Welke thee vind jij lekker ?

20-03-2020 15:14 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik drink dagelijks rooibosthee, en heb nu behoefte aan wat afwisseling. Welke thee vind jij lekker ?

Zelf vind ik groene thee vaak wat te zuur, en gewone zwarte thee valt soms te zwaar op mijn maag. Vandaar mijn keuze voor rooibosthee, maar nu dus ook wel zin in iets anders.
Alle reacties Link kopieren
losse lindebloesem thee
en qua zakjes:

Twinings ceylon
Twinings lady grey
Clipper pure green
if we all light up, we can scare away the dark...
Women’s tea van Yoghi blijft mijn favoriet, maar ter afwisseling heb ik speciaal voor de lange thuiswerkdagen nu sinaasappel-kurkuma en losse Lady Grey thee gehaald.
Alle reacties Link kopieren
De groene Mandarijn-Sinaasappel van Lipton Exclusive collection is mijn favoriet :heart: De rooibos van die collectie is ook echt superlekker. Ik koop die gewone Lipton eigenlijk nooit meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik wist niet eens dat dat bestond!

Jammer dat ik nou net al een nieuwe waterkoker gekocht heb. Een leuke, maar simpele ketelbinkie van de Hema. Want anders zou ik voor zoeentje gaan.

Schattig toch? Ik heb een wat donker rozere.
Afbeelding
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Ik drink zowat alle soorten thee, maar gezien jij liever geen zwarte en groene thee hebt, misschien witte thee of rooibos met een smaakje?

Witte thee:
- Kamille
- Kamille met honing

Rooibos met smaakje
- Honingbos van Zonnatura (zit kaneel en honing in geloof ik)
- Rooibos honing

Rooibos zoethout bestaat ook maar vind ik héél vies, evenals rooibos sinasappel.
Oh bah, zoethout. Ooit 1 keer op en ben er zo misselijk van geweest dat ik het nooit meer heb gedronken :sick:
Alle reacties Link kopieren
Ik lees over die waterkokers met verschillende temperaturen.... maar je wil toch dat het water wel gekookt heeft? Je wil gekookt water wat vervolgens wat is afgekoeld, niet water dat slechts tot 80 graden is opgewarmd.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou ook heel erg van rooibos :heart:
Ook van rooibos chai en rooibos-mango-perzik van de jumbo.

Verder drink ik nog groene thee, wel een beetje laten afkoelen inderdaad voordat je het zakje er in hangt.
Verder nog

bosvruchten
groene thee cranberry
herfststorm van pickwick
verse munt of verse gember
verse gember met een schijfje citroen

Af en toe probeer ik ook nog wat smaken losse thee bij de speciaalzaak.
Het lijkt mij ook ontzettend fijn om verschillende soorten losse kruiden te hebben om mee te experimenteren, maar heb totaal geen idee waar te beginnen.
Kwebbeltje91 schreef:
20-03-2020 18:50
Oh bah, zoethout. Ooit 1 keer op en ben er zo misselijk van geweest dat ik het nooit meer heb gedronken :sick:
Dat vind ik van Earl Grey en dat is zo’n populaire thee. Vanille vinden ook veel mensen lekker maar alleen al de geur van die thee maakt me misselijk.
Kwebbeltje91 schreef:
20-03-2020 18:50
Oh bah, zoethout. Ooit 1 keer op en ben er zo misselijk van geweest dat ik het nooit meer heb gedronken :sick:
Dat heb ik met rooibos.

Ik lust alle theesoorten, maar dit krijg ik niet weg. Net of er een pluk takken in je kopje water gevallen is.
Alle reacties Link kopieren
Rooibos vind ik wel lekker, maar mijn maag is het daar niet mee eens. Krijg er gruwelijk maagzuur van.
Als je me aan het kotsen wil hebben dan moet je me thee geven met anijssmaak, zoals sterremunt. Ik snap niet dat mensen dat lekker kunnen vinden, wat een bocht. De geur alleen al!
'Happiness is only real when shared'.
Rooibos is gewoon vies. Helemaal als je het echt laat trekken en niet 2x het zakje dipt zoals veel mensen doen.

Zoethout vind ik wel lekker. Net als pittige theetjes met peper. :heart:
Alle reacties Link kopieren
De Yoga thee v Simon Levelt👌
Ik doe bij mijn gewone waterkoker vaak een sloot koud water om de temperatuur lager te krijgen. Meestal 300 ml koud bij een liter gekookt water.
Doen meer mensen dit of ben ik de enige?
Earl Grey, Ceylon of sommige groene thee, jasmijn.
Alle reacties Link kopieren
Groente thee met kersenbloem
Gedroogde of verse gember.
Bovenste geen idee, onderste uit de supermarkt, zelf drogen is een eitje.

Wonder van ...
Marokkaanse munt
Bij Simon levelt.
Alle reacties Link kopieren
Bij de Action heb je nu lekkere kruidentheeën: https://www.action.com/nl-nl/p/natural-spirit-thee-/ Sleep tight is erg lekker. Er was ook een Lady Grey variant met lavendel.
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Verse munt
Orange Jaipur van Lipton

Rooibos geen fan van, het liefste zwarte thee (losse of zakjes) met vruchtensmaak. Winterthee vind ik ook lekker (los).
Rooibosthee is geen thee. Want er zit geen thee in. Next!
Alle reacties Link kopieren
Ik drink niet regelmatig thee, maar als ik thee drink dan altijd Sideritis oftewel Griekse bergthee. Als ik in Griekenland ben neem ik altijd wat plantjes mee. Erg lekker, puur natuur en bovendien schijnt de plant erg veel medische voordelen te hebben.
Niqqi schreef:
21-03-2020 11:15
Ik drink niet regelmatig thee, maar als ik thee drink dan altijd Sideritis oftewel Griekse bergthee. Als ik in Griekenland ben neem ik altijd wat plantjes mee. Erg lekker, puur natuur en bovendien schijnt de plant erg veel medische voordelen te hebben.
Ook dit is geen thee. Iets is thee als er thee(bladeren) in zit. Niet allerlei andere laffe slappe aftreksels van bladeren of planten!
Ik was laatst in een fancy vergadercomplex (toen dat nog mocht) waar bakken met ingrediënten lagen om in gekookt water te doen bij wijze van thee. Gember, munt, kaneelstokjes, etc, alles behalve thee. Het rook wel lekker, maar het is natuurlijk gewoon water met een vleugje. Net als die koudwaterbakken waar ineens allerlei groentes in moeten.
Lampreitje schreef:
21-03-2020 00:01
Ik doe bij mijn gewone waterkoker vaak een sloot koud water om de temperatuur lager te krijgen. Meestal 300 ml koud bij een liter gekookt water.
Doen meer mensen dit of ben ik de enige?
Ik doe het soms, als ik wat haast heb :P
Alle reacties Link kopieren
Groene thee met citroen of verse gemberthee.

Zwarte thee met vruchtensmaakjes en rooibos dronk ik echt tot een jaar of 2 geleden heel veel maar ik vind dat opeens niet meer lekker.
Rooibos is inderdaad geen thee. Maar ik vind het ook lekker hoor :). Als je dat lekker vindt, dan kun je eens kijken naar rooibosthee met smaakjes bijvoorbeeld (ik hou erg van sinaasappel, chocolade en kaneel, maar er is van alles te vinden) die kun je vaak goed krijgen in thee- en kruidenwinkels.
Misschien vind je dan zakjes van Yogi tea (te koop bij Holland & Barrett) ook lekker, zit ook geen thee in.
Je kunt ook eens witte thee proberen, misschien dat je dit minder bitter vindt dan groene thee. Al moet het met de afkoeltips hier hopelijk ook wel lukken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven