Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig samen afvallen, wie doet er mee?

01-03-2013 13:14 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een topic voor mensen die samen willen afvallen en hun dagelijkse verhalen willen delen (hoeft niet alleen over afvallen te gaan).



Wekelijks weeg moment.



Door dit topic elkaar lekker blijven motiveren, zeker als het even wat minder wil lukken.





NaamLeeftijdLengteStart gewichtHuidig gewichtAfgevallen totaalStreef gewichtMathilde261.8089.5kg80.6kg8.9kg73 kgNathalie3398,5kg 7908.575Queen Loue??77.476.90.5?HVM351.7870.669.70.965Melody261.7087.8??79IW-93201.7786.7??70Sneeuwwitje261,72m81kgkg-kg070kgTickets201.7672??65MonaGrondbloempje-m85,5kgkg-kg080kgBlondie-m77,2kgkg-kg065kgBibaatje-m95kgkg-kg085kg
Ik wil wel mee doen, bij mij kunnen er wel wat kilo's af.



Nou moet ik eigenlijk weer eens helemaal in de renovatie en ik kan daarbij wel een schop onder m'n kont gebruiken



Ik ga meteen goed beginnen; ik ga de kapper bellen!
Alle reacties Link kopieren
Tips; koop een calorieënboekje, koop een keukenweegschaal, koop een schrift. Schrijf alles op wat je eet en drinkt. Geef jezelf een calorieënlimiet en ga sporten. Werkt als de tierelier. Zo ben ik nu bijna 40 kilo afgevallen. En ik eet lekker. Je leert vanzelf wat gezond eten is, en wat je beter wel of niet kunt doen. En verbied niks. Gewoon die calorieënlimiet aanhouden. Dus als er ruimte is voor een stukje chocolade, gewoon doen. Zo hou je dingen het langst vol. Want als je op gewicht bent moet je niet terugvallen in oude gewoontes. Gewoon matig eten. En goed bewegen



Hvm
wil geen reclame maken, maar nog beter dan zelf opschrijven is het dieetdagboek van valtaf.nl

dat scheelt opzoeken hoeveel kcal je peer ofzo is



uit onderzoek blijkt dat alleen al het bijhouden leidt tot meer afvallen.
Alle reacties Link kopieren
Zo erg is het opzoeken niet hoor. Op een gegeven moment ken je de getallen ook wel uit je hoofd. En niet iedere peer weegt evenveel natuurlijk..
Ik wil me hier ook aanmelden !!!

Het is altijd fijn om een extra (digitaal) steuntje in de rug te krijgen richting een goed doel



@ ringklokje bedankt voor je tip van die site. Ik zat al bij een vergelijkbare site "Stepaday" maar als gratis lid kun je er toch niet zoveel mee. En ik vertik het om er iets voor te moeten betalen... :S Maar sinds ik bij Stepaday zit ben ik nu toch al 9 kilo lichter. Dus alle beetjes helpen denk ik zo



@ hvm....WOW 40 kilo....wat heb ik ongelooflijk veel respect voor jou....en ben je al bijna op je streefgewicht? Gefeliciteerd alvast met je overwinning tot nu toe
Alle reacties Link kopieren
@ Nathalie

Ja gelukkig ben ik wel bijna op mijn streefgewicht, wil er nog een paar kilo onder gaan zitten als buffer, en dan moet ik mezelf weer in balans zien te krijgen. In totaal nog minder dan 6 kilo nu. En hoop dit toch wel binnen 2 maanden voor elkaar te krijgen. Het gaat hartstikke goed, en eigenlijk ontzettend gemakkelijk! Heb af en toe wel eens trek, maar nooit honger. Eet ook gewoon gezond 3 maaltijden op een dag, 2x fruit, genoeg groente, en als er 's avonds nog ruimte is, snoep ik nog wat. En meestal heb ik nog wel 200 calorieën over om aan chips/ koekjes of chocolade op te eten. Ja, ik hou van snoepen. Maar ik snoep dus alleen 's avonds, en alleen de hoeveelheid calorieën die ik na een dag gezond en voldoende eten over heb.



En je hoeft voor mij geen respect te hebben voor dit afvallen hoor. Want ik heb het er eerst toch ook echt aan weten te eten tijdens een paar zwangerschappen. Pffff....dat was echt stom. Maarja, het is zoals het is, en hormonen laten je rare dingen doen...



Hvm
Alle reacties Link kopieren
Wat ook helpt; Als je even niet zo snel afvalt (dat komt voor, dankzij onze fijne maandelijkse cyclus) Denk dan niet; Het lukt niet, ik stop ermee. Vaak is het vocht dat je vasthoudt. Kijk dan terug in je schrift wat je een week, 2 weken of 4 weken geleden woog. En zie hoeveel je toch bent afgevallen. Dat geeft je weer moed en denk bij jezelf; gewoon doorgaan....gewoon doorgaan. En als je dan ongesteld bent, zie je opeens het gewicht dat je eerder niet kwijtraakte opeens verdwijnen als sneeuw voor de zon, omdat je opeens het vocht kwijtraakt.



Hvm
@hvm...tuurlijk elk pondje gaat door 't mondje (in de meeste gevallen) "zeggen ze"...maar toch je hebt 't toch bijna geflikt om het er weer allemaal af te halen, super goed hoor. En het komt er altijd makkelijker aan....dan er af. Dat merk ik nu zelf ook. Ik ben nu 9 kilo kwijt en zeker nog 10 a 15 te gaan...dus wat je schrijft gewoon doorgaan. Het is echt een nieuw leven / eet patroon die je jezelf moet aanleren. En dat is het moeilijkste vind ik zelf. Want je valt zo snel in je oude "makkelijke" gewoontes :(....Dus kop op en gewoon doorgaan
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook wel meedoen. Ik woog anderhalf jaar geleden 106 kilo toen ik beviel van nummer 3 (ik was ook echt een vretend, chagrijnig, hormonaal mormel) en ik zit inmiddels op 77 kilo. Ik wil terug naar 69 kilo en man, wat is dat moeilijk! Die laatste kilo's blijven maar plakken!!

Ik wil nog 8 kilo eraf.

Wat bij mij werkt is bewustzijn van wat je eet. Dus ik ga aan het inde van de dag na wat er allemaal ingegaan is. In het weekend doe ik er niet zoveel aan. Ik ben best een gezelligheids eter en drinker en de bourgondiër in mij heeft dat nu eenmaal echt nodig, hehe.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu voor het eerst echt het gevoel dat ik baas ben over wat ik eet. Dat komt ook omdat ik mezelf op vaste tijden wel iets lekkers gun. Dan taal ik er op andere momenten niet meer naar. Dat zit nu zo in mijn systeem, en dat geeft rust. Daarnaast gaan we ook af en toe uit eten, en dan kies ik gewoon wat ik het het lekkerste vind. Dus niet de hele dag vrij eten wat je wilt, maar wel tijdens het eten in het restaurant. Want ik vind uit eten gaan een traktatie, en dan wil ik er ook volledig en zonder schuldgevoel van genieten. schuldgevoel doe ik ook niet meer aan trouwens. Is ook iedereen aan te raden. Geeft een heerlijk rustig gevoel. Als je eet, geniet er dan bewust van, en voel je niet schuldig! De dag na het etentje weeg ik vaak zo'n 700/800 gram meer dan de dag ervoor, maar dat is er na 3 dagen ook weer af, dus geen paniek!



Hvm
Alle reacties Link kopieren
@queenlouie; Je kon mij wel zijn. Ik woog nog net iets meer na die tijd. Durfde eerst niet op de weegschaal. Uiteindelijk er toch op gaan staan met de ogen dicht, hopend; Laat het AUB onder de 100 kilo zijn. Nou nee dus...pfff. Ik zit nu onder de 71, wil naar de 65, met als echte streef/balansgewicht 68 kilo. En het gaat gewoon lukken. Ben nu inmiddels 8 maanden bezig. En mijn eetpatroon is nu inmiddels zo gewoon geworden dat ik echt moet gaan nadenken hoe ik straks gezond meer zal gaan eten. Dus beetje extra ontbijten, extra broodje tussen de middag..etc.



Hvm
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bezig sinds 2 dagen en dat gaat eigenlijk heel goed omdat ik niet aan een vast dieet doe, maar gewoon gezonde keuzes maak (zo hoop ik dat die keuzes levensstijl worden). Dus eet wel brood maar dan koolhydraat-arm brood en met slank beleg. Dus kipfilet, sandwich spread of slankie. Ik eet fruit of opkikkertje als tussendoortje en eet savonds gezond. Ik durf nog niet op de weegschaal te staan, maar vind een getal ook niet echt belangrijk, wil me gewoon weer lekker in m'n vel voelen! Succes allemaal!
Wat eet jij dan op een dag, HVM?
Alle reacties Link kopieren
Ja, HVM, dat herken ik ook wel ja. Hoe moet dat uiteindelijk als je weer een goed gewicht hebt. Ik ben opzich niet iemand die heel snel aankomt, hormonale ongein buiten beschouwing latend, maar ik wil ook niet gaan jojo'en.

Lautje: Ik vind je eetpatroon (en ambitie om je vooral goed te voelen) er goed uitzien hoor!
Alle reacties Link kopieren
@Caribou



O; Kom havermoutpap of vruchtenyoghurt met muesli

Fruit (meestal een sinaasappel)

Glas water met vitamine-bruistablet

Glas thee



L; 3 bruine boterhammen belegd met roomkaas, gekookt ei, komkommer, tomaat, mosterd, magere jam, smeerkaas, sambal, sandwichspread, soms gebakken ei, etc

Mandarijn of aardbeien of kiwi of stuk meloen

2 Glazen thee



D; Kan alles zijn....Maar in ieder geval met 200 gram groente.

Glas light frisdrank



's avonds vaak nog wat lekkers..maar dat varieert dus ook. Maar net hoeveel calorieen er over zijn van de dag.



Hvm



ps; Moet er wel bij vermelden dat ik vegetariër ben. Regelmatig vleesvervangers en peulvruchten eet. Dat scheelt ook in calorieën met vlees. En ik lust ook geen koffie, vandaar dat het niet in het lijstje staat.
Alle reacties Link kopieren
@Lautje;



Goed dat je probeert gezonde keuzes te maken die je levensstijl kunnen worden. Dat is ook de manier volgens mij, want als je op dieet gaat, ga je er ook een keer weer vanaf, en dan?



Dus thumbs up! Komt wel goed!



Hvm
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook meedoen!!

Ik ben in februari al begonnen en ben nu 3,5 kilo kwijt. Woog aan het begin 89 kilo en wil eerst maar eens naar 80, dan zie ik wel weer verder.



Ik vul altijd in op voedingscentrum.nl wat ik eet, zo houd ik idd de calorieën in de gaten!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Caribou schreef op 01 maart 2013 @ 13:33:

Ik wil wel mee doen, bij mij kunnen er wel wat kilo's af.



Nou moet ik eigenlijk weer eens helemaal in de renovatie en ik kan daarbij wel een schop onder m'n kont gebruiken



Ik ga meteen goed beginnen; ik ga de kapper bellen!



Haha, heb je zulk lang haar dat het gelijk 10 kilo scheelt als het eraf is?



Hvm
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook wel graag meeschrijven, normaal lees ik altijd alleen maar mee.. Maar dit lijkt me wel een goede stok achter de deur.



Ik ben 20 jaar en sinds vorig jaar 22 kilo afgevallen. Ik starte op 99,9 kilo bij een lengte van 168, veeeel te zwaar dus!

Ik zit nu op een gewicht van 77,2 en wil er graag nog 10 kilo vanaf hebben, misschien daarna nog meer maar dat moet ik even aankijken..
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook graag willen meeschrijven, normaal lees ik altijd alleen maar mee.. Maar dit lijkt me een goede stok achter de deur.



Ik ben 20 jaar en sinds vorig jaar 22 kilo afgevallen. Ik starte op een gewicht van 99,9 bij een lengte van 1.68, veeeeel te zwaar dus.

Ik ben nu 77.2 (vanmorgen) en ik zou er nog zo'n 10 kilo vanaf willen en misschien meer maar dat moet ik even aankijken..
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames ik wil ook wel graag meedoen. Ik ben altijd wat te zwaar geweest maar na mijn twee zwangerschappen kwam de 100 in zicht en schrok ik toch wel...

Nu vier weken bezig en 4 kilo afgevallen. Zit nu op 95 kg en wil eerst maar eens naar de 85.



Ik doe trouwens mee aan een beweeg- en afvalprogramma (van een grote verzekeraar). Dat betekent begeleid sporten en een diëtist. Werkt tot nu toe goed en ik ga het sporten steeds leuker vinden.

Ik dieet verder niet echt, vooral gezond en genoeg eten en verstandige(re) keuzes maken. Heb het snoepen en snacken vooralsnog even helemaal uitgebannen maar heb er geen moeite mee.
Alle reacties Link kopieren
Net weer gezonde boodschappen gedaan. Word daar dus echt blij van! Hebben jullie dat ook?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag meedoen. Heb vorig jaar een hele tijd meegeschreven op het Juli-afval topic. Ben toen ook goed afgevallen. Door familieomstandigheden kon ik toen helaas niet meer actief mee schrijven en ook het afvallen stopte. Had geen tijd meer om te sporten en het sporten is echt belangrijk voor mij. Vanaf nu wil ik weer mijn best gaan doen :-)

Misschien wil iemand een tabel maken, zodat we een overzicht hebben van alle deelnemers.
Alle reacties Link kopieren
quote:hvm schreef op 01 maart 2013 @ 16:06:

@Caribou



O; Kom havermoutpap of vruchtenyoghurt met muesli

Fruit (meestal een sinaasappel)

Glas water met vitamine-bruistablet

Glas thee



L; 3 bruine boterhammen belegd met roomkaas, gekookt ei, komkommer, tomaat, mosterd, magere jam, smeerkaas, sambal, sandwichspread, soms gebakken ei, etc

Mandarijn of aardbeien of kiwi of stuk meloen

2 Glazen thee



D; Kan alles zijn....Maar in ieder geval met 200 gram groente.

Glas light frisdrank



's avonds vaak nog wat lekkers..maar dat varieert dus ook. Maar net hoeveel calorieen er over zijn van de dag.



Hvm



ps; Moet er wel bij vermelden dat ik vegetariër ben. Regelmatig vleesvervangers en peulvruchten eet. Dat scheelt ook in calorieën met vlees. En ik lust ook geen koffie, vandaar dat het niet in het lijstje staat.



Wat goed! Even een tip, waarschijnlijk weet je het al maar toch. Light producten kunnen heel averechts werken. Ze brengen je lichaam in verwarring en je krijgt er meer trek door, die blijft tot je echte suiker hebt gegeten.



Ik heb een tijdje in het buitenland gezeten en had daar een heel ander eetpatroon. Ben een paar kilo aangekomen, wat me helemaal niet te dik maakt, maar ik wil het er graag weer vanaf hebben omdat ik me dan lekkerder voel.

Inmiddels ben ik weer terug in Nederland. Ik heb m'n oude eetpatroon weer opgepakt en ik ben weer meer gaan bewegen. Fitness abonnement gekocht en ik fiets weer dagelijks.



Wat ik vaak drink: water met een schijfje citroen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven