Zwanger en uitgerekend in dec24/jan25

19-05-2024 22:46 65 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi allemaal!

Ik zie nog geen topic, dus open er zelf maar 1! Ben geen tabellen held dus misschien kan iemand anders als die dat wil dit op zich nemen.

Hier zelf officiele UD 1-1-25.
Wegens voorgeschiedenis , 6 zwangerschappen. 3 miskramen. 2 kindjes om voor te mogen zorgen en 1 stilgeboren zoon met 36,5e week zal ik ervan uitgaande dat alles goed blijft gaan ingeleid worden met 36 weken. Dus 4-12-24.

Afgelopen week een eerste goede echo gehad met precies 7 weken. Aanstaande donderdag weer een echo. Voorlopig wegens voorgeschiedenis en het oplopen van de 5e ziekte rondom bevruchting iedere week een echo.

Wie wil er meeschrijven?

Liefs!
NaamLeeftijdKind #Uitgerekende datumGeslacht
nunu35205-12-2024
Semlar32111-12-2024
Wolkenkrabber31211-12-2024
april88364Inleiding 11-12-2024 (uitgerekend op 01-01-2025
Fenja130-12-2024
Poffertje4ntb
Arlandria28107-01-2025
Vosje342ntb
Pippeloentje218-01-2025
april88 wijzigde dit bericht op 22-05-2024 17:37
38.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeej, ik ben heel blij dat je dit topic opent! Zelf ben ik geen held met het bijhouden van een topic dus wilde er geen starten.
Mocht niemand anders zich melden, kan ik morgen of overmorgen wel een tabelletje in elkaar flansen.

Wow wat een opener, April. Heftig voor jou en je gezin. En wat fijn dat je nu weer zwanger bent, gefeliciteerd!
Elke week een echo..vind je dat prettig of maakt het je gespannen?

Voor in de toekomstige tabel:
Ik ben 28 jaar, verwacht een eerste kindje en de UD is nu 7-1-2025.

De eerste echo heb ik afgelopen week gehad en ik dacht dat ik 6 weken en 4 dagen was maar ik werd teruggezet naar 6 weken. Ik wilde liever geen inwendige echo en omdat ze het er goed uit vond zien, heb ik dat dus ook niet meer gedaan.
Maar ik merk dat het me stiekem een klein beetje onzeker maakt. Echter zal ik me er overheen moeten zetten want het lost niks op om te piekeren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Arlandria en gefeliciteerd met je zwangerschap!

Leuk dat je meeschrijft. En onthoud: gewoon wanneer het kan he. Niemand is iets verplicht! Maar samen even babbelen over de kwaaltjes, de tijd doorkomen tot een echo etc kan soms wel eens fijn zijn!

Fijn dat je al een eerste echo hebt gehad,maar kan me voorstellen dat het toch wat spanning oproept. Was er wel al een hartslagje te zien?
Het is wel zo dat ze inwendig zeker op zon termijn wat meer kunnen zien.. dus grote kans dat je bij een volgende echo juist weer wat vooruit word gezet.
Niet teveel zorgen maken hoor! Een paar dagen is echt niet zo gek. Soms is het net die mm die ze wel of niet kunnen meten op zo een termijn.

Ik vind zelf de wekelijkse echos wel fijn. Zeker nu met de 5e ziekte die tot ongeveer 12 weken zwschap nog in mijn systeem blijft zitten.

Liefs
Alle reacties Link kopieren Quote
Dan is het wel lekker, iedere week die bevestiging!

Er was zeker een hartslag te zien! Dus ik ben wel gerustgesteld. Ik ga me inderdaad niet te druk maken maar soms kan ik het niet helpen en gaan mijn gedachten de verkeerde kant op. Niet heel erg, gelukkig.

Oh ik ben ook zeker niet van het verplicht lezen/schrijven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah wat leuk! Ik wilde er ook zelf eentje openen na de volgende echo, als die goed was, ik ben nu 10 weken zwanger van mijn tweede. Volgende echo staat woensdag gepland :) ik ben 31 jaar, en mijn zoontje is nu bijna 2,5. Mijn uitgerekende datum zal liggen rond 14 december; na woensdag de officiële uitgerekende datum!

Arlandria, wij hebben meegeschreven in het zwanger worden topic, wat superleuk dat je zwanger bent! Gefeliciteerd! 😊 Kan me wel voorstellen dat je je nu toch druk maakt, maar 4 dagen verschil is verschil in de marge. Ik had zelfs met een inwendige echo 2 dagen verschil en de vk kon me geruststellen dat dat echt de meetfouten zijn.

April: superheftige historie heb je zeg :( een stilgeboren kindje.. wat een nachtmerrie. Is er iets lichamelijks/erfelijks gevonden ofzo waardoor het sneller mis kan gaan bij jullie? Hoe oud zijn je twee levende kinderen?

Ergens komende week kan ik wel een tabel maken als het nodig is :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk om je hier te zien, Wolkenkrabber! Spannend: deze week de echo.

Ik begin sinds gisteren steeds meer last te krijgen van misselijkheid. Ik heb het al vanaf het begin maar dat was vooral oncomfortabel omdat mijn eten heel hoog bleef zitten voor mijn gevoel.
Alleen zowel gisteren als vandaag bijna overgegeven. Ik ben normaal gesproken heel makkelijk met een vinger in mijn keel steken en door :'). Alleen ik ben bang dat als ik eenmaal begin met overgeven, het niet meer stopt.
Tips en ervaringen zijn zeer welkom :biggrin:
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Wolkenkrabber!

Gefeliciteerd! En leuk dat je erbij bent:).

Spannend altijd de dagen tot de echo, maaaar woensdag is al bijna:). Hoe laat heb je de afspraak? Heel de dag nog wachten of mag je lekker vroeg?

Om antwoord te geven op je vraag.. nee eigenlijk niet. De miskramen zijn gewoon pech geweest. Geen oorzaak (en gebeurden ook om en om.. dus niet achter elkaar). De stilgeboorte was hoe bizar ook hele heftige rotte pech.
Hij heeft zich vastgedraaid in zn navelstreng. Knoop + 4 x strak om zn nekje.
De kans dat dit nog eens gebeurt is eigenlijk nihil, maar we worden nú uiteraard wel nog anders opgevolgd.
Mn 2 oudste zoons (samen met mn exman) zijn nu 8 en 6.

@Arlandria:

Hier elke zwangerschap vreselijk misselijk. En ook altijd tot de allerlaatste dag. Incl uitdrogen en vochtinfusen etc. Mij helpt medicatie nu “enigzins”.
Indien het dus niet meer gaat gewoon om vragen hoor!
Alle reacties Link kopieren Quote
April: wat een botte pech, afgrijselijk zeg. Wel fijn dat je nu extra goed gemonitord wordt. En je hebt dus de 5e ziekte gekregen rond de periode van bevruchting? Is de kans groter op een miskraam daardoor?

Arlandria: ah shit zo vervelend die misselijkheid! Ik ben vanaf 6 weken ook misselijk geweest, en heel moe, maar heb nog nooit overgegeven. Ik zou vooral veel rust houden, want bij moeheid wordt het erger, en alleen eten waar je echt zin in hebt, ook al is dat allemaal ongezond. Het gaat uiteindelijk over en dan kan je weer gezond gaan eten. Hopelijk word je niet hondsberoerd 🤞
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi Wolkenkrabber,

Klopt de kans op een miskraam en intra uteriene vruchtdood is daardoor verhoogd. Nu is het zo dat het gevaar bij mij zeer waarschijnlijk helemaal geweken is na 12 weken doordat ik zo vroeg in de zwangerschap besmet ben geraakt. Maar het parvo virus blijft dus ongeveer 10 weken in je lichaam.

Een besmetting later (maar tot 20 weken zwangerschap) is risicovoller volgens de nú bekende kennis , omdat je baby dan via de placenta gevoed word.

Dus het is een “geluk” bij een ongeluk dat het zo vroeg is gebeurd. Wel krijg ik mijn 13/16 en 20 weken echo in een academisch ziekenhuis.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor jullie reacties. Vooralsnog is het te doen. Ik merk dat ik vooral angstig ben dat het erger word dus ik ga proberen dat vanavond af te sluiten en er de rest van de week wat meer ontspannen in te gaan. Op mijn werk heb ik het al verteld dus dat zal voor mij een hoop gedoe schelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik breek even eenmalig in: van harte gefeliciteerd Arlandria! Voorspoedige en fijne zwangerschap gewenst!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankjewel lieve Zonnegloed! Ik lees nog mee in het andere topic. Ik hoop dat je hebt kunnen genieten van jullie weekendje weg :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Hee,
Ik sluit graag aan!
Vooralsnog uitgerekend op 18 januari, eerst echo volgt (uiteraard) pas over een paar weken.
Is ons tweede kindje, zoon is nu ruim 3,5 jaar oud. Bewust even gewacht hier tussen want ik heb na mijn eerste bevalling een tijd last gehad van stress- en angstklachten. Nu dat voorbij is, en ik ander (regelmatig) werk heb, en de wens sterker werd, gingen we voor een tweede:).

Bij de eerste zwangerschap was ik vooral héél moe, kreeg aangepaste werktijden maar achteraf denk ik toch teveel over mijn grenzen gegaan, waardoor ik ook zo moe bleef. Huidige werk is ook minder fysiek, en ik hoop vooral dat ik nu minder dood-moe zal zijn.

@ April, wat spannend allemaal, zeker als je zoveel hebt meegemaakt. Ik hoop met jullie mee.
@ Arlandria, balen van de misselijkheid! Geen tips hier helaas.
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Pippeloentje!

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
En knap dat je nu staat waar je vandaan komt.
Hopelijk over een paar weken een mooie eerste echo :)!

Liefs
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik sluit ook graag aan!

Na een missed abortion vorig jaar, hoop ellende eromheen en daarna een kort medisch traject ben ik ook weer zwanger :heart:

Afgelopen weekend officieel over de termijn heen waar we vorig jaar de missed abortion hadden, dus ik begin wat hoop en vertrouwen te krijgen. Voor nu staat de UD op 30-12.

April88 ik heb jouw topics meegelezen, wat verschrikkelijk zeg wat jullie hebben doorstaan! Knap hoe je er mee om gaat en in staat.

Arlandria en Wolkenkrabber ik ken jullie van het ‘zwanger worden’ topic. Leuk jullie hier weer te treffen en dat jullie ook zwanger zijn! :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik meld me ook :)

32 jaar, eerste kind, 11 december uitgerekend. Vandaag mijn tweede echo gehad. Heel leuk om die ontwikkeling te zien ten opzichte van de vorige keer!

@April88: wat heftig, jullie voorgeschiedenis. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap!

@Arlandria: gefeliciteerd! Wat leuk om te horen dat je zwanger bent! Hopelijk ook snel hetzelfde voor @Zonnegloed

@Wolkenkrabber: en wat leuk om jou hier ook te zien :) hopelijk morgen een goede echo!

@Pippeloentje: klinkt alsof je er heel goed over hebt nagedacht! Hopelijk kun je tijdens deze zwangerschap meer rust pakken als je dat nodig hebt!

@Fenja: leuk! goede zwangerschap toegewenst!

Ik heb in het 'zwanger worden vanaf september 2023'-topic ook meegeschreven (en lees nog steeds mee daar), maar consistent meeschrijven is niet echt mijn sterkste punt gebleken :') (maar dat is geen onwil geweest!)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik schrijf ook graag mee!

Ik ben 35 jaar en 11 weken zwanger van mijn 2e kindje. Uitgerekende datum is 5 december. Mijn oudste is nu 2,5 en zal 3 zijn als de baby wordt geboren. Tijdens de zwangerschap van de oudste heb ik ook geschreven op dit forum, heb daar nog leuke app contacten aan overgehouden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Ik sluit ook graag aan als de groep nog niet te groot is. Ik ben meer een meelezer, maar het lijkt me leuk om via deze weg ervaringen met elkaar te delen!
Ik ben 34 jaar en zwanger van ons tweede kindje. Eerste echo staat gepland over drie weken, maar de uitgerekende datum zal ergens halverwege januari zijn.

@April88, wat heftig wat jullie allemaal al mee hebben meegemaakt en dan krijg je daar bovenop nu weer een besmetting bij. Sterk hoe je er mee om gaat!
@Arlandria,helaas geen tips voor de misselijkheid. Gelukkig niet tot nauwelijks last van gehad tijdens mijn eerste zwangerschap.
@Fenja, mooi en bijzonder moment dat jullie deze termijn hebben gehaald!

Voor alle andere dames gefeliciteerd en een voorspoedige en fijne zwangerschap! Geniet van de periode ondanks alle kwaaltjes ;)
vosje wijzigde dit bericht op 21-05-2024 22:09
0.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat leuk een hoop nieuwe medeschrijvers!
Welkom Fenja, Nunu, Semlar en Vosje!

En gefeliciteerd met jullie zwangerschap natuurlijk:)

Wat fijn dat jullie nu de termijn van vorig jaar voorbij zijn @Fenja. Kan me zeker voorstellen dat dat wat rust geeft.

@iedereen: niemand is verplicht te schrijven he. Gewoon wanneer het je uitkomt, je er aan denkt en bovenal met hoe hard ons lijf al moet werken voor het maken van dit nieuwe mens je de energie ervoor hebt.

@wolkenkrabber: hoe ging je termijnecho vandaag?

Hier morgen mn 2e echo. Dan 8 weken en 2 dagen. Maar voel me echt aan alle kanten zo stikzwanger.. zou het vreemd vinden als dit (weer) mis was, maarja het kan natuurlijk altijd. Gelukkig wel gelijk in de ochtend. Scheelt toch in spanning zitten.🪑
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk alle nieuwe meeschrijvers! Ik zal later een tabel maken, en dan zet ik ons erin op volgorde van uitgerekende datum :) Dan blijft het lekker overzichtelijk. Leuk @Semlar om jou ook weer hier te treffen en @Fenja ook leuk jou hier te lezen!
@april: wat spannend morgenochtend tweede echo! 😊

De echo hier is goed gegaan, ik ben nu precies 11 weken en uitgerekende datum is 11 december 🥰 Nu ga ik het ook op werk vertellen, gaat fijn zijn, een minder bezwaard gevoel als ik weer even tussendoor ga liggen. De vermoeidheid en misselijkheid zijn nog steeds orde van de dag, ik hoop echt dat dat snel wegtrekt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal!

Ik vind het ook leuk om mee te lezen en mee te schrijven (ik ga mijn best doen dit regelmatig te doen)! Ik ben nu tussen 10-11 zwanger van ons vierde kindje, morgen heb ik de termijnecho en weet ik de uitgerekende datum ook weer...niet dat dat ook maar iets zegt ;)

Voor alle zwangeren, proficiat! Het is altijd zo speciaal als het raak is, toch weer een wonder der natuur! Maar ook heel beladen, zeker voor degenen met een pittige voorgeschiedenis.

April88, fijn dat je je zo zwanger voelt! Dat stelt wel een beetje gerust he :-) maar jeetje, wat hebben jullie al veel meegemaakt samen. En dan nu ook de besmetting met de 5e ziekte, ongelofelijk. Dapper hoe je ermee omgaat.

Ik voel me echt vrij uitgeput en regelmatig behoorlijk misselijk. Tijdens de andere zwangerschappen ging het eerste trimester vooral gepaard met grote vermoeidheid, maar misselijk ben ik nauwelijks geweest. Nu dus wel, dat vind ik wel aanpoten. Ik voel me nu ook regelmatig best schuldig tegenover de kindjes, ik ben minder energiek, soms ook weinig geduld en kan over het algemeen minder 'gezeur' hebben. Ik tel de dagen een beetje totdat ik weer meer energie krijg :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Trouwens nog iemand die enthousiast wordt bij het maken van een tabel? :idee:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben echt heel slecht met maken van tabellen dus als iemand anders het wil doen. Heeeel graag!

Voor de tabel: 36 jaar, 4e kindje. Tot nu toe dus 3 jongens. 2 bij mij en 1 in t hiernamaals. Ben stiekem wel benieuwd wat ons nu gegeven zal zijn, maar zolang het maar een baby is vind ik alles best haha.
Man is 26. Ja het staat er goed. We schelen 9,5 jaar. De oudste 2 zijn van mij en ex-man. UD - 1/1/25 , maar inleidingsdatum niet later dan 11/12 (waarschijnlijk zelfs 4/12)

Wat een fijn nieuws wolkenkrabber!!! Gefeliciteerd:)! En wat een prachtige uitgerekende datum! 11/12
Veel plezier met vertellen op je werk. Hopelijk snel minder misselijk.

Welkom poffertje! Leuk dat je erbij bent en ook van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.
Veel plezier morgen met de termijnecho. Laat je wat weten?

Liefs!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn dat de echo helemaal goed was Wolkenkrabber! En heel fijn om het op je werk te kunnen delen. Ik vind het hebben van een klein geheimpje ook wel bijzonder, maar je wilt ook graag open kaart spelen en openlijk zwanger zijn hè, zonder je kwaaltjes teveel te hoeven verbergen.

Overigens ervaar ik grote uitdagingen in het verbergen van het "beginnende buikje" (zeg maar gerust dat het al een behoorlijk pensje is). Ik denk dat mijn collega's niet begrijpen waarom ik al een paar weken alleen in wijde jurken door het leven gaat.

Fijn dat jij de tabel wilt maken Wolkenkrabber!
Alle reacties Link kopieren Quote
[ table]
[tr][th]Naam[/th][th]Leeftijd[/th][th]Kind #[/th][th]Uitgerekende datum[/th][th]Geslacht[/th][/tr]
[tr][td]nunu[/td][td]35[/td][td]2[/td][td]05-12-2024[/td][td][/td][/tr]
[tr][td]Semlar[/td][td]32[/td][td]1[/td][td]11-12-2024[/td][td][/td][/tr]
[tr][td]Wolkenkrabber[/td][td]31[/td][td]2[/td][td]11-12-2024[/td][td][/td][/tr]
[tr][td]april88[/td][td]36[/td][td]4[/td][td]Inleiding 11-12-2024 (uitgerekend op 01-01-2025[/td][td][/td][/tr]
[tr][td]Fenja[/td][td][/td][td]1[/td][td]30-12-2024[/td][td][/td][/tr]
[tr][td]Poffertje[/td][td][/td][td]4[/td][td]ntb[/td][td][/td][/tr]
[tr][td]Arlandria[/td][td]28[/td][td]1[/td][td]07-01-2025[/td][td][/td][/tr]
[tr][td]Vosje[/td][td]34[/td][td]2[/td][td]ntb[/td][td][/td][/tr]
[tr][td]Pippeloentje[/td][td][/td][td]2[/td][td]18-01-2025[/td][td][/td][/tr]
[ /table]

@april: als je bovenstaand stukje tekst kopieert en de spaties uit [ table] en [ /table] weghaalt, krijg je een mooie tabel te zien, voeg jij 'm toe aan je openingspost? :)

@iedereen: als ik dingen verkeerd heb overgetikt of je wil iets veranderen: laat het weten. En volgens mij ben ik niemand vergeten, maar het zou altijd kunnen :A:
wolkenkrabber wijzigde dit bericht op 22-05-2024 17:12
Reden: Nog een kolom aan toegevoegd
4.52% gewijzigd

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven