Wat vind jij de lekkerste appels?

21-01-2021 13:30 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik eet elke dag een Pink Lady en een Granny Smith appel. De Granny Smith appels zijn altijd goed. Groot, stevig, sappig, smaakvol. Bij de Pink Lady appels verschilt het echt per keer. De ene keer zijn ze écht goed (stevig, licht vruchtvlees, heerlijke smaak), de andere keer zijn ze niet lekker (relatief zacht -dat je je tanden erin zet en het niet zo lekker knispert-, gelig vruchtvlees). Dat dat na een paar dagen zo is kan ik me nog voorstellen, maar soms zijn ze op dag van aankoop al zo.

Nu ben ik wel benieuwd: wat vinden jullie de lekkerste appels? En zijn die wel consistent lekker?

:)
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst de Tessa appel, geteeld in Nederland, ontdekt.
Deze vind ik erg lekker! Stevige bite ook.

Hiervoor veel Royal Gala, maar dat vond ik ook wisselend in kwaliteit.
Alle reacties Link kopieren
PiNuts14 schreef:
21-01-2021 15:04
Ik let bij zoveel mogelijk producten er toch op dat het minstens uit Europa komt, liefst dus uit de buurlanden. Zo zonde dat bepaalde appels de halve wereld worden overgevlogen.
Voor appels is dat een terechte gedachte (al worden ze de wereld niet overgevlogen maar gevaren en dat valt, per appel, qua milieubelasting heel erg mee). Maar voor andere groenten is dat vaak zo simpel niet: paprika's en aubergines bijvoorbeeld komen uit Nederland vrijwel altijd uit verwarmde kassen, wat veel meer energie kost dan ze in Spanje of Italië zonder verwarming kweken en dan naar het noorden rijden.

Maar da's nogal offtopic :-)

Ik eet graag jonagolds, maar als die te lang liggen worden ze naar melig. Zowiezo eet ik vooral appels op de fiets van werk naar huis. Dat is het afgelopen halfjaar dus twee keer gebeurd.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Ik vind Elstar lekker, aromatisch en goed zacht te bakken in baksels of bij de warme maaltijd.
Snoesje666 schreef:
22-01-2021 09:23
Ik liep ooit tegen een CDA verkiezingsactie aan. Ze deelden appeltjes uit. Even op mijn gekregen appel gekeken. "France".

Een mooie gelegenheid om eens het gespek aan te gaan. "Jullie willen de boeren toch steunen?" Jazeker, mevrouw, bladiebladiebla.
"Waarom deel je dan Franse appels uit, en haal je niet een paar kratten uit Froombosch?" (Bij een fruitteler op fietsafstand).

Einde gesprek.

:cheer:
Cox Orange. Ik koop ze bij de boer.
Alle reacties Link kopieren
Mijn favoriet is ook de Elstar appel, vrijwel het hele jaar lekker en goed verkrijgbaar.
Alle reacties Link kopieren
Pinky Lady en Kanzi.
Alle reacties Link kopieren
Net zoals velen vond ik Elstar heel lekker, en goudreinet ook.
Helaas ben ik allergisch voor appels geworden dus eet ik ze heel weinig. De Santana appel is hypoallergeen en smaakt volgens mij als een Elstar

Door de appel te verwarmen kan je allergische klachten verminderen maar ik krijg dan alsnog buikpijn
smulrol wijzigde dit bericht op 22-01-2021 22:05
19.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Fuji!!! Eerst de pink lady maar daar viel me op dat er wel vaak minder lekkere tussen zitten zonde want wel prijzig.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
22-01-2021 22:03
Net zoals velen vond ik Elstar heel lekker, en goudreinet ook.
Helaas ben ik allergisch voor appels geworden dus eet ik ze heel weinig. De Santana appel is hypoallergeen en smaakt volgens mij als een Elstar

Door de appel te verwarmen kan je allergische klachten verminderen maar ik krijg dan alsnog buikpijn
En als je ze in de magnetron gooit? Het gaat erom dat de eiwitstructuur wordt verbroken, begreep ik van een arts.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik heb een proef Kanzi gekocht vanavond. Ben benieuwd :applause:
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
mcsteamy schreef:
22-01-2021 22:37
Nou, ik heb een proef Kanzi gekocht vanavond. Ben benieuwd :applause:
Je vindt Pink Lady lekker, dus Kanzi vast ook!
Ik vind Elstar lekker en Jonagold en Braeburn, maar liefst met zo weinig mogelijk rood. Voor mijn gevoel zijn ze dan eerder melig. Ook als die Jonagolds een beetje was achtig/zweterig eruit zien sla ik over, dan zijn ze ook vaak melig.
Alle reacties Link kopieren
mizza schreef:
21-01-2021 14:46
Goudrenetten.
En ik eet me suf aan kweeperen als ik die zie liggen bij de islamitische super. Maar dat zijn geen echte appels.
Die zijn zo lekker
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
22-01-2021 22:45
Je vindt Pink Lady lekker, dus Kanzi vast ook!

Ik hoop het! Ze zijn even duur, dus als de Kanzi net zo lekker is en consistenter in kwaliteit ga ik over op elke dag een Kanzi :D

Baloma schreef:
22-01-2021 22:56
Ik vind Elstar lekker en Jonagold en Braeburn, maar liefst met zo weinig mogelijk rood. Voor mijn gevoel zijn ze dan eerder melig. Ook als die Jonagolds een beetje was achtig/zweterig eruit zien sla ik over, dan zijn ze ook vaak melig.

Ugh ja, en dat is echt niet lekker. Ik vind Jonagold altijd een beetje een metalen (?) nasmaak hebben.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Dennenappels hebben mijn voorkeur
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 schreef:
23-01-2021 10:56
Dennenappels hebben mijn voorkeur
Ik lust alleen de pitjes.

Gaat er nu een dennenboom in mijn buik groeien? Ik probeer al door mijn navel heen te kijken, maar ik zie nog niets.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
21-01-2021 14:55
Kweeperen ruiken ook zo lekker. Voor het eerst gegeten bij Franse mensen thuis en direct fan geworden.

Toen hebben we ook "cancoillotte" leren kennen. Jammer dat dat vrijwel nergens in Nederland te koop is.
Moest ik opzoeken, klinkt :kwijl:
Alle reacties Link kopieren
Kanzi wordt veel genoemd. Die vind ik dus ook het lekkerst. Ik eet alleen niet vaak rauwe appels omdat ik er jeuk van krijg aan mijn gehemelte (heel apart ja).
Alle reacties Link kopieren
mizza schreef:
23-01-2021 16:29

Moest ik opzoeken, klinkt :kwijl:
Cancoillotte met knoflook is onze favoriet. Die staat altijd op de souvenirboodschappenlijst na een vakantie in Frankrijk.

Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Elstar is zo'n appel die altijd kan. En af en toe een Pink Lady.
Alle reacties Link kopieren
Granny Smith is al een jaar of 25 mijn favoriet. Eet nooit andere appels uit de hand, alleen voor zuurkool of appeltaart gebruik ik andere appels.
Rode appels vind ik vaak zo snel melig.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren de Kanzi geprobeerd, vond er niets aan. Niet zo knapperig als ik had gehoopt, weinig smaak. Misschien had ik net geen goede, maar ik wil juist een appel die altijd lekker is :D

Mijn Pink Lady van vandaag (vrijdagavond gekocht) was ook niet om over naar huis te schrijven.

Irritant :wtf:
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Snoesje666 schreef:
23-01-2021 22:51
Cancoillotte met knoflook is onze favoriet. Die staat altijd op de souvenirboodschappenlijst na een vakantie in Frankrijk.

Afbeelding

Ah die gaat op mijn boodschappenlijst voor de volgende vakantie,.
mcsteamy schreef:
24-01-2021 19:24
Gisteren de Kanzi geprobeerd, vond er niets aan. Niet zo knapperig als ik had gehoopt, weinig smaak. Misschien had ik net geen goede, maar ik wil juist een appel die altijd lekker is :D

Mijn Pink Lady van vandaag (vrijdagavond gekocht) was ook niet om over naar huis te schrijven.

Irritant :wtf:
Heel irritant inderdaad. Kanzi is bij mij altijd goed, maar ik kan m hier maar af en toe krijgen. Pink Lay wisselend inderdaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven