Vakanties zoon (13) en dochter (10)

09-06-2013 19:39 451 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vakantieperiode komt er alweer aan! Mijn ex-man is deze zomervakantie vrij en gaat met onze zoon van 13 naar Egypte. Zoon kwam vandaag de reisbrochure laten zien en mijn mond viel open van verbazing. Ex-man is vermogend, dus het was sowieso geen folder van D-Reizen, maar een met luxe resorts van American Express. Zoon en hij zitten drie weken lang in een van meest luxe hotels in Egypte. Allebei een eigen suite en ze gaan allerlei stoere mannendingen doen, zoals piramides bezoeken en ongetwijfeld achter de meisjes/vrouwen aan daar. Zoon verheugt zich er enorm op.



We hebben echter ook een dochter E. van 10 en we hadden de verdeling gemaakt dat zoon R. met mijn ex-man op vakantie gaat en mijn dochter met mij. E. en ik gaan twee weken naar een (heel eenvoudig) huisje in Frankrijk. Een stuk minder luxe, meer lekker tot rust komen, winkelen en meidendingen doen, maar nu dient zich het volgende probleem aan. Dochter heeft natuurlijk ook de luxe brochure gezien van het hotel waar R. met mijn ex-man heen gaat en zij ziet nu ineens een vakantie in rustiek Frankrijk helemaal niet meer zitten.



Ze zit nu met een enorm loyaliteitsconflict, want ze wil mij natuurlijk niet in de steek laten, omdat we de afspraak om samen op vakantie te gaan al maanden geleden gemaakt hebben, het huisje is besproken enz enz. Aan de andere kant wil ze nu dolgraag mee met haar broer en vader naar luxe-Egypte. Ik heb mijn dochter nog maar even niet verteld dat haar vader en broer van 13 haar er zeer zeker niet bij zullen willen hebben tijdens hun "mannenvakantie".



De afgelopen jaren moest mijn ex-man altijd doorwerken in de vakantie of was op zakenreis, dus ik ben altijd met zoon en dochter op vakantie geweest. Omdat mijn ex-man nu deze vakantie vrij had, hebben we voor deze constructie gekozen. Omdat mijn ex-man veel beter met onze zoon overweg kan, was de verdeling snel gemaakt.



Hoe kan ik dit met dochter nu het beste oplossen? Zij voelt zich nu bijna benadeeld omdat wij naar Frankrijk niet zo luxe op vakantie gaan. Ik wil haar ook de teleurstelling besparen dat ze haar vader gaat bellen om te vragen of ze ook mee naar Egypte mag, want ook al zal mijn ex-man niet glashard kunnen weigeren, ik weet zeker dat mijn zoon zijn veto daarover uitspreekt. Mijn zus raadde mij aan om mijn ex-man om geld te vragen, zodat ik met onze dochter luxer op vakantie kan, of er bijv. een paar dagen Parijs in een luxe hotel aan vast kan plakken.



Iemand ervaring met een soortgelijke situatie?
Tjongejonge, hebben we haar ook weer.



Wat zal die zoon een zweetvoeten hebben in dat hete Egypte zeg...
Alle reacties Link kopieren
quote:m_sehrjon schreef op 09 juni 2013 @ 19:50:

[...]





Nee, het kon mijn dochter allemaal niet zoveel schelen. Ze vond het leuk om twee weken lekker samen met mij op pad te gaan, maar toen had ze de foto's van het luxe resort in Egypte nog niet gezien (ik ook niet overigens).

En nu heeft je dochter second thougts omdat de vakantie van haar broer luxer, duurder en langer is?

Als dat het is lijkt me het tijd een gesprek te houden met je dochter.



Staat helemaal los van de verdeling van de kinderen tijdens de vakantie en de vermogendheid van ex.
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft dit onzalige plan trouwens bedacht? Jij of je ex? En waarom besloot de ander om het een goed idee te vinden.
Dus je dertienjarige zoon gaat samen met zijn vader in Egypte achter de wijven aan en heeft een vetorecht? Leer hem eerst maar eens zijn sokken in de was te stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Laat dit de eerste en de laatste keer zijn dat jullie de kinderen op deze wijze verdelen voor de vakantie. Helemaal als er zo'n groot verschil in vermogen zit tussen beide ouders.



Leg je dochter uit dat het niet uitmaakt waar je zit, als je het leuk hebt samen maakt bestemming niet uit. En in Egypte kan je als westerling lang zo leuk niet winkelen als in Frankrijk En gun je zoon de mooiste tijd van zijn leven, met zijn vader.
Alle reacties Link kopieren
quote:koko67 schreef op 09 juni 2013 @ 19:51:

Je exman heeft nu wel tijd om met zijn kinderen op vakantie te gaan en daarom kozen jullie voor deze constructie?

Leg die eens uit?



Nou, mijn kinderen en ik hebben maanden geleden besproken wat we zouden gaan doen in de vakantie. Aangegeven dat papa deze vakantie niet hoefde te werken en ook iets met de kinderen kon gaan doen. Zoon wilde natuurlijk gelijk met zijn vader op vakantie. Hij had gelijk al Egypte bedacht. Dochter vond dit niets eigenlijk. Ze wilde met mij op vakantie, naar Frankrijk, waar we al vaker geweest zijn. Gevraagd of ze daarna nog iets anders met haar vader wilde gaan doen. Dat wilde ze niet, omdat als wij uit Frankrijk terugkomen, haar beste vriendin ook net terug is van vakantie en ze wilde dan de rest van de vakantie met haar beste vriendin gaan spelen.



Nu ze echter de brochure over Egypte heeft gezien, heeft ze zich toch bedacht. Nou ja, ze weet eigenlijk niet wat ze wil. Ze wil naar Egypte, maar mij ook niet in de steek laten.
Alle reacties Link kopieren
@plurque waarom?
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:m_sehrjon schreef op 09 juni 2013 @ 19:59:





Nu ze echter de brochure over Egypte heeft gezien, heeft ze zich toch bedacht. Nou ja, ze weet eigenlijk niet wat ze wil. Ze wil naar Egypte, maar mij ook niet in de steek laten.Heeft ze een keuze dan?
quote:Frizzy schreef op 09 juni 2013 @ 19:50:

Ik vind het sowieso een beetje gek om kinderen te verdelen. Ik lees dat dat is omdat je ex veel beter met je zoontje overweg kan. Géén reden om hem dan wel met pappa weg te laten gaan en jullie dochter niet.Juist een reden op pa met dochter te laten gaan, kunnen ze daarna misschien beter overweg met elkaar
Alle reacties Link kopieren
Ah oke, nu snap ik het beter.

Tja, het is achteraf natuurlijk makkelijk te zeggen dat dit geen slimme constructie is.

Ik zou tegen je dochter zeggen dat ze de keuze al gemaakt had en daar nu niks meer aan te doen is en dat Frankrijk vast ook heel fantastisch wordt.

Geld aan mijn ex vragen zou voor mij absoluut geen optie zijn.
Wat vinden al die exen van je dertienjarige zoon ervan dat hun maharadja zo ver weg gaat?
Hoe lever je twee verneukte kinderen af? Zoon omdat hij alles kan maken en behandeld wordt als een prins, en nog als enige van het gezin ook. Dochter omdat ze de tijd en aandacht en het geld van papa niet waard is. En een moeder die dat allemaal faciliteert.

Prachtig, echt iets om trots op te zijn. Natuurlijk zegt de duur en kosten van een vakantie niets over hoeveel de kinderen waard zijn, maar zo zullen de kinderen dat wel opvatten en terecht ook. Welke boodschap geef je in godsnaam af aan je kinderen op deze manier?



Hoe verknipt wil je ze hebben?
Alle reacties Link kopieren
Dit is precies waarom je een kind van 10 nog niet alles kunt laten kiezen. Ze kon namelijk de gevolgen van haar keuze helemaal niet overzien.
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizzy schreef op 09 juni 2013 @ 20:00:

[...]





Heeft ze een keuze dan?Kennelijk had ze wel een keus, en heeft ze voor Frankrijk met moeder gekozen.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:m_sehrjon schreef op 09 juni 2013 @ 19:59:

[...]





Nou, mijn kinderen en ik hebben maanden geleden besproken wat we zouden gaan doen in de vakantie. Aangegeven dat papa deze vakantie niet hoefde te werken en ook iets met de kinderen kon gaan doen. Zoon wilde natuurlijk gelijk met zijn vader op vakantie. Hij had gelijk al Egypte bedacht. Dochter vond dit niets eigenlijk. Ze wilde met mij op vakantie, naar Frankrijk, waar we al vaker geweest zijn. Gevraagd of ze daarna nog iets anders met haar vader wilde gaan doen. Dat wilde ze niet, omdat als wij uit Frankrijk terugkomen, haar beste vriendin ook net terug is van vakantie en zeg wilde dan de rest van de vakantie met haar beste vriendin gaan spelen.





Aargh... Je dochter is 10!!!! Dan moet jij beslissingen nemen in haar belang, max dus de qualitytime met haar vader ipv tijd doorbrgengen met een vriendinnetje dat ze nog vaak genoeg kan zien. Jemig, zij overziet bepaalde gevolgen nog niet maar jij bent nog net zo onvolwassen.



Nu ze echter de brochure over Egypte heeft gezien, heeft ze zich toch bedacht. Nou ja, ze weet eigenlijk niet wat ze wil. Ze wil naar Egypte, maar mij ook niet in de steek laten.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizzy schreef op 09 juni 2013 @ 20:00:

[...]

Heeft ze een keuze dan?Nou, het wordt natuurlijk ook niet gezellig als dochter 2 weken gaat zitten mokken in Frankrijk. Ik heb nog niet met mijn ex-man besproken hoe hij er tegenover staat als onze dochter alsnog mee gaat naar Egypte, maar ik weet zeker dat mijn zoon hier "niet blij" van wordt. Die had zich enorm verheugd op een vakantie samen met zijn vader en die wil daar zijn "kleine zusje" vast niet bij hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:FullHouse schreef op 09 juni 2013 @ 20:03:

Dit is precies waarom je een kind van 10 nog niet alles kunt laten kiezen. Ze kon namelijk de gevolgen van haar keuze helemaal niet overzien.Ach mag dat kind ook wat, haar broer heeft al veto recht!
Alle reacties Link kopieren
quote:ClaudeFiolle schreef op 09 juni 2013 @ 20:03:

[...]



Kennelijk had ze wel een keus, en heeft ze voor Frankrijk met moeder gekozen.Maar NU, heeft ze nu nog een keuze? Ik dacht van niet, want zoon heeft veto recht.
Alle reacties Link kopieren
quote:m_sehrjon schreef op 09 juni 2013 @ 20:04:

[...]





Nou, het wordt natuurlijk ook niet gezellig als dochter 2 weken gaat zitten mokken in Frankrijk. Ik heb nog niet met mijn ex-man besproken hoe hij er tegenover staat als onze dochter alsnog mee gaat naar Egypte, maar ik weet zeker dat mijn zoon hier "niet blij" van wordt. Die had zich enorm verheugd op een vakantie samen met zijn vader en die wil daar zijn "kleine zusje" vast niet bij hebben.Jouw dochter is 10 en gaat twee weken mokken denk je? Terwijl ze op vakantie is?
Alle reacties Link kopieren
Laat me trouwens raden, zoon gaat met vliegtuig en dochter in de auto?
Oh en mijn reactie is alleen zo fel omdat uit al je topics blijkt dat je je zoon totaal verknipt opvoedt, dit erbij tellende kan het niet anders dan dat je een totaal ongeschikte echtgenoot en vader gaat afleveren.
Alle reacties Link kopieren
quote:FullHouse schreef op 09 juni 2013 @ 20:06:

Laat me trouwens raden, zoon gaat met vliegtuig en dochter in de auto?Nee dat nog niet, we gaan allemaal vliegen!
quote:m_sehrjon schreef op 09 juni 2013 @ 20:04:

[...]





Nou, het wordt natuurlijk ook niet gezellig als dochter 2 weken gaat zitten mokken in Frankrijk. Ik heb nog niet met mijn ex-man besproken hoe hij er tegenover staat als onze dochter alsnog mee gaat naar Egypte, maar ik weet zeker dat mijn zoon hier "niet blij" van wordt. Die had zich enorm verheugd op een vakantie samen met zijn vader en die wil daar zijn "kleine zusje" vast niet bij hebben.En je zoon is de baas natuurlijk. Jaja. Je zou kunnen zeggen dat ie naar Egypte mag als ie voortaan zelf zijn stinksokken in de was gooit, de voetenspray gebruikt die hij van zijn liefhebbende verloofde heeft gekregen en stopt met drinken. Maar dat wil Prins Sehrjon natuurlijk niet, dus gaat het niet door.
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 09 juni 2013 @ 19:59:

@plurque waarom?

Omdat de verdeling in ieders ogen prima was (los van wat wij forummers hiervan vinden)TOTDAT broer het nu schijnbaar luxer en duurder heeft. En dan vind dochter het ineens toch wel een soort van jammer. Komt met nogal materialistisch over. En ik zou zoiets van mijn dochter niet kunnen waarderen.

Broer en vader doen niet anders als dat ze hebben aangegeven te willen gaan doen en wat is afgestemd en doorgesproken met moeder (die akkoord gaf) en ook dochter was ervan al lang en breed op de hoogte.(die ook akkoord gaf)
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben wel een hele vreemde definitie van "vakantieverdeling".



Hoe halen jullie deze constructie in jullie hoofd?? Eigenbelang? 2 Kinderen te druk zeker?



Bah bah bah.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven