Wie heeft het nieuwe kookboek Flavour van Ottolenghi?

13-09-2020 12:25 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
En? Is het wat? Lekkere recepten? Zijn het recepten die goed te maken zijn?

Ik ben groot fan van Ottolenghi, maar vind sommige dingen best ingewikkeld. Bijvoorbeeld een te lange lijst met ingrediënten of ingrediënten die niet te halen zijn in de buurt.

Snelle blik in de boekhandel kunnen werpen op het kookboek. Was nog niet overtuigd, maar lees graag ervaringen!
Alle reacties Link kopieren
Simpel heb ik! Net als de andere boeken.

Thanks voor de Engelse review. Ik twijfel ook nog of ik deze wil kopen. Even lezen wat er verder wordt geschreven.
Alle reacties Link kopieren
Wow die ingrediëntenlijst is echt intens... ik zou niet weten waar je een kwart vandaan moet halen. Of je moet alles online gaan bestellen.

@wertyu, als jouw supermarkt filiaal een product niet heeft, maar het wel in het landelijke assortiment zit, zoals de rozenharissa dan kunnen ze het vaak wel voor je bestellen. Rozenwater is trouwens te koop bij ekoplaza.
Ik heb het net binnen en ben er weg van. Alleen maar lekkere dingen en ook veel Aziatische invloeden. Ik heb er nog niks uit kunnen maken, maar de plaatjes en inhoud vielen me echt niet tegen (heb bij bijna elk plaatje lopen kwijlen).
Voor mij vond ik de recepten en ingrediënten goed te doen, maar ik doe ook graag iets meer moeite voor een Ottolenghi recept (omdat het de moeite waard is). Maar ik woon dan ook in de stad, waar alles makkelijk te krijgen is. En anders bestel ik het online.

Dit keer dus wel meer gewicht naar Aziatische ingredienten en producten (vergeleken met Plenty More). Geen ingewikkelde rare graansoorten. En wat ik kan zien vaak een alternatief voorstel voor iets wat je niet snel kan vinden (bijvoorbeeld dat je spinazie kan gebruiken ipv bepaalde Chinese groente). Veel normale groentes ook. En de recepten zijn weer helemaal anders en vernieuwend ten opzichte van de andere boeken. Krijgt hij toch maar weer voor elkaar.

Inderdaad wel een heel kort zoet afsluitend hoofdstuk. Maar persoonlijk heb ik daar minder interesse in, dus voor mij is het niet erg. Deze toetjes zou ik niet heel snel maken. Dit kleine hoofdstuk heet suiker: fruit en drank. Dus de toetjes zijn allemaal met fruit erin. en volgens mij 1 toetje met vodka erbij, dus de titel is een beetje gek of gek vertaald naar mijn mening.

Ik vind het absoluut een aanrader!

Ps ik had het boek bij een abonnement besteld van delicious. Dan krijg je er ook nog 4x het blad bij :yes:
https://deliciousmagazine.nl/shop/abonn ... ur-cadeau/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven