscuitje met roomboter en hagelslag
honingtomaatjes

De regel is eigenlijk dat we doordeweeks na 19.00 niet meer eten.
Ik het weekeinde mag er bij een spelletje of filmpje nog wel wat op tafel kom.
Lekker flesjes wijn erbij, niks meer aan doen.
Alle reacties Link kopieren
Hapje pindakaas inderdaad, evt. chocopasta, handje schuddebuikjes, beschuitje met roomboter en hagelslag, losse hagelslag, plak kaas of salami. En als ik er niet te lui voor ben: boterham met kaas in de pan bakken of pannenkoeken maken.
Alle reacties Link kopieren
Augurken. Altijd op voorraad. Ik hanteer altijd voor mijzelf: “Als ik te lui ben om meer te doen dan een deksel van een pot (augurken) af te halen, dan heb ik ook geen echte honger”.
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven