Werk & Studie alle pijlers

Werkzoekend en kinderopvang: toeslag over bij vinden baan?

08-10-2010 14:00 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanaf 1 januari ben ik niet zeker van mijn huidige baan. Ik ben op zoek naar een nieuwe baan, maar vraag me af of ik de kinderopvang dan aan kan houden terwijl ik zoekend ben. Stel dat ik vanaf 1 januari werkzoekend ben en ergens in 2011 weer een baan vind, krijg ik de kinderopvangtoeslag dan over heel 2011 of alleen de maanden die ik echt werk heb? Ik vind het namelijk nogal een stap de kinderen van de opvang/bso te halen (erg wennen voor ze), ze weer op de wachtlijst te zetten en vervolgens weer te moeten laten wennen op de opvang/bso.
Alle reacties Link kopieren
Eendtje, op de site van de belastingdienst staat dit:



"Hebt u uw kinderopvangtoeslag per 1 januari 2011 stopgezet en gaat u in de loop van dat jaar weer werken? Dan kunt u kinderopvangtoeslag aanvragen voor heel 2011. U moet wel kunnen aantonen dat u in de periode dat u niet werkte in 2011, gebruikmaakte van geregistreerde kinderopvang."



Toen ik hier echter over belde werd mij verteld dat dit niet zo is, de mevrouw was er verbaasd over dat dit zo op de site stond en kon dit niet bevestigen aangezien de voorwaarden van 2011 nog niet bekend waren.



Ik baal hier zelf ook van want wij hebben hier ook mee te maken maar blijkbaar weten ze het zelf ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt, ik heb dat niet eens kunnen vinden (misschien na jouw telefoontje gezocht). Het is dus niet duidelijk...
Alle reacties Link kopieren
Je mag 6 maanden kinderopvangtoeslag "innen" zonder een baan te hebben. Na die 6 maanden vervalt het.



Overigens heeft bellen niet altijd nut bij de bd. De mensen die daar zitten weten echt niet alles...



Ik weet overigens zeker dat dit zo is omdat ik tzelfdd had in 2009 en gewoon kinderopvang toeslag kreeg ( def. Aanslag al gehad )
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Mij werd verteld dat je 2 maanden kinderopvangtoeslag krijgt als je geen baan hebt en dat was in 2010. denk dat de voorwaarden dus per jaar verschillen.
Erger u niet, verwonder u slechts!
Alle reacties Link kopieren
quote:eendtje schreef op 08 oktober 2010 @ 14:12:

Bedankt, ik heb dat niet eens kunnen vinden (misschien na jouw telefoontje gezocht). Het is dus niet duidelijk...



Eendtje het staat onder Toeslagen > Kinderopvangtoeslag > Wijziging kinderopvangtoeslag doorgeven

En dan doorklikken op Welke wijzigingen en dan Werkloos geworden
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij gaat het per kalenderjaar.



"Als u werkloos wordt, hoeft u de kinderopvangtoeslag dus niet direct stop te zetten. Dit moet u pas doen per 1 januari 2011, als u werkloos blijft. U kunt de toeslag dan stopzetten met het nieuwe Aanvraag- en wijzigingsprogramma kinderopvangtoeslag voor 2011."
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt trouwens alleen opvang vergoed als je ook daadwerkelijk gewerkt hebt in het jaar. Als je dus per 31-12-2010 werkeloos bent en je gaat pas weer werken op 1-1-2012 heb je over 2011 geen recht op de toeslag.
Alle reacties Link kopieren
Hou je er rekening mee dat de wetten kinderopvang net gewijzigd zijn?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties! De over all conclusie is: waarschijnlijk wel, maar niemand weet het precies:) Hopelijk is het niet nodig en anders moet ik het echt goed uit gaan zoeken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven