Geld & Recht alle pijlers

We vrekken hier verder ! :-)

06-10-2010 14:31 3013 berichten
Gratis tips, advies en goede raad.



Vrekkendames, en een enkele vrekkenheer ( ? ) stellen hun diensten gratis beschikbaar.



Iedereen is welkom !!!
Alle reacties Link kopieren
happy new topic!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben helemaal blij
Alle reacties Link kopieren
quote:Flashy schreef op 06 oktober 2010 @ 14:55:

[afbeelding]





ik noem mn vader wel eens Dagobert.. omdat ie zo gierig is
quote:Ruza schreef op 06 oktober 2010 @ 15:04:

[...]







ik noem mn vader wel eens Dagobert.. omdat ie zo gierig is Ja ik ken dat. Bij die van mij sprongen soms spontaan de tranen in mijn ogen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 06 oktober 2010 @ 15:07:

[...]



Ja ik ken dat. Bij die van mij sprongen soms spontaan de tranen in mijn ogen.Het is voor een kind niet altijd leuk, nee.
Moppekind staat de juf uit te leggen dat papa en mama dingen gewoon in 1x kunnen betalen, ipv elke week geld mee te geven voor de zendingscollecte op school.





Ja, ons kind, onze opvoeding.

Ik geef wel aan die collecte, maar dan in één keer per schooljaar 20 euro ofzo.
Heeft hier iemand de verwarming al aan gehad? Het is nu 6 oktober 2010
Alle reacties Link kopieren
Ja, helaas wel.... afgelopen zaterdagmiddag; ik kon mijn moeder moeilijk om fleecedeken om haar heen laten doen.

Verder enkele avonden 1-2 uurtjes

en oh ja; ik vergeet een kille zondag een aantal weken geleden.

Ik doe de verwarming echt niet snel aan voor mij alleen, maar als ik dan zelfs last krijg van spieren gaat mij dat toch te ver.
quote:Jolieke schreef op 06 oktober 2010 @ 16:08:

Ja, helaas wel.... afgelopen zaterdagmiddag; ik kon mijn moeder moeilijk om fleecedeken om haar heen laten doen.

Verder enkele avonden 1-2 uurtjes

en oh ja; ik vergeet een kille zondag een aantal weken geleden.

Ik doe de verwarming echt niet snel aan voor mij alleen, maar als ik dan zelfs last krijg van spieren gaat mij dat toch te ver.Ik vind het nog zonde van m'n geld om de verwarming aan te doen en vul een kruik, die leg ik op schoot en binnen een paar minuten ben ik helemaal doorgewarmd. Het is dan zo'n 18 graden in huis en dat vind ik echt nog te warm.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 06 oktober 2010 @ 16:13:

[...]



Ik vind het nog zonde van m'n geld om de verwarming aan te doen en vul een kruik, die leg ik op schoot en binnen een paar minuten ben ik helemaal doorgewarmd. Het is dan zo'n 18 graden in huis en dat vind ik echt nog te warm.



ik vind het ook zonde van mijn geld, maar het is hier nu eenmaal sneller koud dan in een gemiddelde woning.

Ongeisoleerde woning enzo.
quote:Jolieke schreef op 06 oktober 2010 @ 16:37:

[...]





ik vind het ook zonde van mijn geld, maar het is hier nu eenmaal sneller koud dan in een gemiddelde woning.

Ongeisoleerde woning enzo.Ja, ik heb geluk met mijn woning. Het wordt hier nooit kouder dan 16 graden, ook midden in de winter, dus ik ben jaarlijks op zich altijd weinig kwijt..
Alle reacties Link kopieren
Heee leuk een nieuw topic. Ik ga jullie weer volgen hoor.
Ja, de verwarming gaat al aan, onze woonkamer 6 meter hoog, en warmte gaat nou eenmaal bovenin zitten, de studeerkamer (vide) is behaaglijker.



Gelukkig hebben we behalve de cv ook vloerverwarming. Moppeman zoekt nog naar een warmte-opslagsysteem, te combineren met een serre.
Alle reacties Link kopieren
Ben een rasechte koukleum en ik voel mij altijd zo naar als ik het koud heb...maak niet uit hoeveel lagen kleding ik draag.



Bij ons gaat de verwarming dus gewoon aan 's avonds.

Het rare is dat ik het overdag als ik thuis ben niet zo snel koud heb (in de echte wintermaanden is dat natuurlijk wel het geval), dan ben ik meestal bezig enzo maar als ik 's avonds eenmaal ga zitten heb ik het al snel kil en ik ga niet in mijn eigen huis zitten blauwbekken, het huis is er voor mij en niet andersom.



Huis is supergoed geisoleerd dus de eindafrekeningen vallen hartstikke mee, meestal een klein bedragje terug.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Wij stoken alleen de woonkamer, op de slaapkamers staan de ramen altijd lekker open, tenzij Moppekind een dagje thuis is, dan mag zijn slaapkamer ook verwarmd worden.



Wat volgens mij veel scheelt is dat we drukkers op de deuren hebben, waardoor de meeste deuren automatisch dichtgaan, sowieso die naar de gang en de bijkeuken.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk gaat de verwarming aan als het koud is, hier bespaar ik echt niet op hoor, koud=koud.
Alle reacties Link kopieren
Dáár zijn jullie! Kom je een paar dagen niet omdat je het druk hebt met niet-vrekken...



Over de vleesdiscussie:

Ik dacht dat paarden niet zo heel best behandeld worden voordat ze een worst in gaan... Paarden worden namelijk nauwelijks gefokt voor vlees, dus vooral de 'afdankertjes' vanuit de sport, recreatie en 'industrie' worden geslacht. En meestal betekent dat vrachtwagens vol uit Hongarije met gewonde of zieke paarden die pas geslacht worden in Nederland, omdat dan het vlees nog lekker blijft.



Maar ik ga het eens uitzoeken, want ben nu echt nieuwsgierig naar wat nou waar is en wat niet. En ik heb dat boek Dieren Eten gezien en ga die binnenkort halen bij de bieb.



Verwarming staat hier al aan. Nou hebben mijn vriend en ik het beide nooit koud dus warmer dan 18 graden gaat ie niet. Niet eens om te vrekken, maar omdat we het dan allebei te warm vinden worden.



Verders worden hier de laatste zelfgeteelde tomaatjes gegeten en wordt er weer gebruik gemaakt van vele geldterugacties. Zo komt Jan Splinter....nah flauw
Er is deze week trouwens een aanbieding bij Action voor ledlampen voor 295 per stuk. Ik heb er twee genomen voor in schemerlampjes en ik moet zeggen, ik ben best tevreden, er komt best mooi licht vanaf. Dus voor de liefhebbers...........
quote:Cateautje schreef op 06 oktober 2010 @ 16:13:

[...]



Ik vind het nog zonde van m'n geld om de verwarming aan te doen en vul een kruik, die leg ik op schoot en binnen een paar minuten ben ik helemaal doorgewarmd. Het is dan zo'n 18 graden in huis en dat vind ik echt nog te warm.Oh wat ongezellig! Dat is bij mij de nachttemperatuur. Vind het helemaal niet behaaglijk als ik in wintersportkleding op de bank moet gaan zitten. De lucht moet gewoon lekker warm aanvoelen. Hier dus het hele jaar door verwarming (springt automatisch aan als het onder de 20 graden komt als ik thuis ben) op 'n paar weken in de zomer na.
Alle reacties Link kopieren
De verwarming staat hier eigenlijk nooit aan.

Mijn vriend heeft het altijd warm en zit het hele jaar door met zijn korte broek op de bank.

Ik heb het standaard koud, en zit het hele jaar door (ja ja ook in de zomer) met een fleecetrui en ski sokken aan.



Wij wonen in een tussenwoning, waar het op dit moment nog 20,3 graden binnen is.

Conclusie: qua graden geen verwarming nodig maar zit toch lekker met fleecetrui aan
Alle reacties Link kopieren
quote:Chillgirl1985 schreef op 06 oktober 2010 @ 19:13:

De verwarming staat hier eigenlijk nooit aan.

Mijn vriend heeft het altijd warm en zit het hele jaar door met zijn korte broek op de bank.

Ik heb het standaard koud, en zit het hele jaar door (ja ja ook in de zomer) met een fleecetrui en ski sokken aan.



Wij wonen in een tussenwoning, waar het op dit moment nog 20,3 graden binnen is.

Conclusie: qua graden geen verwarming nodig maar zit toch lekker met fleecetrui aan



Wat is dat toch met mannen...die van mij kan ook rustig in zijn onderbroek op de bank zitten...blote benen en voeten en dan een film kijken...dan doe ik wel eens mijn sokken en sloffen uit en druk mijn ijspoten dan op zijn warme benen....echt onbegrijpelijk.



Verwarming is dan wel aan maar toch...
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:elninjoo schreef op 06 oktober 2010 @ 19:10:

[...]



Oh wat ongezellig! Dat is bij mij de nachttemperatuur. Vind het helemaal niet behaaglijk als ik in wintersportkleding op de bank moet gaan zitten. De lucht moet gewoon lekker warm aanvoelen. Hier dus het hele jaar door verwarming (springt automatisch aan als het onder de 20 graden komt als ik thuis ben) op 'n paar weken in de zomer na.Wie heeft het in hemelsnaam over wintersportkleding?
quote:Chillgirl1985 schreef op 06 oktober 2010 @ 19:13:

De verwarming staat hier eigenlijk nooit aan.

Mijn vriend heeft het altijd warm en zit het hele jaar door met zijn korte broek op de bank.

Ik heb het standaard koud, en zit het hele jaar door (ja ja ook in de zomer) met een fleecetrui en ski sokken aan.



Wij wonen in een tussenwoning, waar het op dit moment nog 20,3 graden binnen is.

Conclusie: qua graden geen verwarming nodig maar zit toch lekker met fleecetrui aanJij lijkt mij ook wel een type voor een heerlijke rubberen kruik. Zo'n ding op schoot is veel lekkerder dan de centrale verwarming. Met het laatste word alleen je huid warm, maar met een kruik worden je spieren en je bloed verwarmd en geloof me, dan kan het vriezen of dooien, maakt niets uit, daar merk je niets van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven