Vergoeding overblijfouder basisschool

10-04-2008 21:42 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Op onze school is een zgn continue-rooster, dus alle kinderen blijven over. Dit wordt gedaan door vrijwilligers (ouders) die hiervoor een vergoeding ontvangen.



Ik heb hierover een vraag: wat krijgen jullie als 'overblijfouder' betaald per keer? Op de school van mijn kinderen krijg je als overblijfouder 5 euro per keer, maar ik zie net, rondneuzend op internet bij andere scholen, toch wel heel wat hogere bedragen staan?! Is dat ook jullie ervaring?



Ik ben benieuwd hoe het bij jullie op school geregeld is.



Alvast bedankt, Annie
Geen idee wat de overblijfouders krijgen.



Ik weet alleen dat ik ¤ 1,30 per keer betaal (via een strippenkaart).
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij wordt dit 'uitbetaald' via een vaststaande vrijwilligersvergoeding, kun je navragen bij de schooldirectie. Voor het geld hoef je het niet doen, je moet er echt lol in hebben.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger was er op de school waar ik destijds stage liep een vergoeding van 25 gulden. Maar als je zoiets wil doen moet dit denk ik meer vrijwillig zijn dan voor het geld.

Bij mijn dochtertje op school zijn overblijfouders afgeschaft ivm de veiligheid en de verantwoordelijk heid en heeft school een'naschoolse' opvang ingehuurd die de overblijf doet, ik betaal 2,50 per keer met strippenkaart.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben overblijfmoeder op school.Wij zijn er van 12.00 tot 13.00u

Eerst kregen we 12.,50 maar nu is dat teruggedraaid naar 9,00 euro per keer.Dit is omdat het vrijwiliggerswerk is en je dan met 4x per week overblijven precies op de grens zit wat je mag bijverdienen in een (school)jaar.

Overigens ga ik er mee stoppen omdat ik andere baan gevonden heb maar heb het altijd met erg veellezier gedaan
Alle reacties Link kopieren
Haha ik schreef vanochtend dat ik het met veel plezier doe.....tot ik vanmiddag dus een paar stelten tegen mn hoofd kreeg van een kind uit groep 3 notabene!En dit ging echt niet per ongeluk...ben net terug van eerste hulp.heb 4 hechtingen in mn hoofd en een hersenschudding!Overigens mag het bewuste kind tot eind van het schooljaar niet meer overblijven.dit was namelijk niet het eerste incident met bewuste jongetje...
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij krijg je bij onze toekomstige basisschool 6 euro, plus je eigen kind(eren) mag gratis overblijven.
Alle reacties Link kopieren
onswondertje schreef op 11 april 2008 @ 13:54:

Haha ik schreef vanochtend dat ik het met veel plezier doe.....tot ik vanmiddag dus een paar stelten tegen mn hoofd kreeg van een kind uit groep 3 notabene!En dit ging echt niet per ongeluk...ben net terug van eerste hulp.heb 4 hechtingen in mn hoofd en een hersenschudding!Overigens mag het bewuste kind tot eind van het schooljaar niet meer overblijven.dit was namelijk niet het eerste incident met bewuste jongetje...




Wow ! Dat verwacht je toch niet bij overblijf?! Alhoewel 1 meisje in dochters klasje ook vaak op school blijft eten omdat moeder dat rustiger vind dthuis; meisje heeft pdd nos.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg maar 3,50 per keer dat ik overblijfouder ben (2 maal per week van 12.00 tot 13.00). Ach van dit geld ben ik gelukkig niet afhankelijk en doe ik het omdat ik zo de overblijf-werkgroep uit de brand heb geholpen en omdat ik nog tijd over had. Ben trouwens wel de enige gediplomeerde overblijfouder.

Twee keer per jaar uitbetaalmiddag en dan krijgen mijn twee kinderen altijd een extra spaarcentje of we gaan naar boekwinkel en trakteren ons allemaal op een extra boek.



Gelukkig nog nooit verwondingen opgelopen bij de overblijf, veel verder dan een brutale mond is het nog niet gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons op school krijg je als overblijfouder een vergoeding van 8 euro per keer, plus je eigen kind mag dan gratis overblijven.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



bedankt voor jullie reakties. Ik weet uiteraard dat je overblijft om de school en kinderen te helpen, en niet om er rijk van te worden. Het viel me alleen op bij een rondje langs wat vriendinnen en op internet rondstruinen, dat de vergoedingen soms best ver uit elkaar liggen. Vandaar mijn vraag.



Nogmaals: bedankt allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Bij ons op school is er ook een continue rooster. Wij blijven anderhalf uur over per keer omdat het anders te grote groepen worden. De "gewone overblijfouder" krijgt 10,50 per keer, de coordinator krijgt 12,75 per keer . Het valt onder de noemer vrijwilligerswerk en daarom mag je officieel 4,50 per uur ontvangen of maximaal 150 euro per maand of 1500 euro per jaar.

Ik zie dat de school van mijn kinderen veel betaalt!! De kinderen zelf moeten 60 euro betalen per schooljaar voor het overblijven.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons betalen we 2 euro per kind, er is meestal 1 overblijfmoeder en 1 iemand van de stichting kinderopvang. Hoe het bedrag verder wordt verdeelt wat de ouders moeten betalen weet ik niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven