Geld & Recht alle pijlers

Vraag over (kerst)postzegels

30-12-2012 11:08 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb iets verkocht via marktplaats en moet het nu opsturen.

De site van MP geeft aan dat het 2 euro verzendkosten is (ik heb het kledingstuk gewogen).

Hoeveel postzegels moeten er nu op? Er staat tegenwoordig alleen maar 1 op de zegels.... Is dat 50 cent? Of 1 euro (heb ze al een hele tijd in huis en weet dus ook niet meer wat ik ervoor betaald heb).

Verder vond ik nog kerstzegels. Tot wanneer mag je die gebruiken en hoeveel moeten er dan op?
anoniem_4837 wijzigde dit bericht op 30-12-2012 11:09
Reden: typefouten
% gewijzigd
Een gewone zegel is twv ¤0.50. De kerstzegels mogen tot begin januari, staat vast wel ergens op internet. Daar zal ook de waarde wel bij staan
www.postnl.nl

Vind je alle antwoorden die je nodig hebt.
Past het door de brievenbus? Zo nee, dan moet je het als pakket versturen en kost het 6,75. Als het wel door de brievenbus kan, vind je hier de tarieven.
Ik zou er 4 gewone postzegels op plakken, dan zit het goed. Dus 4 x een postzegel met een 1.
Alle reacties Link kopieren
Een zegel met een 1 is 50ct waard. Dus 4x een zegel met een 1 plakken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dyaa schreef op 30 december 2012 @ 11:11:

Een gewone zegel is twv ¤0.50. De kerstzegels mogen tot begin januari, staat vast wel ergens op internet. Daar zal ook de waarde wel bij staanKerstzegels mochten altijd het hele jaar. Als je er dan maar meer van plakte. Tegen het gereduceerde tarief inderdaad alleen december/januari. Hoe dat nu is met het 'nieuwe' systeem kan je vast terugvinden op post.nl
Alle reacties Link kopieren
Zó onhandig die postegel met een 1 erop, wie heeft dat bedacht?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik vind het juist een vooruitgang Nouschi, want dat betekend ook dat je niet meer hoeft bij te plakken als de tarieven weer eens worden verhoogd.
Alle reacties Link kopieren
quote:SuperGoomba schreef op 30 december 2012 @ 11:56:

Ik vind het juist een vooruitgang Nouschi, want dat betekend ook dat je niet meer hoeft bij te plakken als de tarieven weer eens worden verhoogd.



Zoals vanaf 1 januari weer staat te gebeuren...... Dan moet er 54 cent op een brief.

Dus ik zou je pakje maandag gelijk op de post doen,anders moet je er woensdag nog meer op plakken.
Als er een 1 op de postzegels staat hoeft dat dus niet Tess.
Alle reacties Link kopieren
Kerstzegels zijn 40 cent (en behouden die waarde altijd) dit jaar. Na 1 januari moet je bij de kerstzegels bijplakken tot 54 cent, met gewone zegels met een 1 of 2 niet.



Maar: de kerstzegels kun je tot (of t/m) 6 januari plakken als het poststuk 50 gram of minder weegt.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Alle reacties Link kopieren
1 keer is genoeg
droomz wijzigde dit bericht op 30-12-2012 12:07
Reden: 1 keer is genoeg
% gewijzigd
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
quote:Mariska76 schreef op 30 december 2012 @ 11:19:

Past het door de brievenbus? Zo nee, dan moet je het als pakket versturen en kost het 6,75. Als het wel door de brievenbus kan, vind je hier de tarieven.Dit is weer zo'n nutteloze bijdrage, ze weet al hoeveel er op moet en het is geen pakket. Ze wil weten hoeveel een zegel met een 1 erop waard is en hoeveel een kerstzegel.
Alle reacties Link kopieren
quote:nellaaa schreef op 30 december 2012 @ 12:04:

Als er een 1 op de postzegels staat hoeft dat dus niet Tess.



Ow ja, duhhh, ben nog niet helemaal wakker geloof ik.

Ik heb nog wel even wat extra postzegels ingeslagen van de week, dat scheelt natuurlijk volgend jaar wel weer
Alle reacties Link kopieren
quote:SuperGoomba schreef op 30 december 2012 @ 11:56:

Ik vind het juist een vooruitgang Nouschi, want dat betekend ook dat je niet meer hoeft bij te plakken als de tarieven weer eens worden verhoogd. Dat is dan wel weer handig.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Miekie ook dat staat gewoon op de site van postnl. Het hele topic is dus nutteloos.
De kerstzegels die je dit jaar overhoudt kun je ook bewaren tot kerst volgend jaar en dan weer gaan plakken.



Ik heb nog kerstzegels van 2011!



Ik plak ook nog steeds 'oude' postzegels met een 1 erop.
quote:Miekie1 schreef op 30 december 2012 @ 12:08:

[...]





Dit is weer zo'n nutteloze bijdrage, ze weet al hoeveel er op moet en het is geen pakket. Ze wil weten hoeveel een zegel met een 1 erop waard is en hoeveel een kerstzegel.Als TO niet eens kan zoeken wat een postzegel met een 1 erop waard is, vraag ik me af of ze weet hoe klein brievenbuspost eigenlijk moet zijn om voor brievenbuspost door te gaan. Het gaat om kleding. Behalve een blouse of een t-shirt kan ik me weinig voorstellen wat door de brievenbus kan. Ik wil alleen maar voorkomen dat de ontvanger extra portokosten moet betalen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook wel eens een broek door de brievenbus gehad.



De ontvanger hoeft geen extra portokosten te betalen als hij/zij het stuk weigert. Dan gaat het retour afz en de extrakosten zijn dan voor rekening van de verstuurder. ( hoewel ik niet het idee heb dat daar echt streng nasr gekeken wordt. Zoe nog wel eens een herineringsbriefje voorbij komen maar volgens mij was dat het)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven