Verre reis met baby, waar naar toe ?

03-09-2012 09:39 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen in jan-feb op reis met onze baby, dan 7 maanden oud. Omdat wij graag verre reizen maken zouden we dit nu weer willen doen. De vraag is, welk land is goed te bereizen met een baby van 7 maanden ? Wat we belangrijk vinden is dat er goede gezondheidszorg is, niet te warm , dat soort dingen.

Wat we bedacht hebben :



- Zuid Afrika (Kaaproute, geen wildparken ivm Malaria)

- Jordanie (nog niet heel veel over gelezen qua bereisbaar met baby)

- Cuba (te warm , niet handig qua gezondheidszorg?)

- Florida (al vaker geweest, evt.laatste optie)



Australie/NZ vallen of vw tijdgebrek.



Iemand in bovenstaande landen geweest ? Of andere tips mbt reizen met een baby ?



O ja, wat we niet willen : hangen in een resort op een Canarisch eiland oid.



Ben nu het internet aan het afstruinen maar tips hier zijn heel erg welkom!



Dankjulliewel!
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je ver weg, als je niet eens weet waar je heen wil? Je kan toch nog jaren verre reizen maken met kind. En als je kind groter is, herinnert het zich misschien zelfs dat het wel eens in Zuid-Afrika is geweest. Je kan overal heen met een baby, het comfortabelste van je lijstje lijkt me Florida. Maar ik zou er zelf geen trek in hebben om zo lang met een klein kind in het vliegtuig te zitten.
Reizen met een camper door Scandinavie, of Italie.
Alle reacties Link kopieren
Als je toch nog niet een bepaald land, of bepaalde streek voor ogen hebt, kun je dan niet beter voor wat dichter bij huis gaan en inderdaad een camper huren.

Zo'n camper huren is behoorlijk prijzig, maar een lange, goed verzorgde reis ook.



Dichter bij huis zijn vast ook nog genoeg plekken die je niet gezien hebt en die de moeite waard zijn.

Daarnaast vraag ik me af of een lange, verre reis meerwaarde heeft met zo'n uk.

(En ja, ik houd van reizen)
Alle reacties Link kopieren
Scandinavia staat zeker op ons lijstje maar dan in de zomer en niet in jan/feb.



Meerwaarde voor ons kind heeft het niet nee, we willen gewoon zelf graag weg :-)
Kun je niet 'n paar maanden later en dan zuidwest USA doen? Of in de zomer noordwest USA/Canada?



Als je niet naar de NP's wil gaan zou ik niet naar Zuid Afrika gaan. Zonde van je reis.



Jordanie is klimaattechnisch niet zo goed in februari: koud en regenachtig. Bovendien zul je de belangrijkste dingen niet goed kunnen doen met baby (bergwandelen bij Petra) met jeep door Wadi Rum woestijn etc.



Cuba is zeer aangenaam, maar als je zelfstandig gaat rondreizen (met baby kun je geen groepsreis) dan moet je eigenlijk wel Spaans kunnen want wegen staan slecht aangegeven.



Florida lijkt me qua klimaat en westers comfort het meest ideaal van je rijtje. Misschien kun je ook nog wat eilandhoppen in de Carribean?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat echt niet,dat gezeul met een baby.

Je doet jezelf,maar zeker je baby er echt geen plezier mee.



Ik zou de komende jaren gewoon lekker een beetje in de buurt blijven.

Genoeg mooie plekken om te ontdekken.

Nederland is veel mooier als je denkt!
Veel mensen zeggen dat ze gewoon hetzelfde leven blijven leiden met een baby erbij, maar als het puntje bij paaltje komt doen ze het toch niet of hebben ze er commentaar op als een ander het wel wil doen.



Ik heb geen idee hoe het je zal bevallen, maar ik zag wel mensen met kleine kinderen reizen door Sri Lanka en Costa Rica en dat leek ze goed af te gaan.



Wat betreft jouw lijstje: Jordanië, Zuid Afrika en Florida zijn relaxte vakantiebestemmingen, van Cuba weet ik het niet zeker, maar ook dat komt me niet al te lastig over.



Echt lastig lijkt me bijv. Tibet ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ooit toen dochter 10 maanden was naar Bali geweest, dat is heel goed bevallen. We zijn daar op 1 plek geweest en hebben met een auto met chauffeur het eiland verkend. Wel heb je daar niets aan een buggy, een goede rugdrager is dan heel handig.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Thailand! Ook mooi en relaxt en qua klimaat zit je in februari zeker nog goed!
Alle reacties Link kopieren
Kaaproute is mooi en ook goed te doen met een baby denk ik. De wildparken aan die kant (bij Kaap de Goede Hoop en Boulders Beach) kun je ook gewoon doen (bavianan, pinguins etc). Wij zijn vorig jaar in februari geweest..op bepaalde plaatsen kan het wel nog erg warm zijn (Oudtshoorn 35 graden bijv). Is dat handig met een baby?
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Sneu voor de baby, dat gezeul. Laat staan de ellenlange vliegreis. Je zegt zelf al dat de baby er niets aan heeft maar dat jullie zelf zo graag willen. Is het dan niet een idee om de baby thuis te laten bij opa + oma bijvoorbeeld?
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 03 september 2012 @ 10:01:

Kun je niet 'n paar maanden later en dan zuidwest USA doen? Of in de zomer noordwest USA/Canada?



Als je niet naar de NP's wil gaan zou ik niet naar Zuid Afrika gaan. Zonde van je reis.



Jordanie is klimaattechnisch niet zo goed in februari: koud en regenachtig. Bovendien zul je de belangrijkste dingen niet goed kunnen doen met baby (bergwandelen bij Petra) met jeep door Wadi Rum woestijn etc.



Cuba is zeer aangenaam, maar als je zelfstandig gaat rondreizen (met baby kun je geen groepsreis) dan moet je eigenlijk wel Spaans kunnen want wegen staan slecht aangegeven.



Florida lijkt me qua klimaat en westers comfort het meest ideaal van je rijtje. Misschien kun je ook nog wat eilandhoppen in de Carribean?



Wij zijn een paar maanden geleden nog in Californie en Hawaii geweest dus we willen nu graag iets anders.



Jordanie hadden we qua weer ook al wat "afgeschreven" in jan/feb en dan in mei mss (als dat lukt qua vakantieaanvragen)



Carribean is nog een optie , hoewel ik van Curacao, Aruba etc niet zo een fan ben maar zal me eens verdiepen in de andere eilanden.



Een groepsreis gaan we zeker niet doen :-)



Dankjewel voor je reactie!
Alle reacties Link kopieren
quote:Juultje schreef op 03 september 2012 @ 10:03:

Wij zijn ooit toen dochter 10 maanden was naar Bali geweest, dat is heel goed bevallen. We zijn daar op 1 plek geweest en hebben met een auto met chauffeur het eiland verkend. Wel heb je daar niets aan een buggy, een goede rugdrager is dan heel handig.Bali ook aan gedacht :-) Goed idee, met chauffeur het eiland verkennen. Houd het even in gedachten! Dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 03 september 2012 @ 10:05:

Thailand! Ook mooi en relaxt en qua klimaat zit je in februari zeker nog goed!Thailand is zeker een goeie alleen zijn we daar vorig jaar nog geweest. Zagen daar wel veel families met babies.
Maleisië, Thailand, Hong Kong, Singapore, Bali....allemaal goed te bereizen met baby en qua seizoen prima in jan/feb. Veel plezier!
Ik snap dat niet hoor Ladytruckster, dat je als je eenmaal een baby hebt gekregen je ineens in Nederland moet blijven. Waarom?



Okee, geen verre reizen hier met baby, autoreizen naar bijvoorbeeld Frankrijk. Ging perfect. Dochter sliep veel. Tussendoor steeds even stoppen, rusten, voeden, schone luier. Veel gedragen in de drager. Ik vond op vakantie met een baby vele malen simpeler dan op vakantie met een peuter.
Alle reacties Link kopieren
quote:schorpioentje28 schreef op 03 september 2012 @ 10:07:

Kaaproute is mooi en ook goed te doen met een baby denk ik. De wildparken aan die kant (bij Kaap de Goede Hoop en Boulders Beach) kun je ook gewoon doen (bavianan, pinguins etc). Wij zijn vorig jaar in februari geweest..op bepaalde plaatsen kan het wel nog erg warm zijn (Oudtshoorn 35 graden bijv). Is dat handig met een baby?Kaaproute is precies waar wij aan dachten mochten we naar SA gaan! Kwamen via een website een stel tegen die dit hadden gedaan met een baby. Steeds een paar dagen op een plek gebleven en goeie accomodaties uitgezocht. Niet te veel km gemaakt op een dag. 35 graden lijkt me wel warm ja.... dat was jullie hele reis zo?
Alle reacties Link kopieren
quote:ladytruckster schreef op 03 september 2012 @ 10:02:

Ik snap dat echt niet,dat gezeul met een baby.

Je doet jezelf,maar zeker je baby er echt geen plezier mee.



Ik zou de komende jaren gewoon lekker een beetje in de buurt blijven.

Genoeg mooie plekken om te ontdekken.

Nederland is veel mooier als je denkt!



Hoeft ook niet



Nederland is zeker mooi! Eind deze maand verblijven we een week in Zuid Nl in een heus bungalowpark . Reuze veel zin in :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 03 september 2012 @ 10:05:

Thailand! Ook mooi en relaxt en qua klimaat zit je in februari zeker nog goed!

+1



En de Thai lopen weg met kinderen, ook een voordeel.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:giuliettacapuletti schreef op 03 september 2012 @ 10:16:

Ik snap dat niet hoor Ladytruckster, dat je als je eenmaal een baby hebt gekregen je ineens in Nederland moet blijven. Waarom?



Okee, geen verre reizen hier met baby, autoreizen naar bijvoorbeeld Frankrijk. Ging perfect. Dochter sliep veel. Tussendoor steeds even stoppen, rusten, voeden, schone luier. Veel gedragen in de drager. Ik vond op vakantie met een baby vele malen simpeler dan op vakantie met een peuter.leuk om te lezen ! Ik hoor ook vaker dat het met een baby simpeler is dan met een peuter. Gezien het klimaat in Europa in jan/feb willen we wat verder weg (en ook omdat we dat zelf graag willen ) . Natuurlijk, je kunt een vliegtuig niet even uit met een baby maar qua reistijd is er niet heel veel verschil tussen met de auto naar Zuid Europa of met het vliegtuig naar Ver-Weg.
Alle reacties Link kopieren
quote:hkgirl schreef op 03 september 2012 @ 10:16:

Maleisië, Thailand, Hong Kong, Singapore, Bali....allemaal goed te bereizen met baby en qua seizoen prima in jan/feb. Veel plezier!Is het geen regenseizoen in Maleisie dan ? Anders gaan we dat ook zeker nog bekijken. Maleisie al wel geweest maar nog lang niet alles gezien. Thanks :-) !
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:giuliettacapuletti schreef op 03 september 2012 @ 10:16:

Ik snap dat niet hoor Ladytruckster, dat je als je eenmaal een baby hebt gekregen je ineens in Nederland moet blijven. Waarom?



Okee, geen verre reizen hier met baby, autoreizen naar bijvoorbeeld Frankrijk. Ging perfect. Dochter sliep veel. Tussendoor steeds even stoppen, rusten, voeden, schone luier. Veel gedragen in de drager. Ik vond op vakantie met een baby vele malen simpeler dan op vakantie met een peuter.





Omdat de meeste babietjes echt het best gedijen op reinheid,rust en regelmaat,daarom.Heel ouderwets,maar wel de waarheid.

Je moet er toch niet aan denken om in een ver vreemd land te zitten met een zieke baby?

En een baby zolang in een vliegtuig?

Ben blij dat ik niet in dat vliegtuig zit dan....
Alle reacties Link kopieren
quote:YouWish schreef op 03 september 2012 @ 10:12:

Sneu voor de baby, dat gezeul. Laat staan de ellenlange vliegreis. Je zegt zelf al dat de baby er niets aan heeft maar dat jullie zelf zo graag willen. Is het dan niet een idee om de baby thuis te laten bij opa + oma bijvoorbeeld?



Een baby maakt het niets uit waar hij op vakantie gaat.

Sterker nog een baby heeft geen behoefte aan vakantie.



Maar een baby heeft wel behoefte aan bij mama zijn dus een baby achter laten bij opa en oma dat is pas zielig.



Als mama gelukkig wordt van een verre reis dan maakt dat baby helemaal niet uit als hij maar bij mama is. Dus als mama een verre reis wil maken waarom niet?



Ik krijg mijn partner niet mee dus ik kan niet vertellen hoe het is om met een klein kind verre reizen te maken. Maar ik zou zeggen gewoon doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven