Welk vlees bij zuurkoolsalade en gebakken aardappeltjes?

24-11-2021 19:40 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Ik ga deze salade maken, met gebakken aardappeltjes 'on the side'.

https://www.smulweb.nl/recepten/1378583 ... -en-dadels

Nou wil ik er ook wat vlees bij, niet voor mezelf maar voor een mede-eter. Wat kan er eventueel doorheen/bij?
Niet iets moeilijks aub 😅
Mag bijv. ook hamblokjes (?? noem maar wat hoor, heb geen idee) ofzo zijn.
Bedankt maar weer!
Una noche loca
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, ham past daar heel goed bij. Maar zonder extra vlees is dit ook prima te doen (en ik vind het al snel een beetje kaal zonder vlees).
Als het een hardcore vleeseter is, kun je ook een 1 persoons-rookworstje kopen voor erbij. Of een halve bij de Hema. Ik zou zelf ham lekkerder vinden.
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
24-11-2021 19:42
Ja hoor, ham past daar heel goed bij. Maar zonder extra vlees is dit ook prima te doen (en ik vind het al snel een beetje kaal zonder vlees).
Als het een hardcore vleeseter is, kun je ook een 1 persoons-rookworstje kopen voor erbij. Of een halve bij de Hema. Ik zou zelf ham lekkerder vinden.
Ja is wel een hardcore vleeseter ja haha!
En dan doe je de hamblokjes gewoon rauw toch?
Una noche loca
Ik zou er een braadworstje/saucijsje bij doen. Die vond ik zelf altijd heel lekker bij de zuurkool, toen ik nog de carnivoor uithing.
Lady*Voldemort schreef:
24-11-2021 19:51
Ik zou er een braadworstje/saucijsje bij doen. Die vond ik zelf altijd heel lekker bij de zuurkool, toen ik nog de carnivoor uithing.
Dit inderdaad

En nog makkelijk ook!
Alle reacties Link kopieren
Ow en tips voor kruiden voor op de aardappeltjes die bij de salade passen zijn ook welkom (geen kooktalent hier obviously 🤦‍♀️)
Una noche loca
Alle reacties Link kopieren
Is dat een beetje makkelijk te bereiden zo'n worstje?
Una noche loca
Varkenshaas?
Alle reacties Link kopieren
Gizmoreturns schreef:
24-11-2021 19:52


En nog makkelijk ook!
Ja dus :lol:
Una noche loca
ChicaHolandesa schreef:
24-11-2021 19:53
Is dat een beetje makkelijk te bereiden zo'n worstje?
Ja dat kan iedereen. Beetje boter in het pannetje, boter bruin laten worden, worstje erin, beetje aanbraden aan beide kanten, vuur wat lager zetten en een minuut of tien laten liggen onder af en toe omkeren.
ChicaHolandesa schreef:
24-11-2021 19:53
Ow en tips voor kruiden voor op de aardappeltjes die bij de salade passen zijn ook welkom (geen kooktalent hier obviously 🤦‍♀️)
gewoon zout, of kerrie als je geen zout wilt gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
24-11-2021 19:56
Ja dat kan iedereen. Beetje boter in het pannetje, boter bruin laten worden, worstje erin, beetje aanbraden aan beide kanten, vuur wat lager zetten en een minuut of tien laten liggen onder af en toe omkeren.
Thnx, dat moet zelfs mij lukken!
Una noche loca
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
24-11-2021 19:56
Ja dat kan iedereen. Beetje boter in het pannetje, boter bruin laten worden, worstje erin, beetje aanbraden aan beide kanten, vuur wat lager zetten en een minuut of tien laten liggen onder af en toe omkeren.
Het is idd simpel, maar een rookworstje of hamblokjes is natuurlijk nóg makkelijker en minder werk. Ik vind een worstje bakken nog best 'veel' werk omdat je hem steeds moet omkeren.
Hamblokjes kunnen koud of warm of lauw. Ik vind zelf koud (niet ijskoud maar kamertemperatuur) het lekkerste maar smaken verschillen.
Ik zou geen kruiden doen op de aardappels, alleen een beetje zout. In die zuurkoolsalade zitten al genoeg smaken, iets neutraals erbij is dan juist lekker. Vind ik.
.
Alle reacties Link kopieren
Gebakken ontbijtspek zou ik doen. Plakjes op een bakpapiertje ongeveer 10 minuten in de oven op 200 graden. Wel in de gaten houden. In een pan kan ook, maar dit scheelt afwas.
Lady*Voldemort schreef:
24-11-2021 19:56
Ja dat kan iedereen. Beetje boter in het pannetje, boter bruin laten worden, worstje erin, beetje aanbraden aan beide kanten, vuur wat lager zetten en een minuut of tien laten liggen onder af en toe omkeren.
En niet in prikken.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
24-11-2021 20:03
Gebakken ontbijtspek zou ik doen. Plakjes op een bakpapiertje ongeveer 10 minuten in de oven op 200 graden. Wel in de gaten houden. In een pan kan ook, maar dit scheelt afwas.
Kan ook in de magnetron, op een stukje keukenpapier. Dan zijn ze zo klaar, binnen een minuutje denk ik.
Maar of je een hardcore vleeseter tevreden stelt met wat plakjes spek?
impala wijzigde dit bericht op 24-11-2021 20:06
9.37% gewijzigd
.
novaviva schreef:
24-11-2021 20:03
En niet in prikken.
Oh ja, goeie :lol:
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
24-11-2021 20:04
Kan ook in de magnetron, op een stukje keukenpapier. Dan zijn ze zo klaar, binnen een minuutje denk ik.
Maar of je een hardcore vleeseter tevreden stelt met wat plakjes spek?
Mij wel. Dit is in principe een vegetarisch recept. Die leuk ik vaak op met gebakken spekjes voor de bite en wat zoutige. Met 80 gram spek heb je echt wel het gevoel dat je vlees op hebt. Hamblokjes zijn mwah, dat zou ik niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Oh nou spek kan ook ja! En dan in de oven, idd lekker makkelijk. Maar als zo'n worstje niet echt kan mislukken wil ik dat wel proberen.
Het gaat niet om gemakzucht maar meer om de moeilijkheidsgraad zeg maar, erg he
Una noche loca
Alle reacties Link kopieren
Een gehaktbal van de slager? Alleen even opwarmen. ;)
Alle reacties Link kopieren
Speklapje is ook lekker. Maak je klaar op dezelfde manier als het worstje.
Alle reacties Link kopieren
Broodrooster schreef:
24-11-2021 20:13
Een gehaktbal van de slager? Alleen even opwarmen. ;)
Haha, neeeendat is cheaten!
Una noche loca
Alle reacties Link kopieren
LeslieKnope schreef:
24-11-2021 20:15
Speklapje is ook lekker. Maak je klaar op dezelfde manier als het worstje.
Ga ik ook ff googlelen 😅
chicaholandesa wijzigde dit bericht op 24-11-2021 20:22
0.54% gewijzigd
Una noche loca
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal, komt vast goed! 👍😋
Una noche loca
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me erg lekker. Maar moeten er verse, of gedroogde dadels doorheen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven