Mode & Beauty alle pijlers

Lelijke high lights bij kapper. En nu?

30-09-2012 11:38 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
I.v.m. herkenbaarheid dit bericht graag niet quoten.



Ik heb bij de kapper high lights door bijna het hele haar letten zetten. Dit is geel geworden, en daarbij -niet meteen zichtbaar- onder een laagje haar zijn nu een paar geelachtige plekken zichtbaar.



Ik ben teruggegaan en de geelachtige plekken werden ontkend maar ze gaf toe dat het geel geworden was. Ik heb zilvershampoo meegekregen waar ik het tweemaal mee moet wassen. Mocht dit niet helpen dan wil ze een kleurspoeling doen maar ik wil geen spoeling want ik wil geen egale kleur haar.



Na eenmaal wassen is het iets minder geel maar de lelijke, gele kamstreken zijn zichtbaar. Ik vrees dat een tweede keer wassen niet zal helpen. Wat kan ik nu doen?



M'n vaste kapper was met vakantie dus vandaar dat ik in diezelfde salon bij zijn collega kwam. Het liefst wil ik dat m'n vaste kapper ernaar kijkt en me verder helpt. Kan ik dit eisen?



Het kan zijn dat de kapster die m'n haar heeft verprutst gedaan een stoel in die salon huurt. Betekent dit dat ik dan aan haar vastzit en dus niets van mijn vaste kapper kan verlangen? Haar gehuurde stoel dus zij lost haar problemen zelf op?



Kan ik m'n geld terugvragen? Ik wil echt geen spoeling en wil niet dat zij verder nog mijn haar doet.
Alle reacties Link kopieren
Terug gaan als je vaste kapper er is lijkt me.

En dat gedoe met die stoelen?

Dat hoef jij als klant niet te weten he,dus het lijkt me dat de eigenaar gewoon aansprakelijk is om jouw schade te vergoeden.

Hoe ze dat doen,kan uiteraard in dit geval in overleg.
Alle reacties Link kopieren
In eerste instantie zullen ze het proberen op te lossen door je weer te behandelen. Als het zo lelijk is, moet je dat gewoon doen en geef je aan te wachten tot je vaste kapster terug is. Dat mag en is ook begrijpelijk. Wil je dit niet, dan vraag je je geld terug. Je hebt geen vertrouwen meer in ze en je kan ook aangeven dat je je haar niet nogmaals wilt kleuren, want zo goed is dat ook niet!



Niet schamen, gewoon doen! (zij levert immmers verkeerd werk af!)
Alle reacties Link kopieren
Tjongejonge nou, wat zijn we toch herkenbaar!



Wat Ksenija zegt dus. Teruggaan. Je hebt betaald voor een dienst die je niet naar tevredenheid gekregen hebt. Ik zou trouwens ook wachten tot de vaste kapper/eigenaar terug is, zodat hij zelf kan zien dat er prutswerk is geleverd.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
M'n vaste kapper is inmiddels terug. Hij was er toen ik m'n gele kop aan zijn collega liet zien maar stond zelf een klant te knippen.



Als ik m'n geld terugvraag, is er dan wel een andere salon die de schade van een andere kapper wil oplossen?



Feit is en blijft dat ik al jaren bij deze kapperszaak kom en er nog nooit problemen zijn geweest bij de high lights.

Ik wil gewoon echt geen spoeling zodat m'n haar een egale kleur krijgt. Bovendien, na vier maanden is dat eruit gewassen. Blijft dan evengoed zo'n gele kleur daar onder zitten?
Alle reacties Link kopieren
Die is snel terug van vakantie!
Alle reacties Link kopieren
@Bella: gebeurt dit dan zo vaak bij een kapper?! Da's dan wel erg, vind ik. Ik ga bewust niet thuis zelf zitten klooien met high lights, maar betaal dan liever veel meer en laat het door een kapper doen.
Alle reacties Link kopieren
Zzzonnebloem, ik ben bang van wel ja! Zoek de topics hier op het forum maar eens op en ik heb zelf ook wel wat meegemaakt. Je bent helaas echt niet de enige, maar dat maakt het voor jou natuurlijk niet minder vervelend!
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Goh, wist niet dat dat zo was.

Wat hebben ze toen met jouw haar gedaan om het probleem op te lossen?
Alle reacties Link kopieren
Klinkt alsof de verf ook gelekt heeft. Zonde zeg! Ik zou idd teruggaan en eisen dat ze het ofwel oplossen ofwel je geld terug geven. Zoals hierboven al wordt geschreven eigenlijk dus.
Alle reacties Link kopieren
Heeft die kapper een verkeerd kleuringspercentage uitgevoerd ofzo? En wat zei je vaste kapper er van?
Alle reacties Link kopieren
Kreeg je geen folies in je haar? Heeft ze het alleen met een kam erin gesmeerd?
Alle reacties Link kopieren
Leek op lekken, ja. Dat ontkende ze. 'Maar daar valt haar overheen'. Ja, en? Als ik m'n hoofd voorover buig om iets te lezen, 'beweegt' m'n haar, ook op de hoofdhuid, en kun je gele plekken zien.
Alle reacties Link kopieren
Kleuringspercentage was bekend want het stond op m'n klantenkaart. Dat liet ze me nog zien.



Nee geen folies. Ik krijg altijd fijne kamstreken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het radicaal af laten knippen van schouderlang tot pixie-cut en gitzwart geverfd. Stond gelukkig goed, maar niet iedereen durft dat. Maar ik was er zo klaar mee, haha. De pixie heb ik nog steeds, maar niet meer zo zwart.



Edit: lekker teruggaan dus tot het naar jouw tevredenheid is opgelost. En de zoektocht naar een fijne kapper weer beginnen!
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Bah, wat vervelend dat ze ontkent. Ik heb zoiets ook wel eens gehad (haren verkeerd voorgepigmenteerd waardoor ik groen werd ipv bruin) maar toen heb ik zelf er overheen geverft en lopen klooien. Ik wilde dat ik toen naar de kapper was gegaan om te klagen want bij mij is het toen nooit meer goedgekomen met die kleur.
Alle reacties Link kopieren
Ik vrees dat m'n vaste kapper ook met de oplossing van een kleurspoeling zal komen (maar ik heb er geen verstand van, dus daarom vraag ik hier wat opties kunnen zijn).

Maar ik wil geen kleurspoeling dus dan zit ik toch in een impasse, denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Wat is dat toch met kappers??
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Bedenk wel dat je van die spoeling niet egaal gaat worden aangezien je highlights sowieso lichter zijn nu dan de rest. Dus daar hoef je niet bang voor te zijn.



Mij lijkt alles in 1 kleur verven en dan goede highlights de beste oplossing.
Je kapper heeft het juiste advies gegeven om het op te lossen. Het gele wordt doffer met zilvershampoo (probeer dat dus zeker nog een keer!) en als dat onvoldoende werkt, kun je er het beste een spoeling op zetten.



Bang voor een egale kleur hoef je bij een spoeling niet te zijn. Een spoeling legt als het ware een kleurlaagje om je haar, je blijft daar doorheen altijd je eigen haarkleur zien.
Xalliesuper: highlights zetten kan op verschillende manieren. Met folies is een manier, met de kam is een andere manier. (maar het is dan wel handig als je de methode beheerst... )
Alle reacties Link kopieren
#Bella: Wow, da's zeker een stoere actie! Pixie kan heel sexy staan vind ik.

Nee dat durf en wil ik niet. Wil ook niet vastzitten aan uitgroei van verven maar kan al die diverse en goedgekleurde kapsels van anderen vaak zeker waarderen!
Alle reacties Link kopieren
Vervelend als het niet naar wens is. Ik zou ze wel de gelegenheid geven om het te herstellen. Je bent er ook al een tijd klant, dus neem ik aan dat ze dat ook willen proberen. Als de shampoo niet helpt, zou ik de aanbevolen spoeling doen. Dan ben je van je gele plekken af en heb je in ieder geval een mooie kleur. Kan je over een paar maanden toch weer opnieuw highlights nemen. Eventueel vragen om het de volgende keer met folie te doen.
Alle reacties Link kopieren
Met kleurspoeling word het niet egaal. Ik zou het wel egaal willen hebben. Laat op hun kosten je haar egaal verven (en als jij dat wilt, nieuwe goede high lights zetten). Zilver shampoo maakt het wel minder geel, maar die "vlekken" blijf je zien. Ik heb het ook een keer gehad, niet leuk )0:
Alle reacties Link kopieren
#Ster: Sommigen zijn zo retehandig met thuis zelf kleuren en hebben nooit een probleem of kunnen het zelf wel (redelijk) oplossen.

Ik kan me voorstellen dat je ervan baalde dat het nooit meer is goedgekomen met die kleur. Toch zonde van je geld, en iedere keer als ik in de spiegel kijk, denk ik, huh, wie is die gele kanarie. Voelt toch lekkerder als je haar goed zit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven