"Knappe meisjes krijgen minder snel een 'leuke' vriend"

06-10-2011 22:17 467 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand bracht in een ander topic dit ter sprake.



Ik vind dit wel een interessant punt voor discussie en ben eigenlijk wel nieuwschierig, is het inderdaad vaak zo dat (erg) knappe meisjes lang single blijven omdat weinig leuke, normale jongens hen niet durven te benaderen (die misschien verlegen types zijn), omdat zij bij voorbaad al bang zijn afgewezen te worden? Dat zij alleen door bijv. macho's en types die alleen kicken op het uiterlijk aangesproken worden?



Kennen jullie in je directe omgeving (erg) knappe meisjes? Is het bij hen ook vaak zo dat zij moeite hebben aan een leuke, fatsoenlijke vriend te komen? Zijn zij daardoor langer vrijgezel dan 'doorsnee' meisjes?



Het leek me wel leuk om hierover te discussiëren toen ik het las, ik had juist altijd het idee dat erg mooie meisjes veel sneller een vriend krijgen (van wat ik heb gezien bij een studiegenoot), hoewel in sommige gevallen juist niet.



Een goed voorbeeld met wat ik bedoel met de topictitel:



Een vriendin van mij leerde haar vriend (een erg leuke en lieve jongen) op het werk kennen. Ze heeft hem zelf uiteindelijk mee uit gevraagd. Hij zei achteraf dat hij haar altijd al wel erg leuk en ook knap vond, maar dat hij dacht dat ze toch al wel een vriend zou hebben omdat ze zo mooi is en ook dat hij toch niet leuk genoeg voor haar zou zijn. Hij zei dat hij het daarom eigenlijk al 'opgegeven' had en had dus uit zichzelf ook geen stappen ondernomen. Hij zei dat als zij hem niet zou hebben gevraagd, ze waarschijnlijk geen relatie gehad zouden hebben omdat hij haar nooit zou hebben gevraagd uit zichzelf.



Ik vraag me dus af of zulke situaties vaak voorkomen bij knappe meisjes en dat ze daarom minder snel een vriend krijgen, dus lang vrijgezel zijn.



Met 'leuke' vriend bedoel ik: een lieve, oprechte jongen die een serieuze relatie met haar wil en niet zo'n oppervlakkige macho die snel wil scoren/ gewoon even kort plezier wil hebben met een meisje
quote:Turkooiss schreef op 06 oktober 2011 @ 22:25:

Ik ben ehm..niet lelijk Heb wel vaker gehoord van mannen dat ik (in eerste instantie) niet benaderbaar ben. Maar denk zelf dat het niet met mn uiterlijk te maken heeft, maar met mn (onbenaderbare) houding/uitstraling.Dit ja. ;) Als ik het gevoel heb dat ik aan een jongen z'n voeten lig te kwijlen, heeft hij nog steeds geen idee wat ik van em vind..
Alle reacties Link kopieren
quote:Turkooiss schreef op 06 oktober 2011 @ 22:33:

Ja maar Iris, als je een mooie meid bent en veel keus hebt wil dat toch niet zeggen dat je regelmatig WIL wisselen?



Eens!



Mijn man kwam, zag en overwon!
Alle reacties Link kopieren
Ah zo oke.



Ik ben eigenlijk sinds ik jongens leuk begon te vinden nooit echt alleen geweest.

Van mijn 14e tot 16e veel contact met jongens, maar hoefde geen relatie, veel herinneringen aan wat ik heb mee gemaakt. 16 jaar tot 18jaar een relatie gehad en paar maanden later (nadat het officieel uit was. Want we hadden een break en het liep een half jaar al niet fijn) een nieuwe relatie waar mee ik nu een jaar mee samen ben dit weekend..



En ik ben gelukkiger dan ooit.



En ik vind mezelf niet de knapste. Mijn hoofd vind ik niet mooi (sproetjes, neus) verder vind ik mezelf leuk. En toch heb ik de kansen gekregen
Ik vind vrouwen die van de ene relatie naar de andere gaan ook niet echt te volgen. Blijkbaar zijn die niet echt kieskeurig ofzo.. Persoonlijk kom ik zelden een man tegen met wie ik een relatie wil..
Alle reacties Link kopieren
Het klopt, ik ben heel knap en heb niet zo'n leuke vriend hehehe



Nee, maar ik heb hele knappe vriendinnen (en leuk en gezellig), maar zijn behoorlijk lang single geweest.

De meeste mannen die zichzelf als 'leuk' betitelen, er goed uitzien en een bepaalde 'status' hebben, die zijn eigenlijk vaak niet zo leuk omdat ze gewend zijn het van hun buitenkant te hebben. Ze krijgen al veel aandacht, maar blijken innerlijk weinig diepgang te hebben, tenminste dat was bij hen zo. Dus liepen deze relaties ook snel stuk. Helaas is het uiterlijk bij veel mensen het belangrijkst en voor hen is het niet snel goed genoeg. Tja, een lastige. Wij (de andere vriendinnen) snapten er niets van. Nu zijn ze allebei in een relatie, maar dat heeft ruim acht jaar geduurd. Deze mannen zijn een stukje ouder, dus ook vaak ook wel wat wijzer en hebben een persoonlijke ontwikkeling doorgemaakt, waarbij uiterlijk dus op een tweede plaats kwam. En ze zien er beiden heel goed uit! Dus... ik denk dat het wel geldt in de jongere jaren... ?!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben waanzinnig knap, maar mijn vriend heeft veel geld dus hij had niks te verliezen. Als hij mij niet kreeg, had ie me kunnen kopen.
quote:Turkooiss schreef op 06 oktober 2011 @ 22:33:

Ja maar Iris, als je een mooie meid bent en veel keus hebt wil dat toch niet zeggen dat je regelmatig WIL wisselen?Nee dat hoeft zeker niet, je KAN veel wisselen, sommigen doen dat en anderen weer niet. De lelijkerd heeft iets minder keuze.
Alle reacties Link kopieren
quote:Waldorf114 schreef op 06 oktober 2011 @ 22:42:

Ik ben waanzinnig knap, maar mijn vriend heeft veel geld dus hij had niks te verliezen. Als hij mij niet kreeg, had ie me kunnen kopen.
quote:Moonlight82 schreef op 06 oktober 2011 @ 22:36:

Dat realiseerde ik me laatst.



Als je heel knap bent, maar van binnen een beetje 'moeilijk' (en dat bedoel ik niet lullig, beetje de categorie waar ik zelf onder val, niet iedere vent kan mij begrijpen en/of met mij leven) - als je heel knap bent dus, dan kunnen mannen helemaal verliefd worden op je uiterlijk.

Misschien komen ze er pas veel later achter dat er op innerlijk gebied weinig klik is of weinig begrip.



Ik kan me voorstellen dat het voor een (jonge) vrouw moeilijk is, wanneer vrijwel alle mannen je adoreren, om te weten welke man echt bij je past en welke niet.



Als je minder mooi bent wordt een man meestal verliefd op een combinatie van uiterlijk en innerlijk.Precies, mooi zijn heeft ook zo zijn nadelen. Je weet nooit of ze je mogen of alleen mooi vinden.
Alle reacties Link kopieren
Waldorf
Alle reacties Link kopieren
Als ik kijk in mijn kennissenkring zijn veel van de knappe dames (niet allemaal) vaak bij onderdanige sukkel types terecht gekomen. Je vraag je echt af waarom ze in hemelsnaam voor zo iemand gekozen hebben. Dit omdat de betreffende heren niet knap zijn en ook niet omdat ze leuk zijn of slim.



Ik denk dat knappe dames veelal het baasje willen spelen en denken dat ze godin zijn. Beetje arrogant. Normale mannen zijn daar snel mee klaar, die lopen er eerst achter aan en denken dan succes ermee. Knappe mannen hebben er ook geen trek in, die gaan liever voor een normaal iemand. Dan blijven de sukkels dus over.



Dat zijn mensen die een hele avond naast je kunnen zitten en alleen ja of nee zeggen. Je kan geen gesprek met ze aan gaan en ze zijn onderdanig, hebben geen eigen wil.
Alle reacties Link kopieren
Okay, mn bek viel open van jouw post Johand.
Een man als schoothondje dus? Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat niet 123 herken.
Alle reacties Link kopieren
quote:johand schreef op 06 oktober 2011 @ 22:52:

Als ik kijk in mijn kennissenkring zijn veel van de knappe dames (niet allemaal) vaak bij onderdanige sukkel types terecht gekomen. Je vraag je echt af waarom ze in hemelsnaam voor zo iemand gekozen hebben. Dit omdat de betreffende heren niet knap zijn en ook niet omdat ze leuk zijn of slim.



Ik denk dat knappe dames veelal het baasje willen spelen en denken dat ze godin zijn. Beetje arrogant. Normale mannen zijn daar snel mee klaar, die lopen er eerst achter aan en denken dan succes ermee. Knappe mannen hebben er ook geen trek in, die gaan liever voor een normaal iemand. Dan blijven de sukkels dus over.



Dat zijn mensen die een hele avond naast je kunnen zitten en alleen ja of nee zeggen. Je kan geen gesprek met ze aan gaan en ze zijn onderdanig, hebben geen eigen wil.



Sorry, dit vind ik flauwekul.



Mede doordat deze stellen in mijn omgeving helemaal niet voorkomen.



*kijkt nog even in de spiegel terwijl manlief als voetenbankje dient*
Alle reacties Link kopieren
quote:lasvegas84 schreef op 06 oktober 2011 @ 22:40:

Ik vind vrouwen die van de ene relatie naar de andere gaan ook niet echt te volgen. Blijkbaar zijn die niet echt kieskeurig ofzo.. Persoonlijk kom ik zelden een man tegen met wie ik een relatie wil..



Nee persoonlijk snap ik dat relatiehoppen ook niet,dat heeft denk ik meer te maken met niet alleen kunnen/willen zijn dan met echte verliefdheid.

Degenen die ik dat zie doen in mijn omgeving zijn vaak nogal labiele mensen en zeker niet moeders mooiste.

Vaak vinden ze een soortgelijk 'probleemgeval'.
Ik ben écht vreselijk knap (en slim, spontaan, eerlijk en met een geweldig gevoel voor humor) en ik heb ook een vreselijk knappe man. Eigenlijk heb ik altijd heel knappe mannen gehad. Als je het beste kunt krijgen dan ga je niet voor minder, toch? Ik heb voor de grap weleens een week of 3 een lillikerd aan de lijn gehouden, maar dat was dan voornamelijk omdat ie een grote piemel of dikke portemonnee had.



Nee, aan aandacht nooit tekort gehad. Aan keuzes ook niet.
Johand is volgens mij:



A: Een man die geen mooie vrouw kan krijgen.

Of

B: Een lelijke vrouw die jaloers is op alles wat knapper is.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 06 oktober 2011 @ 22:55:

Een man als schoothondje dus? Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat niet 123 herken.Daarom heb ik een Jack Russell genomen i.p.v. een man.
Precies, dat zie ik hier in m'n omgeving ook..
Alle reacties Link kopieren
Herken het niet. Mijn vriendin is iets minder knap dan ik en heeft geen vriend. Ik ben iets knapper en heb wel een vaste vriend.
Alle reacties Link kopieren
quote:babalonia schreef op 06 oktober 2011 @ 22:41:

Het klopt, ik ben heel knap en heb niet zo'n leuke vriend hehehe



Nee, maar ik heb hele knappe vriendinnen (en leuk en gezellig), maar zijn behoorlijk lang single geweest.

De meeste mannen die zichzelf als 'leuk' betitelen, er goed uitzien en een bepaalde 'status' hebben, die zijn eigenlijk vaak niet zo leuk omdat ze gewend zijn het van hun buitenkant te hebben. Ze krijgen al veel aandacht, maar blijken innerlijk weinig diepgang te hebben, tenminste dat was bij hen zo. Dus liepen deze relaties ook snel stuk. Helaas is het uiterlijk bij veel mensen het belangrijkst en voor hen is het niet snel goed genoeg. Tja, een lastige. Wij (de andere vriendinnen) snapten er niets van. Nu zijn ze allebei in een relatie, maar dat heeft ruim acht jaar geduurd. Deze mannen zijn een stukje ouder, dus ook vaak ook wel wat wijzer en hebben een persoonlijke ontwikkeling doorgemaakt, waarbij uiterlijk dus op een tweede plaats kwam. En ze zien er beiden heel goed uit! Dus... ik denk dat het wel geldt in de jongere jaren... ?!dit is eigenlijk precies wat ik bedoel in dit topic, en wat ik mij dus afvraag, of dit vaak het geval is
Ikzelf ben een soort jonge Grace Kelly meets Brigitte Bardot en mijn man is een sprekende kruising tussen David Beckham en Freddie Ljungberg. Mensen beginnen ook altijd kreetjes te slaan zodra ze ons zien. Heel bijzonder.



De verwachtingen waren ook hoog gespannen toen wij een dochter kregen, maar op een scheef tandje na ziet het er naar uit dat ze alles waar gaat maken.
Maar de gedachte dat een knappe vrouw weinig mannen kan krijgen omdat ze niet durven is in ieder geval flauwekul, want iedere (lelijke) idioot doet een poging, op het genante af.
quote:Nastik schreef op 06 oktober 2011 @ 23:02:

Ikzelf ben een soort jonge Grace Kelly meets Brigitte Bardot en mijn man is een sprekende kruising tussen David Beckham en Freddie Ljungberg. Mensen beginnen ook altijd kreetjes te slaan zodra ze ons zien. Heel bijzonder.



De verwachtingen waren ook hoog gespannen toen wij een dochter kregen, maar op een scheef tandje na ziet het er naar uit dat ze alles waar gaat maken.Oef gelukkig maar, heeft ze al een beugeltje? Perfectie kan niet jong genoeg beginnen.
quote:iris1969 schreef op 06 oktober 2011 @ 23:03:

Maar de gedachte dat een knappe vrouw weinig mannen kan krijgen omdat ze niet durven is in ieder geval flauwekul, want iedere (lelijke) idioot doet een poging, op het genante af.



Ja, klopt.



Je wordt, met een beetje pech, gestalked door de dorpsgek en de krantenjongen, maar ook door vadsige zakenlui en de bakker of het kassameisje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven