Het mooie inrichtingen-topic.

07-08-2013 10:34 2267 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al: ik kijk graag naar mooie interieurs om inspiratie op te doen voor mijn eigen huis(je). Ik zou graag zienw at jullie als forummers nu mooie inrichtingen vinden en hoop vooral dat er veel plaatjes geplakt worden hier.



TO begint: ik hou van brocante, lief en romantisch. En van oudere huizen met balkenplafonds, rare hoekjes en vides.





Schattige studio (al mis ik persoonlijk een beetje kleur)





Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 08 september 2013 @ 10:39:

@iones: mijn 'servies' is ook kleurrijk. Allemaal zondagse setjes van de kringloop. Met gouden en zilveren randjes. Je ziet er gewoon aan af dat iemand het dertig of veertig jaar lang met grote zorg heeft opgeborgen en enkel voor feestdagen heeft gebruikt. Dan gaat zo iemand dood, en dumpt de familie het bij de kringloop wegens kitsch.



Gelukkig hebben ze er bij de Kringloop de ballen verstand van, bijna al het spul is van Wedgwood (10 cent per bord )

Zo heb ik een keer van de kringloop heel mooie zilverplated kandelaars gehaald die veel en veel meer waard waren dan de 3,75 waarvoor ik ze kocht.



Zulke dingen zijn toch veel mooier dan de goedkope trash die je hier en daar nieuw haalt?
Alle reacties Link kopieren
Jaaa, ik ben blij.

Ik heb net deze foto besteld voor in mijn zitkamer. Helemaal blij mee:







Alle reacties Link kopieren
*breekt in*



Wat een mooie plaatjes komen er voorbij!

Wij wonen nu ruim een half jaar in ons huisje maar de woonkamer is nog niet zoals ik het hebben wil. Het is nu een beetje een bij elkaar geraapt zooitje van krijgertjes en marktplaats. Ik wil heel graag een nieuwe bank en een nieuwe salontafel, tv meubel, eetkamertafel Ik moet 'de' bank alleen nog tegenkomen. De woonkamer is niet mega groot en ik zit met een deur bij de zithoek dus vooral de afmetingen van de bank vormt vaak een probleem.



Ik zat net wat op internet rond te kijken voor wat DIY inspiratie om de bekende Ikea lack tafeltjes te "pimpen" en kwam wat leuke plaatjes tegen (ik heb niet iedere pagina gelezen dus excuses als ik mosterd ben)



Als krukje of voetenbankje:





Een kubus-lack:





Hogere bijzettafel met extra plank:













Poten beplakt met een laag fineer, stoere uitstraling:





Verlaagd:





Leuk voor kinderen:

Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit leuk.





Ik wil zo'n kaptafel.





geweldig raam









ik ben een sucker voor dit soort ramen.



Zo'n huis met hoog plafond en trappenhuis dat is vaak koud en hoge stookkosten.

Ik heb wel eens eens oude kerk verbouwd tot woonhuis gezien. Dat is prachtig (afhankelijk van het architectonisch inzicht van degene die het verder uitvoert en inricht.) Maar er is vaak wel voorbehouden aan kunstenaars, want je moet er wel vindingrijk voor zijn.

Hetzelfde geldt voor paleizen en kastelen.



O ja, hebben vaak ook een galm en echo zodat iedereen in de ruimte optimaal kan genieten van iedere conversatie die er wordt gevoerd.
Maar die beplakte lack-tafeltje van Ikea. Dat is een idee.

Daar heb ik ook als plaatje gezien met het bekleden van lades met stof (binnenkant nietmachine). Dan kan je voor bepaalde ruimtes ook je kasten laten passen bij de rest van je gordijnen etc.

Een stoel opnieuw bekleden - afhankelijk van het soort stoel - is ook niet echt moeilijk.



Het idee is natuurlijk wel belangrijk. En niet alle materialen zijn bruikbaar. Maar een eenvoudige kruk beplakken en aflakken is ook een optie. Moet alleen wel netjes gebeuren. Maar ik heb een lack-tafel die erg tegenvalt. Maar bekleden met tafelzeil en die kan weer voor een tijdje mee totdat ik een echt mooie vind en ook echt weet wat het best tot zijn recht komt. (Los er op gelegd.)

Heb een lelijk geworden houten roltafel tijdelijk weer prachtig gemaakt door een klein stukje wit tafelzeil. Geeft een schoon en fris gevoel en het stukje kostte maar 1,50 euro.

Het schuren en schilderen daar heb ik even geen tijd voor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pumps_italiaans schreef op 09 september 2013 @ 12:07:

Maar die beplakte lack-tafeltje van Ikea. Dat is een idee.

Maar ik heb een lack-tafel die erg tegenvalt. Maar bekleden met tafelzeil en die kan weer voor een tijdje mee totdat ik een echt mooie vind en ook echt weet wat het best tot zijn recht komt. (Los er op gelegd.)Het kan inderdaad een leuke (tussen)oplossing zijn. De welbekende lack salontafel is qua afmeting en model (met zo'n extra plank onder het tafelblad) wel wat ik zoek maar iedere keer als ik bij de ikea ben denk ik "maar dit heeft heel Nederland al". Dus dan vind ik het wel leuk om er net iets anders van te maken. En het is goedkoop.
Alle reacties Link kopieren
Dat Lack-voetenbankje is leuk.



Ik ben trouwens gek op vides. Doe mij maar zo'n huis. Of een split-levelwoning.

Alle reacties Link kopieren
Ikea is geweldig. En weet je wie de lack-tafels ook heeft staan? Sarah Jessica Parker.



En dat is natuurlijk een enorm statement van haar, want de rest van het huis is heel duur en al die Amerikaanse sterren showen hun mega dure huis in Elle Decor (en zetten het daarna vaak te koop, want ze investeren veel in onroerend goed). En SJ heeft dan dus koffietafeltjes van 7,50 per stuk:



Dit is SJP's huis















































Alle reacties Link kopieren
quote:Pumps_italiaans schreef op 09 september 2013 @ 11:57:

Zo'n huis met hoog plafond en trappenhuis dat is vaak koud en hoge stookkosten.

Ik heb wel eens eens oude kerk verbouwd tot woonhuis gezien. Dat is prachtig (afhankelijk van het architectonisch inzicht van degene die het verder uitvoert en inricht.) Maar er is vaak wel voorbehouden aan kunstenaars, want je moet er wel vindingrijk voor zijn.

Hetzelfde geldt voor paleizen en kastelen.



O ja, hebben vaak ook een galm en echo zodat iedereen in de ruimte optimaal kan genieten van iedere conversatie die er wordt gevoerd. Ik vind het wel gaaf, maar ik zou me er niet fijn in voelen. Vaak hangt er al van zichzelf een enorme sfeer, daar kun je dan weinig aan veranderen.











Vides

















gaaaf

Alle reacties Link kopieren
SJP's huis is niet echt mijn smaak... de buitenkant is prachtig maar de binnenkant niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of ik mijn huis zo zou inrichten als SJP maar ik vind het wel wat hebben.
Alle reacties Link kopieren


Alle reacties Link kopieren
Dit vind ik een cool huis:































Alle reacties Link kopieren
Akakia, believe it or not, dat trappenhuis is een soort rustgevoel-plek voor me geweest vandaag . Weet je waar het zich bevindt? Mocht ik eens in de buurt zijn ........quote:Akakia schreef op 08 september 2013 @ 23:45:

Ik vind het ook een schitterend trappenhuis. Sowieso vind ik dit soort stenen prachtig. Toevallig zei ik laatst tegen vriend: als we ooit een droomhuis bouwen, moet het van dit soort stenen gemaakt zijn (natuursteen dus).

En die trap mag er dan ook wel in
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
quote:misia schreef op 09 september 2013 @ 18:58:

Akakia, believe it or not, dat trappenhuis is een soort rustgevoel-plek voor me geweest vandaag . Weet je waar het zich bevindt? Mocht ik eens in de buurt zijn ........





[...]



Ik heb 't plaatje gewoon van internet geplukt Misia, dus geen idee.



Wel grappig dat de verschillen tussen mensen zo groot zijn: mensen die het doet denken aan de Adamsfamily, en mensen die het geweldig vinden. Ondanks de eerder genoemde nadelen (koud, niet te verwarmen, hol) mag het nog steeds in mijn toekomstige huis
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
geeft niks Akakia , zo blijft het een mysterie. Weet je, ik denk dat ik maar weer eens naar Schotland of Ierland moet gaan, daar zijn dat soort trappenhuizen eigenlijk best gangbaar . Ik kan erg genieten van dat "oer" gevoel, en laat ik de Adamsfamily niet kennen (heb geen TV)
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
Het nieuwste project van mijn favo designer, Emily Henderson. Een (werk) studio maar met veel 'thuis' hoekjes zoals zitkamer/eetgedeelte etc.



















Dit vind ik cool: voor opbergen in een werkkamer gebruikt ze Ikea



Pax-kledingkasten met planken en doet er dan anderen grepen op (zag ik al eerder in een studeerkamer).

Hier is ook nog de onderkant/plint met streepfolie beplakt











En de plinten van de keukenkastjes ook met streepfolie

















Alle reacties Link kopieren
Wauw! Vooral de laatste foto: ik val echt voor dat soort 'grapjes'.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik kom zoveel mooie foto's tegen vandaag, niet normaal (had ook dagje vrij....loodgieter kwam....dus had niets beters te doen dan surfen over het net).







































Alle reacties Link kopieren
Ik vind vooral die SMEG koelkast mooi hiltje, haha. Mooi kleurtje ook. Ik zou wel per direct die bakstenen weg laten stuccen, ik vind dat echt niet mooi.
Alle reacties Link kopieren
Schattig studio-apartement



















plattegrondje



Ook leuk













Alle reacties Link kopieren












Alle reacties Link kopieren
Hee Ceci, je plakt mijn behang:







Ik heb het in mijn 'tussenkamer' (de doorloop van de eetkamer door de ensuite deuren naar mijn zitkamer aan de voorkant.



En ik ben er heel bij mee. Het geeft zo'n gaaf effect. En omdat het in de tussenruimte is zit je er niet de hele tijd tegen aan te staren.
Alle reacties Link kopieren
Ook een moderne eettafel en stoelen voor jouw smaak, hahaha. Weet je zeker dat je de goede foto hebt geplakt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven