Entertainment alle pijlers

Hét Viva Boekentopic - deel 4

07-08-2009 22:45 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.



Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.



Klik hier voor het vorige topic.



If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Alle reacties Link kopieren
Haha Fleur ik snap jou verwarring wat betreft Genesis,ik ben nou op de helft maar moest in het begin ook weer even denken hoe en wat vooral omdat die 2 reeksen door elkaar lopen..maar ik zit er nu helemaal weer in...



Verder momenteel even geen tips,ehm ja als ik in die van Larsson ben begonnen meld ik mij ff!
Ben vandaag begonnen in Genesis en meteen al zo'n 200 bladzijden kunnen lezen. Ik moet zeggen, Slaughter had mijn aandacht alweer te pakken bij de proloog! Verrassend verhaal weer. Zag dat de Vrij Nederland ook een vrij positieve recensie had geschreven.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vandaag begonnen in Zielen (The host) van Stephenie Meyer. Ik vind het best een raar boek totnutoe, maar we lezen dapper verder
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op aanraden van dit topic begonnen in Walvismuziek (Wally Lamb). Ben op de helft. Erg goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees nu "na Valentijn' van Esther.J Ending.



Apart verhaal in de ik vorm verteld( hoewel ik daar niet echt een liefhebber van ben)

Heb het bijna uit , bijzonder omdat je je door de hoodpersoon mee laat slepen, niet geweldig,maar goed genoeg om door te willen lezen.

Het leest wel lekker vlot weg.



Ik heb Larsson al 2 jaar in huis ruim voor de grote hype...maar ben er nog niet aan begonnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Droomz schreef op 08 augustus 2009 @ 01:20:

Ik ben vandaag begonnen in Zielen (The host) van Stephenie Meyer. Ik vind het best een raar boek totnutoe, maar we lezen dapper verder Dat is een van mijn lievelingsboeken! Eng, spannend en uiteraard een onmogelijk liefdesverhaal, want dat hoort zo bij Stephenie Meyer.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Geweldig topic dit.



De trilogie van Stieg Larsson vond ik erg goed. Wat mij betreft een aanrader.



Deze zomer flink aantal boeken gelezen:

- De alchemist van Paolo Coelho: ik vond hem erg tegen vallen, maar ik weet dat veel mensen het helemaal geweldig vinden. Het verhaal vond ik ok, maar niet bijzonder.

- Fin de Siecle, Selden Edwards, prima boek, geen topper

- De heks van portobello Paolo Coelho vond ik gaan

- Dokter Zjivago van Boris Pasternak, na tig bladzijden weggelegd. Kon er niet door heen komen. Ga deze winter een nieuwe poging doen. Wellicht d.at het kwam door al die verschillende russische namen. Ik weet het niet

- Het spel van de Engel, geweldig boek net als schaduw van de wind. Absolute aanraders

- Nachtschade van K. Slaughter, heb meer titels van haar gelezen, maar helaas beetje door elkaar. Vind erg leuke boeken.

- Het lot van de familie meijer, mooi boek



Nu wil ik De heelmeesters graag lezen en Brug der Zuchten van Richard Russo. Hoop dat ik vandaag langs een boekhandel kom.. En de paardenjongen, nachttrein naar lissabon etc etc...

Ik kom tijd te kort
Alle reacties Link kopieren
Hehe meiden hier ben ik weer, idd wat kletsen wij toch af over boeken op Viva !! Maar ik vind het ontzettend leuk.



Was bezig in 'geleende tijd' van Harlan Coben. Best wel spannend maar ook langdradig, het is door de spanningsfactor dat ik het echter wel heb volgehouden.



Ben nu bezig in een boek over een Marokaans gezin dat imigrant is in Antwerpen Boekje van 160 pagina's. Dus zal er snel door zijn.





Daarna ga ik beginnen in een boek van Cathy Kelly, naam van het boek ben ik vergeten. Maar na het vorige boek kijk ik er wel naar uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bezig in De stem van mijn moeder van Abdelkader Benali. Maar ik weet het niet hoor. Ik vind het niet echt lekker lezen. Ik ben nu op pagina 87 maar twijfel of ik doorga.



Hiervoor heb ik Paradiso gelezen, van Kees van Beijnum. Dat vind ik wel een aanrader.



En daar weer voor was ik begonnen in Het Motief van Herbjorg Wassmo. Maar daar kwam ik ook al niet doorheen.



Nu rest mij nog, als ik De stem van mijn moeder links laat liggen, De dochter van Isfahan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al weken bezig in Het spel van de engel,ik kom er maar niet vlot doorheen terwijl ik De schaduw van de wind zowat ik 2 dagen uitgelezen heb..

Wat ik afraad is Schaduwtuin van Tineke Beishuizen,vond het erg saai,zal niet snel nog een boek van haar oppakken.

Ik hoorde van collega dat ze niet zo enthousiast was over De verbouwing,weet niet hoe de mening er hier over is?



Als ik eindelijk Het spel van de engel uit heb ga ik beginnen in

Verloren van Harlan Coben,heb nog nooit iets van hem gelezen dus ben benieuwd en dan heb ik nog liggen Zomertijd van Suzanne Vermeer en Zoete tranen van Madeleine Wickham (dit zijn biebboeken) en in mijn kast heb ik nog een hele stapel liggen voor de vakantie oa

Esther Verhoeff,Simone van de Vlugt,James Patterson en nog een aantal ik kan dus nog even vooruit...
De Verbouwing vind ik een typisch geval van jammer. God, wat vond ik dat boek slecht. Jammer.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat zei mijn collega dus ook al Fleurtje,dan hou ik mijn geld wel in mijn zak en leen ik hem ooit wel eens van de bieb..
Alle reacties Link kopieren
Heb vandaag 'haar naam was Sarah' gekocht. Maar ga eerst verder in het boek waar ik bezig ben, en twee andere boeken waarin ik al begonnen ben.
Alle reacties Link kopieren
@ Dolfje dat het ik ook met het spel van de engel. Weliswaar in 1 dag uitgelezen maar ik vond het minder prettig lezen dan Schaduw van de Wind. Overigens vind ik beide boeken wel heel mooi.



Ik heb nog Bal Masque van Elia Barcelo en Verdorven van Brian Freeman in mijn kast liggen. Daarnaast wil ik graag Niemandsland van Guurtje Leguijt lezen. Ik moet binnenkort voor de winter maar even een lijstje maken. Ik ben in oktober jarig dus ik kan nu mooi boeken vragen als cadeautje.



Ik heb na een tip van iemand op het vivaforum boeken via boekenkraam besteld oa 3 titels van Zafon. Ik zag bijna geen beschadigingen aan de boeken dus ik bestel er de volgende keer eerst weer want het scheelt een hoop geld.



Kan iemand mij trouwens vertellen bij welke volgorde de boeken van Karin Slaughter hebben. Ik wil graag boeken van haar lezen maar ik begreep dat het wel handig is om alle boeken van haar dan te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Ben bezig met de 3 poging om Eten, Bidden, Beminnen uit te lezen. Ik erger me er een beetje aan eigenlijk. Maar ik zet toch maar door.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
"Genesis" van Karin Slaughter gisteravond uitgelezen. Echt een aanrader!



Flinterke, over je vraag mbt de volgorde van de boeken, je kunt dat op bol.com zien aan de verschijningsdatum.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op moment bezig met de noorderlicht trilogie (golden compass etc). ben benieuwd of er meer zijn dit dit boek gelezen hebben en wat jullie er van vonden. Ben dit weekend begonnen en heb inmiddels boek 1 en 2 uit.



@flinterke

K. Slaughter volgorde van verschijnen boeken:

nachtschade

Zoenoffer

Een licht koude huivering

Onzichtbaar

Trouweloos

Triptiek

Onaantastbaar

Versplinterd

Genesis



En wat betreft de series:



The Georgia series...

-Genesis



The Will Trent/Atlanta series...

-Triptiek

-Versplinterd



The Grant County series...

-Nachtschade

-Zoenoffer

-Een licht koude huivering

-Onzichtbaar

-Trouweloos

-Onaantastbaar



Veel leesplezier



Het spel van de engel had ik heel erg snel uit... net als schaduw van de wind. Prachtige boeken. Ik hoorde laatst dat het nog minimaal 2 jaar duurt voor er een nieuw boek komt....

Jammer...
Alle reacties Link kopieren
@winterdip:

eten, bidden en beminnen was mijn boek ook niet. Ik kwam tot de helft en toen bleef het liggen. Ik pakt het gewoon niet meer.

Bij de boeken die ik daarna las was dit niet het geval. Ik heb de moed opgegeven
Vallen al die Linton-boeken ook niet onder de Georgia-serie, zoiets las ik laatst.
Alle reacties Link kopieren
@fleurtje:

zou kunnen, ik heb genesis nog niet gelezen (wacht op de 10,-euri editie . Ik heb mijn informatie van de karin slaughter website. www.karinslaughter.com en .nl
Alle reacties Link kopieren
quote:mocy schreef op 08 augustus 2009 @ 01:21:

Ik ben op aanraden van dit topic begonnen in Walvismuziek (Wally Lamb). Ben op de helft. Erg goed.@ Mocy: Het is een geweldig boek! Ook zijn andere twee boeken zijn echte aanraders. Ja hier een grote fan Veel leesplezier
quote:Winterdip schreef op 10 augustus 2009 @ 18:52:

Ben bezig met de 3 poging om Eten, Bidden, Beminnen uit te lezen. Ik erger me er een beetje aan eigenlijk. Maar ik zet toch maar door.Ik heb het ook na diverse pogingen opgegeven. Vervelend karakter met rare semi- filosofische hersenspinsels..
Alle reacties Link kopieren
@ Work en Bambi,



Dus het ligt niet aan mij? Ik vond haar al zo bijdehand en gemaakt grappig. En inderdaad, pseudofilosofisch. Alleen ik had begrepen dat het na haar avonturen in Italie allemaal wat interessanter zou worden. Maar ik zit nu in India en ik vind het een vervelend en saaaaai geneuzel....



Misschien toch maar definitief wegleggen dus. Doe ik niet vaak bij boeken.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Alle reacties Link kopieren
Ik vond eten, bidden en beminnen ook echt niks. Ik kon me totaaaal niet identificeren met de hoofdpersoon. Een hoop geneuzel, maar ik heb het wel uitgelezen (dat moest ik van mezelf...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven