Narcisten die huilen uit blijdschap

07-12-2012 18:43 398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoiii,



Sorry dat ik weer een forum open, maar ik vraag mij af of narcisten toch wel dankbaar kunnen zijn.

Mijn partner moest op zijn verjaardag huilen( half jaar terug), omdat ik een taart voor hem had laten maken.

Gister hadden wij het over en toen had hij mij verteld dat hij emotioneel werd. Ik zag dat hij op zijn verjaardag in schok was en mij heel raar aankeek en niet wist wat hij moest doen toen ik met de taart aankwam.

Tijdens het gesprek ging ik hem toen vragen stellen, waarom etc...

Toen zij hij dat hij het niet had verwacht. En hij begon een beetje te vertellen. Ik had nooit zo'n '' diep''' gesprek met hem gevoerd.



Daarna wilde hij er niet meer over hebben, toen zei hij jaa maarja vies weer he en begon de narcisme weer boven te komen...



Mijn vraag is waarom huilt een narcist uit blijdschap? Heeft dat weer met zichzelf te maken of dacht hij eindelijk iemand die voor mij gaat ofzo iets?
Wat denk je zelf Downnn?

Wat is het antwoord op je eigen vraag?
Alle reacties Link kopieren
Dat weet ik niet, anders zou ik t niet vragen:)



Het maakt je echt door de war.
Alle reacties Link kopieren
quote:downnnn schreef op 08 december 2012 @ 01:21:

Dat weet ik niet, anders zou ik t niet vragen:)



Het maakt je echt door de war.

Volgens mij denk jij dat hij een toneelstukje zat op te voeren boven die taart. Maar om de een of andere reden vind je dat een slechte gedachte van jezelf en daarom ga je zo lopen twijfelen dat je er helemaal over in de war raakt.



Zou dat kunnen kloppen, wat ik nu zeg? Of sla ik de plank helemaal mis?
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Overigens slaat het nergens op, je denktrant. Je redeneert als volgt:



1) Mijn partner is een narcist

2) Mijn partner huilde om de taart van blijdschap

3) Dus wil ik weten of dat narcisten dat kunnen



Want blijkbaar is het zo dat als 'narcisten' dat niet kunnen, jouw partner geen narcist is. Dan vervalt stelling 1), en dat kan dus niet, want dan kan je je partner geen narcist noemen, en dat is schijnbaar nogal belangrijk voor je.



Als narcisten dat wel kunnen is jouw partner een narcist die kan huilen van blijdschap.



Dus ben je weer terug bij 1) en 2).
Alle reacties Link kopieren
quote:Dana schreef op 08 december 2012 @ 01:35:

[...]



Volgens mij denk jij dat hij een toneelstukje zat op te voeren boven die taart. Maar om de een of andere reden vind je dat een slechte gedachte van jezelf en daarom ga je zo lopen twijfelen dat je er helemaal over in de war raakt.



Zou dat kunnen kloppen, wat ik nu zeg? Of sla ik de plank helemaal mis?



Gedeeltelijk. Ik twijfel omdat dit nooit is voorgekomen en hij juist tegenovergestelde is. Hij zeurt over alles, niets is goed. Nooit dankbaar, soms wel dankje maar dan komt er altijd weer iets negatiefs.

En het was de eerste keer dat hij uit zichzelf zijn emotie beschreef. Ik heb al veel meegemaakt met hem, daarom twijfel ik.
quote:downnnn schreef op 08 december 2012 @ 01:21:

Dat weet ik niet, anders zou ik t niet vragen:)



Het maakt je echt door de war.



Kún je de man nog los zien van de narcist die jij zegt dat hij is?

Hij huilde, dús het kan. Hij kan het. En of het huilen kwam door iets wat jij al dan niet bij zijn narcisme vindt horen zegt meer iets over hoe vast jij zit in je conclusie over zijn geestelijke gesteldheid, dan over hem.



Maakt het huilen hem meer mens voor je? Narcistische mensen zijn niet perse gespeend van gevoelens. Of hoort dat bij het beeld wat jíj van narcisten hebt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Marla_Singer schreef op 08 december 2012 @ 01:39:

Overigens slaat het nergens op, je denktrant. Je redeneert als volgt:



1) Mijn partner is een narcist

2) Mijn partner huilde om de taart van blijdschap

3) Dus wil ik weten of dat narcisten dat kunnen



Want blijkbaar is het zo dat als 'narcisten' dat niet kunnen, jouw partner geen narcist is. Dan vervalt stelling 1), en dat kan dus niet, want dan kan je je partner geen narcist noemen, en dat is schijnbaar nogal belangrijk voor je.



Als narcisten dat wel kunnen is jouw partner een narcist die kan huilen van blijdschap.



Dus ben je weer terug bij 1) en 2).



Het gaat mij meer om of narcisten toch wel een stukje emotie bezitten, niet zozeer of hij het wel is, want hij is het

Ik hoopte op dat moment van, hey hij heeft toch emotie of is dat normaal bij narcisten dat zij huilen uit blijschap?

En ook dat benoemen van emotie. Het was alsof hij echt was, zonder die narcisme. Het is zo moeilijk uit te leggen. Daarom wil ik het zo graag weten. Want ik weet niet meer hoe ik mijn partner moet zien door alles wat ik heb meegemaakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora schreef op 08 december 2012 @ 01:50:

[...]





Kún je de man nog los zien van de narcist die jij zegt dat hij is?

Hij huilde, dús het kan. Hij kan het. En of het huilen kwam door iets wat jij al dan niet bij zijn narcisme vindt horen zegt meer iets over hoe vast jij zit in je conclusie over zijn geestelijke gesteldheid, dan over hem.



Maakt het huilen hem meer mens voor je? Narcistische mensen zijn niet perse gespeend van gevoelens. Of hoort dat bij het beeld wat jíj van narcisten hebt?Dat klopt wat je zegt. Puur door wat ik heb meegemaakt, weet ik niet meer wie hij is. Vaak zie ik hem als hemzelf. dan denk ik...neee, ookal heeft hij die trekken, hij moet niet zo reageren of dan ga ik gesprekken aan( zinloos natuurlijk)..
Alle reacties Link kopieren
quote:downnnn schreef op 08 december 2012 @ 01:47:

[...]





Gedeeltelijk. Ik twijfel omdat dit nooit is voorgekomen en hij juist tegenovergestelde is. Hij zeurt over alles, niets is goed. Nooit dankbaar, soms wel dankje maar dan komt er altijd weer iets negatiefs.

En het was de eerste keer dat hij uit zichzelf zijn emotie beschreef. Ik heb al veel meegemaakt met hem, daarom twijfel ik.

Dus jij denkt dat hij altijd negatief is over jou. En nu was hij 1 keer niet negatief, maar dankbaar en blij verrast. Zo blij verrast zelfs, dat hij ervan moest huilen. Dat zet jouw beeld van hem op z'n kop, want jij dacht dat hij nooit waardeert wat jij voor hem doet en nu lijkt het ineens alsof hij deze ene keer wél waardering had voor iets wat jij deed. Terwijl jij dacht dat hij het niet eens kán: waardering opbrengen en dankbaar zijn voor iets wat jij speciaal voor hem hebt gedaan.



Klopt dat?
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
quote:Dana schreef op 08 december 2012 @ 01:57:

[...]



Dus jij denkt dat hij altijd negatief is over jou. En nu was hij 1 keer niet negatief, maar dankbaar en blij verrast. Zo blij verrast zelfs, dat hij ervan moest huilen. Dat zet jouw beeld van hem op z'n kop, want jij dacht dat hij nooit waardeert wat jij voor hem doet en nu lijkt het ineens alsof hij deze ene keer wél waardering had voor iets wat jij deed. Terwijl jij dacht dat hij het niet eens kán: waardering opbrengen en dankbaar zijn voor iets wat jij speciaal voor hem hebt gedaan.



Klopt dat?Ja, dat klopt. Maar hij lag niet alleen aan mij, volgens heel die feest bij elkaar. Daarnet vroeg ik hem weer, en toen zei hij dat hij niet ging huilen en spottend was hij. Dan denk ik van, is het toneel of niet? En wat wil hij ermee bereiken. Ik las op internet dat de narcisten altijd iets doen om ermee te bereiken. Dat maak ik ook met hem mee. Hij doet zoveel moeite voor anderen, mij niet. Hij word alleen op mij boos. En ik had ook nog iets gegeven voor sinterklaas en toen zei hij: lief, maar het was een stom kado. Waarom heb je zo iets gekocht?? Kon je beter niets halen...blabla bla
Alle reacties Link kopieren
quote:downnnn schreef op 08 december 2012 @ 01:53:

[...]





Dat klopt wat je zegt. Puur door wat ik heb meegemaakt, weet ik niet meer wie hij is. Vaak zie ik hem als hemzelf. dan denk ik...neee, ookal heeft hij die trekken, hij moet niet zo reageren of dan ga ik gesprekken aan( zinloos natuurlijk)..

Hoe oud ben jij eigenlijk, als ik vragen mag? En hebben jullie kinderen?



Het valt me op dat jij een onderscheid aanbrengt tussen "hemzelf" en "die trekken" die hij heeft. En "die trekken" dat is dan zijn gebrek aan waardering voor wat jij allemaal voor hem doet, toch?



Maar hij is zichzelf, mét die trekken. Of die trekken nou narcisme zijn of autisme of nog iets anders, die trekken horen bij hem en zijn een onderdeel van wie hij is. Een belangrijk onderdeel zelfs. Die kan jij ook niet zomaar even veranderen, iemands karakter valt soms misschien een beetje bij te schaven, maar echt wezenlijk veranderen dat gaat niet.



Vergelijk zijn trekken eens met een man die verlamd is aan zijn benen, die misschien wel in staat is om zichzelf uit zijn rolstoel te hijsen en een paar passen te lopen voor hij weer moet gaan zitten. Is hij dan "zichzelf" als hij een paar passen loopt? En nemen, als hij weer in de rolstoel zit, zijn "trekken" of zijn handicap hem weer over? Of is hij gewoon een gehandicapte man, die hoe dan ook niet of nauwelijks kan lopen?



Dus de vraag zou volgens mij niet moeten zijn of iets door zijn "trekken" komt, maar of jij daarmee wilt leven. Heb jij zin om je voor deze man nog jarenlang uit te sloven en hooguit eens per half jaar een blijk van waardering te krijgen voor wat je doet?



Wat verlies je eigenlijk, als je deze man zou verlaten?



Sorry dat ik zoveel vragen stel, maar ik denk dat het goed is als je over elk van die vragen goed nadenkt. Daar heb je volgens veel meer aan dan op je blindstaren op de vraag wat er nou wel en niet narcistisch is aan je man.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
quote:downnnn schreef op 08 december 2012 @ 02:01:

[...]





Ja, dat klopt. Maar hij lag niet alleen aan mij, volgens heel die feest bij elkaar. Daarnet vroeg ik hem weer, en toen zei hij dat hij niet ging huilen en spottend was hij. Dan denk ik van, is het toneel of niet? En wat wil hij ermee bereiken. Ik las op internet dat de narcisten altijd iets doen om ermee te bereiken. Dat maak ik ook met hem mee. Hij doet zoveel moeite voor anderen, mij niet. Hij word alleen op mij boos. En ik had ook nog iets gegeven voor sinterklaas en toen zei hij: lief, maar het was een stom kado. Waarom heb je zo iets gekocht?? Kon je beter niets halen...blabla bla

Jij vond het fijn hè, dat hij jou met zijn tranen eindelijk eens een blijk van waardering gaf voor wat je voor hem had gedaan.



Als je eens niet zo focust op zijn al dan niet bij narcisme passende gedrag, maar hem eens gewoon zegt: "ik vraag je ernaar omdat ik dacht dat je huilde omdat je blij was omdat ik die taart voor je geregeld had. Ik vond het zo fijn dat je eens waardering liet blijken voor iets wat ik helemaal speciaal voor jou had gedaan. Ik voel me niet zo vaak gewaardeerd door jou als ik iets voor je doe, terwijl ik dat eigenlijk zo nodig heb. Ik zou zo graag willen dat je me wat vaker liet zien dat je blij met me bent, dat je het waardeert als ik iets voor je doe."



Heb je dat weleens geprobeerd? Hoe reageert hij dan?
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Downnn (wat een opwekkende nick!), ik snap oprecht niet hoe je op deze manier in een relatie kunt staan. Kies voor jezelf als het zo'n eikel is.



Dan: er bestaat narcisme, narcisme, en narcisme. 98% van de personen die op internetfora als narcisten worden genoemd, zijn mannen met een onhebbelijke (ex-)vriendin die het ofwel niet kan verteren dat de relatie is gestrand, danwel niet kan geloven dat ze ooit voor de man in kwestie viel, danwel niet alleen wil zijn en een excuus zoekt zodat ze toch bij de man kan blijven om hem te 'genezen'. Voorts is er nog narcisme als vorm van gedrag dat bij vrijwel ieder persoon in enige mate voorkomt (zie wikipedia: narcisme) en tot slot de (vrij weinig voorkomende) persoonlijkheidsstoornis zoals gedefinieerd in de DSM-IV en dan hebben we over een behoorlijk heftige en levensontwrichtende aandoening (zie wikipedia: narcistische persoonlijkheidsstoornis).



Zelf denk ik dat jouw vriend onder narcisme categorie 1 valt, maar waarschijnlijk zoek jij het dan weer meer in categorie 2 of 3. In dat geval is je vraag makkelijk te beantwoorden: lees de betreffende wikipedia pagina's even door. Je zult waarnemen dat de kwalificatie/het symptoom 'is niet in staat te huilen' daarin niet voorkomt (de NPS pagina somt nochtans alle DSM-IV criteria op).



Ergo: narcisten van in ieder geval de tweede en de derde categorie zijn niet beperkt in hun huilvermogen.



De eerste categorie narcisme is helaas wat minder scherp gedefinieerd, maar uit jarenlange forumervaring kan ik je melden dat ik de kwalificatie 'kan niet huilen' nog niet eerder ben tegengekomen. Dit lijkt mij dan ook niet een typisch symptoom van internettende vriendin geinduceerd narcisme. Allicht hebben we hier met een atypische uitingsvorms te maken, je kunt overwegen hier een NAO label aan te hangen. De uiteindelijke diagnose wordt dan IVG-narcisme-NAO.



Graag gedaan!
Alle reacties Link kopieren
Het maakt toch helemaal niks uit of hij een narcist is en of hij huilt uit blijdschap. Wat wel uitmaakt is dat jij jezelf blijkbaar zo weinig waard vind dat je bij iemand blijft die niet goed voor je is.
Cum non tum age
quote:downnnn schreef op 08 december 2012 @ 01:50:

[...]





Het gaat mij meer om of narcisten toch wel een stukje emotie bezitten, niet zozeer of hij het wel is, want hij is het

Ik hoopte op dat moment van, hey hij heeft toch emotie of is dat normaal bij narcisten dat zij huilen uit blijschap?

En ook dat benoemen van emotie. Het was alsof hij echt was, zonder die narcisme. Het is zo moeilijk uit te leggen. Daarom wil ik het zo graag weten. Want ik weet niet meer hoe ik mijn partner moet zien door alles wat ik heb meegemaakt.Waarom vraag je het hem zelf niet? Het is een mens, geen smartphone ofzo.



Jij bent degene die je eigen perceptie verstoort met je internetwijsheid.



Wij moeten dat vervolgens weer tot één geheel maken.



Los daarvan: jij bent degene met een stoornis, want jij laat je gebruiken, en blijft bij een partner die je dehumaniseert. Zoek hulp.
quote:Marla_Singer schreef op 08 december 2012 @ 10:46:

[...]





Waarom vraag je het hem zelf niet? Het is een mens, geen smartphone ofzo.



Jij bent degene die je eigen perceptie verstoort met je internetwijsheid.



Wij moeten dat vervolgens weer tot één geheel maken.



Los daarvan: jij bent degene met een stoornis, want jij laat je gebruiken, en blijft bij een partner die je dehumaniseert. Zoek hulp.Ssst, geef een narcist een vinger en ze pakken jouw hele hand, arm, lichaam, vrije wil, auto, huis en 2,3 kinderen mee, jou achterlatend met schoonmama
quote:fru1t3lla schreef op 08 december 2012 @ 11:06:

[...]





Ssst, geef een narcist een vinger en ze pakken jouw hele hand, arm, lichaam, vrije wil, auto, huis en 2,3 kinderen mee, jou achterlatend met schoonmama



A narcissist was here.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dana schreef op 08 december 2012 @ 02:13:

[...]



Hoe oud ben jij eigenlijk, als ik vragen mag? En hebben jullie kinderen?



Het valt me op dat jij een onderscheid aanbrengt tussen "hemzelf" en "die trekken" die hij heeft. En "die trekken" dat is dan zijn gebrek aan waardering voor wat jij allemaal voor hem doet, toch?



Maar hij is zichzelf, mét die trekken. Of die trekken nou narcisme zijn of autisme of nog iets anders, die trekken horen bij hem en zijn een onderdeel van wie hij is. Een belangrijk onderdeel zelfs. Die kan jij ook niet zomaar even veranderen, iemands karakter valt soms misschien een beetje bij te schaven, maar echt wezenlijk veranderen dat gaat niet.



Vergelijk zijn trekken eens met een man die verlamd is aan zijn benen, die misschien wel in staat is om zichzelf uit zijn rolstoel te hijsen en een paar passen te lopen voor hij weer moet gaan zitten. Is hij dan "zichzelf" als hij een paar passen loopt? En nemen, als hij weer in de rolstoel zit, zijn "trekken" of zijn handicap hem weer over? Of is hij gewoon een gehandicapte man, die hoe dan ook niet of nauwelijks kan lopen?



Dus de vraag zou volgens mij niet moeten zijn of iets door zijn "trekken" komt, maar of jij daarmee wilt leven. Heb jij zin om je voor deze man nog jarenlang uit te sloven en hooguit eens per half jaar een blijk van waardering te krijgen voor wat je doet?



Wat verlies je eigenlijk, als je deze man zou verlaten?



Sorry dat ik zoveel vragen stel, maar ik denk dat het goed is als je over elk van die vragen goed nadenkt. Daar heb je volgens veel meer aan dan op je blindstaren op de vraag wat er nou wel en niet narcistisch is aan je man.



Midden 20 en nee we hebben geen kinderen. We wonen niet samen.

Nee die trekken zijn meer dan alleen dat. Projecteren, woedeaanvallen soms dan, stemmingswisselingen, soms als kind gedragen, over zich heen laten lopen door die rot familie en ook andere mensen, dingen doorvertellen, anderen blij maken zodat zij hem als een positief mens zien( verborgen narcisme) , weinig schaamte maar intimiteit tonen in openbaar schaamt hij wel( laatste tijd is dat beetje minder of hij was gewoon blij met mijn uiterlijk), hij komt niet op voor mij, springt als een kind als hij blij is echt heel raar( nee niet zoals een normaal mens die even kind wil zijn), behandeld kinderen niet als kinderen, komt op voor vrouwen van buiten, afkeer tegen de overheid. Alleen gaat hij niet vreemd, maar kijkt wel naar vrouwen en doet soms beetje raar als er een vrouw in de buurt is. Alsof hij aandacht wil van degene.



Wat ik verlies? Ik hou van hem, omdat hij ook leuke kanten heeft. Mijn ouders zijn ZO blij met hem.( de bekende uitspraak) omdat hij charmant overkomt en moeite doet voor hun( wat mij irriteert).

Zij vinden hem soms veel beter dan mij denk ik.

Daarnaast heb ik al een lange tijd een relatie en ik hoop op verandering. Hij heeft wel gezegd dat hij in therapie gaat, maar niet voor mij maar voor zichzelf.



Daar heb je wel gelijk in. Het zijn soms dat ik dan denk van, hmm past dit bij zijn karakter of doet hij moeite zodat hij aardig gevonden word? Ik wil dat hij bv dingen doet omdat hij dat wilt doen en niet omdat hij aardig gevonden wil worden.

Dus dan kom ik voor hem op, mensen vinden mij dan onaardig en zo heb ik weer een slechte naam en dan ben ik de slechte vriendin.

Ik wil een einde maken aan hoe de mensen hem behandelen. Dat speelt ook mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dana schreef op 08 december 2012 @ 02:18:

[...]



Jij vond het fijn hè, dat hij jou met zijn tranen eindelijk eens een blijk van waardering gaf voor wat je voor hem had gedaan.



Als je eens niet zo focust op zijn al dan niet bij narcisme passende gedrag, maar hem eens gewoon zegt: "ik vraag je ernaar omdat ik dacht dat je huilde omdat je blij was omdat ik die taart voor je geregeld had. Ik vond het zo fijn dat je eens waardering liet blijken voor iets wat ik helemaal speciaal voor jou had gedaan. Ik voel me niet zo vaak gewaardeerd door jou als ik iets voor je doe, terwijl ik dat eigenlijk zo nodig heb. Ik zou zo graag willen dat je me wat vaker liet zien dat je blij met me bent, dat je het waardeert als ik iets voor je doe."



Heb je dat weleens geprobeerd? Hoe reageert hij dan?



Hahhaha, nou dat gaat zwaar niet werken. DIe eindeloze gesprekken helpt niet, wel daden maar dat is eventjes. Hij gaat dan zeggen: zeg geen rare dingen. Of gaat weer over mij beginnen.

Dat gesprek was volgens mij omdat het zoo goed ging tussen ons, dat hij even zichzelf was( als je snapt wat ik bedoel). Totdat hij ineens dacht, shit ik ben mezelf aan het laten zien...even weer die trekken laten zien.

Ik was zeker blij, omdat hij eindelijk zichzelf bloot stelde. En ik zei tegen hem dat het niet erg is om als man te huilen en dat hij zichzelf mag zijn.



Trouwens ik vind het lief dat je mij wil helpen en niet gaat zeuren dat ik geen psychiater ben.
quote:downnnn schreef op 08 december 2012 @ 12:56:

[...]





Projecteren, woedeaanvallen soms dan, stemmingswisselingen, soms als kind gedragen, over zich heen laten lopen door die rot familie en ook andere mensen, dingen doorvertellen, anderen blij maken zodat zij hem als een positief mens zien( verborgen narcisme) , weinig schaamte maar intimiteit tonen in openbaar schaamt hij wel( laatste tijd is dat beetje minder of hij was gewoon blij met mijn uiterlijk), hij komt niet op voor mij, springt als een kind als hij blij is echt heel raar( nee niet zoals een normaal mens die even kind wil zijn), behandeld kinderen niet als kinderen, komt op voor vrouwen van buiten, afkeer tegen de overheid. Alleen gaat hij niet vreemd, maar kijkt wel naar vrouwen en doet soms beetje raar als er een vrouw in de buurt is. Alsof hij aandacht wil van degene.



hij klinkt als een lot uit de loterij
Alle reacties Link kopieren
quote:zeniiba schreef op 08 december 2012 @ 02:41:

Downnn (wat een opwekkende nick!), ik snap oprecht niet hoe je op deze manier in een relatie kunt staan. Kies voor jezelf als het zo'n eikel is.



Dan: er bestaat narcisme, narcisme, en narcisme. 98% van de personen die op internetfora als narcisten worden genoemd, zijn mannen met een onhebbelijke (ex-)vriendin die het ofwel niet kan verteren dat de relatie is gestrand, danwel niet kan geloven dat ze ooit voor de man in kwestie viel, danwel niet alleen wil zijn en een excuus zoekt zodat ze toch bij de man kan blijven om hem te 'genezen'. Voorts is er nog narcisme als vorm van gedrag dat bij vrijwel ieder persoon in enige mate voorkomt (zie wikipedia: narcisme) en tot slot de (vrij weinig voorkomende) persoonlijkheidsstoornis zoals gedefinieerd in de DSM-IV en dan hebben we over een behoorlijk heftige en levensontwrichtende aandoening (zie wikipedia: narcistische persoonlijkheidsstoornis).



Zelf denk ik dat jouw vriend onder narcisme categorie 1 valt, maar waarschijnlijk zoek jij het dan weer meer in categorie 2 of 3. In dat geval is je vraag makkelijk te beantwoorden: lees de betreffende wikipedia pagina's even door. Je zult waarnemen dat de kwalificatie/het symptoom 'is niet in staat te huilen' daarin niet voorkomt (de NPS pagina somt nochtans alle DSM-IV criteria op).



Ergo: narcisten van in ieder geval de tweede en de derde categorie zijn niet beperkt in hun huilvermogen.



De eerste categorie narcisme is helaas wat minder scherp gedefinieerd, maar uit jarenlange forumervaring kan ik je melden dat ik de kwalificatie 'kan niet huilen' nog niet eerder ben tegengekomen. Dit lijkt mij dan ook niet een typisch symptoom van internettende vriendin geinduceerd narcisme. Allicht hebben we hier met een atypische uitingsvorms te maken, je kunt overwegen hier een NAO label aan te hangen. De uiteindelijke diagnose wordt dan IVG-narcisme-NAO.



Graag gedaan!



Nee joh hahha. Ik weet wat een eikel is!! Die zijn echt niet zo hoor! Die gebruiken je en hebben een sterke persoonlijkheid. Daarnaast vertonen zij de kenmerken: Projecteren, als een kind gedragen, stemmingswisselingen, geen geweten etc niet.



Ik merk aan alles dat er iets mis is aan hem en dat het door zijn opvoeding en erfelijkheid te maken heeft.



Wat betekent IVG?
Alle reacties Link kopieren
quote:noa schreef op 08 december 2012 @ 09:43:

Het maakt toch helemaal niks uit of hij een narcist is en of hij huilt uit blijdschap. Wat wel uitmaakt is dat jij jezelf blijkbaar zo weinig waard vind dat je bij iemand blijft die niet goed voor je is.Jawel, want dan weet je of hij kan veranderen:)
quote:downnnn schreef op 08 december 2012 @ 13:01:

[...]





Hahhaha, nou dat gaat zwaar niet werken. DIe eindeloze gesprekken helpt niet, wel daden maar dat is eventjes. Hij gaat dan zeggen: zeg geen rare dingen. Of gaat weer over mij beginnen.

Dat gesprek was volgens mij omdat het zoo goed ging tussen ons, dat hij even zichzelf was( als je snapt wat ik bedoel). Totdat hij ineens dacht, shit ik ben mezelf aan het laten zien...even weer die trekken laten zien.

Ik was zeker blij, omdat hij eindelijk zichzelf bloot stelde. En ik zei tegen hem dat het niet erg is om als man te huilen en dat hij zichzelf mag zijn.



Trouwens ik vind het lief dat je mij wil helpen en niet gaat zeuren dat ik geen psychiater ben.Ahja, want trekken zijn net zoals een kraantje, kraantje open, even wat laten zien, kraantje dicht en weer klaar. Schei toch eens uit mens, zoek zelf hulp in plaats van strohalmpjes vast te klampen met diagnoses die je van fora plukt waar je geen flut van weet om toch maar de hoop te houden dat je een werkbare relatie hebt en een ander kan veranderen.
Ik hoop overigens dat je serieus niet in de hulpverlening zit, nav jouw opmerking dat je psychologie hebt gestudeerd :').
Alle reacties Link kopieren
Dan heb ik nieuws voor je: mensen veranderen niet. Kleine veranderingen zijn wel mogelijk, maar grote in de essentie niet.
Cum non tum age

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven