Gezondheid alle pijlers

Bloed op wc papier na poepen

29-04-2008 16:47 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een tijdje terug al naar huisarts gegaan omdat ik zo'n last had van aandrang, ik heb 2 weken geleden van die vezelzakjes voorgeschreven gekregen, en het ging iets beter, alleen vanochtend ging het weer heel moeilijk en ik had ook helderrood bloed op wcpapier, ik vind dit best wel eng omdat het geen druppel maar best veel was, zijn er meer mensen die hier last van hebben, ik ga vrijdag weer naar huisarts toe.



Groetjes Fleur
Alle reacties Link kopieren
Hoi Fleur,



Ik zou er inderdaad mee naar de dokter gaan. Heb je ook pijn?

Vooral omdat er vers bloed bij zit, is de kans heel groot dat er ergens een beschadiging zit in het darmkanaal. Dit kan allerlei oorzaken hebben van minder ernstig tot ernstig.



Ik zou zeker een arts raadplegen!



Sterkte ermee!
Alle reacties Link kopieren
Je zegt dat je al een tijdje niet regelmatig naar de wc gaat. Misschien heb je wel aambeien van het persen. Niet ernstig geloof ik, maar wel vervelend. En die kunnen soms bloeden. Ga maar niet googelen op foto's ofzo, want geloof me, die aambeien wil je echt niet zien - maar gewoon even naar de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Fleur,



Mijn vriend heeft dit ook heel vaak en bij hem zijn het inwendige aambeien.



Goed dat je weer naar de huisarts gaat om het na te laten kijken.



Sterkte!
het kan ook een adertje zijn die kapot is en dat is volgens mij niet zo erg. ik had een aantal weken ook bloed maar dat was na een paar dagen over en heb nu ook nergens last van..

maar ik had ook geen pijn ofzo.

langs de dokter gaan is misschien wel handig dan weet je zeker wat er aan de hand is.

succes
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor al jullie reacties, ik heb inderdaad dat het zeer doet als ik moet en de ontlasting is ook hard, verder geen buikpijn e.d. alleen last van erge verstopping en nu dus dat bloed.
Hoi Fleur,



Ik heb ook vaak last van obstipatie en heb veel pijn en bloed bij de ontlasting. Het enige wat ik je kan adviseren om alles een beetje zacht te houden is heel veel drinken, minstens 3 liter per dag. (Liefst water of jus d'orange) Ook gedroogde pruimen eten helpt om het een beetje op gang te houden. Eet er wel minimaal 5 per dag.

Bij helpt dit in elk geval wel, ik hoop bij jou ook.

Succes
Is zo naar zo'n fisuurtje. Wat mij hielp:

* opletten dat ik vaak genoeg ging (niet uitstellen, ook al doet het pijn)

* vaseline lidocaine toen het echt erg was

* en daarna als onderhoudskuurtje steeds wat glijmiddel :-$
Aambeien misschien? Je moet er wel even naar laten kijken, want bij mij bleek het CU te zijn.
Alle reacties Link kopieren
CU is colitis ulcerosa neem ik aan? Wat naar!



Ik heb vaak bloed bij m'n ontlasting; de hoeveelheid varieert van een klein veegje tot een behoorlijke 'scheut'. De huisarts heeft een kijkje genomen en stelde vast dat ik fisuurtjes in mijn anus heb, kleine scheurtjes. Ik smeer ook met vasline lidocaine (zit NO in, zorgt voor verwijding van je bloedvaten), ik sport veel, drink water en eet veel fruit. En naar de WC als je moet! Ik denk trouwens, omdat je last heb van obstipatie, eerder dat je last hebt van aambeien, zoals al eerder werd geopperd. Je perst dan om je ontlasting eruit te krijgen en daardoor kunnen bloedvaten veranderen van structuur. Heb je wel eens gevoeld bij je anus? Als je een aambei 'buitenboord' hebt kun je dat voelen. Als 'ie binnen zit natuurlijk niet. Overigens is het vaak zo dat je bij een aambei een gevoel van aandrang hebt. Dus...toch maar naar de HA!
Alle reacties Link kopieren
Kan van alles zijn, maar bij mij kwam het door endometriose. Een endohaard die in de darm was gegroeid, deze nagenoeg blokkeerde en door de druk haarscheurtjes in de darmwand veroorzaakte. Vandaar heftige opbstipatie en bloedverlies.



Bloed bij de ontlasting hoort niet! Laat je goed nakijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop ook echt dat ik doorgestuurd word voor darmonderzoek dat ze het ff goed nakijken, hebben jullie dat trouwens ook gehad?

Liefs, Fleur
Alle reacties Link kopieren
Of ze je standaard doorsturen voor een darmonderzoek durf ik niet te zeggen. Je huisarts zal sowieso eerst nakijken of het geen aambeien zijn. Als dat niet het geval is, zul je wel een doorverwijzing voor de internist krijgen en zo niet: zelf om vragen!



Bij de internist zul je dan ook weer gecontroleerd worden op aambeien en dan eventueel een darmonderzoek krijgen. Je kunt er ook eventueel zelf om vragen.



Ze proberen je vrij snel af te wimpelen met het spastische darm verhaal. Ga daar niet te gauw in mee.



En op je tweede vraag: ja, 2 darmonderzoeken gehad. Ging dus zoals hierboven beschreven. Ik kreeg uiteindelijk te horen: ach laten we maar een darmonderzoekje doen, dan weten we helemaal zeker dat het een spastische darm is en absoluut geen endometriose.

Toen ik terugkwam na darmonderzoek no.1 kreeg ik te horen: zoals we al dachten, is het hoogstwaarschijnlijk endometriose :-p . Vond ik toen erg grappig...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bij dokter geweest en ik blijk een scheurtje in mijn anus te hebben, ik krijg nu andere vezelzakjes en een zalf.

Bedankt voor al jullie reacties!



Liefs Fleur
Alle reacties Link kopieren
Hoi Fleur,



Ik heb dezelfde klachten als jouw, maar welke zakjes heb jij nu als ik vragen mag?



Groetjes



jessy
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Molvicolon, 2 zakjes per dag, het gaat wel beter maar nog steeds niet echt lekker blijf een dranggevoel houden, maar ga wel beter naar wc, gelukkig geen bloed meer.



Gr Fleur
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar, ik had ook movicolon en regulan (heb het prikkelbare darm syndroom)

Ik heb nu van zonnatura de natuurlijke stoelgang thee, dit helpt mij echt super goed.

Ik drink elke dag 2 koppen van die thee.

Ook helpt thee beter dan water, maar met dit weer drink je natuurlijk liever water.

Tip voor lekkere thee: koop verse munt, kook water en gooi er wat blaadjes munt in, even laten weken en je hebt echt lekkere thee!

Probeer bananen te vermijden en probeer eens heel donker brood van de bakker (als je dit lust)

Hopen voor je dat het dan wat beter gaat allemaal!
Alle reacties Link kopieren
fleur78 schreef op 09 mei 2008 @ 15:56:

Ik heb Molvicolon, 2 zakjes per dag, het gaat wel beter maar nog steeds niet echt lekker blijf een dranggevoel houden, maar ga wel beter naar wc, gelukkig geen bloed meer.



Gr Fleur




die zakjes heb ik helaas ook al gehad. Maar ik ging er net heel veel beter van naar de wc. Ik leef loze aandrang houden. Zit nog steeds wel een keer of 3 loos op de wc. Hoelang heb jij de zakjes nu? Zit jij nu als je naar de wc gaat nog steeds lang op de wc?



Groetjes



jessy
Alle reacties Link kopieren
@jammo, bedankt voor de tips, ik ga die thee morgen meteen halen :-) Ik eet al waldkornbrood en rauwkost en geen bananen en drink veel water, en dan die zakjes maar is nog steeds niet echt goed.

@Jessy Ik heb 2 zakjes per dag, ik ga nu wel naar de wc, maar dat aandranggevoel blijft word er gek van, ik gebruik het nu sinds afgelopen zondag, daarvoor had metafusil ofzoiets maar hielp helemaal voor geen meter. Hoe lang gebruik jij het dan?



Gr Fleur
Alle reacties Link kopieren
Hoi Fleur, ik gebruik ze a.s maandag 2 weken. Ik heb exzeem tussen mijn billen en daarvoor moest ik een makkelijke stoelgang hebben, dat moet samen met een creme goed werken. Nu werkt de creme wel, maar de zakjes nog niet. soms ga ik 3 keer per dag een klein beetje. soms helemaal niet en idd dat aandrang gevoel blijft, zit er ook vaak voor niks op. En als ik dan wel kan is het nog niet soepel en kost het me aardig wat moeite.



Groetjes



jessy
Alle reacties Link kopieren
@ Jessy, ik heb zoiets van ik kijk het nog een weekje aan maar anders als die aandrang zo blijft ga ik weer naar huisarts, ik word er niet goed van.



Groetjes Fleur
Alle reacties Link kopieren
Hoi Fleur, nu je zoveel aandrang heb, druk je nu ook elke keer een klein beetje of ga je net als ik om de 2 a 3 dagen en dan nog erg veel?



Groetjes



Jessy



p.s zou je op msn willen kletsen, elkaar ervaring of tips uitwisselen.
Alle reacties Link kopieren
@ Jessy, ik heb nu trouwens ook heel erg last van een opgeblazen buik, heb jij dat ook, en pijn in bovenbuik, ik zit nu twijfelen om weer naar 1 zakje te gaan maar dat schiet ook niet op.





gr Fleur
Alle reacties Link kopieren
@ Jessy je mag me wel mailen hoor: fleurtje78@live.nl,

Ik heb inderdaad ook telkens kleine beetjes.



gr Fleur
Alle reacties Link kopieren
Hoi Fleur,



Ik heb je maar even een mailtje gestuurd en je aan msn toegevoegd. Maar ik zou niet naar minder maar eerder naar meer zakjes gaan.



Groetjes



Jessy

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven