Gezondheid alle pijlers

Buikslapen

15-06-2012 10:54 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik slaap op mijn buik, als gevolg daarvan inmiddels behoorlijke rugklachten al jaren.



Heeft iemand tips om niet op mijn buik te draaien in mijn slaap, dat doe ik nml. en slaap ook gerust op tennisballen blijkt.
Alle reacties Link kopieren
Pff ik volg even. Heb dit probleem ook, en nu staat mijn kaak ook al zo'n 3 weken op slot wat mogelijk ook te wijten is aan het buikslapen dus schiet niet echt op allemaal..
Zo'n groot gevuld kussen wat in de zorg gebruikt wordt voor wisselliggingen.
Alle reacties Link kopieren
Zorg in ieder geval dat je matras niet te zacht is, bij buikslapen heb je een harder matras nodig dat dat je op je zij slaapt.

Wij hadden ook een nieuw matras nodig en eerst een medium gekocht, maar we hebben hem voor een harde geruild en dat slaapt een stuk beter.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar .



Ik ben ooit (15jr geleden) op advies van de fysio iedere nacht een keer of 5 wakker gemaakt door mijn ouders als ik op mijn buik lag. Dat hielp niet ( en je krijgt een rothumeur)



Goed kussen helpt een beetje



Als ik alleen slaap werkt het voor mij wel om mezelf in te bouwen met kussens. Goed kussen om op te liggen (op m'n rug <- zo kan ik normaal echt nooit slapen) en aan beide kanten een extra kussen waar je de randen van je kussen overheen legt. Dus je hoofd ligt als het ware tegen twee muurtjes aan de zijkanten. Ik kan niet op mn rug slapen omdat je hoofd dan 'omvalt', dat heb ik hiermee niet en ik wordt geregeld wakker terwijl ik dus nog op mn rug of zij lig!



Nadeel: het is wel heel aso als je bij een ander in bed ligt, dan lig ik dus toch weer op mijn buik.
Een zijslaapkussen?



Alle reacties Link kopieren
Hier ook een buikslaper. Ben op dit moment ruim 37 weken zwanger, dus helaas ook even niet meer mogelijk, het voedingskussen (beetje vergelijkbaar met het zijslaapkussen van Helene31) is echt mijn beste vriend.

Heb je weleens op een waterbed geslapen? Dat was voor mij (en mijn rug) zoooo lekker. Je hebt namelijk helemaal geen drukpunten. Al moet ik zeggen dat het ook best prima slaapt op een Auping. Misschien een kwestie van uitproberen?
Alle reacties Link kopieren
Oh en als tip zou ik zwanger worden niet aanraden overigens. Is maar tijdelijk en geeft weer heel andere klachten als die buik weer weg is (slaapgebrek...)
quote:Jarek03 schreef op 15 juni 2012 @ 11:18:

Oh en als tip zou ik zwanger worden niet aanraden overigens. Is maar tijdelijk en geeft weer heel andere klachten als die buik weer weg is (slaapgebrek...)



Ik had het nog willen neerzetten (zelf 35 weken zwanger), maar vond ik zo flauw.



Het lukte me tot maand 6 ongeveer nog om op mijn buik te rollen. Man draaide me dan weer terug in mijn slaap.
Alle reacties Link kopieren
quote:helene31 schreef op 15 juni 2012 @ 11:21:

[...]





Ik had het nog willen neerzetten (zelf 35 weken zwanger), maar vond ik zo flauw.



Het lukte me tot maand 6 ongeveer nog om op mijn buik te rollen. Man draaide me dan weer terug in mijn slaap.Was ook een beetje flauw, maar is serieus bij mij wel het enige wat me ooit weerhouden heeft van op mijn buik slapen. Vanaf het moment dat uk kon schoppen, kreeg ik er ongenadig van langs als ik op mijn buik lag. Gelukkig is daar dan het voedingskussen! En ondanks toch vreemde houding, nooit rugpijn.
Ik slaap trouwens van klein babietje af aan al op mijn buik, dat is altijd mijn voorkeurshouding geweest. Vraag me af of ik er ooit nog af kom als ik dat zou willen.
Kun je niet beter opzoek gaan naar een matras waarbij je wel op je buik kunt slapen?



Ik ben ook een buikslaper en heb nog nooit om die reden last gehad van mijn rug. Heb wel een goddelijk lekker bed trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een buikslaper, maar nooit rugklachten gehad.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Zowel man, zoon als ikzelf zijn hier buikslaper. Wij hebben een relatief hard matras van Auping en mijn man slaapt zelfs zonder kussen. Beide nooit rugklachten gehad, kind is te klein.



Toen ik een jaar of 12 was maakte ik me er druk om dat ik wel niet meer op mijn buik zou kunnen slapen als ik eenmaal borsten had. Nou dat bleek geen probleem, ook niet met 75F borstvoedingsborsten
Ik heb er ook last van, rugpijn door buikslapen. Maar zoals eerder genoemd, een zij-slaper, of in mijn geval een borstvoedingskussen, doet wonderen! Ik heb er tot voor kort 9 jaar mee geslapen, maar nu hebben mijn kinderen hem ingepikt. Dus nu weer rugpijn. Toch nog maar een kussen bijkopen;-).
Hier ook nooit rugklachten agv buikslapen. Sliep zelfs op mijn waterbed op mijn buik. Misschien heb je een ander matras nodig?
Mijn man let er heel goed op merk ik. Wij liggen lepeltjelepeltje en we corrigeren elkaar onbewust als we merken dat de ander toch op buik of rug rolt. Zonder man zou ik dat kussen proberen geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Voedingskussen deed ik tijdens de zwangerschappen inderdaad!



4 dure matrassen verder ben ik inmiddels tot de conclusie dat het niet het matras is en een waterbed, dan kan ik de volgende dag werkelijk niet meer lopen.



Vergeet erbij te vermelden dat ik op en af al 9 jaar rugklachten heb, stress gerelateerd ook, maar door het buikslapen verstijven al mijn nek en rug spieren, volgens de fysio, die zegt dat ik behoorlijk vast zit en dat stap 1 is om een rug of zij slaper te worden.
Alle reacties Link kopieren
Meer tennisballen? Nee flauw, maar bij mij hielp dat wel. Toch iets verzinnen waardoor je niet om kunt rollen, of wat zo irriteert dat je weer terugrolt.
Alle reacties Link kopieren
quote:zusenzoo schreef op 15 juni 2012 @ 12:21:

Voedingskussen deed ik tijdens de zwangerschappen inderdaad!



4 dure matrassen verder ben ik inmiddels tot de conclusie dat het niet het matras is en een waterbed, dan kan ik de volgende dag werkelijk niet meer lopen.



Vergeet erbij te vermelden dat ik op en af al 9 jaar rugklachten heb, stress gerelateerd ook, maar door het buikslapen verstijven al mijn nek en rug spieren, volgens de fysio, die zegt dat ik behoorlijk vast zit en dat stap 1 is om een rug of zij slaper te worden.



Sport je regelmatig? Stretch je dagelijks (voor en na het slapengaan) om de stijve spieren weer soepel te maken (bijv. yoga)?

Een hard matras (echt hard) en geen kussen gebruiken helpt bij mij, naast regelmatig te stretchen.
Een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest
Wat voor kussen heb je zusenzoo? Misschien ligt daar het probleem en niet in de matras?
Alle reacties Link kopieren
Een guling? Lijkt op dat zijslaapkussen/voedingskussen, maar is iets steviger.
Alle reacties Link kopieren
Ik had de link tussen buikslapen en rugpijn nog nooit gelegd. Ik slaap ook vaak op mijn buik en heb vaak rugpijn. Tijdens mijn zwangerschap kon ik al snel niet meer op mijn buik liggen en had ik nooit last van mijn rug. Inmiddels is mijn dochter twee maanden en slaap ik weer regelmatig op mijn buik en heb ik ook weer rugpijn. Ik dacht dat dat kwam doordat ik misschien een slechte/verkeerde houding heb als ik dochter vast heb, maar dat kan ook heel goed van het buikslapen komen. Toch maar eens proberen op mijn zij te blijven liggen.
Alle reacties Link kopieren
Waar zit bij jullie de pijn?

Ik ben een buikslaper en zit wel altijd helemaal vast in nek, schouders en bovenrug..kan dit van het buikslapen komen?

Had zelf de link nooit gelegt en dacht meer aan onbwuste stress en mijn astma waardoor ik vaak ook last krijg van vastzittende spieren.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 22 en van baby af aan een absolute buikslaper. Ik kan op mijn zij of rug gewoon niet in slaap komen en lig volgens mijn vriend ook de hele nacht op mijn buik te slapen. Inmiddels ben ik geconfronteerd met een 2e hernia en 2 versleten ruggenwervels (aantal jaar geleden operatie gehad voor mijn 1e hernia).

Mijn buikslapen speelt waarschijnlijk wel een rol m.b.t. mijn rugproblemen.

Ik ben nu zwanger waardoor ik voorlopig niet geopereerd kan worden. Ik zie er nu al tegen op dat ik straks met mijn dikke buik niet meer op mijn buik kan slapen, maar misschien is het een goede oefening om het straks helemaal af te leren!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven