Mensen verplicht uitnodigen voor huwelijk

02-05-2012 21:32 184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik gaan trouwen. We hebben 32 daggasten, hiermee gaan we bruidstaart eten, diner en in de avond hebben we een feest met in totaal 100 personen.



Onder de daggasten bevinden zich onze naaste familie waaronder een tante van mijn aanstaande die we hebben uitgenodigd omdat we een kleine familie hebben en zij de enige tante was die we niet als daggasten hadden uitgenodigd en bang waren om hierover gezeik in de familie te krijgen.



Deze tante heeft sinds een half jaar een vriend en haar vriend heeft 4 kinderen. Nu vroeg ze of de kinderen ook welkom waren deze dag omdat die dat weekend bij hun vader verblijven.



Wij hebben gezegd van niet, ten eerste kennen we deze kinderen niet, ten tweede heb ik liever zo min mogelijk kinderen op mijn bruiloft, en ten derde een daggast kost ons 75 euro p.p. Dat keer 4 voor kinderen die ik niet ken en wellicht mijn dag verpesten.....



Plus dat het zelf een stel krenten zijn, als wij 20 euro van ze krijgen mogen we gelukkig zijn maar dat terzijde.



En toen begon de ellende, mijn vriend zijn oma, moeder van die tante is kwaad op ons en als de kinderen niet welkom zijn dan komt zij ook niet.



Hup daarna hing schoonmoeder aan de lijn, als haar zus niet welkom is, uuuuh die is welkom en als haar moeder niet komt dan komt zij ook niet.



Tja dat scheelt in ons budget als ze allemaal wegblijven was mijn eerste gedachte maargoed dit kan zo niet. Toch ben ik niet bereid om die tante tegemoet te komen.



Heel misschien overdag dan maar maar in de avond zijn kinderen niet welkom! Van niemand niet! Tegen vriendinnen ook gezegd en die begrijpen het volkomen en komt niet eens in ze op om de kinderen mee te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Het is jouw dag!!!! Laat je niet gek maken!! Hou voet bij stuk!
Alle reacties Link kopieren
Wat is je vraag?
Alle reacties Link kopieren
Voet bij stuk houden. Het is jullie bruiloft! Ik zou vriend van tante wel uitnodigen (of had je dat al gedaan?), maar die 4 koters laten ze maar mooi thuis.
The time is now
Alle reacties Link kopieren
Jullie bruiloft en jullie beslissing.

Belachelijke reactie van die tante...blijkbaar mag je alleen met ja op haar verzoeken reageren.

Stom dat er zo zo' n domper op jullie dag komt.
Nou, inderdaad!! Al kost het je de band met de hele familie!!





Niet dus. Ik zou toch eens kijken of je niet iets kunt regelen, want beetje problemen met die tante á la, maar nu zou je dus problemen krijgen met de halve familie van je aanstaande.
Sjeeeeeee wat een gezeik!



Kinderen gewoon niet welkom, klaar. Is niet meer dan normaal. En zeker een stel kinderen dat je niet eens kent, het idee alleen al!!



Laat ze maar lekker lullen, hoe durven ze, een waarschijnlijk toch al gestresste bruid onder druk zetten.



Laat je niet afkatten hoor.
Alle reacties Link kopieren
Als jij en je aanstaande man het maar eens zijn, dan is het goed! Dus niet toegeven en die 4 kinderen laten komen. Zijn ze nu helemaal betoeterd zo'n emotionele chantage op je los te laten??
Alle reacties Link kopieren
En als je dit nou gewoon aan je tante vertelt?



Lieve *naam tante*. Wij kennen de kinderen van je vriend niet, dus ik wil ze niet op mijn trouwerij. Is het mogelijk om een oppas te regelen?



En ik zou het je as man laten regelen: zijn tante, dus zijn familie
Alle reacties Link kopieren
Wij nodigen de ene tante wel uit en de andere niet. Ene nichtje wel en andere neefje (haar broertje) niet.. Dus gewoin doen wat jullie willen
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Jij en jouw vriend gaan trouwen dus jullie bepalen wie er komt.



Wij zijn totaal geen feestvarkens en hadden geen zin in een grote bruiloft.



Op de receptie was iedereen welkom.



Op de dag en avond: vaders, moeders, broers, zussen plus aanhang plus kleinkinderen overdag

Van ons beiden de peetouders plus partner en dat was het.



Jullie hoeven tegenover niemand verantwoording af te leggen wie je wel en niet uitnodigd.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof er trouwens geen jota van dat je schoonmoeder er om thuis zou blijven. Ik vind het vals als ze dat zegt om iets bij jullie af te dwingen.
The time is now
Alle reacties Link kopieren
Mijn vraag is of jullie dit begrijpen of dat ik een onmens ben in dit opzicht.



Mijn vriend heeft liever dat die tante maar helemaal wegblijft en de rest ook als ze zo doen.





Maarja zijn moeder en oma, ik hoop dat ze bijdraaien.
Voet bij stuk houden! Het is jullie dag.



Leuke mensen zijn dat trouwens, lekkere manier van communiceren ook. Net zolang stampvoeten totdat ze toch mogen komen... Tsssk!



Erg onbeleefd ook. Jullie kennen die kinderen helemaal niet, hebben zo ook niet uitgenodigd. Vragen kan altid maar als iemand dan nee zegt moet je niet kwaad worden.



Veel plezier trouwens op jullie dag!
Alle reacties Link kopieren
Leuke familie als ze dan allemaal niet komen. Lekker weg laten blijven.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Maar zijn moeder en zijn oma zíjn de rest!

Ik vind het ook niet eerlijk hoor, jij zou moeten kunnen beslissen. Maar zo gaat het nu eenmaal meestal niet. En voor je het weet heb je grootschalige ruzie..
Alle reacties Link kopieren
Het mooie is ook nog eens dat oude oma altijd zit af te geven op die kinderen van hem, Maarja mens is oud en verbitterd.
Alle reacties Link kopieren
Heel vervelend dat schoonmoeder dit zich ook zo aantrekt.

Want ik neem aan dat jullie het belangrijk vinden dat zij erbij is.

Kunnen jullie het haar niet uitleggen?



Ik zou overigens wel de vriend van tante uitnodigen, maar niet de kinderen.

En als de oppas dan een probleem is, kan die vriend toch thuisblijven met zijn kinderen?

Tante heeft genoeg aanspraak op de bruiloft, want haar familie is er.



Ik zou in elk geval proberen voet bij stuk te houden.

Ik vind jullie overwegingen (de kosten, het feit dat jullie ze niet kennen en het feit dat het kinderen zijn) volstrekt legitiem.

Vooral gezien de beperkte groep daggasten; op 32 maakt 4 meer of minder veel meer uit dan als jullie al 100 daggasten hadden, als je begrijpt wat ik bedoel.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Lekkere familie..beetje manipuleren en dreigen..net een paar pruilende koters met hanglip in de speeltuin.. als zij niet mag dan ga ik ook niiiiiieeeee..lekker puh"..

Ik zou zoiets niet eens op mijn bruiloft willen..dan nog liever naar Las Vegas in een kale jurk en dooie Elvispruik op.
Hier waakt de enige echte Barones
En nee, je bent absoluut niet geen onmens. Ik vind t logisch. Het is jullie dag, jullie kiezen dus welke mensen je er bij wilt hebben en wie niet. En ik zou er geen onbekenden bij willen, al helemaal niet als t dmv emotionele chantage gaat.

Ik zou ze echt in hun sop gaat laten koken.



Wel zou ik iedereen die op zn teentjes is getrapt laten weten dat ze welkom zijn, maar dat dit onze keuze is en dat we daar niet op terug gaan komen en al helemaal niet als mensen zo gaan doen.



Je bent geen onmens, je hebt groot gelijk
Alle reacties Link kopieren
quote:esmeetje23 schreef op 02 mei 2012 @ 21:32:

Mijn vriend en ik gaan trouwen. We hebben 32 daggasten, hiermee gaan we bruidstaart eten, diner en in de avond hebben we een feest met in totaal 100 personen.



Onder de daggasten bevinden zich onze naaste familie waaronder een tante van mijn aanstaande die we hebben uitgenodigd omdat we een kleine familie hebben en zij de enige tante was die we niet als daggasten hadden uitgenodigd en bang waren om hierover gezeik in de familie te krijgen.



Deze tante heeft sinds een half jaar een vriend en haar vriend heeft 4 kinderen. Nu vroeg ze of de kinderen ook welkom waren deze dag omdat die dat weekend bij hun vader verblijven.



Wij hebben gezegd van niet, ten eerste kennen we deze kinderen niet, ten tweede heb ik liever zo min mogelijk kinderen op mijn bruiloft, en ten derde een daggast kost ons 75 euro p.p. Dat keer 4 voor kinderen die ik niet ken en wellicht mijn dag verpesten.....



Plus dat het zelf een stel krenten zijn, als wij 20 euro van ze krijgen mogen we gelukkig zijn maar dat terzijde.



En toen begon de ellende, mijn vriend zijn oma, moeder van die tante is kwaad op ons en als de kinderen niet welkom zijn dan komt zij ook niet.



Hup daarna hing schoonmoeder aan de lijn, als haar zus niet welkom is, uuuuh die is welkom en als haar moeder niet komt dan komt zij ook niet.



Tja dat scheelt in ons budget als ze allemaal wegblijven was mijn eerste gedachte maargoed dit kan zo niet. Toch ben ik niet bereid om die tante tegemoet te komen.



Heel misschien overdag dan maar maar in de avond zijn kinderen niet welkom! Van niemand niet! Tegen vriendinnen ook gezegd en die begrijpen het volkomen en komt niet eens in ze op om de kinderen mee te nemen.



Het steekt je toch als je zegt dat je kado niet meer dan 20 euro zal zijn.



Als ze wel overdag mogen komen dan zeg je toch tegen die familie dat het goed is als zij die 4 x 75 euro betalen.



Zelf zou ik eerder zeggen, voor niemand niet, voor vrienden ook niet terwijl ik die kids wel ken.



Anders heb je later weer gezeik dat vrienden vragen, waarom die kinderen wel en de mijne niet.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Overigens: zijn de partners en kinderen van de andere daggast-familieleden wel welkom?



Want ik kan me voorstellen dat er dan een soort gevoeligheid en principe-kwestie achter steekt.

Dat tante (en haar moeder) denken: 'dit is nu mijn partner en de kinderen zijn nu ook mijn gezin, en als zij niet uitgenodigd worden ervaar ik dat als het niet respecteren van mijn gezinsrelatie'. Of zo.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Je hebt helemaal gelijk dat jij geen 4 wildvreemde kinderen op je trouwdag wil.



Ik vind het onvoorstelbaar asociaal van je tante dat ze je vraagt om de kinderen wel uit te nodigen.
Tegen tante voet bij stuk houden, oma laten voor wat het is en as schoonmama nog eens vragen of zij werkelijk de kinderen van de vriend van tante echt belangrijker vindt dan haar eigen zoon!
Alle reacties Link kopieren
Logisch dat je die vreemde kinderen er niet bij wilt. Dat is ook nogal wat van die tante om dat te vragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven