Gezondheid alle pijlers

Pink Ribbon financiert vooral zichzelf

06-10-2012 10:04 211 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.spaink.net/2011/11/17/pink-ribbon/



Ben ik nou de enige die niet wist dat KWF de samenwerking met Pink Ribbon heeft opgezegd eind 2011?



Is toch best raar dat Pink Ribbon gewoon doordraait, incasseert en niks bijdraagt aan de strijd van vrouwen tegen kanker?



En dat al die goedbedoelende, gul gevende vrouwen hun euro's doneren zonder te weten dat er zo goed als niks in onderzoek wordt geïnvesteert? Maar wel in marketing, Quinty Trustful (en haar kapper en visagist), gala's en happenings en die roze armbandjes niet te vergeten? Wat heb je daaraan als je kanker hebt??



Krijg er een vieze smaak van in mijn mond....
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is raar. Ik wist het wel maar goed dat je er nog even de aandacht op vestigt!
Alle reacties Link kopieren
Vraagje aan Viva, die volgens mij regelmatig aandacht aan Pink Ribbon heeft besteed: waarom geen artikel hieraan wijden? Is toch eigenlijk gewoon een malafide bedrijf?? Of op zijn minst een onderzoekje waard voordat je meewerkt aan het marketing circus??



Zullen we met zijn allen massaal op mijn post reageren, zodat het lang actueel blijft op het forum en Viva er zelf wellicht iets mee gaan doen??



Wie doet er mee??
Alle reacties Link kopieren
Alleen de overdadige reclamecampagne van vorig jaar irriteerde me mateloos, dus ik zou alleen daarom al er niets aan geven. Ik geef alleen nog aan kleine goede doelen, waarvan ik echt weet dat het goed terecht kom.

Zodra doelen reclame op tv, radio en bushokjes hebben, zijn ze inmiddels te groot geworden (voor mij dan) en weet dat ik dat er heel veel aan de strijkstof blijft hangen.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je het zegt, ik wist het iet. Zijn er nog andere bronnen die dit ook zeggen?
Alle reacties Link kopieren
Helemaal goed dat je er een topic over opent. Ik wist het wel en vind het ook helemaal terecht van KWF. Een paar jaar geleden keek ik naar zo'n gala van Pink Ribbon en toen stoorde me het omzettend dat er een paar BN-ers rondparadeerde met opgebonden borsten en lage decolletés. Ik vond dat toen zo smakeloos en ongepast. Helemaal toen ik hoorde hoe weinig van het ingezamelde geld daadwerkelijk aan door deze organisatie gebruikt wordt t.b.v. Kankeronderzoek. Bah, nare organisatie.
Alle reacties Link kopieren
http://overons.kwfkankerb ... -pagina.aspx?nieuwsid=418 Deze bron zegt nml wat anders.
Alle reacties Link kopieren
Ik wist het ook al, maar heel goed dat je er nog even aandacht aan besteed.

Hypocriete flut organisatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijdje geleden gelezen, via het forum las ik de site.



Vind het een schandalige organisatie, dat hele Pink Ribbon

Heb nog nooit een paraplu, sjaal of armband gekocht gelukkig.



Ik hoop dat iedereen dit leest
Ik wist het al. En ik vind het echt erg dat vrouwen nog zo massaal geloven in de goedheid van Pink Ribbon.
quote:aylapaelja schreef op 06 oktober 2012 @ 10:15:

http://overons.kwfkankerb ... -pagina.aspx?nieuwsid=418 Deze bron zegt nml wat anders.Misschien is KWF gewoon netjes.
Alle reacties Link kopieren
@ Plukdedag - Sanoma is strategisch partner van Pink Ribbon. Van Viva hoef je dus geen kritische houding te verwachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik wist het ook al. Schandalig hoe Pink Ribbon omgaat met hun financiën.



De reden dat er trouwens zo weinig stukken over te vinden zijn, is omdat Pink Ribbon hun jaarverslagen en andere documenten niet openbaar heeft.
Ik zal blij zijn als het weer November is. Je wordt deze maand steeds geconfronteerd met iets wat je liever wil vergeten.
Alle reacties Link kopieren
quote:yette schreef op 06 oktober 2012 @ 10:19:

@ Plukdedag - Sanoma is strategisch partner van Pink Ribbon. Van Viva hoef je dus geen kritische houding te verwachten.Dan ben ik benieuwd wat ze met dit topic gaan doen
Alle reacties Link kopieren
Nieuwsuur: http://nieuwsuur.nl/onder ... ibbon-naar-onderzoek.html



Volkskrant: http://www.volkskrant.nl/ ... n-uit-aan-onderzoek.dhtml



Ik weet niet wat waar is en wat niet. Pink Ribbon kan volgens mij nog steeds niet goed motiveren hoeveel geld aan onderzoek wordt besteed: http://blog.pinkribbon.nl ... uitzending-van-nieuwsuur/



Wel zie ik dat Pink Ribbon weer allerlei prullaria in haar webshop aanbiedt: http://www.pinkribbonshop.nl/ Een klein deel gaat steeds naar Pink Ribbon, waarvan nog een kleiner deel (hoeveel eigenlijk??) daadwerkelijk van de strijkstok afvalt richting onderzoek tegen kanker. Waarom lopen we met die flutarmbandjes om t.w.v. een paar tientjes, terwijl er een fractie naar het broodnodige onderzoek gaat? Kunnen we dat geld dan niet beter rechtstreeks doneren aan KWF??
Alle reacties Link kopieren
quote:bankje schreef op zaterdag 06 oktober 2012 10:20 Ik zal blij zijn als het weer November is. Je wordt deze maand steeds geconfronteerd met iets wat je liever wil vergeten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:thomaaas schreef op 06 oktober 2012 @ 10:20:

[...]





Dan ben ik benieuwd wat ze met dit topic gaan doen Niets, ga ik van uit. Het forum is voor vrouwen met een mening toch? Daar hoort geen censuur bij.
Alle reacties Link kopieren
quote:bankje schreef op 06 oktober 2012 @ 10:20:

Ik zal blij zijn als het weer November is. Je wordt deze maand steeds geconfronteerd met iets wat je liever wil vergeten.Hier idem....
Alle reacties Link kopieren
quote:liv_1 schreef op 06 oktober 2012 @ 10:23:

[...]





Niets, ga ik van uit. Het forum is voor vrouwen met een mening toch? Daar hoort geen censuur bij.Misschien is dat inmiddels wel weer zo, en ben ik te sceptisch gebleven
Als ze een topic als deze sluiten, openen we gewoon weer een nieuwe.
Alle reacties Link kopieren
quote:bankje schreef op 06 oktober 2012 @ 10:20:

Ik zal blij zijn als het weer November is. Je wordt deze maand steeds geconfronteerd met iets wat je liever wil vergeten.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Die pink ribbon prullaria wordt verkocht omdat mensen nu eenmaal graag iets 'krijgen' voor de donatie die ze denken te maken.

Dan denken ze dat ze een leuke *kuch* armband hebben gescoord en toch mooi daarmee het goede doel hebben gesteund.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:PLUKDEDAG1967 schreef op 06 oktober 2012 @ 10:07:

Vraagje aan Viva, die volgens mij regelmatig aandacht aan Pink Ribbon heeft besteed: waarom geen artikel hieraan wijden? Is toch eigenlijk gewoon een malafide bedrijf?? Of op zijn minst een onderzoekje waard voordat je meewerkt aan het marketing circus??



Zullen we met zijn allen massaal op mijn post reageren, zodat het lang actueel blijft op het forum en Viva er zelf wellicht iets mee gaan doen??



Wie doet er mee??



Beste PLUKDEDAG1967,



Ik heb je posting/topic doorgegeven aan de CM.



mvg,



Junior.
Alle reacties Link kopieren
quote:liv_1 schreef op zaterdag 06 oktober 2012 10:23 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="thomaaas in "Pink Ribbon financiert vooral zichzelf"" class="messagelink">thomaaas schreef op 06 oktober 2012 @ 10:20</a>:</b>

[...]





Dan ben ik benieuwd wat ze met dit topic gaan doen </div></blockquote>Niets, ga ik van uit. Het forum is voor vrouwen met een mening toch? Daar hoort geen censuur bij. Tja, 'hullie' hebben de macht om een topic offline te halen, daar zijn ze geen verantwoording naar ons voor schuldig.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven