Entertainment alle pijlers

Het Viva-boekentopic - deel 5

10-06-2012 15:24 3103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vers boekentopic!





Deel 4 is vol dus ik ben zo vrij om een nieuw topic te openen.



Voor iedereen die mee wil schrijven over boeken en alles wat er mee te maken heeft: lezen, schrijvers, genres, boekenkasten, leeslijstjes, klassiekers, strandboeken, boekenbeurzen, literatuur, non-fictie, nieuwe hypes en vergeten pareltjes... hier kunnen ze besproken, getipt, afgeraden en gerecenseerd worden.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Ik lees nu voor de verandering eens een historische roman; rode sneeuw in december van Simone van de Vlugt.

Alhoewel het een beetje simpel geschreven is, is het een heerlijk boek om je te laten meeslepen. Ook leuk om te lezen hoe het in die tijd ging en dat het verhaal in Nederland afspeelt.
quote:tonkje schreef op 13 juni 2012 @ 17:45:

[...]





Dat is fijn om te lezen, want ik heb dat boek ook. Mij boeide het bij poging 1 ook niet, misschien toch nog eens proberen dan.



Als ik Hunger Games 2 en 3 uit heb. Want daar ben ik nu in bezig en eigenlijk staan daarna ook al andere boeken op mijn lijstje. Maar dat lijstje van 'te lezen boeken' verandert bij mij voortdurend.Good Omens: Ik kom er nu wel goed daarheen. Vorige keer bij pagina 88 gestrand, nu al bij 231. Er zit wel humor in, maar ik vind het niet zo heel erg grappig. Ik heb een beetje hetzelfde gevoel als Gaiman, het is niet slecht, maar vind het ook niet fantastisch. Gewoon oke.
Alle reacties Link kopieren
quote:gruffalo schreef op 14 juni 2012 @ 21:15:

de hungergames, echt fantastische serie. maar zo ook de millenniumtrilogie, de twilight serie... het zijn van de series waarvan je baalt dat je ze uit hebt. was zo heerlijk om te lezen en er helemaal in weg te raken.



mochten jullie nog een boek/ serie hebben van dat niveau dan hoor ik het heel graag!!!



.



Ben vandaag begonnen in :Een troon van gif, van Celine Kiernan. heb het van de jeugdafdeling bij bieb .

Ben op de helft maar zoals het er nu uitziet ga ik de volgende delen ook lezen(zijn er 3)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Op het boekenfestijn een aantal leuke boeken gescoord, waaronder een aantal boeken die op dit topic zijn aangeraden:



De eenzame polygamist - Brady Udall

Ademloos - Kim Moelands

Diagnose - Robin Cook

Het gezelschap van leugenaars - Karen Maithland

De nachtploeg - Natsuo Kirino

Samen voor 25 euro!!!



Ben nu nog bezig in Het weerzien van Nicci Gerard.



In deel 4 van dit topic werd de site Goodreads trouwens aangeraden om bij te houden welke boeken je leest. Leek mij wel leuk dus zodoende aangemeld. Alleen kent hij niet alle Nederlandse titels, beetje jammer. Heeft iemand een goede alternatieve site?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de afgelopen week Zwarte bloem van Steve Mosby en Vinexvrouwen van Naima el Bezaz gelezen.



Die eerste is heel spannend. Ik heb hem geleend na de thrillergidsrecensie en het was inderdaad erg goed geschreven. Een beetje te spannend, als je zoals ik het boek niet neer kunt leggen voor je het uit hebt, en het dan ineens twee uur 's nachts is en je alleen door je donkere huis moet lopen... brrr.



Tweede boek, van El Bezaz, was soms erg grappig maar ook een beetje irritant. Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken eigenlijk.
What a nuanced anxiety
quote:zenga schreef op 17 juni 2012 @ 10:33:

Op het boekenfestijn een aantal leuke boeken gescoord, waaronder een aantal boeken die op dit topic zijn aangeraden:



De eenzame polygamist - Brady Udall

Ademloos - Kim Moelands

Diagnose - Robin Cook

Het gezelschap van leugenaars - Karen Maithland

De nachtploeg - Natsuo Kirino

Samen voor 25 euro!!!



Ben nu nog bezig in Het weerzien van Nicci Gerard.



In deel 4 van dit topic werd de site Goodreads trouwens aangeraden om bij te houden welke boeken je leest. Leek mij wel leuk dus zodoende aangemeld. Alleen kent hij niet alle Nederlandse titels, beetje jammer. Heeft iemand een goede alternatieve site?O jammer, had ik toch moeten gaan naar dat boekenfestijn. De eenzame polygamist staat namelijk op mijn wensenlijstje, maar dan wel in het engels. Ik heb niet die ervaring dat Goodreads Nederlandse titels niet herkent. Ik vraag me dan toch af welk boek het is. Je kan misschien beter zoeken op ISBN? En anders kan ik hem misschien toevoegen als hij er echt niet is.
Ben inmiddels begonnen aan Shiver van Maggie Stiefvater. Ben even allemaal boeken aan het uitlezen die ik binnenkort bij een bookcrossingmeeting ga achterlaten. Misschien dat een ander ze ook nog wil lezen.
Alle reacties Link kopieren
@zinga, ik vind www.watleesjij.nu wel een fijne site. Je hoeft geen recensies te schrijven, je kan ook alleen boeken bewaren in je 'boekenkast'. Weet niet of dit is wat je zoekt?



Ik heb net Vals alarm van Marelle Boersma gelezen. Erg goed boek. Aanrader! Nu ga ik eens beginnen in Vossenblond van Rascha Peper.



Vanmiddag op de zomermarkt nog een aantal boeken gekocht van Robin Cook, deel gevonden van Karen Rose en blauwe maandag van Nicci French!
Alle reacties Link kopieren
De 3 Hunger Games-boeken zijn uit. Het blijven erg goede boeken, maar ook erg naar. Ik krijg daar dus slapeloze nachten van. Dus nu maar eens iets onschuldigs als Winnie the Pooh.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Ja naar zijn ze wel tonkje dat vond ik ook maar ik vond ze wel erg de moeite waard.
Alle reacties Link kopieren
quote:tonkje schreef op 17 juni 2012 @ 22:37:

De 3 Hunger Games-boeken zijn uit. Het blijven erg goede boeken, maar ook erg naar. Ik krijg daar dus slapeloze nachten van. Dus nu maar eens iets onschuldigs als Winnie the Pooh.Soms mis ik de 'like'-knop.
Alle reacties Link kopieren
quote:fruitmoes schreef op 17 juni 2012 @ 13:28:

[...]





O jammer, had ik toch moeten gaan naar dat boekenfestijn. De eenzame polygamist staat namelijk op mijn wensenlijstje, maar dan wel in het engels. Ik heb niet die ervaring dat Goodreads Nederlandse titels niet herkent. Ik vraag me dan toch af welk boek het is. Je kan misschien beter zoeken op ISBN? En anders kan ik hem misschien toevoegen als hij er echt niet is.



Het boekenfestijn is zeker de moeite waard! Ook al je Engelse boeken zoekt, mijn vriend heeft bij de Engelse boeken zijn slag geslagen.



Bedankt voor je tip, zoeken op ISBN helpt! Ik zocht De schaduw van de wind, op titel kon hij m niet vinden (hij pakte dan de Engelse versie en niet de Nederlandse). Op ISBN pakt ie wel de Nederlandse.



Een ander favoriet boek van mij kan ik niet vinden trouwens: Leven na Hailey van Jonathan Tropper. ISBN: 9789049999322.

Ik zag op de site dat je pas zelf boeken kan toevoegen als je 50 boeken in je "bieb" hebt staan, klopt dat?
Alle reacties Link kopieren
quote:nicolientje2410 schreef op 17 juni 2012 @ 21:51:

@zinga, ik vind www.watleesjij.nu wel een fijne site. Je hoeft geen recensies te schrijven, je kan ook alleen boeken bewaren in je 'boekenkast'. Weet niet of dit is wat je zoekt?Bedankt voor de tip! Ga de site eens rustig bekijken
Alle reacties Link kopieren
quote:zenga schreef op 18 juni 2012 @ 19:22:

[...]





Het boekenfestijn is zeker de moeite waard! Ook al je Engelse boeken zoekt, mijn vriend heeft bij de Engelse boeken zijn slag geslagen.



Bedankt voor je tip, zoeken op ISBN helpt! Ik zocht De schaduw van de wind, op titel kon hij m niet vinden (hij pakte dan de Engelse versie en niet de Nederlandse). Op ISBN pakt ie wel de Nederlandse.



Een ander favoriet boek van mij kan ik niet vinden trouwens: Leven na Hailey van Jonathan Tropper. ISBN: 9789049999322.

Ik zag op de site dat je pas zelf boeken kan toevoegen als je 50 boeken in je "bieb" hebt staan, klopt dat?Dat boek staat er wel in de originele versie (How to Talk to a Widower). Je kan een editie toevoegen. Ik weet niet of dat pas kan na 50 boeken.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Moet nog steeds verder in de nieuwste verhoef, ga ik morgen doen. Vanavond geen tijd wegens sporten. En ik ga het echt doen, want lees hier dat het de moeite waard is.



Hebben jullie dat ook soms dat jullie boeken bestellen, maar ze dan pas een jaar erna lezen.



Vooral als de boeken in mid-price gaan is het voor mij verleidelijk er te bestellen.

Kennen jullie cosmox, dat vind ik een leuke site om boeken te bestellen en verzendkosten zijn gratis.



Heb vandaag besteld :



-vijftig tinten grijs

-ik haal je op, en neem je mee.
Alle reacties Link kopieren
Leuke fotosite: mensen lezen boeken in de New York Underground
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Ik bestel geen boeken online, Bewitched, maar heb inderdaad wel boeken die eerst heel lang in de kast (of momenteel vooral voor de kast) liggen...



50 tinten, mijn ding was het niet.
Alle reacties Link kopieren
Bestel wel online (bij ECI). Daar ben ik lid van dus krijg korting op boeken. Aanbiedingen zijn altijd leuk, dan kom ik ook in de verleiding om meer te kopen. Boeken staan bij mij wel lang in de kast voor ik ze lees meestal. Gewoon omdat ik meer bestel dan ik lezen kan en ook nog regelmatig boeken bij de bieb leen. Die bieb boeken lees ik liever thuis dus als ik veel moet reizen pak ik een boek uit mijn eigen boekenkast.

Ik koop ook de boeken die ik zeker nog eens wil lezen. Bij twijfel of zeker van niet leen ik ze bij de bieb. Dat doe ik trouwens ook als ik nieuwe schrijvers wil proberen, eerst 1tje lezen van de bieb.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zo beginnen in VSV het nieuwe boek van Leon de Winter. De Volkskrant gaf het 5 sterren en de recensie lezend werd ik toch wel erg nieuwsgierig. Terwijl ik geen fan van hem ben. Ooit God's Gym gelezen, maar dat heeft geen bijzondere indruk gemaakt.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:nicolientje2410 schreef op 19 juni 2012 @ 23:36:

Bestel wel online (bij ECI). Daar ben ik lid van dus krijg korting op boeken. Aanbiedingen zijn altijd leuk, dan kom ik ook in de verleiding om meer te kopen. Boeken staan bij mij wel lang in de kast voor ik ze lees meestal. Gewoon omdat ik meer bestel dan ik lezen kan en ook nog regelmatig boeken bij de bieb leen. Die bieb boeken lees ik liever thuis dus als ik veel moet reizen pak ik een boek uit mijn eigen boekenkast.

Ik koop ook de boeken die ik zeker nog eens wil lezen. Bij twijfel of zeker van niet leen ik ze bij de bieb. Dat doe ik trouwens ook als ik nieuwe schrijvers wil proberen, eerst 1tje lezen van de bieb.





Doe ik dus ook, behalve dat van die nieuwe schrijvers, als ik hoor dat ze goede recensies hebben gekregen bestel ik een midprice.



Gister begonnen in 'vijf tinten grijs', en ik moet zeggen dat het begin goed meeviel. Zit nu aan hoofdstuk 4, ben nieuwsgierig hoe het gaat evolueren tussen Ana en Grey.
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand het laatste boek van Camilla Lackberg al gelezen? (Engeleneiland) Ik kan niet wachten om het te lezen,

ik verheug me al meer dan een jaar erop..
Alle reacties Link kopieren
bewitched555, vijftig tinten grijs bedoel je denk ik? Laat je weten hoe he is als je die hebt gelezen? Ik ben namelijk erg benieuuwd, je hoort zoveel wisselende reacties...



Vossenblond net uit, geen aanrader. Jammer. Nu bezig in Zwart Water van Corine Hartman. Nu al spannend en ik ben bij hoofdstuk 3. Ga weer even verder lezen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik verheug me ook op het nieuwe boek van Camilla Läckberg, binnenkort eens uit de bibliotheek halen.
Alle reacties Link kopieren
quote:tyche schreef op 18 juni 2012 @ 21:31:

[...]



Dat boek staat er wel in de originele versie (How to Talk to a Widower). Je kan een editie toevoegen. Ik weet niet of dat pas kan na 50 boeken.Bedankt, had niet gezien dat je een editie kan toevoegen. Is nu gelukt!
Alle reacties Link kopieren
Nicolientje : 50 tinten grijs valt heel goed mee, zo goed, dat ik alvast het tweede deel heb gekocht. Zit nu op pagina 150 (gisteren nog 100 pagina's gelezen en ik ga vandaag verder). Je wordt echt meegesleept in het verhaal. De spanning wordt in het begin langzaam opgebouwd, ik ben echt nieuwsgierig naar de rest van het boek;



Voor de rest heb ik gisteren ook Ysabella van Judith Visser gekocht, kon het maar niet vinden. (woon in la Belgique). Na deel 1 van de 50tinten-trilogie ga ik die ter afwisseling lezen, is een boekje van 160 pagina's van maar 4.95 euro.



Hier in het dorp is er net een boekenwinkel geopend, en keuze dat ze daar hebben ... echt gevaarlijk voor mij. Ik heb me voorgenomen om de komende maanden geen boeken meer te kopen, eerst toch eens een boek of 20 lezen en dan nieuwe kopen. Op mijn verlanglijstje staan nog



-vijftig tinten vrij

-time-out (Judith Visser), heb de eerste twee delen al gelezen

-in september komt de 4de Guggenheimer van Brusselmans uit, en die wil ik echt lezen.

-rond september zou de nieuwste van Judith Visser ook uitkomen

-Stuk van Judith Visser.



Verder heb ik ook veel gehoord over Ammanti (ik heb 'ik haal je op en neem je mee' eerder deze week gekocht, dus als dat meevalt wil ik er nog wel nieuwe kopen van hem.



Karen Slaughter zou ik ook wel eens willen proberen, heb van de reeks de eerste twee delen liggen.



Verder wil ik verder in Millenium (heb alle delen thuis, maar nog maar een stukje gelezen in deel 1)



En voor November wil ik 'Morgenrood' van Stephanie Meyer lezen (heb ik ook in mijn bezit, en ook maar een stukje in gelezen)



Weet er iemand trouwens of 'the Vampire Diaries' wat zijn? Heb het gister in de boekenwinkel nog vastgehad.



Zozo, wat een lange post, je ziet ik ben echt terug in een leesbui

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven