Gezondheid alle pijlers

Erge pijn in rechter been/bil bij zitten,liggen en staan

15-11-2011 16:26 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een aantal maanden erge pijn in mijn rechter been bil wanneer ik lang zit, lig of stilsta. Deze pijn is te beschrijven als een soort zenuwpijn die uitstraalt naar mijn voet. Mijn voet is af en toe ook helemaal gevoelloos. Ben onderzocht en de dokter dacht eerst een hernia maar de symptomen lijken er toch niet op, nu dacht de dochter een slijmbeurs, maar na enkele injecties blijkt dit het ook niet te zijn. Herkent iemand dit en wat heb jij er aan gedaan en hielp fysio bij jou ( bij mij wordt het er erger van) .
Als het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan !
Alle reacties Link kopieren
De huisarts of fysio kan met enkele testjes bekijken of er sprake is van een pijn aan de zenuwen of rugpijn als gevolg van spierklachten. Bv slump-test of proef van lasègue.



Hernia is tegenwoordig het protocol om eerst 6 weken te rusten. De belasting op de wervelkolom neemt af waardoor het uitpuilende deel van de tussenwervelschijf (die daarbij op de zenuw drukt) de kans krijgt om zich weer in de oorspronkelijk vorm terug te brengen.

Overigens, dit ligt natuurlijk wel aan de ernst van de evt hernia.



Overigens, rust betekend niet dat je 6 weken op bed moet liggen (al kun je bij een hernia soms niet anders). Bewegen en belasten zijn verschillende dingen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vrijwel alle berichten gelezen. Wat me opvalt is dat niemand op het idee komt om naar een acupuncturist te gaan. Zelf heb ik daar goede resultaten mee. Een brandende pijn van mijn bil naar mijn been is na één seance bij de acupuncturist volledig verdwenen. Zo ook de pijn van een eerdere whiplash in mijn schouder/arm. Daar moest ik maar mee leren leven volgens fysiotherapeuten en andere krakers. Drie seances bij de acupuncturist en het is al jaren niet meer teruggekomen.

Sterkte beste mensen, maar het is beter om in dit soort gevallen de huisarts te passeren en zelf stappen te ondernemen.
Acupunctuur? really? wat een idioot advies.

Is er al een MRI gemaakt?

Ben je al bij een orthopeed of Neuroloog geweest?

Dat lijken me de eerste stappen maar misschien stuurt de reva-arts je door
quote:Miesemaus schreef op 15 november 2012 @ 21:29:

De huisarts of fysio kan met enkele testjes bekijken of er sprake is van een pijn aan de zenuwen of rugpijn als gevolg van spierklachten. Bv slump-test of proef van lasègue.



Hernia is tegenwoordig het protocol om eerst 6 weken te rusten. De belasting op de wervelkolom neemt af waardoor het uitpuilende deel van de tussenwervelschijf (die daarbij op de zenuw drukt) de kans krijgt om zich weer in de oorspronkelijk vorm terug te brengen.

Overigens, dit ligt natuurlijk wel aan de ernst van de evt hernia.



Overigens, rust betekend niet dat je 6 weken op bed moet liggen (al kun je bij een hernia soms niet anders). Bewegen en belasten zijn verschillende dingen.Eigenlijk gebeurt het heel vaak dat de huisarts niet met deze tests een hernia aan kan wijzen, het ligt er namelijk maar helemaal aan waar de hernia zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze klacht jaren geleden gehad. Ben onderzocht door een neuroloog en die vertelde dat het een conditioneel probleem was. Dus naar de revalidatie-arts gestuurd en daar getrained met allerlei apparaten (zoals op een sportschool). En de pijn verdween. Nu heb ik het af en toe nog weleens en weet dat het dan tijd is om meer te gaan bewegen. Ik loop dan door de pijn heen, zeg maar. En dat werkt.

Ik zeg niet dit mijn verhaal ook jouw verhaal is, maar het hoeft dus idd niks te maken te hebben met een hernia of Ischias.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
Alle reacties Link kopieren
Euh nogal een oud topic waar de accupuncturistnop reageert. Lijkt wel reclame ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven