Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties, deel V

29-04-2016 17:52 3007 berichten
Deel I, II, III en deel IV zijn een groot succes.

We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen



Uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten. Als je je hier niet aan kan houden, word je gestaft en dan kan je een ban krijgen.



Zo is inmiddels wel duidelijk dat er verschillend gekeken wordt naar het wel of niet betalen van de wc-dame en ook dat het wel of niet hoofdelijk omslaan van een rekening in de horeca zowel gierige als niet gierige kanten heeft. Gelieve deze oude koeien hier met rust te laten.



De link naar deel IV: KLIK, met daarin links naar de eerdere delen.
Alle reacties Link kopieren
tvp
Hier ook een gierige meelezer, geen verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook weer mee!
Tvp
Alle reacties Link kopieren
tvp
TVP!
Alle reacties Link kopieren
tvp
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
tvp
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
Zo, eerst 10 paginas tvp's (wat dit ook is uiteraaaard)
Haha! Alleen maar tvp's (dit is ook een verkapte!)



Gierig vind ik op veel manieren kunnen. Het gaat een beetje om wederkerigheid. Ik heb vrienden gehad die nooit een rekening oppakten. Maar ik vind dat je in vriendschap ook op andere manieren gierig kan zijn.



Zo heb ik de laatste tijd een niet zo fijne periode gehad. Voor een vriendin ben ik er altijd geweest. Van het moment waarop E wanhopig op zoek was naar een relatie, tot het moment dat ze het niet naar haar zin had op haar werk en elke dag haar verhaal kwijt wilde. Andersom kreeg ik pas het bericht dat ze geen behoefte had aan mij (omdat ik tijdens deze periode ook beroep op haar deed door wat vaker te bellen) en dat ze haar tijd liever anders besteedt. Dat vond ik ook gierig
Ik weiger het woord T*V*P te produceren!
Oeh ja Spaatje, dat valt je rauw op je dak, toch?



Idd ook een vorm van gierig zijn.



Zie je, had ik mijn vorige post kunnen schrappen......of zou dat gierig zijn??
Alle reacties Link kopieren
Tvp
ik heb nagedacht of ik nog een verhaal had, maar helaas...tvp dus maar.
Alle reacties Link kopieren
Er is een 'favorieten' optie he? In plaats van al die TVP's.....
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
ohoooo tvp
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Tvp!
quote:Zarah schreef op 29 april 2016 @ 18:26:

Er is een 'favorieten' optie he? In plaats van al die TVP's..... Jamaar.... daar kijk ik nooit!
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me vandaag een beetje gierig.



Het broertje van mijn vriend logeert bij is. Hij woont in het buitenland en is voor zijn werk bijna een maand in Nederland en woont gedurende die periode hier. Hij is er nu twee weken en hij betaald regelmatig boodschappen en we hebben cadeautjes gekregen vanuit het land waar hij woont dus daar is niets gierig aan.

Alleen, hij is vandaag bij vrienden eten en ik heb biefstuk voor mezelf en mijn vriend gehaald. En toen ik thuis kwam bedacht ik me dat ik dat eigenlijk de hele periode dat hij hier is relatief goedkoop kook. Wel uitgebreid, ovenschotels, stoofschotels, zelfgemaakte soep en zo, maar geen dure ingrediënten. Als vriend en ik alleen zo doen we dat wel regelmatig. Ik ben ongeveer net zo veel aan boodschappen met zijn drieën als met zijn tweeën.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
I may be young, but I'm not dumb.
Alle reacties Link kopieren
Hier een verhaal uit mijn vriendengroep van 8. Er werd op een avond samen gegeten. Twee hadden boodschappen gedaan en betaald. Een ander had twee kratjes bier gehaald.

Aan het einde van de avond vroegen de twee die gekookt hadden niet voor een bedragen aan de boodschappen. De gene die het bier had gehaald wel. Twee kratjes bier met statiegeld werden door acht gedeeld en iedereen betaalde zijn "kleine" deel. Lege kratjes bier werden achter gelaten bij de twee die gekookt hadden zodat ze deze nog voor statiegeld terug konden brengen.



Is toch de gene die het bier had gehaald in stilte de vorige dag terug gegaan naar het huis van de gene die gekookt had om de bierkratjes op te halen. Hij wilde toch niet het statiegeld mislopen à 2x 3,50 euro?



Ik vond die zo'n gierige en onder de gordel actie...
-What if i fall? But darling, what if you fly!-
Ik ging naar een tuincentrum waar een vriendin personeel kende. Ik geef meestal best veel geld uit;-) Had zij toen ik onderweg was met hen gebeld dat ze mijn spaarpunten op haar naam moesten zetten (en mij niets over deze spaarpunten-actie vertellen). Een van de jongens was zo eerlijk om te zeggen dat ze dat had gedaan waardoor ik haar met m'n verbaasde 'nou dan heeft ze zich echt laten kennen,' flink voor lul heb gezet. Zij had wel meer van zulk soort egoïstische gierige acties terwijl ze het erg goed had. In the end... Karma takes over!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven