Het mooie inrichtingen-topic.

07-08-2013 10:34 2267 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al: ik kijk graag naar mooie interieurs om inspiratie op te doen voor mijn eigen huis(je). Ik zou graag zienw at jullie als forummers nu mooie inrichtingen vinden en hoop vooral dat er veel plaatjes geplakt worden hier.



TO begint: ik hou van brocante, lief en romantisch. En van oudere huizen met balkenplafonds, rare hoekjes en vides.





Schattige studio (al mis ik persoonlijk een beetje kleur)





Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 28 augustus 2013 @ 19:25:

Zo, ik ben vandaag verhuisd.....wat een gedoe.



Dus na gaat langzaam het echte leuke werk beginnen: inrichten. De basis is grijs en zwart wit en er moet dus een hele flinke dosis kleur bij komen.



Muren zijn grijs en mijn huidige bank en fauteuils ook. En dat is me allemaal wat teveel grijs. Bovendien is 1 fauteuil echt te groot en te massief.



Vriend van mij heeft 2 moderne designer fauteuiltjes (via zijn werk, uit de directiekamer) die ik mag hebben. eerst twijfelde ik erover. Ze zijn klein (maar zitten wel top, wat vaak is met die dure designergrappen) dus ik twijfelde erover, maar nu ik hier op de bank zit, zie ik het toch zo voor me. Moet ik wel opnieuw laten bekleden maar dan kan ik ook echt een mooie kleur gaan kiezen.

Veel plezier! Goed overgekomen?



En verhuizen is idd een gedoe... dat vond ik al driekwart jaar geleden en mijn huis is waarschijnlijk minimaal 2 x zo klein als het jouwe. Reken erop dat je de komende 3 maanden nog naar zooi zoekt en het best lang duurt voordat alles echt helemaal naar je zin is.
Wat fijn Hiltje, dat je over bent. Nu inderdaad orde in de dozen zien te vinden



Ik vind het nu al lastig om uberhaubt te bedenken wat voor basis ik in huis wil.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pilou schreef op 30 augustus 2013 @ 07:47:

Wat fijn Hiltje, dat je over bent. Nu inderdaad orde in de dozen zien te vinden



Ik vind het nu al lastig om uberhaubt te bedenken wat voor basis ik in huis wil.



Veel plaatjes kijken, dan zie je vanzelf iets wat je mooi vindt en neem je een beslissing. Zo ging dat bij mij.



Als basis is het natuurlijk toch het beste om voor neutraal te gaan. Wit blijft altijd. Grijs is het nieuwe beige. Of taupe en bruin tinten als je daarvan houdt.
Ja, denk dat dat het gaat worden en een houten (look a like) vloer.
Ik heb de zolder opgeruimd voor een deel en heb 1 bakelieten lampenfitting terug gevonden. Het is een mooie. Ik heb alleen per ongeluk het draaimechanisme te strak aangedraaid en 1 van de 2 kabels viel er uit. Nu krijg ik hem niet meer los. Maar misschien dat het iemand anders wel lukt.

Het is een mooie en ik moet er nog ergens meer hebben.

Ik hoop dat ik die ook terug vind. Heb in elk geval heel veel terug gevonden wat ik kwijt was.



Het is er zo een. Een nieuwe kabel eraan en een mooie lamp er in en het ziet er mooi uit. Ik ben blij dat ik die toch meegenomen heb bij een van de verhuizingen. Was een oud herenhuis en die hadden het zeker weg gegooid.

Ik moet ook een nieuw vloerbedekking (weet nog niet wat) in woonkamer en keuken. Kan ik pas bepalen als de tegels aan de muur zitten. Dus als iemand plaatjes heeft van leuke vloertegels (of vinyl of laminaat) of wat dan ook geschikt is voor een keuken. Plak ze maar. Tegels is alleen i.v.m. geluidsoverlast geen goede optie. Moet (zonder al te veel kosten) voor een kleine open keuken te leggen zijn.



zoiets, maar dan toch heel anders.



En deze vind ik wel apart. Bij zo'n houtkleurige keuken dan wel.



En voor iedereen wie net verhuisd zijn of binnenkort gaan verhuizen ook alvast. Veel plezier in de nieuwe woning.
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 10 augustus 2013 @ 14:40:

Nieuwe keuken is ook leuk. De mijne komt volgende week. Een witte hoogglans.

Maar dan met een achterwand van "www.pimpyourkitchen.nl" (dank zij een link op dit forum ontdekt)

Heb ik ook (alleen dan een foto). Ik twijfelde enorm over de tegels boven het aanrecht, gewoon stuccen en verven is geen optie bij mijn kookstijl (ik ben nogal van de omvallende pakken melk, de ontploffende tomaatblikjes e.d.). Toen ik dit zag was ik om, ondanks de hoge prijs. Wij hebben deze en ik ben er nog iedere dag blij mee:



(ik zie nu dat ze alweer heel veel nieuwe ontwerpen hebben... over 5 jaar mag ik vast wel een nieuwe uitzoeken )
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier met inrichten Hiltje, en geniet van je nieuwe huisje!



Net het hele topic bekeken, sommige dingen vind ik geweldig, andere helemaal niks. Leuk om al die verschillen te zien!



Hier houd ik van:







(alleen die tekst op de muur dan weer niet, dat vind ik vréselijk).







EN dit vind ik echt gewéldig!

Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
quote:Akakia schreef op 31 augustus 2013 @ 23:09:

[...]



Heb ik ook (alleen dan een foto). Ik twijfelde enorm over de tegels boven het aanrecht, gewoon stuccen en verven is geen optie bij mijn kookstijl (ik ben nogal van de omvallende pakken melk, de ontploffende tomaatblikjes e.d.). Toen ik dit zag was ik om, ondanks de hoge prijs. Wij hebben deze en ik ben er nog iedere dag blij mee:

[afbeelding]

(ik zie nu dat ze alweer heel veel nieuwe ontwerpen hebben... over 5 jaar mag ik vast wel een nieuwe uitzoeken )



Gaaf! Welk materiaal heb jij. Dat dikke behang of een aluminium plaat. En was het lastig bevestigen met stopcontacten enzo?



Ik blijf het een geweldig concept vinden. Ook verder nog nooit gezien in alle (buitenlandse) interieur foto's. Hooguit hebben ze dan de 'kitchen backsplash' een kleurtje geschilderd of ze hebben tegeltjes met een print.

Maar dit is echt zoveel gaver!
Alle reacties Link kopieren
quote:lilyofthevalley schreef op 07 augustus 2013 @ 10:50:

Waren inrichtingen maar zo mooi. Vind ze toch veelal op kille ziekenhuizen lijken.Ja, ik ook! alles strak en steriel. Er gaat geen warmte van uit. In de OP vind ik wel mooie inrichtingen staan, en die vallen een beetje onder brocante.
quote:Akakia schreef op 31 augustus 2013 @ 23:09:

[...]



Heb ik ook (alleen dan een foto). Ik twijfelde enorm over de tegels boven het aanrecht, gewoon stuccen en verven is geen optie bij mijn kookstijl (ik ben nogal van de omvallende pakken melk, de ontploffende tomaatblikjes e.d.). Toen ik dit zag was ik om, ondanks de hoge prijs. Wij hebben deze en ik ben er nog iedere dag blij mee:

[afbeelding]

(ik zie nu dat ze alweer heel veel nieuwe ontwerpen hebben... over 5 jaar mag ik vast wel een nieuwe uitzoeken )





Heel gaaf inderdaad, staat in mijn favorieten

Verder zelfde vragen als Hiltje
Alle reacties Link kopieren
quote:Akakia schreef op 31 augustus 2013 @ 23:24:

Veel plezier met inrichten Hiltje, en geniet van je nieuwe huisje!



Net het hele topic bekeken, sommige dingen vind ik geweldig, andere helemaal niks. Leuk om al die verschillen te zien!



Hier houd ik van:

[afbeelding]



[afbeelding]

(alleen die tekst op de muur dan weer niet, dat vind ik vréselijk).



[afbeelding]



EN dit vind ik echt gewéldig!

[afbeelding]Dat laatste plaatje vind ik ook helemaal geweldig. Eigenlijk hou ik helemaal niet van pastel, maar hier vind ik het erg mooi. Ik heb trouwens ook zo'n kleur muur terwijl ik niet van roze houd, maar dit op de muur is echt heel erg fijn. Fris en warm.
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 01 september 2013 @ 07:39:

[...]

Gaaf! Welk materiaal heb jij. Dat dikke behang of een aluminium plaat. En was het lastig bevestigen met stopcontacten enzo?

Wij hebben het behang. In de tijd dat wij het aanschaften (onderhand een jaar of 6 geleden) was er nog geen aluminium. Stopcontacten waren appeltje eitje, even insnijden en dan klaar (de stopcontacten zijn er overheen gezet dus).



Ik blijf het een geweldig concept vinden. Ook verder nog nooit gezien in alle (buitenlandse) interieur foto's. Hooguit hebben ze dan de 'kitchen backsplash' een kleurtje geschilderd of ze hebben tegeltjes met een print.

Maar dit is echt zoveel gaver!



Wij hebben overigens rondom de kookplaat (die dicht op de muur zit, 10 cm ongeveer) hittebestendig glas zitten. Bij de keukenboer kost dat je goudgeld, bij de glasboer waren we voor 2 flinke platen 80 euro kwijt.



Bijkomend voordeel? Door de print die wij hebben zie je vuil en stof niet goed
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Goeie tip van die print



Ik vind deze bank en kleur echt http://www.hendersandhaze ... --longchair-fix/26017001/
Mijn inspiratieplaatjes



















Alle reacties Link kopieren
quote:Pilou schreef op 01 september 2013 @ 16:36:

Mijn inspiratieplaatjes



[afbeelding]



[afbeelding]



[afbeelding]



[afbeelding]



[afbeelding]Die 2e vind ik leuk, behalve die bordjes en lijstjes aan de muur, daar zou ik wat anders hangen, weet alleen niet wat. Een wandtapijt ofzo denk ik nu.
Alle reacties Link kopieren
Die tweede is leuk, maar de laatste is gewéldig! Zo zou ik mijn wc ook kunnen aankleden! Super!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
..
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het zelf niet in mijn huis willen maar vind het wel een heel goed en leuk idee, die koffers aan de wand.



Over die keukenprintplaten lezend. Zou het mogelijk zijn bijv. een (hittebestendige) glasplaat (van de gewone glasboer dus) te beplakken met zo'n plaat/foto etc.? Lijkt mij een betaalbare oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Die roze wc is geweldig!
Jaaa, die koffers zijn leuk.

Ik vind ook niet alles leuk en sommige details vind ik wel leuk. Ik ben zelf meer van de kleurtjes. Kies meestal toch een wat saaie basis die dan later met fel gekleurde vaasje, lampen, plaatjes en keukendoeken, schortje en andere accessoires zijn aan te passen naar een nieuwe look. Heb hier zelfs kasten en planten om lelijke plekken op de muur af te dekken. Heb ook zelf een kabelgoot gemaakt om losliggende kabels vochtvrij te houden en uit het zicht. Ja, als je nog een jaar moet wachten..... Je moet dan wel iets doen om blij te blijven. De kar met wieltjes is erg krakkemikkig trouwens. Maar ja, wel handig en ruimtebesparend achter een leuk schuifpaneel of tijdelijk afgedekt met oude gordijnen tegen het stof.



IDEE: Gisteren was er in het programma van RTL4 (weet even niet meer welke) een kast die was afgedekt met een uitklapbaar bureau. Heel mooi ook als het dicht was. Met de juiste materialen en kleuren zou dat zelfs in een woonkamer en andere ruimtes niet misstaan. Die kast van in de hoek en het leek een soort van nis als het bureau was uitgeklapt. Als de kast dicht was dan leek het gewoon een deel van de wand die een ander kleurtje had. Heb het alleen even kort gezien toen het al af was. Misschien dat iemand anders die hier nog kan plaatsen? Ik heb ook oppervlakkig op een paar tijdschriften gezien dat er zelfmaakideen in staan. Gewoon die - die hier niet genoemd mogen worden. Ik weet alleen niet of het ook wat is en waarvoor. Maar het ene idee brengt je weer op een volgend dat past in je eigen huis.



Ik heb dit bijvoorbeeld als tijdelijke oplossing voor meer bergruimte in huis. Is krakkemikkig en niet mooi, maar in de 9 vakjes kan echt gigantisch veel. Een wand ervoor - deur of ander spiegelpaneel of rolgordijn en je ziet er niets van. Een roede voor in de badkamer met 2 van die hangvakken en je hebt in een kleine ruimte een gigantische hoeveelheid overzichtelijk opgeborgen.

Of dit maar dat alleen omdat ik die wieltjes al heb staan. Ik heb een paar kasten die niet bij elkaar passen die op termijn vervangen moeten worden, maar eerst moeten de wanden verbeterd worden.
O ja, die lampionnen aan de zolder. Die gebruik ik ook als tijdelijke oplossing om op een aantal punten het gebrek aan lichtpunten in te vullen. Is genoeg om alle opgestapelde dozen te zien.

Maar het geeft wel een sfeertje zo'n verlichting. Vooral in de slaapkamer. Is wel gezellig zo in de zomer.
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam weer wat leuke plaatjes tegen. Veel kleur, zebra, goud en erg Amerikaans over the top maar I love it:























quote:Mevrouwdekees schreef op 29 augustus 2013 @ 14:37:

En die witte ruimte met het zwevende dressoir met de olifant erboven ook. Komt vast omdat mijn dressoir er sprekend op lijkt. Hoi, mag ik vragen waar jij jouw dressoir gevonden hebt? Vind 'm ook super!
Bij het leeg maken van mijn zolder kom ik van alles tegen.

Tafelpoten en planken, maar ik heb weinig rotzooi. Ik al eerder heel veel afgegeven aan iemand die rommel verzameld zoals in "Mijn leven in puin." Alleen kunnen zij zonder klimmen nog wel hun huis in.



Ik heb eigenlijk alleen maar lege dozen. En maar 3 cd/dvd spelers en 1 pc.



Heb een schuifdeur maken gevonden. Ik zou het met ander materiaal mooier vinden, maar is wel een idee dat misschien wel bruikbaar is. http://www.101woonideeen.nl/zelfmaken/s ... ken-2.html

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven