"Knappe meisjes krijgen minder snel een 'leuke' vriend"

06-10-2011 22:17 467 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand bracht in een ander topic dit ter sprake.



Ik vind dit wel een interessant punt voor discussie en ben eigenlijk wel nieuwschierig, is het inderdaad vaak zo dat (erg) knappe meisjes lang single blijven omdat weinig leuke, normale jongens hen niet durven te benaderen (die misschien verlegen types zijn), omdat zij bij voorbaad al bang zijn afgewezen te worden? Dat zij alleen door bijv. macho's en types die alleen kicken op het uiterlijk aangesproken worden?



Kennen jullie in je directe omgeving (erg) knappe meisjes? Is het bij hen ook vaak zo dat zij moeite hebben aan een leuke, fatsoenlijke vriend te komen? Zijn zij daardoor langer vrijgezel dan 'doorsnee' meisjes?



Het leek me wel leuk om hierover te discussiëren toen ik het las, ik had juist altijd het idee dat erg mooie meisjes veel sneller een vriend krijgen (van wat ik heb gezien bij een studiegenoot), hoewel in sommige gevallen juist niet.



Een goed voorbeeld met wat ik bedoel met de topictitel:



Een vriendin van mij leerde haar vriend (een erg leuke en lieve jongen) op het werk kennen. Ze heeft hem zelf uiteindelijk mee uit gevraagd. Hij zei achteraf dat hij haar altijd al wel erg leuk en ook knap vond, maar dat hij dacht dat ze toch al wel een vriend zou hebben omdat ze zo mooi is en ook dat hij toch niet leuk genoeg voor haar zou zijn. Hij zei dat hij het daarom eigenlijk al 'opgegeven' had en had dus uit zichzelf ook geen stappen ondernomen. Hij zei dat als zij hem niet zou hebben gevraagd, ze waarschijnlijk geen relatie gehad zouden hebben omdat hij haar nooit zou hebben gevraagd uit zichzelf.



Ik vraag me dus af of zulke situaties vaak voorkomen bij knappe meisjes en dat ze daarom minder snel een vriend krijgen, dus lang vrijgezel zijn.



Met 'leuke' vriend bedoel ik: een lieve, oprechte jongen die een serieuze relatie met haar wil en niet zo'n oppervlakkige macho die snel wil scoren/ gewoon even kort plezier wil hebben met een meisje
quote:matth0 schreef op 06 oktober 2011 @ 23:34:

[...]





Maakt het je bv uit als hij lager is opgeleidt of bv vuilnisman is?Voor geen goud.
Alle reacties Link kopieren
@Matth, niet direct. Ik vind wel dat hij dan nog wel ambities in zn leven moet hebben...waarmee ik niet wil zeggen dat ie door moet gaan tot hij een universitaire studie heeft gedaan, maar kan er persoonlijk slecht tegen dat hij op zn 30ste alles wel prima vind en geen streven meer heeft.
Alle reacties Link kopieren
"Maakt het je bv uit als hij lager is opgeleidt of bv vuilnisman is?"



"Voor geen goud."





Toch wil bijna geen enkele vrouw 'downdaten'.
Alle reacties Link kopieren
.
quote:Henkjan41 schreef op 06 oktober 2011 @ 23:39:

"Maakt het je bv uit als hij lager is opgeleidt of bv vuilnisman is?"



"Voor geen goud."





Toch wil bijna geen enkele vrouw 'downdaten'.Ik ook niet, ik bedoel: die wil ik voor geen goud.
Alle reacties Link kopieren
Wat vind je er oppervlakkig aan Matth?
Alle reacties Link kopieren
.
quote:matth0 schreef op 06 oktober 2011 @ 23:40:

[...]





Ik vind het erg oppervlakkig.Ik niet, ik date niet uit medelijden, maar om een gelijkgestemde vent te treffen. Sorry dan voor die vuilnisman.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 06 oktober 2011 @ 23:26:

[...]



(maar even serieus: ik geloof wel in redelijk passende partners qua looks, intelligentie, leeftijd, achtergrond, religie en denkbeelden)



Dit dus ja, idd. Ik ben weleens benaderd door iemand die echt zo niet een match was in bovenstaande dat ik gewoon met stomheid geslagen was. Vond het achteraf wel een soort stoer, maar ook iets van "what where you thinking".



Vuilnisman ofzo zou me dan denk ik weer niet uitmaken (ik zie hier weleens hele lekkere vuilnismannen langskomen), maar een man moet wel wat te vertellen hebben. Er zijn mensen die amper de lagere school hebben afgemaakt maar wél intelligent zijn en wat te melden hebben. Dus lager opgeleidt an sich maakt niet uit.
Ik ben niet lelijk, vroeger in ieder geval zeker niet. Zonder arrogant over te willen komen, maar ik had de jongens vanaf mijn 16e wel een beetje voor het uitkiezen. De jongens die zelf ook wat knapper en/of stoerder waren dan, soort zoekt soort (om ontopic te blijven)



Helaas heeft dat er ook toe geleid dat ik verwend ben en dus nu op mijn 35e (en een stuk minder knap ;) ) nog steeds denk dat alles me komt aanwaaien terwijl dat allang niet meer zo is. Heb er moeite mee op mannen af te stappen en wat op mij afstapt is niet zo knap en/of stoer meer als vroeger. Zie dsat trouwens ook bij oud klasgenoten op facebook enzo. De knappe, populaire meisjes van toen zijn nu van die allenstaande 30ers... Tis allemaal wat..
quote:matth0 schreef op 06 oktober 2011 @ 23:42:

[...]





Je kunt je ook afvragen, zou je een vrouw willen die je wel wilt als je manager bent maar niet als je vuilnisman bent.Geloof me: die vuilnisman wil ook geen hoogopgeleide vrouw, die snapt hij niet.
Alle reacties Link kopieren
.
quote:bloemetje77 schreef op 06 oktober 2011 @ 23:43:

Ik ben niet lelijk, vroeger in ieder geval zeker niet. Zonder arrogant over te willen komen, maar ik had de jongens vanaf mijn 16e wel een beetje voor het uitkiezen. De jongens die zelf ook wat knapper en/of stoerder waren dan, soort zoekt soort (om ontopic te blijven)



Helaas heeft dat er ook toe geleid dat ik verwend ben en dus nu op mijn 35e (en een stuk minder knap ;) ) nog steeds denk dat alles me komt aanwaaien terwijl dat allang niet meer zo is. Heb er moeite mee op mannen af te stappen en wat op mij afstapt is niet zo knap en/of stoer meer als vroeger. Zie dsat trouwens ook bij oud klasgenoten op facebook enzo. De knappe, populaire meisjes van toen zijn nu van die allenstaande 30ers... Tis allemaal wat.. ik word relatief gezien steeds mooier omdat andere vrouwen van mijn leeftijd steeds lelijker worden .
Alle reacties Link kopieren
.
quote:matth0 schreef op 06 oktober 2011 @ 23:45:

[...]





Ook net zo oppervlakkig.Yep, liever oppervlakkig dan ongelukkig.
quote:iris1969 schreef op 06 oktober 2011 @ 23:43:

[...]





Geloof me: die vuilnisman wil ook geen hoogopgeleide vrouw, die snapt hij niet.idd ;) Heb het weleens geprobeerd, was een ramp..
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof niet dat intelligentie gelijk gekoppeld moet worden aan een beroep of wat je hebt gestudeerd.
quote:iris1969 schreef op 06 oktober 2011 @ 23:45:

[...]





ik word relatief gezien steeds mooier omdat andere vrouwen van mijn leeftijd steeds lelijker worden .Ook nog vrijgezel?
Alle reacties Link kopieren
Joeeehooeee Matth, ik vroeg waarom je mijn post oppervlakkig vond?! Ik heb antwoord gegeven op jouw vraag, kun je die van mij beantwoorden?
Alle reacties Link kopieren
.
quote:bloemetje77 schreef op 06 oktober 2011 @ 23:47:

[...]





Ook nog vrijgezel? Het is maar hoe je het bekijkt .
quote:Turkooiss schreef op 06 oktober 2011 @ 23:46:

Ik geloof niet dat intelligentie gelijk gekoppeld moet worden aan een beroep of wat je hebt gestudeerd.Ik wel, er zit toch vaak een zeker verband tussen. Ik geloof niet zo in die intelligente hoogontwikkelde putjesscheppers waar je altijd van hoort.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 06 oktober 2011 @ 23:43:

[...]





Geloof me: die vuilnisman wil ook geen hoogopgeleide vrouw, die snapt hij niet.



Maar wat nou als zo'n vuilnisman in zijn vrije tijd Nietzsche leest?



Ik denk dat er echt wel mensen zijn die liever een lichamelijk zware baan hebben en in hun vrije tijd hun hersenen aan het werk zetten. Of zeg ik nu iets heel geks?
quote:matth0 schreef op 06 oktober 2011 @ 23:45:

[...]





Ook net zo oppervlakkig is, maar goed ik heb mijn punt gemaakt.



Welk punt? Dat we allemaal gelijk zijn, dat het om het innerlijk gaat?



* hoort violen aanzwellen op de achtergrond *
quote:Turkooiss schreef op 06 oktober 2011 @ 23:46:

Ik geloof niet dat intelligentie gelijk gekoppeld moet worden aan een beroep of wat je hebt gestudeerd.



Nou, het is wel een redelijk goede indicator.... Noem mij een vuilnisman die met mij met enige kennis kan doorbomen over een debat in de Balie, een lezing op de uni, een opera of dat engelstalige, literaire boek wat ik net gelezen heb. Want daar liggen mijn interesses, daar krijg ik energie van. En ik walg van voetbal en Leen Bakker.



Als je er een weet dan mag je zn nummer PMen, ik bel gelijk. Het gaat namelijk niet om het beroep maar om gelijkgestemdheid en elkaar begrijpen. En dan ga je toch zoeken in de hoek waar je dat het meest verwacht.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven