Welke thee vind jij lekker ?

20-03-2020 15:14 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik drink dagelijks rooibosthee, en heb nu behoefte aan wat afwisseling. Welke thee vind jij lekker ?

Zelf vind ik groene thee vaak wat te zuur, en gewone zwarte thee valt soms te zwaar op mijn maag. Vandaar mijn keuze voor rooibosthee, maar nu dus ook wel zin in iets anders.
PinkeltjePinkelotje schreef:
20-03-2020 16:00
Wow! Waar koop ik zoiets?
https://www.bol.com/nl/l/waterkokers-me ... rating=all
Alle reacties Link kopieren
Momenteel maak ik vaak “thee” van verse gember, ook lekker is een kaneelstokje er dan bij steken.
Als mijn muntplantjes weer zijn aangegroeid ook weer verse munt.
Verder sterrenmunt, verschillende fruittheesoorten, winterglow etc
Dat is inderdaad een fout die nog best veel wordt gemaakt volgens mij. Bij je groene thee kokend water doen.
Als ik groene thee wil drinken laat ik het water eerst een tijdje afkoelen. Scheelt echt!
Alle reacties Link kopieren
Ik lust niet zoveel smaken. Groene thee met citroen vind ik lekker (vooral van Clipper) en voor de afwisseling van die herfst- of winterthee van Pickwick. Jasmijnthee vind ik ook wel lekker voor tussendoor.

Als je een Nespresso-apparaat hebt, zou je ook eens I Am Caps kunnen proberen (Google maar eens). Dat zijn cupjes in 4 smaken: gember, chai, matcha en beetroot en die kun je met meer water als thee drinken, of met minder een latte van maken, of je drinkt hem als shotje met de hoeveelheid water van een espresso. Ik vind het lekker voor de afwisseling (alleen houd ik niet van gember, dus die sla ik over).
Alle reacties Link kopieren
Rooibos citrus
Chai thee
Marokkaanse munt
Gember thee
Zijn mijn favorieten
Alle reacties Link kopieren
De "ontspanning"thee van de Lidl of van Pickwick.
Voor 's avonds de "goede nachtrust" ook van de Lidl.
Clipper heeft ook een aantal lekkere smaken maar is nogal prijzig
Alle reacties Link kopieren
hadea1 schreef:
20-03-2020 15:38
Ik denk niet dat je veel aan mijn antwoord hebt, want ik hou echt niet van Rooibos.

Ik drink het liefste "thee" zonder thee, dus kruidenmixen, en dan het liefste van Celestial Seasonings. Bengal Spice, Mandarin Orange Spice en Tension Tamer zijn mijn favoriet.
Zo, dat scheelt mij weer typen zeg. :-D Precies hetzelfde hier.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Sinaasappel-munt thee van Piramide
Ik mix mijn 'thee' zelf, ik heb allemaal droge kruiden en theeën die ik in een kopje doe in verhoudingen waar ik trek in heb. Ik heb zo'n 20 soorten kruiden, 1 groene thee en 1 zwarte thee
Alle reacties Link kopieren
wat een dure waterkokers met meerdere temperatuurmogelijkheden zeg bij bol. ik heb de mijne bij lidl gekocht voor 20 euro vorig jaar en die bevalt supergoed. :-)
om antwoord te geven op je vraag:
supermarktthee: gecarameliseerde peer en herfststorm zijn mijn favorieten uit nl en uit dld zijn marsepein en rooibos met karamel mijn favorieten.
verder van teabar notendroom, white delight, old dutch applepie en lady grey en voor in de winter een lekkere chai latte natuurlijk :-)!
Alle reacties Link kopieren
Super, dankjewel!
De leuke mannen zijn niet op. Het zijn geen leren jasjes maat M bij de hema. - DropDrop
Alle reacties Link kopieren
Ik ben helemaal verslaafd aan golden tea van Lipton. Ik kan het niet zo goed uitleggen, maar de geur ervan vind ik al zo lekker <3
'Happiness is only real when shared'.
Alle reacties Link kopieren
Rooibos, het liefst de biologische van AH
Rooibos met smaak: bv caramel, vanille, mango

Vaak ook losse thee met namen als : Mona Lisa, Zoete Zonde

Rooibos chocolat van the English tea shop
Zwarte thee met vanille van Lipton

Wat ik echt niet lust is thee als: Sterrenmix enzovoort
Alle reacties Link kopieren
Rooibos Honing thee en munt thee.
You know my name, not my story!
Rooibos, Moroccan mint, sterrenmunt en gewone Engelse thee, in die volgorde.
Alle reacties Link kopieren
Earl grey met stip op 1
Caramelised pear, herfststorm en kers vind ik ook lekker
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
Ja, groene thee moet ik inderdaad minder heet zetten !
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
20-03-2020 16:11
Ik lust niet zoveel smaken. Groene thee met citroen vind ik lekker (vooral van Clipper) en voor de afwisseling van die herfst- of winterthee van Pickwick. Jasmijnthee vind ik ook wel lekker voor tussendoor.

Als je een Nespresso-apparaat hebt, zou je ook eens I Am Caps kunnen proberen (Google maar eens). Dat zijn cupjes in 4 smaken: gember, chai, matcha en beetroot en die kun je met meer water als thee drinken, of met minder een latte van maken, of je drinkt hem als shotje met de hoeveelheid water van een espresso. Ik vind het lekker voor de afwisseling (alleen houd ik niet van gember, dus die sla ik over).
Ik heb (nog) geen Nespresso-apparaat, misschien in de toekomst wel.

Bedankt voor alle tips, ik ga zeker wat soorten proberen.
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
20-03-2020 16:00
Bij mijn waterkoker kan ik de temperatuur instellen op het soort thee.
Die heb ik ook! Heel erg fijn 😁
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Earl grey drink ik ook weleens ja, lekker.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben helemaal fan van de groene muntthee met framboos van Clipper.

Ik mag geen zwarte thee (teveel theïne) en ook niets waar zoethoutwortel in zit.

Verder heb ik veel ‘losse’ theesoorten. Die haal ik bij de theefabriek.
Lavendel is ook lekker als thee.
Ik vond de goedemorgen theesoorten ook lekker maar daar zit vaak zoethoutwortel in dus dat mag ik niet meer.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik drink het op maar lekker, nee.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Mijn waterkoker kan ook 4 verschillende temperaturen instellen. Heel erg fijn!
Alle reacties Link kopieren
Moet ik kiezen, nou vooruit, sinaasappelthee. Grappig want ik lust ook geen sinaasappels. Toch is een sinaschocolaatje erbij erg lekker. Plaatje:

Afbeelding

Ik heb overigens vijf smaken thee in huis voor visite. Fruitsmaken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
20-03-2020 18:17
Moet ik kiezen, nou vooruit, sinaasappelthee. Grappig want ik lust ook geen sinaasappels. Toch is een sinaschocolaatje erbij erg lekker. Plaatje:

Afbeelding
:sick:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven