Wat vind jij de lekkerste appels?

21-01-2021 13:30 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik eet elke dag een Pink Lady en een Granny Smith appel. De Granny Smith appels zijn altijd goed. Groot, stevig, sappig, smaakvol. Bij de Pink Lady appels verschilt het echt per keer. De ene keer zijn ze écht goed (stevig, licht vruchtvlees, heerlijke smaak), de andere keer zijn ze niet lekker (relatief zacht -dat je je tanden erin zet en het niet zo lekker knispert-, gelig vruchtvlees). Dat dat na een paar dagen zo is kan ik me nog voorstellen, maar soms zijn ze op dag van aankoop al zo.

Nu ben ik wel benieuwd: wat vinden jullie de lekkerste appels? En zijn die wel consistent lekker?

:)
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Wellant van de kweker of Golden Delicious uit de supermarkt.
Alle reacties Link kopieren
Nijn5 schreef:
21-01-2021 13:57
Elstar! Vind ik echt de lekkerste, maar kwaliteit wisselt soms wel. Kanzi qua smaak ook lekker, maar wel duur en soms ook bijna te hard om zo je tanden in te zetten.

Oeh, dat klinkt heel goed :lol: Pink Lady appels zijn ook niet goedkoop, dus dat zal vast niet veel schelen met Kanzi appels. Ga ik ook eens proberen!
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan zelf geen rauwe appels eten, maar als ik ze ergens in verwerk, vind ik Jonagold wel lekker. Mijn partner en kinderen eten Pink Lady.
Voor iedereen een groene tuin
Pink Lady en ik haal ze altijd bij de groenteboer, het verschil met de supermarkt is te groot.
Alle reacties Link kopieren
Jazz

En anders Fuji.

Ik koop appels bij jumbo of AH, kwaliteit is altijd gelijk.
Elstar of jonagold, in ieder geval appels die uit eigen land of buurlanden komen omdat dat toch ecologisch iets verantwoorder is.
Alle reacties Link kopieren
TinusT schreef:
21-01-2021 14:27
Pink Lady en ik haal ze altijd bij de groenteboer, het verschil met de supermarkt is te groot.

Dat heb ik ook een tijd gedaan, maar toen (weer eens) bij de AH en daarna zijn ze een tijd écht lekker geweest (bij de AH). Nu al een paar weken niet meer lekker, maar onze groenteboer is gesloten op mijn wekelijkse boodschappenmoment en ik zie het niet zitten om alleen voor appels in deze tijd nog een keer naar het winkelcentrum af te reizen.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Overigens ben ik zeer tevreden over de groente en het fruit van de Lidl, maar de Pink Lady appels zijn daar zelden lekker. Ook bijzonder.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Elstar appels zijn echt het lekkerst. En altijd goed. Ik heb nog nooit een niet-lekkere Elstar appel gehad.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
PiNuts14 schreef:
21-01-2021 14:31
Elstar of jonagold, in ieder geval appels die uit eigen land of buurlanden komen omdat dat toch ecologisch iets verantwoorder is.
Dit dus absoluut, ik kijk echt altijd op de verpakking waar ze vandaag komen, ik hoef geen appels die helemaal uit Nieuw-Zeeland komen. Elstar is favoriet
Alle reacties Link kopieren
Goudrenetten.
En ik eet me suf aan kweeperen als ik die zie liggen bij de islamitische super. Maar dat zijn geen echte appels.
Alle reacties Link kopieren
Kweeperen ruiken ook zo lekker. Voor het eerst gegeten bij Franse mensen thuis en direct fan geworden.

Toen hebben we ook "cancoillotte" leren kennen. Jammer dat dat vrijwel nergens in Nederland te koop is.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
humanista schreef:
21-01-2021 14:41
Dit dus absoluut, ik kijk echt altijd op de verpakking waar ze vandaag komen, ik hoef geen appels die helemaal uit Nieuw-Zeeland komen. Elstar is favoriet
Ik let bij zoveel mogelijk producten er toch op dat het minstens uit Europa komt, liefst dus uit de buurlanden. Zo zonde dat bepaalde appels de halve wereld worden overgevlogen.
Alle reacties Link kopieren
Fuji appels by far! Heerlijk zoet, sappig en knapperig.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Kanzi vind ik echt de lekkerste.

Maar een Jonagold of een Granny Smith is ook prima.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vroeger altijd Cox gegeten, wat een heerlijke appel was dat.
Mijn vader was fruitkweker, appels en peren.

Cox is alleen niet zo makkelijk meer te krijgen.

In ieder geval niet in de supermarkten waar ik vaak kom.
Alle reacties Link kopieren
Geef mij maar Elstars, heerlijk!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Kanzi en Jazz. Zoet en sappig.
Alle reacties Link kopieren
PiNuts14 schreef:
21-01-2021 14:31
Elstar of jonagold, in ieder geval appels die uit eigen land of buurlanden komen omdat dat toch ecologisch iets verantwoorder is.

Grappig, Jonagold vind ik dus echt niet te eten :lol:
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Een zo fris en zuur mogelijke Granny Smith, heerlijk. Helemaal als hij koud is
Alle reacties Link kopieren
Delcorf. De allerlekkerste appel is Delcorf, dit is de eerste oogst appels in het najaar en is na een maandje alweer uitverkocht.

Na Elstar, die ook wel aardig is, komt de Cox Orange Pippin. AH heeft daar gedurende enkele weken een paar kistjes van.

Als er geen Delcorf en geen Cox meer is eet ik Elstar. Andere appels lust ik niet.

Delcorf is Frans, Cox is Engels en Elstar is Nederlands. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Vroeger had je ook Winston; dat is een appel ná Cox met een Cox-achtige smaak, maar met een wat steviger schil. Om de een of andere reden wordt deze niet meer geteeld. Ik denk toch vanwege de schil en omdat hij wat onbekend was.

Ik heb geprobeerd om Pink Lady, Jazz, Braeburn, Fuji en meer soorten te eten maar het was echt mijn smaak niet. Hard en weinig karakter.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Golden delicious, van onze appelboom, heerlijk !
Alle reacties Link kopieren
Junami!
Alle reacties Link kopieren
PiNuts14 schreef:
21-01-2021 14:31
Elstar of jonagold, in ieder geval appels die uit eigen land of buurlanden komen omdat dat toch ecologisch iets verantwoorder is.
Ik liep ooit tegen een CDA verkiezingsactie aan. Ze deelden appeltjes uit. Even op mijn gekregen appel gekeken. "France".

Een mooie gelegenheid om eens het gespek aan te gaan. "Jullie willen de boeren toch steunen?" Jazeker, mevrouw, bladiebladiebla.
"Waarom deel je dan Franse appels uit, en haal je niet een paar kratten uit Froombosch?" (Bij een fruitteler op fietsafstand).

Einde gesprek.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven