"Knappe meisjes krijgen minder snel een 'leuke' vriend"

06-10-2011 22:17 467 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand bracht in een ander topic dit ter sprake.



Ik vind dit wel een interessant punt voor discussie en ben eigenlijk wel nieuwschierig, is het inderdaad vaak zo dat (erg) knappe meisjes lang single blijven omdat weinig leuke, normale jongens hen niet durven te benaderen (die misschien verlegen types zijn), omdat zij bij voorbaad al bang zijn afgewezen te worden? Dat zij alleen door bijv. macho's en types die alleen kicken op het uiterlijk aangesproken worden?



Kennen jullie in je directe omgeving (erg) knappe meisjes? Is het bij hen ook vaak zo dat zij moeite hebben aan een leuke, fatsoenlijke vriend te komen? Zijn zij daardoor langer vrijgezel dan 'doorsnee' meisjes?



Het leek me wel leuk om hierover te discussiëren toen ik het las, ik had juist altijd het idee dat erg mooie meisjes veel sneller een vriend krijgen (van wat ik heb gezien bij een studiegenoot), hoewel in sommige gevallen juist niet.



Een goed voorbeeld met wat ik bedoel met de topictitel:



Een vriendin van mij leerde haar vriend (een erg leuke en lieve jongen) op het werk kennen. Ze heeft hem zelf uiteindelijk mee uit gevraagd. Hij zei achteraf dat hij haar altijd al wel erg leuk en ook knap vond, maar dat hij dacht dat ze toch al wel een vriend zou hebben omdat ze zo mooi is en ook dat hij toch niet leuk genoeg voor haar zou zijn. Hij zei dat hij het daarom eigenlijk al 'opgegeven' had en had dus uit zichzelf ook geen stappen ondernomen. Hij zei dat als zij hem niet zou hebben gevraagd, ze waarschijnlijk geen relatie gehad zouden hebben omdat hij haar nooit zou hebben gevraagd uit zichzelf.



Ik vraag me dus af of zulke situaties vaak voorkomen bij knappe meisjes en dat ze daarom minder snel een vriend krijgen, dus lang vrijgezel zijn.



Met 'leuke' vriend bedoel ik: een lieve, oprechte jongen die een serieuze relatie met haar wil en niet zo'n oppervlakkige macho die snel wil scoren/ gewoon even kort plezier wil hebben met een meisje
Alle reacties Link kopieren
quote:sara_aras schreef op 07 oktober 2011 @ 00:01:

Bestaat 'mooi' en 'lelijk' wel? Ik denk dat het eerder een kwestie van smaak is. Wat voor iemand bloedmooi is, is voor een ander afschuwelijk.. En wat je aantrekt.. Een 'mooi' persoon met een lelijk karakter kan je opeens lelijker vinden doordat je zijn/haar karakter kent, en omgekeerd natuurlijk ook.

Ik kijk ook meer naar het karakter dan naar het uiterlijk. Op het werk heb ik mooie voorbeelden. Twee vrouwen; een is bloedmooi en de ander heeft meer een gemiddeld uiterlijk. Met de tweede had ik een betere sociale klik dan met de knapperd. Ik werd op de tweede een korte tijd verliefd, meer nog dan op de eerste. Dus daar zit wel een kern van waarheid in voor mij.



Als ik al die vrouwen moet geloven zou ik (en ben ik nog steeds) aantrekkelijk, hoewel ikzelf dat niet zo vind. Qua uiterlijk ben ik eerder gemiddeld: niet lelijk, maar ook niet extreem knap. Ik geloof ook niet wat ze allemaal tegen me zeggen.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel heel lang vrijgezel geweest......misschien ben ik toch wel heel erg knap? Goh, fijn idee...
Alle reacties Link kopieren
quote:hipslala schreef op 07 oktober 2011 @ 00:10:

Sommige mensen zijn toch lelijk?

Dat zegt niet dat ze niet leuk zijn, maar wel dat ze er niet aantrekkelijk uitzien.

Iemand ziet er onaantrekkelijk uit als hij slecht gekleed is, niet schoon is, te dik is. Op grond daarvan vind ik weinig vrouwen lelijk. De meeste vrouwen hebben wel iets aantrekkelijks om erop te vallen.



Ik vind de vrouw rechts op het forum iets te stevig; ik heb liever een slankere vrouw. Grote tatoeages en een spijkerbroek met gaten schrikken mij ook af. Kleine tatoeages en piercings bij vrouwen niet per se.



quote:Vicky schreef op 07 oktober 2011 @ 08:34:

Ik ben wel heel lang vrijgezel geweest......misschien ben ik toch wel heel erg knap? Goh, fijn idee...

Dan moet ik wel bloedmooi zijn! Mooier dan Brad Pitt of George Clooney! Yeah... right.



quote:cinneluv schreef op 07 oktober 2011 @ 00:27:

Ik denk dat veel singles een waslijst van eisen hebben waar niemand aan kan voldoen en dat is precies de reden dat ze single zijn. In het leven moet je ook flexibel zijn en je kunnen aanpassen anders blijf je alleen voor de rest van je leven.Er zijn zoveel redenen waarom veel mensen single zijn. Te hoge eisen stellen kan een reden zijn, maar ook: niet in de markt liggen of niet aan de standaard voldoen. Andere redenen: als man te verlegen, weinig beschikbare vrouwen tegenkomen, onaangepast gedrag, of juist anderen hebben te hoge eisen.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof niet dat de openingspost waar is. Ik denk dat knappe vrouwen juist meer keus hebben en de leukste (en mooiste) kunnen uitkiezen. Want de knappe jongen durft de mooie vrouw wel te benaderen. Bovendien beginnen niet alle relaties in de kroeg. Als een minder knappe man bijv. moet samenwerken met een mooie vrouw lijkt me dat de drempel om een move te maken al een stuk lager is.
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
Alle reacties Link kopieren
Het heeft volgens mij niks met mooi of lelijk te maken, maar alles met "in je eigen vijver vissen". Als je zelf niet echt knap bent, heeft het niet zo veel zin om achter de supermooie mannen aan te zitten. Die zoeken nl toch vaak het fotomodellentypje...soort zoekt soort. Op het werk/sport/via via etc kan het nog wel eens gebeuren dat je als "gewoon vrouwtje" een stoot van een man aan de haak slaat, maar in de kroeg....mhwah. Soms zie je nog wel eens een "lelijke" vrouw met een onwijs lekker ding aan haar arm, maar dat gebeurt zelden.



Vroeger viel ik op mannen type "Hells Angel" (even overdreven maar dan weten jullie wat ik bedoel-stoer, tatoeages, spannend) maar die vallen nu eenmaal vaak op poppetjes en dat ben ik niet. Dus dan houdt t snel op.

Kortom, vis in je eigen vijver...!
Alle reacties Link kopieren
quote:bloemetje77 schreef op 06 oktober 2011 @ 23:43:

Zie dat trouwens ook bij oud klasgenoten op facebook enzo. De knappe, populaire meisjes van toen zijn nu van die allenstaande 30ers... Tis allemaal wat..



Dat is precies wat ik bedoelde op pagina 1. In mijn omgeving is het precies zo.

Ik vraag me af of de mensen die zeiden dit totaal niet te herkennen, zelf dertigers zijn of niet.
Alle reacties Link kopieren
Jeemig Mathh, wat een treurig figuur ben je. Liefde en rechtvaardigheid hebben geen donder met elkaar te maken. We gaan voor de liefde omdat we onszelf gelukkig willen maken. En gelukkig mogen we zelf bepalen met wie dat wordt. We zijn ook niet verplicht om er aan te beginnen. En het slaat dus al helemaal nergens op dat het onrechtvaardig is als je kiest voor iemand die bij je past en die je aantrekkelijk vindt.



In jouw ogen zou iedereen dus moeten daten met iemand die ze totaal niet zien zitten. Uit medelijden dus. En dat is rechtvaardig voor wie precies?
Alle reacties Link kopieren
oke, dit bevestigd dus wat ik al dacht: ik ben lelijk. ( geintje hoor, volgens mij valt het best mee, ben best tevreden, met 10 kilo minder ben ik leuker)

heb nooit om een vriendje verlegen gezeten, ben eigenlijk nooit lang vrijgezel geweest.



denk niet dat dit nu met knap te maken heeft, eerder met uitstraling.

mij wordt altijd verteld dat ik niet echt knap ben ( ja dat weet ik ook wel, ik heb een spiegel en ik lijk als twee druppels water op me moeder) maar dat ik iets uitstraal waardoor mensen mij zo leuk vinden.



vaak merk je ook dat mensen die juist weten dat ze knap zijn kieskeuriger worden ( zo van, ik ben knap dus meer mensen vinden dat en dus kan ik kiezen) misschien willen ze niet te snel kiezen? om te kijken wat er te koop is? weet ik veel.

lastig uitleggen op paier.
Alle reacties Link kopieren
Hmm ik ben denk ik gewoon leuk om te zien/knap maar val niet in de categorie mooi. En ik heb sinds ik 17 was altijd een vriendje gehad. Daarentegen heb ik zelden sjans. En dat komt denk ik wel door mijn uitstraling, die is in ieder geval niet open en uitnodigend. Ben ook niet heel erg open of sociaal, meer gesloten.



Vriendin van mij is ook leuk om te zien, maar niet mooi en die heeft een hele open uitstraling en is ook heel open en vrij en sociaal. Die kan bij wijze van iedere week een ander krijgen. Puur op basis van haar houding en uitstraling!



Ligt dus meer denk ik aan uitstraling/houding. Wel is het zo dat mijn huidige vriend heeft aangegeven dat hij me wel leuk vond en contact maakte, maar daar verder niets mee durfde (telefoonnummer vragen) omdat hij dacht dat ik te hoog gegrepen zou zijn. Uiteindelijk heb ik zijn nummer gevraagd. Ben het wel eens met het vissen in je eigen vijver, denk dat mijn vriend (al vindt hij van niet) en ik qua uiterlijk vergelijkbaar zijn.



Wel ben ik een stuk jonger en slimmer, hij heeft een baan vergelijkbaar met de vuilnisman die hier op het forum ter sprake kwam. Maar hij heeft het goed voor elkaar, eigen bedrijfje, goed inkomen en is zo ontzettend verschrikkelijk met zijn handen. Zo heeft hij alles in mijn huisje zelf gedaan en dat is veel! En toch als we samen zijn merk ik er niets van dat ik slimmer ben of een betere baan heb. Dan hebben we het gewoon leuk samen omdat onze karakters zo goed matchen.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer ben je knap, maar niet mooi?



Niet om te veralgemenen, maar het lijkt me dat de situatie van m'n vriendin vaak(er) voorkomt. Zij is erg knap ('naturel' knap, ze is niet iemand die veel make up op heeft en ze heeft ook absoluut geen kapsones of een arrogante houding). Ze leerde haar vriend op het werk (bijbaantje) kennen. Hij vond haar erg leuk en mooi maar daarom dacht hij dat ze vast al een vriend zou hebben en dat hij vast niet goed genoeg voor haar was (dit zei hij later zelf tegen haar). Hij heeft daarom geen stappen ondernomen zelf en zei dat hij het eigenlijk bij voorbaat al 'opgegeven' had. Toen heeft ze hem zelf gebeld en hebben ze een relatie gekregen. Haar vriend zei dat als zij die stap niet genomen zou hebben, ze waarschijnlijk niets gekregen zouden hebben samen. Hij durfde gewoon niet. Het is wel een erg lieve en leuke jongen.



Het lijkt mij misschien dat dit wel vaker voorkomt, en dat daarom (sommige) knappe meisjes minder snel een vriend krijgen en dus soms lang vrijgezel zijn; de leuke/lieve maar ook wat onzekere/verlegen jongens op wie die meisjes vallen, durven niet...
Alle reacties Link kopieren
quote:hipslala schreef op 06 oktober 2011 @ 23:00:

Johand is volgens mij:



A: Een man die geen mooie vrouw kan krijgen.

Of

B: Een lelijke vrouw die jaloers is op alles wat knapper is.

Hahahaha... xD



Ik zie hier verschillende verklaringen.. en volgens mij kloppen ze ook (meeste dan)..

Ik heb weleens gelezen dat knappe vrouwen de mannen onzeker maken.. Dus ik denk deels dat mannen die vrouw te knap vinden en durven niet op afstappen.. Enkelen wel dan (en dat zijn misschien de minder leuke kerels)..Ik heb dit zelf meegemaakt.. Mannen zeiden dat letterlijk tegen me. Goeie vrienden van me (die me eerst meer leuk vonden dan gewoonlijk)..

Verder heb ik ook meegemaakt dat meisjes echt te kieskeurig zijn (knappe vriendinnen van me)..

Ook meegemaakt dat knappe types het gewoon veels te druk hebben. Domme reden misschien, maar niet onlogisch..



Wel ben ik met veel mensen eens dat uitstraling echt veel verschil maakt.. Een flink meisje die leuk gekleed is, fantastische humor heeft, lieve uitstraling zeker meer jongens kan krijgen dan zo'n perfecte model die "single-but-so-noot-available-for-you"- additude heeft ..

Wat bloemetje77 zegt, klopt volgens mij ook..

Ik zeg niet dat ik allerknapste ben, maar ik zie er niet verkeerd uit. Vroeger was ik flinker, had een beugel en die knappe en populaire meisjes waren knap en populair.. Nu (we zijn twintigers dan en geen dertigers) zie ik toch dat de rollen veel omgedraaid zijn..
Ja dat laatste zie ik ook, alle knappe populaire meiden van toen zijn nu uitgebluste neurotische moekes geworden. Nog wel aan de man, dat dan weer wel .
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic met heerlijke discussies



Ik denk dat het niet alleen met beauty te maken heeft, maar zeker ook met uitstraling.

Ik heb twee vriendinnen: Y is bloedmooi, typje sneeuwwitje, dat zie je niet vaak (bleek, zwart vhaar, groene ogen, zwoele lippen en killer legs haar beste vriendin G is niet bepaald moeder's mooiste.. Y, die zo mooi is, is heel onzeker, is tot haar 27ste nooit alleen geweest, had altijd mannen nodig als bevestiging-zegt ze zelf... Ze heeft jaren geworstelt met anorexia en is gewoon heel verlegen, toen ik haar voor het eerst aansprak in de klas- we studeren samen- kreeg ik een heel kortaf antwoord..ze is heel verlegen en straalt daardoor snobism uit.. toen haar partner van 7 jaar het uitmaakte werd ze nog onzekerder... Zij heeft niet bepaald veel mannen achter zich aan, want mannen schrikken van haar.

Vriendin G is niet mooi, maar heeft een super uitstraling en had altijd veel leuke mannen achter zich aan (en is nu getrouwd)



Over mezelf kan ik zeggen: Ik wordt vaak mooi genoemd (bedoel ik niet arrogant) zelf denk ik dat ik wel potienteel heb, maar dat ik eerst nog een paar kilo's kwijt moet, ik vind mezelf leuk en er leuk uitzien, maar qua mooiheid was ik vroeger (in kindertijd of op de middelbare school) veel mooier op de middelbare school was ik mooi, maar totaal niet populair, ik werd soms gepest door de populaire jongens en buitengesloten door de populaire meiden... Nu, op mijn 30ste ben ik "populair" omdat ik een heel sociaal persoon ben, en ik ben nog vrijgezel, maar niet omdat ik te mooi ben, maar omdat ik er kennelijk nog niet open voor sta...



Ik krijg regelmatig te horen dat ik mooi ben, overigens wel van andere vrouwen en bijna nooit van een man (ja, wel van mijn ex) maar qua sjans en mannen die mij aanspreken heeft het te maken met mijn state of mind: toen ik in de knoop zat vanwege ex en gevoelens voor hem had, werd ik door absoluut niemand aangesproken, hoe leuk ik er ook uit zag, hoe leuk ik mij kleedde en hoe mooi ik mij opmaakte...Nu ik daar een beetje los van ben gekomen, wordt ik aangesproken.. soms door hele mooie jongens, soms door hele mooie jongens die niet echt intelligent overkomen, soms door mannen die minder bij mij passen qua opleiding, intelligentie, uiterlijk etc etc.. Ik maak met iedereen wel een praatje, maar een relatie aangaan, dat doe ik dus natuurlijk niet zo snel..

Wel even iets grappigs over internet daten: heb op datingsites mijn mooiste foto's erop gezet, krijg veel oproepjes van allerlei soorten mannen (van dik tot dun, van oud tot jong, van knap tot eh niet knap) maar jongens die ik aanspreek, (en dus leuke jongens zijn in mijn ogen) schrijven mij vaak niet terug :(

Dat blijkt dus door de tekst die ik erbij heb geschreven (is een beetje cynish, ik wil het nog wel wijzigen) en niet door de foto's..waarschijnlijk schrikt mijn tekst (eerder dan de foto's aantrekken) de mannen die IK wil af...

Heel interessant, en ik heb qua uitsraling nog veel te leren en aan mezelf te werken, ik ben soms te gesloten tegenover de mannen die in mijn ogen "leuk" zijn
Alle reacties Link kopieren
Ik vind mezelf echt een simpele ziel.... Maar mijn "vriendje" is super knap! Dat zie ik en heel veel meisjes (helaas). Toch durfde hij in het begin niet op mij af te stappen omdat hij dacht dat het te hoog gegrepen was.

Iedereen heeft iets moois in zich, maar niet iedereen ziet het van elkaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:johand schreef op 06 oktober 2011 @ 22:52:

Ik denk dat knappe dames veelal het baasje willen spelen en denken dat ze godin zijn. Beetje arrogant. Normale mannen zijn daar snel mee klaar, die lopen er eerst achter aan en denken dan succes ermee. Knappe mannen hebben er ook geen trek in, die gaan liever voor een normaal iemand. Dan blijven de sukkels dus over.



Dat zijn mensen die een hele avond naast je kunnen zitten en alleen ja of nee zeggen. Je kan geen gesprek met ze aan gaan en ze zijn onderdanig, hebben geen eigen wil.Wha ha ha ha! Jij bent jaloers op mooie vrouwen, da's duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het al genoemd, maar uit onderzoek blijkt dat mensen veelal een partner hebben van ongeveer gelijke fysieke aantrekkelijkheid. Aangezien er weinig Heel Knappe Mannen zijn en ook weinig Heel Knappe Vrouwen, ligt het voor de hand dat de kans dat die elkaar vinden kleiner is dan de kans dat Mr en Mrs Doorsnee elkaar vinden.



Dus ik denk dat het wel klopt.



(Natuurlijk zullen er nu mensen zeggen: "wat aantrekkelijk is is voor iedereen verschillend", maar uit onderzoek blijkt ook dat daar toch wel redelijk universele opvattingen over bestaan)
quote:Lllilaaa schreef op 07 oktober 2011 @ 18:15:

Misschien is het al genoemd, maar uit onderzoek blijkt dat mensen veelal een partner hebben van ongeveer gelijke fysieke aantrekkelijkheid. Aangezien er weinig Heel Knappe Mannen zijn en ook weinig Heel Knappe Vrouwen, ligt het voor de hand dat de kans dat die elkaar vinden kleiner is dan de kans dat Mr en Mrs Doorsnee elkaar vinden.



Dus ik denk dat het wel klopt.



(Natuurlijk zullen er nu mensen zeggen: "wat aantrekkelijk is is voor iedereen verschillend", maar uit onderzoek blijkt ook dat daar toch wel redelijk universele opvattingen over bestaan)



Klopt, er is hier ook een theorie over: de marktwaardetheorie.



Dat wil zeggen dat iedereen een cijfer heeft gebaseerd op je uiterlijk, je achtergrond, je baan, je intelligentie, je charme, je financiën en je humor. Als je bijv. een 7 bent dan zoek je ook een andere 7, maar je hebt ook een bandbreedte, dus een 6 is je ondergrens en een 8 je bovengrens. Een 9 is te hoog gegrepen en een 3 wil je niet. Zo zoekt soort soort.



Als je nu veel geld en macht hebt, maar ook lelijk en oud ben is je marktwaarde toch hoog en daarom kun je een mooie jonge vrouw type golddigger scoren, die je anders echt nooit had zien staan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet onaantrekkelijk, niet om arrogant te zijn hè.

Ik ben inderdaad nog alleen dus.

Waar dat aan ligt?

Kerels vinden mij vaak leuk om hun vrouw, vriendin, ex mee op de kast te jagen.

Ze door middel van met mij te sjansen te kijken of vrouwlief nog jaloers wordt.

Ik heb het helaas al vaker meegemaakt en buik ervan vol.

Die vrouwen geven mij dan de schuld, en de wolf trekt dan zijn schaapskleren aan.

Ben er onzeker door geworden en kijk de kat nu uit de boom.

Ik vertrouw geen enkele vent meer.

Vandaar nog alleen.
Jongens kom op, gewoon zeggen dat je knap of aantrekkelijk bent, want dat maakt je echt niet arrogant hoor. Je bent toch niet blind of wel dan?



Je bent ook lang of kort, dik of dun, ook gewone feiten.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook idd dat het meer te maken heeft met wat je uitstraalt.

Veel knappe vrouwen zijn misschien single maar ik ben verre van knap en ook al jaren alleen.

Daar kies ik ook zelf voor dus ik straal denk ik ook uit dat ik geen behoefte aan een relatie heb.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 07 oktober 2011 @ 18:41:

Jongens kom op, gewoon zeggen dat je knap of aantrekkelijk bent, want dat maakt je echt niet arrogant hoor. Je bent toch niet blind of wel dan?Dat vat ik niet. Waarom zou ik het moeten zeggen? Anderen zeggen het, maar ik weet wel beter hoe de vork in de steel zit.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 07 oktober 2011 @ 18:41:

Jongens kom op, gewoon zeggen dat je knap of aantrekkelijk bent, want dat maakt je echt niet arrogant hoor. Je bent toch niet blind of wel dan?



Je bent ook lang of kort, dik of dun, ook gewone feiten.



Ja ik zie het probleem ook niet hoor van gewoon zeggen dat je jezelf knap vindt.

Waarom zou dat arrogant zijn?
Alle reacties Link kopieren
Superstar en Iris,

Je wordt toch snel arrogant gevonden als je het over jezelf zegt. Maarre, ik ben knap! Als kind was ik dat trouwens niet.
quote:Turkooiss schreef op 07 oktober 2011 @ 19:03:

Superstar en Iris,

Je wordt toch snel arrogant gevonden als je het over jezelf zegt. Maarre, ik ben knap! Als kind was ik dat trouwens niet.



Goed zo! Nu de rest nog .



Ik ben bovengemiddeld, maar ik wordt relatief gezien steeds knapper, omdat de rest om mij heen lelijker (onverzorgder, dikker, uitgebluster) wordt.
quote:hans66 schreef op 07 oktober 2011 @ 18:50:

[...]



Dat vat ik niet. Waarom zou ik het moeten zeggen? Anderen zeggen het, maar ik weet wel beter hoe de vork in de steel zit.De buitenwereld liegt meestal niet als je het ze rechtstreeks vraagt en wat zegt de spiegel tegen jou?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven