Origineel kraamcadeau voor hoogzwangere zus

13-04-2010 19:48 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zus gaat binnenkort bevallen van (als het goed is) een dochter. Nu zou ik haar/ het kindje graag een mooi cadeau geven na de bevalling.



Bij haar eerste kindje heb ik een kraammand gemaakt, maar dit keer zou ik graag iets anders doen.



Zijn er originele ideeen te bedenken of sites waar je mooie dingen kunt kopen?



Ik wil in iedergeval niet aan komen met kleertjes ofzo. Het liefst koop ik ook iets voor haar en de baby.



Alle ideeen zijn meer dan welkom.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zojuist een foto van mijn stiefdochter laten 'versieren' en op linnen laten afdrukken via de site www.milliondollardesign.nl

Misschien een idee om dat met een foto van je zwangere zus te doen? Of met de eerste foto's van mama en kind? Succes in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zojuist een foto van mijn stiefdochter laten 'versieren' en op linnen laten afdrukken via de site www.milliondollardesign.nl

Misschien een idee om dat met een foto van je zwangere zus te doen? Of met de eerste foto's van mama en kind? Succes in ieder geval.
O, die site vind ik wel heel gaaf.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn zus bij de geboorte van haar eerste een draagdoek cadeau gedaan. Die heeft ze bij alledrie haar kinderen heel veel gebruikt en dat was voor mij steeds heel leuk om te zien. Zo wist ik zeker dat het echt een heel erg goed cadeau was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet zo van de crea-bea, dus ik zou een sieraad geven, of "iets" met een speeltje van vroeger doen, van ons. Ik heb een knuffel van mijn zus, van vroeger, en die ga ik ooit leegtrekken en inlijsten. Maar ze wil geen kinderen, ik ook niet, en niet trouwen, en ik ook niet. Dus het wachten is op een andere speciale gelegenheid. PSV landskampioen ofzo
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Oooooooooooooo wat zou jij een ruzie met mij krijgen als je mijn knuffel van vroeger leeg zou trekken
Alle reacties Link kopieren
Zoiets? Klompjes met het geboortekaartje erop geschilderd?

Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens zelf klompjes beschilderd, met daarbij de naam van het kindje
Peas on earth!
Alle reacties Link kopieren
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 13 april 2010 @ 20:09:

Ik heb wel eens zelf klompjes beschilderd, met daarbij de naam van het kindje Mooi als je dat zelf kan! Ik vind het typisch zo'n cadeau'tje dat je voor altijd bewaard.
Alle reacties Link kopieren
of een schilderij laten maken van het geboortekaartje.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens een echt sprookjesboek gegeven. De sprookjes van Hans Christiaan Andersen of van Grimm. En dan de ingebonden versie. Dat zijn echt flink grote boeken en daar kun je uit blijven lezen. En dan voorin een persoonlijke boodschap voor de baby en ouders.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook bij mijn geboorte een heel mooi boek met de sprookjes van de gebr. Grimm gekregen, met hele mooie tekeningen. Vind het nog steeds een van mijn mooiste boeken.
Ik wil ook een motto
Alle reacties Link kopieren
ik heb een fotoreportage kado gekregen bij beide kinderen, dit vond ik erg leuk. eventueel voor de twee kinderen samen?



bij oudste kreeg ik een houten stoeltje waar al het kraambezoek zijn / haar naam op heeft gezet.



ik zelf vond de kraammand echt heel leuk om te krijgen, had dat best bij beide kids gewild. Ik vond het eiegnlijk ook wel leuk als jongste dezelfde cadeautjes kreeg als ik voor oudste had gehad, soort van gelijk gevoel ofzo.



Een boek met een mooie tekst is zeker erg leuk of bijv. een babyboek, al moet de krijger wel een type zijn dat het bijhoudt.
Alle reacties Link kopieren
Een heeeeel klein bikinietje met een heel klein zonnebrilletje....

voor een echte beachbabe ....
Alle reacties Link kopieren
babyhangmat?
Alle reacties Link kopieren
Wat ik altijd wel schattig vind:

-Kleine regenlaarsjes

-Een regenjasje

-Klompjes

-Zwembroekje



Mijn broer wordt binnen nu en enkele weken voor het eerst vader en ik ben zelf ook op zoek naar een leuk kraamcadeau voor schoonzus. Moeilijk hoor.
Alle reacties Link kopieren
Een geboortedeken ?

Met de naam/namen en geboortedatum van het kindje.
Alle reacties Link kopieren
Een kleine handdoek met naam + geb.datum van t kindje.

En een grote handdoek met ' Trotse Mama'



Heb ik/mn moeder vroeger gekregen en gebruik hem nog steeds wel eens haha.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben zo'n ouderwetse rieten kinderwagen (bv bij Dille&Kamille), met een stoffen pop erin gegeven. Staat eerst heel gezellig op de kinderkamer, later is het gebruikt toen ze net begon te lopen en nog wel een beetje houvast wilde. Over een paar jaar hopen we dat het speelgoed is, en ik had zoiets vroeger ook op mijn tienerkamer best leuk gevonden.

Kortom, we hopen dat dit een langdurig cadeautje is, maar mocht het met vijf jaar stukgespeeld zijn dan is het ook goed gebruikt
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikbenelfje schreef op 13 april 2010 @ 21:32:

en ik had zoiets vroeger ook op mijn tienerkamer best leuk gevonden.

Echt? Ik vind het een erg leuk cadeau, maar op een tienerkamer?
Alle reacties Link kopieren
Ik geef iedereen standaard hetzelfde kadootje, maar hij is uniek, speciaal en zeker de smaak van de ouders. Ik scan het geboortekaartje met hoge resolutie in en maak een nieuw ontwerp met verschillende afbeeldingen en tekst van zowel binnen als buitenkant in photoshop en laat hem daarna op een keramisch tegeltje drukken bij een goeie drukker. Als je een beetje handig bent of iemand kent die handig is in photoshop, valt zeker in de smaak.
Alle reacties Link kopieren
draagdoek
Ik heb van mijn zus een kraammand gekregen met handige en leuke cadeautjes er in. Ze is nu alweer aan het verzamelen geslagen, de schat. Daar ben ik veel blijer mee dan alle tegeltjes, foto's en dat soort dingen, hoeveel werk mensen er ook in steken. Ik hoop dan altijd maar dat ik het mooi vind (sommige mensen slagen daar overigens wel goed in, ik heb al een mooie tekening liggen), ik zou dan liever iets op canvas krijgen als ik de foto zelf mag uitzoeken en het stijl en het formaat ook. Of in overleg kijken wat je mooi vind, dan is iets blijvends ook echt iets wat je op gaat hangen.

Wat er wel bij de kraammand zat was een badjasje met de naam van onze dochter. En een beer met de naam en geboortedatum zou ik ook wel trekken.



En zelf vond ik het heerlijk om lekker douchespul te krijgen of een masker. Is niet perse iets blijvends, maar wel echt heeeeerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Kaartjes voor gave voorstelling in schouwburg oid incl oppas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven