Cadeau bruiloft

17-07-2012 11:53 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje, ik wist niet zo goed onder welke pijler het hoorde dus ik heb hem maar hier geplaatst.



Het is zover, de eerste uit mijn vriendenkring gaat trouwen en ik heb de uitnodiging ontvangen voor het trouwfeest. Zoals verwacht is de cadeautip geld. Nu studeer ik zelf nog en worstel ik nogal om rond te komen, dus ik weet niet zo goed wat ik moet doen of wat gepast is. Ik vind het lullig om met een klein bedrag aan te komen, dan zou ik liever toch een cadeau kopen. Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
Het gaat toch om het gebaar en niet om de hoeveelheid geld!
Alle reacties Link kopieren
Als het goede vrienden van je zijn, dan weten ze dat je niet makkelijk rondkomt. Ik zou kijken wat je kan missen en dan een mooie kaart erbij.
5 cent in een envelop geven en een leuk cadeau erbij van de prijsklasse die je je kan veroorloven. Iedereen blij.
Alle reacties Link kopieren
" Ik vind het lullig om met een klein bedrag aan te komen, dan zou ik liever toch een cadeau kopen."



Maar wil je dan bij het kado meer uitgeven als dat je in de enveloppe wilt doen?

Ik bedoel, je kunt dan toch beter geld geven zodat ze het bijvoorbeeld samen kunnen leggen met andere giften voor iets wat ze heel graag willen hebben?



Ik bedoel waarom bv liever een cadeau van ¤10 ipv ¤10?
Alle reacties Link kopieren
quote:gizz schreef op 17 juli 2012 @ 11:56:

Als het goede vrienden van je zijn, dan weten ze dat je niet makkelijk rondkomt. Ik zou kijken wat je kan missen en dan een mooie kaart erbij.



Dit!

Ze gaan echt niet na de tijd bespreken wie wat gegeven heeft.

Het belangrijkste voor hun is dat jij erbij bent om de dag met hun te vieren.

Ze vragen meestal geld omdat ze op die manier de kosten van het feest kunnen betalen, zodat het minder duur wordt zeg maar.

Wat had je anders aan bedrag gedaan als je een cadeau zou geven? Stop dat in de envelop met een mooie kaart erbij.
Alle reacties Link kopieren
onnodige tip waarschijnlijk: stem je kado af op wat je consumeert tijdens dat huwelijksfeest, ik zelf zou liever ¤10 krijgen van een gast die 1 colatje drinkt de hele avond, dan ¤ 50 van een echtpaar waarbij beide partners de hele avond dubbele whiskey's bestellen
Alle reacties Link kopieren
quote:Groenoog schreef op 17 juli 2012 @ 12:10:

onnodige tip waarschijnlijk: stem je kado af op wat je consumeert tijdens dat huwelijksfeest, ik zelf zou liever ¤10 krijgen van een gast die 1 colatje drinkt de hele avond, dan ¤ 50 van een echtpaar waarbij beide partners de hele avond dubbele whiskey's bestellen



Echt? Dit heb ik nou nog nooit gedaan.

Ik stem het altijd af op wat ik kan missen en op hoe de relatie is met het bruidspaar.

Een neef die ging trouwen maar die ik nauwelijks zag kreeg echt veel minder dan een goede vriendin.

En ik dronk hetzelfde.
Wij geven met de gehele vriendengroep 1 bedrag. Dat is per persoon ¤ 10.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn onlangs getrouwd. Kosten per gast waren vast en lagen zo hoog (helaas...) dat je absoluut niet mag verwachten dat van iemand te ontvangen.

Nu hebben we van mijn beste vriendin een geldbedrag cadeau gekregen: ¤ 30,-. Ik weet hoe krap zij zit, dus dat had ze helemaal niet hoeven doen! Geld is niet belangrijk, aanwezigheid en een gezellige dag wel! De mooiste cadeaus van allemaal vonden wij de persoonlijke cadeaus. Speciale boekjes met teksten e.d. Die zaken blijven namelijk.



Misschien kun je zoiets doen? Een klein bedrag met een zeer persoonlijk cadeau (fotocollage met verhalen erbij ofzo?).
Dan juist zeker geld als je alleen maar geld hebt voor 'n prul. En 25 euro best voldoende hoor. Ze hebben veel meer aan alle geldgiften bij elkaar dan aan prullen van 'n paar tientjes.
Alle reacties Link kopieren
Ligt er ook aan. Als je bent uitgenodigd voor de dag + diner hoor je meer te geven dan wanneer je alleen voor het feest bent uitgenodigd, vind ik.

Maar wel altijd passend bij je budget.
quote:Groenoog schreef op 17 juli 2012 @ 12:10:

onnodige tip waarschijnlijk: stem je kado af op wat je consumeert tijdens dat huwelijksfeest, ik zelf zou liever ¤10 krijgen van een gast die 1 colatje drinkt de hele avond, dan ¤ 50 van een echtpaar waarbij beide partners de hele avond dubbele whiskey's bestellenAls het bruidspaar onvoldoende geld heeft, kunnen ze beter een simpeler bruiloft geven. Onzin dat een student entree moet betalen. Ik zou geven wat je kunt missen zonder in de problemen te raken.
Alle reacties Link kopieren
quote:mystic24 schreef op 17 juli 2012 @ 12:13:

Wij geven met de gehele vriendengroep 1 bedrag. Dat is per persoon ¤ 10.



hmm vind ik persoonlijk wel erg weinig als het goede vrienden zijn.Zelf bij kennissen doen wij meer.

Meestal wordt er hier 50 euro per stel gedaan bij goede vrienden. Bij kennisen en vage familie 40 euro per stel.

Bij echt naaste familie enzo meer, maar dan ben je er meestal ook de hele dag bij. Dit is bedoeld voor een avond bruiloft.
quote:mystic24 schreef op 17 juli 2012 @ 12:13:

Wij geven met de gehele vriendengroep 1 bedrag. Dat is per persoon ¤ 10.Dat vind ik wel erg karig hoor. Dus je doet 't met groep omdat het dan niet zo lullig staat maar 'n tientje te geven? Daar durf ik zelfs op 'n verjaardag niet mee af te komen.
@ italie_meisje, wij geven als stel ¤ 20 samen met de vriendengroep, en in de kaart ook nog eens ¤ 10. Onlangs hele goede vrienden in totaal ¤ 70 gegeven.



Dit was ik vergeten erbij te vermelden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Groenoog schreef op 17 juli 2012 @ 12:10:

onnodige tip waarschijnlijk: stem je kado af op wat je consumeert tijdens dat huwelijksfeest, ik zelf zou liever ¤10 krijgen van een gast die 1 colatje drinkt de hele avond, dan ¤ 50 van een echtpaar waarbij beide partners de hele avond dubbele whiskey's bestellenIk begrijp deze gedachte maar ik vind het vreemd dat je als gast moet betalen voor je consumpties. Het is de eigen keuze van (in dit geval) bruidspaar om een feest te geven en mensen uit te nodigen. Dan kun je er op voorhand niet van uit gaan dat anderen dat feest financieren. Had je maar meer moeten sparen, of geen feest geven. Op deze manier verplicht je mensen tot iets waar ze niet op zitten te wachten.
10 euro p/p vind ik meer iets bij verplichte nummertjes voor 'n collega die iets te vieren heeft, niet voor goede vrienden
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me helemaal vinden in de reactie van Majo1979. Een persoonlijke noot erbij is sowieso erg leuk, het geld is toch zo op, maar een kaart met een persoonlijke handgeschreven boodschap kunnen ze over een paar jaar weer tevoorschijn halen (Misschien een idee: als je nog wat oude tegeltjes en lak hebt liggen, kun je foto onderzetters maken met wat leuke foto's van het stel: http://thefrugalgirls.com ... -make-photo-coasters.html)



Ik weet niet wanneer de bruiloft is, maar misschien hakt het er minder in als je bijvoorbeeld deze maand en volgende maand een tientje ervoor opzij legt? Ik vind 25 euro een mooi bedrag, vooral voor één persoon.
Alle reacties Link kopieren
quote:hawkeye_jane schreef op 17 juli 2012 @ 12:24:

[...]





Ik begrijp deze gedachte maar ik vind het vreemd dat je als gast moet betalen voor je consumpties. Het is de eigen keuze van (in dit geval) bruidspaar om een feest te geven en mensen uit te nodigen. Dan kun je er op voorhand niet van uit gaan dat anderen dat feest financieren. Had je maar meer moeten sparen, of geen feest geven. Op deze manier verplicht je mensen tot iets waar ze niet op zitten te wachten.niemand hoeft zich belast te voelen om een feest te financieren, zeer zeker niet, maar als je toch met een kado komt, zal het bruidspaar zich ongetwijfeld herinneren hoe je je gedroeg op die avond, was je grootgebruiker omdat je als echtbaar ¤ 50 in een envelop hebt gedaan, of gaf je ¤ 10, en hield je je in om niet teveel op te vallen
Alle reacties Link kopieren






Heel flauw maar ik moest hieraan denken (hopelijk doet het plaatje het, het is de eerste keer dat ik een plaatje plak hier)



Maar on topic, ik zou inderdaad kijken wat je kan missen. En als de trouwdatum nog ver weg is lukt het misschien om iedere maand een klein bedrag opzij te zetten?
Ik heb laatst iemand een mooi fotolijstje cadeau gedaan (Wereldwinkel, 5 euro) met daarin een zelfgemaakt gedicht met als strekking dat we hopen dat er nog vele mooie momenten in deze lijst mogen komen. Daarop had ik een briefje van 20 euro geplakt. Namen erbij, mooi ingepakt, strik er om heen, et voila! Vrienden vonden het geweldig. Het lijstje staat op de kast met een trouwfoto erin. Ze hebben het er steeds over.
Alle reacties Link kopieren
"maar als je toch met een kado komt, zal het bruidspaar zich ongetwijfeld herinneren hoe je je gedroeg op die avond"



Wat moet jij een vermoeiende bruiloft hebben gehad zeg als je dat van iedereen tracht bij te houden..;(



Heb je nog wel kunnen genieten dan?
quote:Groenoog schreef op 17 juli 2012 @ 12:31:

[...]





niemand hoeft zich belast te voelen om een feest te financieren, zeer zeker niet, maar als je toch met een kado komt, zal het bruidspaar zich ongetwijfeld herinneren hoe je je gedroeg op die avond, was je grootgebruiker omdat je als echtbaar ¤ 50 in een envelop hebt gedaan, of gaf je ¤ 10, en hield je je in om niet teveel op te vallenEcht? Wat een achterlijk gedoe. Als bruidspaar ben je toch met andere dingen bezig, mag ik hopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Groenoog schreef op 17 juli 2012 @ 12:31:

[...]





niemand hoeft zich belast te voelen om een feest te financieren, zeer zeker niet, maar als je toch met een kado komt, zal het bruidspaar zich ongetwijfeld herinneren hoe je je gedroeg op die avond, was je grootgebruiker omdat je als echtbaar ¤ 50 in een envelop hebt gedaan, of gaf je ¤ 10, en hield je je in om niet teveel op te vallenIk ben het met je eens dat 10 euro not done is. Wat mij echter tegenstaat is dat er op voorhand soms al van wordt uitgegaan dat de gasten zelf het feest betalen. Ik vind dat een opportunistische gedachte. Vrienden en familie hoeven voor mij geen feest te geven, hoor. Zit bepaald niet op dat soort verplichtingen te wachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven