Werk & Studie alle pijlers

Hoe lang krijg ik nog stufi?

24-09-2011 17:55 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een tijdje neuzen op de website van ib-groep heb ik besloten om toch maar even een topic te plaatsen aangezien ik daar het antwoord niet kon vinden.



Ik ben nu bezig aan mijn tweede studie.

Ik heb een 4-jarige MBO opleiding afgerond waarbij ik 3 jaar lang studiefinanciering heb ontvangen. Op dit moment zit ik in het 3e jaar van mij HBO opleiding. Het eerste jaar heb ik deeltijd gedaan, tijdens dat jaar heb ik GEEN studiefinanciering ontvangen.

Als ik met mijn HBO klaar ben heb ik 3 jaar studiefinanciering ontvangen.



Kortom, ik heb, als ik klaar ben met mijn HBO studie, in totaal 6 jaar lang studiefinanciering ontvangen.



Ik wil hierna nog een voltijd WO Master gaan doen, die 2 jaar zal duren (incl. Pre-Master).



Mijn vraag is dus of ik hiervoor nog stufi kan ontvangen? Zo ja hoe lang? Ik weet dat ik voor een Pre-Master geen stufi kan ontvangen, maar het gaan mij even om dat ene jaartje.



Weet iemand dit?
Volgens mij is het zo als je voor 2005 bent begonnen aan een studie MBO HBO of net wat, en je studeert gewoon aan 1 stuk door, dan heb je volgens mij gewoon zolang als je studeert recht op stufi.

Maar stop je tussen tijd en ga je werken dan kom je in de regeling die na 2005 van start is gegaan en dan heb je maar 4 jaar recht op stufi.

Tenminste zo is mij dat uitgelegdt toen ik in 2006 van opleiding ben veranderd.

Ik heb in totaal 6.5 jaar stufie gehad.



Maar wil je het zeker weten gewoon ff bellen naar de IB dan weet je het zeker.
Alle reacties Link kopieren
Het kabinet heeft plannen om de studuefinanciering in de master af te schaffen. Plannen zijn nog niet ingevoerd, maar kunnen wel voor jou betekenen dat je tijdens je masterstudie geen studiefinanciering meer kan krijgen, ook als dat onder de huidige regels wel zou kunnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mugske schreef op 24 september 2011 @ 18:05:

Het kabinet heeft plannen om de studuefinanciering in de master af te schaffen. Plannen zijn nog niet ingevoerd, maar kunnen wel voor jou betekenen dat je tijdens je masterstudie geen studiefinanciering meer kan krijgen, ook als dat onder de huidige regels wel zou kunnen.Klopt, daar ben ik van op de hoogte. Maar de plannen zijn nog niet doorgevoerd. Ik ga nu nog uit van de huidige situatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet beter dan dat je 4 jaar stufi krijgt.
Alle reacties Link kopieren
quote:zammm schreef op 24 september 2011 @ 18:19:

Ik weet niet beter dan dat je 4 jaar stufi krijgt.Als dat zo was dan had ik op dit moment geen studiefinanciering meer ontvangen en deze ontvang ik dus wel.
Volgens mij krijg je bij overstap van een HBO naar een WO opleiding geen stufi meer. Tenminste, dat hebben ze mij wijsgemaakt nadat ik klaar was met het HBO. En een vriendin van mij doet nu een voltijd masteropleiding (WO) en krijgt geen stufi omdat het een master is.
Alle reacties Link kopieren
Wat dwab zegt: bel even met de IBgroep, die kunnen het je zo uitleggen. Ik zou het eerlijk gezegd ook niet weten, er zijn zoveel plannen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt recht op 4 jaar stufi in hoger onderwijs, dus ip HBO/Uni. Je zou dus na je HBO nog recht hebben op 1 jaar stufi.



Echter, sommige pre masters zijn deeltijd studies, dus geen stufie en voor masters wisselt het ook. Oftewel goed inlezen in de studie en checken bij de IB.
Alle reacties Link kopieren
quote:mniekske schreef op 24 september 2011 @ 18:22:

Volgens mij krijg je bij overstap van een HBO naar een WO opleiding geen stufi meer. Tenminste, dat hebben ze mij wijsgemaakt nadat ik klaar was met het HBO. En een vriendin van mij doet nu een voltijd masteropleiding (WO) en krijgt geen stufi omdat het een master is.Maar TO heeft wel maar 3 jaar HBO stufi gehad, dus misschien zit er nog een jaar in. MBO stufi telt volgens mij niet regulier mee. Ik zou ook even bellen of langsgaan.
quote:borderwalk schreef op 24 september 2011 @ 18:52:

[...]





Maar TO heeft wel maar 3 jaar HBO stufi gehad, dus misschien zit er nog een jaar in. MBO stufi telt volgens mij niet regulier mee. Ik zou ook even bellen of langsgaan.Yep, anders kan je geheid gaan terugbetalen.
Die Mbo-opleiding is niet relevant. Als je naar het hoger onderwijs gaat heb je weer 4 jaar recht op stufi. Je hebt dus nog 1 jaar over, voor het eerste jaar van je master.
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt voor een MBO opleiding 4 jaar studiefinanciering.. Als je daarna aan HBO begint krijg je weer vier jaar..
Alle reacties Link kopieren
En voor een master krijg je niks.. Tenzij je eerder dan 4 jaar klaar bent..
Alle reacties Link kopieren
Je hebt iig de smaak van het studeren te pakken



Leuk!
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
quote:koetjeboe schreef op 24 september 2011 @ 19:43:

En voor een master krijg je niks.. Tenzij je eerder dan 4 jaar klaar bent..Belachelijk.
Alle reacties Link kopieren
"quote: koetjeboe schreef op 24 september 2011 @ 19:43 :

En voor een master krijg je niks.. Tenzij je eerder dan 4 jaar klaar bent.. Belachelijk."



Dat vind ik nou ook!
Alle reacties Link kopieren
Het echte goeie antwoord:



je hebt nog recht op 1 jaar beurs. Plus 3 jaar een lening(hiervan zou je bijv. je master kunnen doen). Vanaf het moment dat je met je hbo gaan de 10 jaar in. Binnen die termijn moet je diploma halen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven