Narcisten die huilen uit blijdschap

07-12-2012 18:43 398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoiii,



Sorry dat ik weer een forum open, maar ik vraag mij af of narcisten toch wel dankbaar kunnen zijn.

Mijn partner moest op zijn verjaardag huilen( half jaar terug), omdat ik een taart voor hem had laten maken.

Gister hadden wij het over en toen had hij mij verteld dat hij emotioneel werd. Ik zag dat hij op zijn verjaardag in schok was en mij heel raar aankeek en niet wist wat hij moest doen toen ik met de taart aankwam.

Tijdens het gesprek ging ik hem toen vragen stellen, waarom etc...

Toen zij hij dat hij het niet had verwacht. En hij begon een beetje te vertellen. Ik had nooit zo'n '' diep''' gesprek met hem gevoerd.



Daarna wilde hij er niet meer over hebben, toen zei hij jaa maarja vies weer he en begon de narcisme weer boven te komen...



Mijn vraag is waarom huilt een narcist uit blijdschap? Heeft dat weer met zichzelf te maken of dacht hij eindelijk iemand die voor mij gaat ofzo iets?
quote:downnnn schreef op 08 december 2012 @ 13:01:

[...]





Hahhaha, nou dat gaat zwaar niet werken. DIe eindeloze gesprekken helpt niet, wel daden maar dat is eventjes. Hij gaat dan zeggen: zeg geen rare dingen. Of gaat weer over mij beginnen.

Dat gesprek was volgens mij omdat het zoo goed ging tussen ons, dat hij even zichzelf was( als je snapt wat ik bedoel). Totdat hij ineens dacht, shit ik ben mezelf aan het laten zien...even weer die trekken laten zien.

Ik was zeker blij, omdat hij eindelijk zichzelf bloot stelde. En ik zei tegen hem dat het niet erg is om als man te huilen en dat hij zichzelf mag zijn.



Trouwens ik vind het lief dat je mij wil helpen en niet gaat zeuren dat ik geen psychiater ben.Ahja, want trekken zijn net zoals een kraantje, kraantje open, even wat laten zien, kraantje dicht en weer klaar. Schei toch eens uit mens, zoek zelf hulp in plaats van strohalmpjes vast te klampen met diagnoses die je van fora plukt waar je geen flut van weet om toch maar de hoop te houden dat je een werkbare relatie hebt en een ander kan veranderen.
Ik hoop overigens dat je serieus niet in de hulpverlening zit, nav jouw opmerking dat je psychologie hebt gestudeerd :').
Alle reacties Link kopieren
Dan heb ik nieuws voor je: mensen veranderen niet. Kleine veranderingen zijn wel mogelijk, maar grote in de essentie niet.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Wat heeft dit met mij te maken? Weer onzin allemaal.



Jammer dat zij niet kunnen veranderen. Ook niet hen laten inzien dat zij fout zitten? Netals bij een interventie( groep mensen die de ander laat inzien dat hij fout zit)
quote:downnnn schreef op 08 december 2012 @ 13:26:

Wat heeft dit met mij te maken? Weer onzin allemaal.



Jammer dat zij niet kunnen veranderen. Ook niet hen laten inzien dat zij fout zitten? Netals bij een interventie( groep mensen die de ander laat inzien dat hij fout zit)Heb je nu echt waar psychologie gestudeerd of was dat een leugen?
Alle reacties Link kopieren
quote:fru1t3lla schreef op 08 december 2012 @ 13:27:

[...]





Heb je nu echt waar psychologie gestudeerd of was dat een leugen?



Ik heb een kwartaal dat gehad bij mij opleiding!

Dat heet hoop hebben en geen gebrek aan kennis.
quote:downnnn schreef op 08 december 2012 @ 13:33:

[...]





Ik heb een kwartaal dat gehad bij mij opleiding!

Dat heet hoop hebben en geen gebrek aan kennis.









Dit topic is helemaal niet geloofwaardig meer, maar erg vermakelijk. Bedankt . Fijn weekend
Alle reacties Link kopieren
Nouja, gaat echt nergens over...waarom zou ik moeten liegen????

Dan niet he, als je het zo lollig vind dan ga je maar weg aju.
quote:downnnn schreef op 08 december 2012 @ 01:08:

Omdat ik graag wil weten of er toch bestaat dat iemand kan veranderen en vooral iemand met ernstige narcistische trekken.



Ik snap niet waar je heen wilt paekzwart.



Toevallig was er in hem iets gevoelig voor een taart. Hij werd geraakt en raakte emotioneel. Maar hij lijkt niet iemand waarbij zo'n gebeurtenis vaak voorkomt waarbij hij wordt geraakt door een actie.



Hij is iemand die heel af en toe eens een keer bij een emotie kan komen die wat dieper gaat.



De kans dat hij weer ergens emotioneel door wordt geraakt waardoor er een wat dieper gevoel misschien naar boven komt is heel erg klein.



Zijn emoties zijn niet verbonden. Liggen her en der verspreidt. Hij heeft vast wel dingen waar hij blij van wordt, die hem raken, die hem een wat diepere kijk op dingen heeft opgeleverd.



Maar het zijn er maar een paar waar je bij toeval zelfs, bij kan komen. De kans dat er een geordende samenhang van emoties ontstaat waarbij hij open staat voor liefdevolle koestering is klein.



Zo iemand heeft niet overal de juiste neurologische verbindingen lopen waarbij jij de juiste snaren kan raken. Jouw aanpak werkt bij hem blijkbaar nauwelijks. Je blijft ongelukkig worden van zijn reacties. Van het feit dat je niet verder in hem doordringt.



Er zijn ook mensen die wel beter in verbinding staan met hun eigen emoties en dit naar de juiste mensen wel makkelijk kunnen verwoorden. Ze worden blij van een lief gebaar. Willen dan ook iets terugdoen. Ze bakken een fijnruikende cake, pakken een ballon, dansen, liefkozen, lachen oprecht etc. Daar kan jouw manier van communiceren wél de juiste emotionele hokjes makkelijk openen.





Bij iemand die jou niet toelaat in zijn hokjes kom, bij zijn emoties, kun je het wel blijven proberen maar voor je het weet trek je juist een beerput open met emoties die niet zomaar rauw naar buiten zouden moeten komen. Vaak zie je dat als je dat probeert de ander om zich heen gaat slaan, het ziet als aanval, terug gaat aanvallen met woorden.



Jij wilt weten of de ander op jou emotioneel kan leren te reageren. Maar je hebt nauwelijks aanwijzingspunten dat er veel emotie in hem zit. Geen idee hoe je er bij moet komen. Geen idee of dat komt omdat hij er zelf niet bij kan of specifiek moeite heeft met jouw benadering.



Dat moet je denk ik niet willen.



Je wilt hem snappen. Maar je weet nauwelijks wat er bij hem van binnen afspeelt en dus kun je ook niet veel conclusies trekken behalve dat je nooit veel reacties kreeg en die ook niet in de toekomst ineens wel voldoende zal krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Okee, dus je wilt het weten omdat het je hoop geeft op verandering.

Ik vrees dat je er vanuit moet gaan dat hij niet gaat veranderen. Als jij hem iets zegt wat je stoort, zegt hij dat je niet zo moet zeuren. Daar zie ik geen aanknopingspunt voor verandering of een persoon die er wel wat voor over heeft, om de relatie te behouden.

Ik zou me eens afvragen of je deze relatie wilt houden, als hij níet verandert, want dat is waar je vanuit moet gaan.

En liever nu een conclusie trekken, dan wanneer je kinderen hebt.
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
Intelligentie en 'feiten'kennis hebben elkaar recentelijk ingehaald in tegengestelde richting in dit topic. :')
Alle reacties Link kopieren
Dat is, eh... Ja echt een interventie natuurlijk. En een blok psychologie maakt je nog geen psychiater of geeft je het recht om te diagnostiseren. Ik heb een boek gelezen over psychologie, telt vast ook?
quote:downnnn schreef op 08 december 2012 @ 13:33:

[...]





Ik heb een kwartaal dat gehad bij mij opleiding!

Dat heet hoop hebben en geen gebrek aan kennis.Hoop hebben is slechts het uitstellen van een teleurstelling.!
quote:downnnn schreef op 08 december 2012 @ 12:56:

[...]





Midden 20 en nee we hebben geen kinderen. We wonen niet samen.

Nee die trekken zijn meer dan alleen dat. Projecteren, woedeaanvallen soms dan, stemmingswisselingen, soms als kind gedragen, over zich heen laten lopen door die rot familie en ook andere mensen, dingen doorvertellen, anderen blij maken zodat zij hem als een positief mens zien( verborgen narcisme) , weinig schaamte maar intimiteit tonen in openbaar schaamt hij wel( laatste tijd is dat beetje minder of hij was gewoon blij met mijn uiterlijk), hij komt niet op voor mij, springt als een kind als hij blij is echt heel raar( nee niet zoals een normaal mens die even kind wil zijn), behandeld kinderen niet als kinderen, komt op voor vrouwen van buiten, afkeer tegen de overheid. Alleen gaat hij niet vreemd, maar kijkt wel naar vrouwen en doet soms beetje raar als er een vrouw in de buurt is. Alsof hij aandacht wil van degene.



Wat ik verlies? Ik hou van hem, omdat hij ook leuke kanten heeft. Mijn ouders zijn ZO blij met hem.( de bekende uitspraak) omdat hij charmant overkomt en moeite doet voor hun( wat mij irriteert).

Zij vinden hem soms veel beter dan mij denk ik.

Daarnaast heb ik al een lange tijd een relatie en ik hoop op verandering. Hij heeft wel gezegd dat hij in therapie gaat, maar niet voor mij maar voor zichzelf.



Daar heb je wel gelijk in. Het zijn soms dat ik dan denk van, hmm past dit bij zijn karakter of doet hij moeite zodat hij aardig gevonden word? Ik wil dat hij bv dingen doet omdat hij dat wilt doen en niet omdat hij aardig gevonden wil worden.

Dus dan kom ik voor hem op, mensen vinden mij dan onaardig en zo heb ik weer een slechte naam en dan ben ik de slechte vriendin.

Ik wil een einde maken aan hoe de mensen hem behandelen. Dat speelt ook mee.



Sorry voor jou maar een beetje googlen op wat jij hier noemt (projecteren,woedeuitbarstingen etc) levert ook zomaar een paranoïde persoonlijkheidsstoornis op.!



Waarmee ik maar wil zeggen dat je etiketjes plakken maar beter kunt overlaten aan mensen die daar jarenlang voor gestudeerd hebben.!
Ik snap niet zo goed waarom je wilt dat hij een narcist is en niet wilt dat hij een narcist is tegelijkertijd.
quote:Marla_Singer schreef op 09 december 2012 @ 12:20:

Ik snap niet zo goed waarom je wilt dat hij een narcist is en niet wilt dat hij een narcist is tegelijkertijd.



Ze heeft hoop dat trekken werken als kraantjes en dat ze als een volleerde messiah wel de boel even komt redden. Ohja, en het moet wel een narcist zijn en niet gewoon een lul want dan heeft hij een ziekte en kan die er zelf niet aan doen.



Haar 1 kwartaal cursus heeft gesproken joh! Ze weet er alles van! We hebben zelfs kwakzalver dr phil nietmeer nodig met haar.
Alle reacties Link kopieren
JIj hebt hem bestempeld tot narcist. Hij heeft niet zelf een aantal tests ondergaan bij een psychiater.



Jij wil van een eikel een man met een stoornis maken. Jij wil hem een diagnose geven met een blok psychologie en een internetverbinding? Ik heb op mijn opleiding ook een blok psychologie gehad, geen haar op mijn hoofd die nu denkt mensen daarmee een diagnose te kunnen geven op basis van een paar kenmerken!



Zullen we eerst weer terug naar de basis? Als jullie relatie niet werkt, ga dan in relatietherapie. Als die therapeut dan begint te vermoeden dat hij een stoornis zou kunnen hebben, wordt hij doorgestuurd voor verder onderzoek.



Over jouw gedrag zal ook worden gesproken. Gebrek aan respect voor je vriend zal een van de onderwerpen zijn.
quote:louba schreef op 09 december 2012 @ 12:34:

JIj hebt hem bestempeld tot narcist. Hij heeft niet zelf een aantal tests ondergaan bij een psychiater.



Jij wil van een eikel een man met een stoornis maken. Jij wil hem een diagnose geven met een blok psychologie en een internetverbinding? Ik heb op mijn opleiding ook een blok psychologie gehad, geen haar op mijn hoofd die nu denkt mensen daarmee een diagnose te kunnen geven op basis van een paar kenmerken!



Zullen we eerst weer terug naar de basis? Als jullie relatie niet werkt, ga dan in relatietherapie. Als die therapeut dan begint te vermoeden dat hij een stoornis zou kunnen hebben, wordt hij doorgestuurd voor verder onderzoek.



Over jouw gedrag zal ook worden gesproken. Gebrek aan respect voor je vriend zal een van de onderwerpen zijn.



Ziet ze niet in hoor, kop in het zand, zij doet niets verkeerd :').



Eerlijk gezegd, ik vermoed dat het allemaal wel meevalt en dat zij zich nu ook goed aan het verkneukelen is door wat te provoceren in dit topic. Ik hoop het voor haar, het zou anders nogal erg gesteld zijn met haar mentale toestand en intelligentie :').
Alle reacties Link kopieren
Hahaha Fru1t3lla, welke stoornis zou er bij TO aan ten grondslag liggen? Het Florence Nightingale syndroom, of Munchausen by proxy
quote:louba schreef op 09 december 2012 @ 12:45:

Hahaha Fru1t3lla, welke stoornis zou er bij TO aan ten grondslag liggen? Het Florence Nightingale syndroom, of Munchausen by proxy Sowieso codependentie, al is dat een cluster van gedragingen dat volgens mij nog geen officiële plek in de DSM heeft, ook al is het patroon persistent bij partners die met met een psychiatrisch gestoorde partner te maken hebben.
quote:fru1t3lla schreef op 09 december 2012 @ 12:35:

[...]





Ziet ze niet in hoor, kop in het zand, zij doet niets verkeerd :').



Eerlijk gezegd, ik vermoed dat het allemaal wel meevalt en dat zij zich nu ook goed aan het verkneukelen is door wat te provoceren in dit topic. Ik hoop het voor haar, het zou anders nogal erg gesteld zijn met haar mentale toestand en intelligentie :').Het mag niet maar hier zou je dus ook gewoon leuk een etiket op kunnen plakken.
Welke etiketjes heb ik vandaag in de aanbieding... Ik heb het reddersyndroom, codependentie is een goei aspect hierin. Een narcistische persoonlijkheidsstoornis kan ook, want ja, blind voor eigen fouten, een overdreven inschatting van eigen kunnen en mogelijkheden en niet tegen kritiek kunnen. Ik zou het ook nog op een theatrale stoornis met paranoide trekken kunnen gooien, die aandacht is wel leuk en die buitenissige vermoedens, tjah... Hangt er ook vanaf wat je ervoor wil betalen, die narcistische persoonlijkheidsstoornis kan je gratis krijgen als je codependentie in het pakket meeneemt maar de premium aanbieding is wel een toevoeging van paranoide trekken.





Maar eerlijk gezegd denk ik dat het aandachteritus is met comorbiditeit aanstelleritus . Staat nog niet in de DSM hoor, is vrij normaal onder de onozele bevolking.
Aandachteritus vind ik een mooi label.!

Kan dat in de nieuwe DSM worden opgenomen please?

Heb jij ook een kwartaal psychologie van de koude grond tijdens je studie gehad of heb je een paar boekjes gelezen icm een internetverbinding?
quote:gypsygirl-1 schreef op 09 december 2012 @ 13:09:

Aandachteritus vind ik een mooi label.!

Kan dat in de nieuwe DSM worden opgenomen please?

Heb jij ook een kwartaal psychologie van de koude grond tijdens je studie gehad of heb je een paar boekjes gelezen icm een internetverbinding?



Ik heb wel wat boekjes hier liggen waarin ik occasioneel blader (voor de tentamens) Helaas geen psychologie van de koude grond, we krijgen de "lees deze 200 pagina's aan artikelen dit weekend, schrijf er een 10 pagina essay over met jouw bevindingen en alternatieven voor de gestelde theorie" versie . Even serieus; ik heb wel vakken zoals psychodiagnostiek en psychopathologie gehad, maar die zijn natuurlijk verre van voldoende om een diagnose te stellen, ik ben niet gekwalificeerd om dit te doen. Hiermee onderscheid je wel de psychologen in opleiding en de wannabe's; diegene die het studeren weten tenminste dat ze eigenlijk nog heel erg weinig weten, de wannabe's denken dat ze alles al weten.



Aandachteritus is een prachtig label, maar moet wel uit de DSM geweerd worden, anders heeft de helft van de bevolking dit label, schat ik zo
Ja waarschijnlijk heb je wel gelijk hoor en is het in tijden van crisis beter om aandachteritus maar niet aan de nieuwe DSM toe te voegen..

GGZ instellingen etc moeten al zoveel bezuinigen dus geld voor nieuwe psychologen die al die nieuwe gevallen dan moeten behandelen is er niet..



Maar ja ik ben dan ook nooit verder gekomen dan de MAVO en een paar boekjes icm een internetverbinding..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven