Gezondheid alle pijlers

Pil vergeten en nu?

04-10-2011 14:12 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ik heb hier even een vraagje.



Ik weet het ben stom bezig geweest maar heb een beetje knipperlicht relatie waardoor ik deze maand (was uit) pil onregelmatig geslikt heb. Van het weekend toch onverwacht weer sex gehad met mijn knipperlichtje :-) Maar omdat ik uit twee strips heb geslikt kom ik er nu niet meer uit. Zou nu ongeveer 2 en halve week geslikt hebben. Wat moet ik nu doen? Stoppen en afwachten of er een bloeding komt? of is dit geen garantie dat je niet zwanger bent?

En ja ik weet het dit was alles behalve handig!
Alle reacties Link kopieren
Morning after pil halen! Kan gewoon bij etos, en zo snel mogelijk doen.
Alle reacties Link kopieren
Oh, en bij niet-vaste relaties een condoom gebruiken natuurlijk.
ik zou de strip afmaken en voortaan

a) gewoon de pil slikken zoals het hoort

b) voor de zekerheid ook met condoom seksen.
Alle reacties Link kopieren
MAP bij de Etos??
en wat Pinks zegt:

c) MAP halen
Alle reacties Link kopieren
Ja maar goed het is zaterdag gebeurd en het is nu dinsdag. Ik ging net de pillen en dagen tellen en toen waren het er meer dan ik gedacht had weet ook niet na hoelang je kan testen....
Alle reacties Link kopieren
Want je laat het liever weghalen na een positieve test????

Haal gewoon die morning after pil. Binnen 72 uur dus snel wezen.
ik snap trouwens niet zo goed waarom je de pil ineens onregelmatig slikt als je een knipperlichtrelatie hebt. Ik heb tijden geen relatie gehad en slikte toen gewoon de pil....

Ik vond het wel handig. Ik wist precies wanneer ik ongesteld zou zijn daardoor. De pil is er niet alleen om zwangerschap te voorkomen.

En daarbij: de pil werkt alleen goed als je er elke dag trouw eentje slikt.
Alle reacties Link kopieren
Kan iemand mij uitleggen wat een knipperlichtrelatie te maken heeft met het onjuist omgaan met je pil? Juist dan moet je toch extra opletten?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt testen 14 dagen of meer ná de onveilige seks. Maar die MAP kan nog precies hoor. Rennen! Norlevo heet het ding.
Alle reacties Link kopieren
Wat heeft die knipperlicht relatie in hemelsnaam met het wel of niet regelmatig slikken van de pil te maken?
Alle reacties Link kopieren
quote:ster89 schreef op 04 oktober 2011 @ 14:37:

Wat heeft die knipperlicht relatie in hemelsnaam met het wel of niet regelmatig slikken van de pil te maken? dat op de eerste plaats en waarom geen condoom? Al was het alleen maar vanwege mogelijke SOA's
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Zou ik hier een nare post plaatsen?.....hm
quote:Jorina schreef op 04 oktober 2011 @ 14:13:

MAP bij de Etos??Jep. Tegenwoordig gewoon 'over the counter'.
quote:_avril_ schreef op 04 oktober 2011 @ 14:59:

[...]



Jep. Tegenwoordig gewoon 'over the counter'.



hangt het er niet vanaf of er iemand in de winkel werkt met een apothekers-assistent diploma (ofzo).

Bij ons ligt de MAP inderdaad gewoon bij de etos en kruidvat, maar ik hoor toch nog steeds van forummers dat 'ie bij hun drogist niet te krijgen is.



Dat gezegd hebbende....misschien anders meteen naar de apotheek?
Alle reacties Link kopieren
Bij het kruidvat ligt de MAP gewoon tussen de andere medicijnen. Kan je gewoon zelf pakken.

En anders naar de apotheek. Gelijk even een doosje condooms halen als je er toch bent.
De MAP ligt zelfs bij de appie in het schap. Daar is geen apo assistente voor nodig hoor bovendien werken mensen met een apothekersassistente diploma niet in de drogist. Daar hebben ze een drogisterij-opleiding voor. Die is een stuk makkelijker en veel minder uigebreid. Als je als apo assistente in een drogist gaat werken lijkt me niet echt slim, verdient een stuk minder
Alle reacties Link kopieren
Waarom slik je de pil onregelmatig als het uit is ??
Alle reacties Link kopieren
De MAP ligt tussen de hooikoortstabletten en paracetamolletjes, bij mijn Kruidvat.



Gewoon standaard in huis hebben, in geval van buikgriep o.i.d. hoef je dan niet te wachten tot de winkel weer open is.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ga nou maar sowieso die morning after pil halen, dat kan nog net. En strip afmaken en na je stopweek testen. Niet meteen gek worden als je niet ongesteld wordt in je stopweek, want dat kan in de war raken van morning after pil.



Dus boodschappenlijstje:

- morning after pil

- condooms

- zwangerschapstest
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 04 oktober 2011 @ 14:52:

[...]



dat op de eerste plaats en waarom geen condoom? Al was het alleen maar vanwege mogelijke SOA's



Juist..



En ik snap dat je in the heat of the moment een beetje zwakzinniger kan zijn dan normaal gesproken (?) maar kom op, dan denk je toch JUIST aan een condoom.. Jeetje. Angst voor zwangerschap zou bij mij 'cockblock' #1 zijn!
Alle reacties Link kopieren
quote:pinks schreef op 04 oktober 2011 @ 15:37:

Ga nou maar sowieso die morning after pil halen, dat kan nog net. En strip afmaken en na je stopweek testen. Niet meteen gek worden als je niet ongesteld wordt in je stopweek, want dat kan in de war raken van morning after pil.



Dus boodschappenlijstje:

- morning after pil

- condooms

- zwangerschapstestEn dat hebben ze allemaal bij de appie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven