Algemeen vluchtelingentopic deel 6

12-02-2016 19:34 3104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:barbaracartland schreef op 25 maart 2016 @ 19:50:

[...]





Welke linkse kliek wil mensen hier houden? Ik ken die kliek namelijk niet.

Ze worden ook relatief snel teruggestuurd, maar soms nog niet snel genoeg. Zie ook: http://www.volkskrant.nl/binnenland/ned ... ~a4234133/



De 8 Albanezen in TA waar BPT voor waarschuwde, bleken allang uit elkaar gehaald en verspreid over andere azc's. Dus dat viel dan weer mee.



Dat valt helemaal niet mee. Waarom verspreiden over andere AZC's? Ze hadden direct uitgezet moeten worden. We zitten nu met allerlei oost-Europese criminelen opgescheept, die hier kost en inwoning krijgen en vervolgens dagelijks op rooftocht gaan. Het zou mij niets verbazen als ze straks nog een vertrekpremie meekrijgen ook.



Als er iets onder de pet gehouden wordt, dan is het wel het aantal afgewezen asielzoekers dat het land verlaat. Nog nergens gelezen hoeveel er jaarlijks daadwerkelijk Nederland verlaten. De linkse partijen hebben wel degelijk schuld aan de hele situatie. Zij komen telkens met een generaal pardon en zeuren over bad, bed en broodregelingen. Nu denken uitgewezen asielzoekers dat als zij maar lang genoeg hier blijven wachten (voor bad, bed en brood wordt immers gezorgd) er vanzelf wel weer een pardonnetje op komst is. Voor de zekerheid zorgen de vrouwen dat zij alvast in Nederland een kind baren. Dan zit je zeker gebeiteld.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 25 maart 2016 @ 20:26:

[...]





Dat valt helemaal niet mee. Waarom verspreiden over andere AZC's? Ze hadden direct uitgezet moeten worden. We zitten nu met allerlei oost-Europese criminelen opgescheept, die hier kost en inwoning krijgen en vervolgens dagelijks op rooftocht gaan. Het zou mij niets verbazen als ze straks nog een vertrekpremie meekrijgen ook.



Als er iets onder de pet gehouden wordt, dan is het wel het aantal afgewezen asielzoekers dat het land verlaat. Nog nergens gelezen hoeveel er jaarlijks daadwerkelijk Nederland verlaten. De linkse partijen hebben wel degelijk schuld aan de hele situatie. Zij komen telkens met een generaal pardon en zeuren over bad, bed en broodregelingen. Nu denken uitgewezen asielzoekers dat als zij maar lang genoeg hier blijven wachten (voor bad, bed en brood wordt immers gezorgd) er vanzelf wel weer een pardonnetje op komst is. Voor de zekerheid zorgen de vrouwen dat zij alvast in Nederland een kind baren. Dan zit je zeker gebeiteld.



Nou idd en dan zo'n reactie, van ach ze zijn al van de straat af en verdeeld over anders AZC's.

Ze horen hier niet! Dus ze kunnen gewoon naar huis gestuurd worden.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:barbaracartland schreef op 25 maart 2016 @ 19:50:

[...]





Welke linkse kliek wil mensen hier houden? Ik ken die kliek namelijk niet.

Ze worden ook relatief snel teruggestuurd, maar soms nog niet snel genoeg. Zie ook: http://www.volkskrant.nl/binnenland/ned ... ~a4234133/



De 8 Albanezen in TA waar BPT voor waarschuwde, bleken allang uit elkaar gehaald en verspreid over andere azc's. Dus dat viel dan weer mee.

Dat valt helemaal niet mee.!

Albanezen heb niets maar dan ook niets in welk AZC dan ook te zoeken..
Maar ik zeg toch ook dat ze terugmoeten? Of weet ik nu niet meer wat ik gepost heb?
quote:barbaracartland schreef op 24 maart 2016 @ 22:41:

Al eerder gezegd: overlast hier komt van assorti Oostblokkers die hier geen asiel kunnen aanvragen. Zie ook het artikel van Snoesje. Deze mannen moeten natuurlijk gewoon zo snel mogelijk uitgezet worden, tot die tijd de politie maar bellen als er iets loos is.Oh kijk. Ik ben niet gek.
Ik vind het raar dat mensen die rotzooi trappen in een AZC en die geen recht op asiel hebben gewoon buiten de poort worden gedropt. Ter Apel, red je er maar mee. Waarom worden deze mensen niet vanuit het AZC overgedragen aan de vreemdelingenpolitie en in een uitzetcentrum gedetineerd tot hun terugreis naar huis is geregeld?



In plaats daarvan krijgen ze nog even de gelegenheid tot inbraken plegen.



Het toont wel aan dat ons systeem van uitzetten niet deugt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 25 maart 2016 @ 20:26:

[...]





Dat valt helemaal niet mee. Waarom verspreiden over andere AZC's? Ze hadden direct uitgezet moeten worden. We zitten nu met allerlei oost-Europese criminelen opgescheept, die hier kost en inwoning krijgen en vervolgens dagelijks op rooftocht gaan. Het zou mij niets verbazen als ze straks nog een vertrekpremie meekrijgen ook.



Als er iets onder de pet gehouden wordt, dan is het wel het aantal afgewezen asielzoekers dat het land verlaat. Nog nergens gelezen hoeveel er jaarlijks daadwerkelijk Nederland verlaten. De linkse partijen hebben wel degelijk schuld aan de hele situatie. Zij komen telkens met een generaal pardon en zeuren over bad, bed en broodregelingen. Nu denken uitgewezen asielzoekers dat als zij maar lang genoeg hier blijven wachten (voor bad, bed en brood wordt immers gezorgd) er vanzelf wel weer een pardonnetje op komst is. Voor de zekerheid zorgen de vrouwen dat zij alvast in Nederland een kind baren. Dan zit je zeker gebeiteld.





Precies!

De regeling in het artikel is van Januari, ik zie geen foto's van vliegtuigen met Albanezen sindsdien.

. De Kosovaren en andere oost-Europeanen kunnen gelijk mee.

Zelfde route, zelfde status. Ongewenst.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikbenanoniem schreef op 27 maart 2016 @ 11:14:

Ik vind het raar dat mensen die rotzooi trappen in een AZC en die geen recht op asiel hebben gewoon buiten de poort worden gedropt. Ik zou denken dat als ze al beginnen met rotzooi trappen ze meteen terug kunnen, ongeacht het "recht"
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp er allemaal niks meer van.

Sowieso dat dat nog in behandeling wordt genomen,

zitten de medewerkers bij de AZC's nu om werk verlegen??



http://www.ad.nl/ad/nl/36 ... rland-van-Albanezen.dhtml
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 28 maart 2016 @ 14:02:

Ik begrijp er allemaal niks meer van.

Sowieso dat dat nog in behandeling wordt genomen,

zitten de medewerkers bij de AZC's nu om werk verlegen??



http://www.ad.nl/ad/nl/36 ... rland-van-Albanezen.dhtmlIn het kader van....de wereld is van iedereen, en de nederlandse belastingbetaler betaalt alles voor iedereen!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Er zouden inmiddels inderdaad al vliegtuigladingen vol met mensen terug gebracht kunnen zijn naar hun thuisland, omdat ze geen vluchtelingen zijn, maar alleen maar opportunisten die hoopten mee te kunnen profiteren. Het zou ook makkelijk genoeg moeten zijn die mensen te herkennen en terug te sturen. Maar het eerste vliegtuig moet nog opstijgen, volgens mij, om die mensen terug te brengen. Want het gebeurt gewoon niet, en hoe je het ook wendt of keert, komt het er dan uiteindelijk tóch op neer dat ze hier blijven hangen en dat je er weer voor "mag" (moet!) betalen. Terwijl die mensen geen enkele reden hebben hier te zijn. En Rutte maar lachen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 28 maart 2016 @ 14:02:

Ik begrijp er allemaal niks meer van.

Sowieso dat dat nog in behandeling wordt genomen,

zitten de medewerkers bij de AZC's nu om werk verlegen??



http://www.ad.nl/ad/nl/36 ... rland-van-Albanezen.dhtml hoe moeilijk kan het allemaal zijn zeg. Ongelofelijk
Alle reacties Link kopieren
Dit is de manier om er voor te zorgen dat de economie een boost krijgt.

Al die mensen hebben in eerste instantie van alles nodig. Dus wordt er van alles aangeschaft. Tenten, koelkasten, fornuizen, wasmachines, bedden, enz. enz. enz.

Als er dan eindelijk genoeg vluchtelingen zijn opgenomen en het vol genoeg is volgens de EU, mag iedereen zijn of haar familie overlaten komen. Dan komt er minimaal nog het dubbele bij. Die mensen moeten ook allemaal kunnen wonen, dus massaal worden er huizen gecreëerd. Vervolgens is er een groot aantal die graag aan het werk wil voor veel minder geld dan de autochtonen. Het duurt dan niet lang voordat de dure werknemers ingewisseld worden voor de goedkopere. Dan zit er voor de autochtonen niets anders op dan ook voor veel minder te gaan werken.



Als de werkkrachten goedkoop zijn, worden de goederen vanzelf goedkoper en dat is gunstig voor de export.



Ik zie de dollartekens bij al die zakenlieden al in hun ogen branden.



Kom nou dit is toch een voor opgezet plan. Je kan mij niet vertellen dat iedereen in Den Haag achterlijk is en geen plan kan maken om orde op zaken te stellen. Ze willen het gewoon niet.



We gaan weer terug naar de tijd dat je 48 uur moest werken voor een paar rotcenten en dat als je ziek was er geen brood op de plank kwam. Wen er maar vast aan.
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren
Krullenbol, ik begin er inderdaad voor te vrezen. EU zit er natuurlijk ook achter, want héél Europa moet gelijkgeschakeld worden om iedereen op één lijn te krijgen en de goed geregelde sociale voorzieningen, pensioenen en arbeidsvoorwaarden in Nederland waren een hindernis, want men snapte wel dat de Nederlander dat niet vrijwillig zou inleveren. Dus gooide men de grenzen open, tien jaar geleden, voor Oosteuropese werknemers. Mensen die wel bereid waren voor een habbekrats op een vrachtwagen te gaan zitten of op een steiger te gaan staan. En nu gebeurt inderdaad weer hetzelfde. Over 10 jaar is er niks meer over van ons ooit zo zorgvuldig en met hard werken opgebouwde sociale stelsel. En dan zijn we waar men ons hebben wil.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 29 maart 2016 @ 19:22:

Krullenbol, ik begin er inderdaad voor te vrezen. EU zit er natuurlijk ook achter, want héél Europa moet gelijkgeschakeld worden om iedereen op één lijn te krijgen en de goed geregelde sociale voorzieningen, pensioenen en arbeidsvoorwaarden in Nederland waren een hindernis, want men snapte wel dat de Nederlander dat niet vrijwillig zou inleveren. Dus gooide men de grenzen open, tien jaar geleden, voor Oosteuropese werknemers. Mensen die wel bereid waren voor een habbekrats op een vrachtwagen te gaan zitten of op een steiger te gaan staan. En nu gebeurt inderdaad weer hetzelfde. Over 10 jaar is er niks meer over van ons ooit zo zorgvuldig en met hard werken opgebouwde sociale stelsel. En dan zijn we waar men ons hebben wil.Precies, jij hebt het ook door
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren
quote:krullenbol1966 schreef op 29 maart 2016 @ 19:30:

[...]





Precies, jij hebt het ook door



En je zou dus denken dat een partij voor de arbeiders het helemaal door hebben, i.p.d.v. staan die vooraan om iedereen binnen te halen!



Er was hier al een goeie uitzending van Tegenlicht over afgelopen zondag. Ook over het feit dat er straks met robots gewoonweg echt geen werk meer is voor iedereen...(en voor wie moeten die robots dan nog iets produceren).
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Wordt lid van een bond, die zul je nog hard nodig hebben.

Er komen gevechten die het kapitaal willen winnen, de neoliberale bezuinigingsdrift is niet alleen gericht op allerlei sociale uitgaven.

Ze willen de lonen van de westerse werkende klasse omlaag brengen naar het niveau van India en China. De neoliberale zullen nog één keer proberen om de crisis op te lossen over de ruggen van de werknemers.

Precies wat ik zei, maar dan met andere woorden.
Help iedereen een handje
Grote koppen in de krant dat de vluchtelingenstroom naar Griekenland opdroogt, maar ondertussen is de route verplaatst naar Italië en komt er een veelvoud aan vluchtelingen, waaronder ook nog eens veel Afrikanen, binnen.



http://www.elsevier.nl/bu ... nd/2016/03/287708-287708/
De staat verdrukt, de wet is logen,

De rijkaard leeft zelfzuchtig voort;

Tot ‘t merg wordt d’ arme uitgezogen

En zijn recht is een ijdel woord

Wij zijn ‘t moe naar ander wil te leven;

Broeders hoort hoe gelijkheid spreekt:

Geen recht, waar plicht is opgeheven,

Geen plicht, leert zij, waar recht ontbreekt.



Mijn opa is het helemaal met jullie eens. Al hebben we wel een wettelijk minimumloon in Nederland en hebben arbeiders het historisch gezien nog nooit zo goed gehad. Maar dat terzijde.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 29 maart 2016 @ 21:56:

Grote koppen in de krant dat de vluchtelingenstroom naar Griekenland opdroogt, maar ondertussen is de route verplaatst naar Italië en komt er een veelvoud aan vluchtelingen, waaronder ook nog eens veel Afrikanen, binnen.



http://www.elsevier.nl/bu ... nd/2016/03/287708-287708/



Daar waarschuwde UNHCR al voor.

Gaat EU nu met elk land miljardendeals sluiten?
Alle reacties Link kopieren
Al hebben we wel een wettelijk minimumloon in Nederland en hebben arbeiders het historisch gezien nog nooit zo goed gehad.

Ja, zeker weten, we mogen niet klagen.

We willen het alleen graag zo houden.........
Help iedereen een handje
quote:krullenbol1966 schreef op 29 maart 2016 @ 22:05:

Al hebben we wel een wettelijk minimumloon in Nederland en hebben arbeiders het historisch gezien nog nooit zo goed gehad.

Ja, zeker weten, we mogen niet klagen.

We willen het alleen graag zo houden......... Dat kan toch ook?
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 29 maart 2016 @ 22:04:

[...]





Daar waarschuwde UNHCR al voor.

Gaat EU nu met elk land miljardendeals sluiten?



Ik denk het wel, je moet wat.

En de reis via de Middellandse zee is duurder en moeilijker (via Libië) het is altijd minder dan de 5 kilometer Turkije - Lesbos
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
We zullen toch iets aan dat vluchtelingenverdrag moeten veranderen. Het is natuurlijk onhoudbaar om iedereen in Europa binnen te laten en asiel te laten aanvragen. Het gros van de Afrikaanse jonge mannen die hier komen, heeft geen enkel recht op asiel en zijn gelukszoekers. De kans dat ze terugkeren is minimaal en uiteindelijk belanden ze in de illegaliteit of criminaliteit. Ondertussen hopend op een generaal pardon.



De wereld is nu totaal anders dan in de tijd dat het vluchtelingenverdrag werd opgesteld. Dat verdrag is daarom niet meer van deze tijd. Als de immigratie in dit tempo doorgaat dan leven we binnen 50 jaar op een totaal ander continent. Een continent met landen die steeds meer op tweede en erger nog derde wereldlanden gaan lijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 29 maart 2016 @ 22:35:

We zullen toch iets aan dat vluchtelingenverdrag moeten veranderen. Het is natuurlijk onhoudbaar om iedereen in Europa binnen te laten en asiel te laten aanvragen. Het gros van de Afrikaanse jonge mannen die hier komen, heeft geen enkel recht op asiel en zijn gelukszoekers. De kans dat ze terugkeren is minimaal en uiteindelijk belanden ze in de illegaliteit of criminaliteit. Ondertussen hopend op een generaal pardon.



De wereld is nu totaal anders dan in de tijd dat het vluchtelingenverdrag werd opgesteld. Dat verdrag is daarom niet meer van deze tijd. Als de immigratie in dit tempo doorgaat dan leven we binnen 50 jaar op een totaal ander continent. Een continent met landen die steeds meer op tweede en erger nog derde wereldlanden gaan lijken.



Pien het gaat hard, de wal keert het schip.

De Balkanroute zit op slot.

Op diverse plaatsen is al oproer politie ingezet, eigenlijk alleen Nederland en Duitsland hebben geen bovengrens ingesteld, een paar honderdduizend verder en alles gaat op slot.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven