Gumbet of Kusadasi

11-01-2012 21:09 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Wij zijn aan het twijfelen over onze vakantie. We willen naar turkijk, Gumbet of Kusadi. We (ik ga samen met een vriendin) zijn 26 en 28 jaar oud, houden van lekker relaxen op het strand, flaneren over de boulevard, lekker uit eten en savonds cocktails drinken en uren op terrasjes zitten en eventueel een barretje in.



Waar kunnen we dan het beste heen gaan? Internet informatie helpt me niet verder..ik lees wel dat Gumbet meer gericht is op jeugd. Op zich positief (we zitten liever niet tussen allemaal gezinnen met jonge kinderen of senioren), tenzij de jeugd daar gemiddeld 20 jaar is ofzo.



Ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
3 jaar geleden ben ik naar Gumbet geweest. Toen zat het er vol met zuipende volgetatoeerde Engelsen en in iedere bar en restaurant een groot scherm waar altijd sport opstond. Het nachtleven ken ik daar niet, wij zijn niet uitgeweest. Maar ik ga nooit meer terug. Misschien zaten wij wel helemaal aan een foute kant en hebben andere positieve ervaringen . Wij hebben wel een leuke vakantie gehad, hoor, we hebben er iets leuks van gemaakt, maar Gumbet hielp niet in positieve zin



Kusidasi ken ik niet.
Alle reacties Link kopieren
ik zou naar Marmaris gaan, of icmeler (ligt naast elkaar) errug leuk!!
Alle reacties Link kopieren
Ben in alanya&bodrum geweest! allebei erg leuk! je kunt er leuk op stap!!
Alle reacties Link kopieren
De laatste keer dat ik in Kusadasi was was in 1993, er is een boulevard, er zijn veel restaurantjes en terrasjes, het zullen er nu ongetwijfeld heel wat meer zijn. 's Avonds was het erg levendig. Gumbet ken ik niet. Vanuit Kusadasi kun je alle kanten uit, Efez, Celçuk, Pamukkale maar daar moet je wel een dag voor uittrekken als je geen eigen vervoer hebt. Met de dolmus ben je in ongeveer een half uur in Söke, daar is een paar keer per week een leuke markt.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
haha kip on an mission, bedankt voor je advies, maar het gaat sowieso kusadasi of gumbet worden;)



Ik neig naar kusadasi, maar de hotels/appartementen daar spreken me minder aan dan in gumbet..lastiglastig..

Meer ervaringen van forummers zijn welkom!!
Alle reacties Link kopieren
Up!
Alle reacties Link kopieren
Gumbet is inderdaad voornamelijk 20 jarige zuipende mensen.

Wij hebben er in een heel leuk hotel gezeten maar zijn iedere avond naar Bodrum gegaan omdat we Gumbet 's avonds echt niet leuk vonden.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
He shit, ik had vanmiddag net bedacht: het wordt Gumbet, maar nu lee ik jouw reactie Gatti..aaaah ik weet het niet..!;)
Ik ben in Gumbet bij World of Wonders Beach Resort geweest. Voornamelijk gezinnen en een op ClubMed gebaseerd entertainment. Was goed. Het is echter geen boulevard, terras, disco uitgaansbestemming wanneer je voor een Resort kiest.

Dan zou ikm voor Griekenland gaan....
Alle reacties Link kopieren
bodrum is ook erg leuk!is al wel tijd geleden
Alle reacties Link kopieren
@ 47084: wij zoeken wel echt een kleinschalig complex zonder all inclusive. We willen juist elke avond lekker ergens uit eten en door een stadje lopen en niet op zo'n reort verblijven..

Griekenland was idd ook eerste keus, maar dat durven we niet aan ivm de crisis daar...



@ Mikkie: Bodrum ken ik ook, maar daar miste ik de gezelligheid/knusheid.
Alle reacties Link kopieren
Kusadasi vond ik vreselijk dus ik zou voor al het andere kiezen
Alle reacties Link kopieren
quote:mup1986 schreef op 15 januari 2012 @ 13:22:

@ 47084: wij zoeken wel echt een kleinschalig complex zonder all inclusive. We willen juist elke avond lekker ergens uit eten en door een stadje lopen en niet op zo'n reort verblijven..

Griekenland was idd ook eerste keus, maar dat durven we niet aan ivm de crisis al aan Ibiza gedacht?
Ik vond Kusadasi ook verschrikkelijk. Veel opdringerige mensen die je van alles willen verkopen. Ik vond het aan de turkse Riviera veel leuker. Daar wilde men ook verkopen maar daar lieten lieten ze je tenminste met rust.Gumbet ken ik niet.

Zuid-Frankrijk is ook leuk, kan je lekker flaneren, veel leuke stadjes en heerlijk eten.
Alle reacties Link kopieren
Waarom dan niet Marmaris, zo gezellig. Of nog leuker maar wel veel rustiger Dalyan.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Als je in Bodrum al de knusheid miste, zou ik deze echt niet zoeken in Gumbet. Ik ben daar dus 22 jaar geleden geweest en toen was zowel Gumbet (toen nog laagtoeristisch ontwikkeld) en Bodrum (toen nog redelijk jetset) heel leuk, 3 jaar geleden vond ik Gumbet verschrikkelijk en Bodrum afgezakt naar het niveau van de Costa Brava.



Dalyan is zooooo leuk! Er is veel te doen en te zien, het is in die zin toeristisch dat de voorzieningen er zijn (restaurants, engelssprekende mensen, barretjes) maar niet dat je onder de voet gelopen wordt door dronken, feestende jongelui. Wij gaan dit jaar weer terug naar Dalyan . En dat voor iemand die altijd minimaal 2x per jaar naar Griekenland ging en zelfs Grieks heeft geleerd daarvoor.....
Alle reacties Link kopieren
@ Luni: ja ibiza wilde ik eerst ook, maar wij knapten erop af dat daar alleen maar massale resorts/appartementencomplexen/hotels zijn,



@Yanou: ik heb een ontzettende hekel aan Frankrijk, eens maar nooit weer haha. Dat opdringerige in Turkijke vind ik niet vervelend, was in Bitez ook waar ik 3 jaar geleden was, heb er altijd wel lol in om die mensen af te poeieren;)



@ Bagheera: ik was 3 jaar geleden ook nog in bodrum, toen vond ik het wel prima, geen costa brava taferelen in mijn ogen.



Conclusie: ik ga Dalyan nog even uitzoeken, maar anders wordt het Gumbet. Hadden we hier namelijk net besloten voordat ik de reacties hier ging bekijken haha.
Alle reacties Link kopieren
Je verkijkt je op Ibiza hoor! Ik denk dat het, op san antonio na, zelfs minder massaal is dan gumbet of kusa

Evenzogoed veel plezier in turkije.
Alle reacties Link kopieren
Hmm ik heb toch echt 3 vakantiegidsen + internet afgezocht maar kon niks vinden dat aansluit bij onze wensen. Ja wel de luxe villa's, maar die vallen buiten ons budget;)
Alle reacties Link kopieren
Dat kan natuurlijk.

Wij zaten aan de rand van figueretas in een niet heel groot hotel en vonden het helemaal leuk.

Er waren wel veel meer hotels aan de boulevard maar niet megadruk ofzo( juni) Vond het eerder iets te 'saai' dus af en toe wel naar playa d'en bossa geweest om uit te gaan of wat te drinken.
Alle reacties Link kopieren
Hi,



Ik ben by deze bijde stadjes geweest ik vond kusadasi erg leuk ook savonds had je veel te beleven mooie stranden leuke centrum met terrasjes

Gumbet is meer voor gezinnen rustig niet te veel herrie centrum wel leuk maar stranden minder ik zou toch voor kusadasi kiezen!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er 17 jaar geleden allebei geweest en zou voor geen goud terug gaan. Als ik dan moest kiezen zou ik voor Gumbet gaan. Was toen ( maar dus lang geleden) nog een soort van dorp. Kusadassi had een heel hoog friet van Piet gehalte en hoge lelijke hotels.....
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo'n tien keer in Kusadasi geweest en vind het er geweldig. Een gezellig centrum zonder auto's. Genoeg barretjes waar je 's avonds lekker op een terras kunt zitten. Zowel in het centrum als aan Ladies Beach. Daar kun je makkelijk met de dolmus (minibus) komen.

Er zitten genoeg leuke hotels aan de boulevard (ik heb zelf in Derici gezeten aan de boulevard en bij appartement Akdeniz midden in het centrum, maar ook om de hoek bij de barstraat en dus heb je wel last van het lawaai als je niet tot 4 a 5 uur in de barstraat blijft).



Vanuit Kusadasi kun je leuke uitstapjes maken naar Pamukkale, Efeze, Milas, een waterpark bezoeken (zitten er twee) een markt bezoeken, een dagje naar een Grieks eiland, een koffie drinken in de haven, shoppen, etc. etc.
Alle reacties Link kopieren
Smaken verschillen, ik zou al niet 10x teruggaan naar hetzelfde plaatsje.

Heb je helemaal geen last van de opdringerigheid van de mensen enzo? Ik vond het vreselijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven